Clio RS: Για τον δρόμο και τις πίστες


Η παγκόσμια πρωταθλήτρια των δύο τελευταίων ετών στη Formula 1 πετάει το γάντι στην κατηγορία των σούπερ σπορ με την κορυφαία έκδοση του Clio

  • 2/4/2007

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια των δύο τελευταίων ετών στη Formula 1 πετάει το γάντι στην κατηγορία των σούπερ σπορ με την κορυφαία έκδοση του Clio

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Renault προκαλεί ρίγη... συγκίνησης στους φαν των επιδόσεων. Οι παλιότεροι θα θυμούνται το 5 Turbo, το Clio Williams, το Clio ΙΙ Sport με τον V6 3λιτρο κινητήρα των 255 ίππων. Οσο... για τους νεότερους, εκτός από το Megane RS, στη διάθεσή τους βρίσκεται η σύγχρονη εκδοχή του Clio ΙΙΙ με τα χαρακτηριστικά RS και τον μοναδικό σπορ χαρακτήρα.

Τη διαφορά σε αυτό το Clio κάνει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας που προσφέρει την εξαιρετική αναλογία των 100 ίππων στο λίτρο, όπως επίσης το αγωνιστικό στήσιμο και η κορυφαία αεροδυναμική.

Πρόκειται για τα στοιχεία που χαρίζουν στο Clio RenaultSport (RS), όπως επακριβώς ονομάζεται, τον τίτλο του πιο ενδιαφέροντος «hot hatch».

Το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας, RenaultSport, χρησιμοποίησε αρκετά στοιχεία από την τεχνολογία που εφαρμόζεται στα μονοθέσια της Formula 1, προκειμένου να κατασκευαστεί ένα μοναδικό και πρωτοποριακό σύνολο, όπως τοποθέτηση αεροδυναμικού διαχύτη (diffuser) στο πίσω μέρος.

Το Clio RS διαφοροποιείται αισθητικά από τις απλές εκδόσεις από την ελαφρώς πιο «σπορ» εμφάνιση και τις πιο δυναμικές γραμμές, καθώς επίσης και τα πιο «φουσκωμένα» φτερά που ενσωματώνουν και αεραγωγούς.

Επίσης τους νέους και μεγαλύτερους προφυλακτήρες (ο εμπρός φιλοξενεί έναν μεγαλύτερο αεραγωγό και ο πίσω τον διαχύτη αέρος και τις δύο χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης) και τις ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/45, στοιχεία που ενισχύουν ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του γαλλικού μοντέλου.

Στο εσωτερικό τα εξαιρετικά μπάκετ της Recaro, τα αλουμινένια πεντάλ και το σπορ τιμόνι κάνουν τη διαφορά, ο πίνακας οργάνων έχει νέα γραφικά, ενώ έχει προστεθεί λαμπτήρας αλλαγής σχέσης που ανάβει όταν οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ υψηλά.

Πηγή ισχύος για το γαλλικό μοντέλο, ο δίλιτρος 16 V ατμοσφαιρικός (!) των 197 ίππων, που αποτελεί εξέλιξη του κινητήρα του Clio Sport της προηγούμενης γενιάς. Η μέγιστη ισχύς του ανέρχεται στους 197 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και η ροπή στρέψης στα 215 Nm στις 5.550 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός δίνει στο γαλλικό μοντέλο τον άτυπο τίτλο του πιο ισχυρού «μικρού» με ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Το νέο Clio RS είναι σταθερό στον δρόμο, προβλέψιμο, με ακριβές σύστημα διεύθυνσης που υπακούει άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Οι αναρτήσεις, αν και σφιχτές, είναι αποτελεσματικές στην απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Το Clio, ακόμα και με απενεργοποιημένο το ESP, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και δεν ανησυχεί καθόλου τον οδηγό, ενώ στο όριο παρουσιάζει ελαφρές τάσεις υποστροφής που διορθώνονται εύκολα.

Από τη στιγμή που θα καθίσει κανείς στα μπάκετ καθίσματα, δεν θα χρειαστεί να κάνει πολλά χιλιόμετρα για να αντιληφθεί το «ποιόν» του αυτοκινήτου.

Οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου δίνουν την απαραίτητη σπορ αίσθηση, ενώ ο ήχος του κινητήρα ανεβάζει τη λίμπιντο του οδηγού.

Στις ευθείες το γαλλικό μοντέλο είναι σε θέση να αναπτύξει πολύ υψηλές ταχύτητες και να τις διατηρήσει, ωστόσο αυτό το Clio είναι φτιαγμένο για δρόμους με στροφές. Και εκεί είναι απλά... άπαιχτο. Ευχάριστο, φιλικό, ταχύτατο χωρίς να τρομάζει. Ενα σπορ μοντέλο για όλους, κατασκευασμένο και «στημένο» με τον τρόπο που μόνο η Renault ξέρει.

Οι τιμές για το μοντέλο ξεκινούν από τα 27.000 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα.