Τα πρώτα νέα από την κινεζική έκθεση CIMAMoto 2025 αρχίζουν καθώς άνοιξε τις πύλες της την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου. Και η πρώτη είδηση-δυναμίτης έχει τη φτερούγα πάνω της: Αυτό, σύμφωνα με όλα τα στοιχεία που έχουμε ως τώρα στο χέρι μας, είναι το νέο Super Four, το Honda CB500 Super Four.
Για την ονομασία του μοντέλου δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο – η μοτοσυκλέτα έγραψε την δική της ιστορία και στην χώρα μας και έγινε όχημα, κυριολεκτικά και μεταφορικά, για χιλιάδες άνδρες και γυναίκες και την είσοδο τους στο μοτοσυκλετισμό. Οι αναφορές της νέας μοτοσυκλέτας στο κλασικό πλέον CB400SF είναι εμφανείς, όμως το μοντέλο είναι πλήρως νέο και ξεκινάμε από τον κινητήρα.
Ο τελευταίος είναι ολοκαίνουργιος τετρακύλινδρος εν σειρά 502 cc, με την ισχύ του να ανανοινώνεται στους 80 ίππους. Εμφανής είναι η χρήση συστήματος E-Clutch και μάλιστα σε μία αρκετά διαφορετική του ενσάρκωση από αυτή που έχουμε δει εμείς: Με τον μηχανισμό στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, κάτι που μειώνει τουλάχιστον σε ορατό επίπεδο, το πλάτος του κινητήρα.
Στα της εμφάνισης τώρα: Είπαμε και παραπάνω, οι αναφορές στο πάλαι ποτέ CB400SF είναι εμφανείς, αλλά εδώ έχουμε και γενναία δόση μοντέρνου. Μας τράβηξε αμέσως την προσοχή το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, που με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο συνδυάζει την εμφάνιση διπλού κυκλικού φωτιστικού σώματος, με σύγχρονη πιο ρευστή εκτέλεση.
Μπροστά, έχουμε το σήμα κατατεθέν του κυκλικού προβολέα, ενώ το μοντέλο παρουσιάστηκε σε αυτό το συνδυασμό ασημί και μπλε που βλέπετε στις οθόνες σας. Ακόμη μία ρετρό αναφορά, οι δύο κόρνες μπροστά, η μία δίπλα στην άλλη. Προσέξτε επίσης την εντυπωσιακή τετράδα των αυλών εξαγωγής της εξάτμισης – μία σαφέστατη αναφορά στην ιστορία των μικρών CB!
Σε επίπεδο περιφερειακών, αποχαιρετούμε όπως φαίνεται το ζεύγος αμορτισέρ στην πίσω ανάρτηση, που δίνουν την θέση τους σε μία monoshock διάταξη. Μπροστά χρησιμοποιείται ανεστραμμένο πιρούνι και διακρίνουμε την χρήση δύο δίσκων φρένων με ακτινικές δαγκάνες από τη Nissin. Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας είναι ατσάλινο τύπου διαμάντι.
Στο κόκπιτ βλέπουμε μία ακόμη χρήση των σύγχρονων διακοπτών της Honda, αλλά και της χαρακτηριστικής πλέον TFT οθόνης που μοιράζονται πολλά μοντέλα της.
Στο ψωμί τώρα: θα το δούμε στην Ελλάδα/Ευρώπη; Προς το παρόν η απάντηση είναι μάλλον όχι, τουλάχιστον όχι σε αυτή την μορφή. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται εδώ και καιρό στα ρεπορτάζ, η έκδοση που έχουμε πιθανότητες να δούμε στην Ευρώπη είναι στα 400 κυβικά, όπως και το αυθεντικό CB400 Super Four, και λογικά δεν θα διαφέρει καθόλου σχεδιαστικώς απότο 500άρι που παρουσιάστηκε στην Κίνα.
Το νέο CB400 Super Four αναμένεται να παρουσιαστεί σύντομα, πιθανώς στις ευρωπαϊκές εκθέσεις που έρχονται σε Μιλάνο (EICMA) στις αρχές Νοέμβρη και Κολωνία (Intermot) περίπου έναν μήνα αργότερα, εκτός αν η Honda προτιμήσει πρώτα μια διαδικτυακή αποκάλυψη στο μεσοδιάστημα.