Κατ’ αρχάς να πούμε ότι στο E-Rallye Monte-Carlo, όπως και σε άλλους του είδους του, παίρνουν μέρος κανονικά αυτοκίνητα δρόμου, τα γνωστά μας IX. Και φυσικά πρόκειται για έναν αγώνα Regularite.
H διαδρομή του παρέμενε εντελώς μυστική μέχρι μία ώρα πριν την εκκίνηση κάθε αγωνιζόμενου, κάθε μέρα. Όλα τα πληρώματα που συμμετείχαν είχαν δύο βασικούς στόχους: να διατηρούν τη μέση ωριαία ταχύτητα που ορίζουν οι διοργανωτές σε κάθε χρονομετρημένο τμήμα, και να διαχειρίζονται την ενέργεια που απαιτείται για να επιστρέψουν στο Μονακό στο τέλος του σκέλους.
Δεδομένης της αυξανόμενης αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτό δεν αποτέλεσε πλέον σημαντικό πρόβλημα, ενώ όπως διατράνωναν οι διοργανωτές του φετινού αγώνα, που έγινε το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου, 500 σημεία φόρτισης ήταν διάσπαρτα στους δρόμους και τους χώρους στάθμευσης του Πριγκιπάτου, επιτρέποντας στα πληρώματα να επαναφορτίζονται ενώ ξεκουράζονται. Αρκεί βέβαια να ήταν εντός χρόνου…
Ο αγώνας
Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι στις πόλεις, τα χωριά και τα Service Park (Monaco, Colmars les Alpes και Briançonnet) που πήγαν για να θαυμάσουν αυτά τα αγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Συνολικά συμμετείχαν στο 8ο E-Rallye Monte-Carlo 2024, 40 διαφορετικά μοντέλα που αντιπροσωπεύουν 18 κατασκευαστές από όλο τον κόσμο: Αμερική (Tesla), Ασία (Kia, Hyundai, Toyota, Lexus), Ευρώπη (BMW, Mini, Audi, Volvo, Renault, Peugeot, Fiat, DS κ.λπ.). Και αυτό κάθε άλλο παρά σύμπτωση είναι. Η γαλλική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να αυξάνονται (άνοδος 6%), με μια ποικιλία επιλογών ασυναγώνιστη στην Ευρώπη, και αυτό φάνηκε και από τις συμμετοχές.
Οι Ισπανοί Eneko Conde και Lukas Sergnese με Kia EV6 GT ήταν οι λογικοί νικητές, αφού εδώ και χρόνια θεωρούνται «εξπέρ» σε αγώνες του είδους. Δεύτεροι τερμάτισαν δύο Γάλλοι ιστιοπλόοι που μέχρι τρεις ημέρες πριν την έναρξη του αγώνα βρισκόταν στην θάλασσα (!) οι Olivier Campana και ο Nicolas Milanesio, με μια BMW i4 στα χρώματα του το Yacht Club de Monaco. Και το βάθρο στην τελετή απονομής των βραβείων, συμπλήρωσε ένα κορυφαίο βελγικό πλήρωμα, οι Michel Decremer και Jennifer Hugo (VW ID3) που ήταν και οι νικητές του Rallye Monte-Carlo Historique του περασμένου Φεβρουαρίου.
Η διοργάνωση έπρεπε να είχε τελειώσει το Σάββατο 26/10 με ένα e-Power Stage στο Col de Turini, με ξεχωριστό τρόπαιο, όπως κάνουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).
Όμως ο καιρός αποφάσισε διαφορετικά και οι διοργανωτές ακύρωσαν όλο το τελευταίο σκέλος του αγώνα. Η απόφαση λήφθηκε από τους αγωνοδίκες και τον Αλυτάρχη του αγώνα, μετά από οδηγίες της περιφέρειας, που έθεσαν έξι περιοχές στη Νότια Γαλλία σε πορτοκαλί επαγρύπνηση για «βροχή, καταιγίδες, πλημμύρες».
