Defender D7X-R: Το «υπερόπλο» της Land Rover για το Ράλι Ντακάρ (photos)


Η Land Rover αφήνει τα «λούσα» και τα safari και ρίχνεται στη «φωτιά» των αγώνων του Dakar. Το Defender D7X-R αποτελεί το πρώτο επίσημο εργοστασιακό πρόγραμμα της JLR με σκοπό την κατάκτηση της κορυφής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ - ΦΩΤΟ: LAND ROVER
  • 6/10/2025

Η Land Rover γνωρίζει την άμμο, τη λάσπη και την απομόνωση καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή. Από το Camel Trophy των δεκαετιών του ’80 και του ’90 μέχρι τις σημερινές αποστολές εξερεύνησης, η μάρκα έχει συνδέσει το όνομά της με την περιπέτεια. Ωστόσο, το D7X-R αλλάζει επίπεδο: από την εξερεύνηση περνάμε στον καθαρό αγώνα, εκεί όπου κάθε δευτερόλεπτο μετρά και κάθε απόφαση μπορεί να καθορίσει τη νίκη ή την εγκατάλειψη.

Το νέο αγωνιστικό Defender συμμετέχει στην κατηγορία Stock του W2RC - έναν κανονισμό που η ίδια η Land Rover βοήθησε να διαμορφωθεί. Ο στόχος ήταν ξεκάθαρος: να δημιουργηθεί ένας κανονισμός που θα επιτρέπει στα οχήματα να παραμένουν κοντά στις παραγωγικές τους εκδόσεις, αλλά με την ελευθερία να αποδείξουν τι μπορούν πραγματικά να κάνουν.

Αλουμινένια καρδιά και ατσάλινη θέληση

Η βάση του D7X-R παραμένει το γνωστό αλουμινένιο monocoque του Defender, αλλά από εκεί και πέρα, όλα αλλάζουν. Η ανάρτηση έχει ενισχυθεί, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά σχεδόν δέκα εκατοστά, και το πίσω μέρος έχει ανασχεδιαστεί ριζικά ώστε να φιλοξενεί έναν τεράστιο ρεζερβουάρ 550 L και τρεις εφεδρικούς τροχούς. Κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την αντοχή και την ευκολία επισκευής στο πεδίο γιατί στη Σαχάρα, το συνεργείο στήνεται επιτόπου οπού «μείνει» το αυτοκίνητο.

Η ανάρτηση είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του παζλ. Κάθε πίσω τροχός διαθέτει δύο αμορτισέρ, για μέγιστο έλεγχο και απορρόφηση κραδασμών, ενώ τα σημεία στήριξης έχουν ενισχυθεί εσωτερικά με ατσάλινες πλάκες που συνδέονται με το roll cage. Όταν το αυτοκίνητο «προσγειώνεται» μετά από άλμα, η ισορροπία που επανέρχεται ακαριαία αποδεικνύει τη δουλειά που έχει γίνει στην εξέλιξη της γεωμετρίας.

Η ψυχή του θηρίου

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος V8 4.4 L twin-turbo της έκδοσης Octa. Ωστόσο, λόγω των περιορισμών της FIA, η ισχύς του περιορίζεται κοντά στα 400 PS, με έναν περιοριστή εισαγωγής αέρα. Το κιβώτιο ZF των οκτώ σχέσεων διατηρείται σχεδόν ανέπαφο, με μόνη παρέμβαση ένα εξωτερικό ψυγείο και απλοποιημένο λογισμικό. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: λιγότερη πολυπλοκότητα, περισσότερη αξιοπιστία. Όπως εξηγεί ο Jack Lambert, επικεφαλής τεχνικής ολοκλήρωσης της Jaguar Land Rover, «δεν θέλουμε τέσσερις υπολογιστές και μια ομάδα μηχανικών για να επανεκκινήσει ένα σύστημα. Θέλουμε ο συνοδηγός να πατήσει δύο κουμπιά και να συνεχίσει».

Με βάρος κοντά στους 3 τόνους, τα φρένα των 355 mm μοιάζουν μικρά, αλλά η επιλογή έγινε συνειδητά: οι 17άρες ζάντες επιτρέπουν τη τοποθέτηση ελαστικών 35 ιντσών BF Goodrich KDR2+, με τεράστια πλευρικά τοιχώματα για απορρόφηση κραδασμών και μείωση των σκασμένων ελαστικών. Παράλληλα, τα μηχανικά εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά εγγυώνται ότι η ισχύς μεταφέρεται ομοιόμορφα σε κάθε τροχό, επιτρέποντας στον οδηγό να «ρίξει» το Defender πλαγιολισθαίνοντας μέσα στους αμμόλοφους.

Στο εσωτερικό, ο κόσμος του D7X-R θυμίζει το κλασικό Defender, αλλά σε μία παράλληλη, αγωνιστική διάσταση. Η χαρακτηριστική διαμπερής δοκός του ταμπλώ υπάρχει, αλλά είναι ντυμένη με ανθρακόνημα. Το ίδιο και η κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί δεξαμενές νερού και πίνακες ελέγχου, με αποτέλεσμα η αισθητική ταυτότητα του Defender να μην χάνεται και να παντρεύεται με την αγωνιστική λειτουργικότητα.

Ο κατάλληλος οδηγός για την αποστολή

Στο τιμόνι, η Land Rover τοποθετεί έναν ζωντανό θρύλο: τον Stéphane Peterhansel. Ο πολυνίκης του Dakar, με 14 συνολικά νίκες και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας, επιστρέφει για να αποδείξει ότι το πάθος και η ταχύτητα δεν έχουν ηλικία. Μετά από δύσκολες χρονιές με την Audi, ο Peterhansel βρίσκει στο D7X-R ένα εργαλείο κομμένο και ραμμένο για τον τρόπο που οδηγεί: ωμή ισχύς, σταθερότητα, και πλήρης έλεγχος στην άμμο. Η Land Rover έχει δεσμευτεί για τουλάχιστον τρία χρόνια συμμετοχής στο W2RC, θέλοντας  να αποδείξει ότι, παρά τον luxury προσανατολισμό των εμπορικών της μοντέλων,  η καρδιά της χτυπά ακόμα μέσα στην άμμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το «μαρτύριο» ενός Range Rover σε μία χιονισμένη ανηφόρα (video)

Αυτό το Range Rover έχει για κινητήρα έναν V10 της Lamborghini!

Range Rover Electric: Ανακτά πρόσφυση 100 φορές πιο γρήγορα από το θερμικό (photos)