Οι 60 αγωνιζόμενοι (από τους 63 στην εκκίνηση), των οποίων τα αυτοκίνητα συγκεντρώθηκαν στο Parc Fermé στο Les Terrasses du Soleil μετά από τρεις εξαντλητικές ημέρες, παρέδωσαν τα ηλεκτρονικά τους κουτιά (μιλάμε για αγώνα regularite) και όλοι μαζεύτηκαν για έναν καφέ παρέα με τον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β' του Μονακό, ο οποίος πριν από λίγες ημέρες οδήγησε ένα... ιδιαίτερο αγωνιστικό. Φυσικά αγώνας (κάθε είδους) στο Μονακό χωρίς γκαλά δεν γίνεται! Έτσι όλοι οι συντελεστές του αγώνα, πληρώματα, κριτές, εθελοντές, χορηγοί, μερικοί VIP και διοργανωτές συμμετείχαν στο καθιερωμένο κοκτέιλ πάρτι που διοργανώθηκε στο Prince’s Collection Museum. Το οποίο να σημειώσουμε βρίσκεται στον χώρο της διάσημης πισίνας στο πριγκιπάτο και φιλοξενεί μία τεράστια όσο και εντυπωσιακή σε ιστορικότητα συλλογή αγωνιστικών αυτοκινήτων από όλα τα είδη αγώνων που διοργανώνονται στο Μονακό.
Who is who
Οι νικητές ήταν, όπως και πέρυσι, οι Ισπανοί Eneko Conde και Lukas Sergnese, φέτος οδηγώντας ένα Kia EV6 GT. Η αδιαμφησβήτητη κυριαρχία τους στις τρεις ημέρες του αγώνα τους επέτρεψε να επαναλάβουν τη νίκη τους στο E-Rallye Monte-Carlo 2023. Έγιναν έτσι οι μοναδικοί διπλοί νικητές από τότε που διοργανώθηκε το E-Rallye Monte-Carlo το 2016. Ο Eneko Conde είναι Βάσκος και έχει αναδειχθεί έξι φορές πρωταθλητής regularite Ισπανίας ενώ κατέχει τον τίτλο του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στους αγώνες στους οποίους συμμετέχουν μόνο ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα.
Η είδηση
Εν προκειμένω είναι μόνο μία: η διαπιστωμένα αυξημένη αυτονομία. Το 8ο E-Rallye Monte-Carlo θα μείνει στην ιστορία ως ένα ράλι που η εξέλιξή του συντομεύτηκε από τις καιρικές συνθήκες, αλλά το κύριο θέμα ήταν άλλο: για τρεις ημέρες, ήταν μια εντυπωσιακή επίδειξη της προόδου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της αυξανόμενης αυτονομίας τους. Οι περισσότεροι από τους αγωνιζόμενους κάλυψαν 250-300 χλμ. την ημέρα στα Alpes Maritimes, Alpes de Haute-Provence και Var, χωρίς να χρειάζεται να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες τους.
Δύο γνωστοί μας
Ήταν παρών στην πίστα του Μονακό στη δεκαετία του '80, και ήταν εκεί και φέτος, μισό αιώνα αργότερα. Ο λόγος, για τον βετεράνο πιλότο Stefano Modena, πρώην οδηγό F1. Παρών άλλος ένας διάσημος οδηγός που διέπρεπε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Μόντε-Κάρλο, αλλά και στις δικές μας του Ράλλυ Ακρόπολις, ο Βέλγος Bruno Thiry. Αμφότεροι έδωσαν ένα ξεχωριστό χρώμα στον αγώνα, σε ένα είδος που η αλήθεια είναι ότι πασχίζει να βρει δημοσιότητα. Ο Modena που συμμετείχε με Audi e-tron, έχει στο ενεργητικό του συμμετοχές σε 70 Grand Prix της Formula 1 και 2 τερματισμούς στο βάθρο: Στο Μονακό το 1989 με Brabham, και στη συνέχεια στο GP του Καναδά το 1991 με Tyrrell.
Η πορεία της αγωνιστικής «διαδρομής» του Βέλγου Thiry δεν είναι επίσης ασήμαντη. Ξεκίνησε τους αγώνες το 1988, και χρειάστηκε να περιμένει 15 χρόνια για να γίνει Πρωταθλητής Ράλι Ευρώπης, το 2003. Και είκοσι χρόνια αργότερα, επέστρεψε στο Μονακό, με μια περίεργη επιγραφή στις πόρτες του ID3 του, από το βελγικό VW Club, «Ουάου τι βόμβα!»
Να και ο DanielElena
Δύσκολα να διεξαχθεί αγώνας στο Μονακό και να μην έχει παραλειπόμενα. Να μία ωραία ιστορία με πρωταγωνιστές τους τοπικούς Campana και Milanesio, που θα μπορούσε να έχει τίτλο : «Απνευστί από την ιστιοπλοΐα στο ράλι»
Αμφότεροι είναι επαγγελματίες ιστιοπλόοι και εξέχοντα μέλη του Monaco Yacht Club, που έχουν συμμετάσχει με μια σειρά από ιστιοπλοϊκά σκάφη, σε αγώνες του είδους όχι μόνο στη Μεσόγειο αλλά και σε Ωκεανούς. Ο Olivier Campana και ο Nicolas Milanesio έχουν ένα ωραίο «ιστιοπλοϊκό» βιογραφικό, στο οποίο πλέον θα μπορούσε κάλλιστα να προστεθεί μια επιπλέον σελίδα, στην κατηγορία των ηλεκτρικών ράλι. Τερμάτισαν δεύτεροι στη γενική κατάταξη και στον τερματισμό υπήρχε για να τους υποδεχθεί ένας Μονεγάσκος που γνωρίζουμε πολύ καλά και ο οποίος τους συνεχάρη θερμά. Κι αυτός δεν ήταν άλλος από τον συνοδηγό του Sebastien Loeb, τον Daniel Elena -εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή συνοδηγών ράλι στο WRC- που η αλήθεια είναι ότι ξέρει ένα ή δύο πράγματα σχετικά με την πλοήγηση… Να σημειώσουμε εδώ ότι ως παιδιά, ο Campana και ο Elena συμμετείχαν σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες με μικρά σκάφη Optimist στον κόλπο του Μονακό…
Και μία πριγκίπισσα
Η 26χρονη κόρη της διάσημης και «ατίθασης» πριγκίπισας Stephanie του Μονακό, Camille Gottlieb συμμετείχε στον αγώνα με την υποστήριξη του Μονεγάσκου φιλάνθρωπου Philippe Demanet. Η εγγονή του Renier και της Grace Kelly πρωτοστατεί σε κοινωνικό έργο και ο σκοπός της συμμετοχής της ήταν να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την πρωτοβουλία της Be Safe Monaco - που δημιουργήθηκε από την Camille το 2017- η οποία έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μέσα και γύρω από το Πριγκιπάτο.
Το Be Safe Monaco προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες μεταφοράς για να εξασφαλίσει ότι όσοι έχουν πιει πάρα πολύ μπορούν να επιστρέψουν στο σπίτι με ασφάλεια. Τα τελευταία επτά χρόνια, ο σύλλογος έχει γίνει ζωτικός πόρος για τους κατοίκους, με περισσότερα από 800 άτομα να μεταφέρονται με ασφάλεια μόνο το περασμένο καλοκαίρι. «Το Μονακό μπορεί να είναι μικρό και θα μπορούσατε να σκεφτείτε ότι μια υπηρεσία σαν αυτή δεν χρειάζεται εδώ, αλλά δυστυχώς είναι. Πρέπει να καλέσετε το Be Safe όταν έχετε πιει πολύ και θα σας φέρουμε σπίτι με ασφάλεια», είπε η Gottlieb στο Monaco Life.
Η Camille Gottlieb και η Margaux Grundstein οδήγησαν ένα Volvo C40, συνδυάζοντας το πάθος τους για βιώσιμη οδήγηση με τη δέσμευσή τους να μειώσουν τα περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. «Η συμμετοχή σε ένα αγώνα ράλι ήταν η ευκαιρία για εμάς να ζήσουμε μια νέα εμπειρία. Όχι μόνο μαζί, αλλά και για την προβολή της ένωσης», δήλωσε το πλήρωμα.
Πηγές: Automobile Club de Monaco, Nice Matin, Monaco Matin
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ιστορία του προσιτού Audi R8 που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή - Οι λόγοι
Το πρώτο premium κάρο στον κόσμο βρέθηκε στην Πομπηία! (photos)
Αγαπάμε τα παλιά αυτοκίνητα, όμως τα νέα μοντέλα υπερτερούν συντριπτικά