Renault Clio 1.4: Το μικρό... μεγάλωσε


Ευρύχωρο, δυναμικό, με έμφαση στην οικονομική λειτουργία και ασφαλές? το νέο Clio III έχει πράγματι όλα τα χαρακτηριστικά και τις ανέσεις ενός μεγάλου αυτοκινήτου.
  • 16/5/2006

Το νέο Clio III σηματοδοτεί την έναρξη ενός καινούριου κεφαλαίου στην  ιστορία του γαλλικού μοντέλου, η οποία χρονολογείται από το 1990, και διαθέτει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων του. Μεγαλύτερο και περισσότερο ευρύχωρο, το νέο αυτοκίνητο αναδεικνύεται σε ορόσημο στην κατηγορία των αυτοκινήτων της κατηγορίας. Ευρύχωρο, δυναμικό, με έμφαση στην οικονομική λειτουργία και ασφαλές? το νέο Clio III έχει πράγματι όλα τα χαρακτηριστικά και τις ανέσεις ενός μεγάλου αυτοκινήτου.  
Το χάσμα με τον προκάτοχό του ορίζεται αρχικά από τις διαστάσεις του νέου αυτοκινήτου. Το μήκος αγγίζει πλέον τα 4 μέτρα (3.986 χλστ.), το πλάτος τα 1.70 μ. και το αμάξωμα ψήλωσε φθάνοντας τα 1.49 μ. Ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει το μεταξόνιο του νέου Clio το οποίο έφτασε τα 2.57 μ. και βέβαια ελάχιστα μοντέλα του ανταγωνισμού το διαθέτουν.
Στη συνέχεια οι διαφορές αφορούν τον εξοπλισμό αλλά και την κορυφαία οδική συμπεριφορά του μικρού γαλλικού μοντέλου.


Ανανέωση ουσίας


Το Clio III το οποίο είναι βασισμένο στην πλατφόρμα Β, που χρησιμοποιεί το Modus αλλά και το Nissan Micra, υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας με κύρια χαρακτηριστικά στο εμπρόσθιο μέρος τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, την επιθετική μάσκα με τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι πλήρες ανασχεδιασμένο με νέα φωτιστικά σώματα ενώ τώρα ο αποθηκευτικός χώρος είναι ευκολότερα προσβάσιμος πράγμα το οποίο βοηθά πολύ την φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων.
Τόσο στην 3θυρη έκδοση, όσο και στην 5θυρη, το νέο Clio III διαθέτει εξαιρετικό εσωτερικό χώρο για αυτοκίνητο συνολικού μήκους 3,99 μ. Το νέο αυτοκίνητο προάγει και την άνεση σε μεγάλες διαδρομές, χάρη στη φωτεινότητα της καμπίνας του, η οποία ενισχύει την αίσθηση της πρωτοφανούς για την κατηγορία ευρυχωρίας του. Η θέση οδήγησης και τα εύχρηστα όργανα και χειριστήρια συμβάλλουν στην οδηγική ευχαρίστηση.

Ισχυρός κινητήρας


Κατά το λανσάρισμά του, ο κινητήρας 1.4 16V (K4J) κέρδισε αμέσως τους οδηγούς χάρη στην απόκριση του και την εξαιρετική εξοικονόμηση καυσίμου. Για μέγιστη οδηγική απόλαυση, αυτός ο κινητήρας των 1390 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 100 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή είναι 12,7 χλγρ. στις 4.250 σ.α.λ., 90% της οποίας είναι διαθέσιμο ήδη μεταξύ των 2.000 και 6.000 σ.α.λ. Παράλληλα επιτεύχθηκε μείωση του βάρους του χάρη στην προσεκτική επιλογή υλικών (πλαστική εισαγωγή αέρα, βάση στήριξης παρελκομένων από κράμα μαγνησίου, λεπτά τοιχώματα κάρτερ).
Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι σχεδιασμένος για όσους επιζητούν ένα συνδυασμό μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου και πολύ καλών επιδόσεων καθώς η κατανάλωση καυσίμου στο Clio III με τον κινητήρα 1.4 16V μπορεί να πέσει στα 6,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με συντηρητική οδήγηση. Εντωμεταξύ, η χρήση μεγάλη επιφάνειας επαφής μεταξύ κινητήρα - κιβωτίου ταχυτήτων μειώνει το θόρυβο στις υψηλές στροφές του κινητήρα ελαχιστοποιώντας το βόμβο. Για να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις εκπομπών καυσαερίων Euro 4, ο κινητήρας διαθέτει νέες παραμέτρους ψεκασμού και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πολύτιμα μέταλλα στον καταλυτικό μετατροπέα.
Η ανάρτηση, είναι εμπνευσμένη από αυτή του Mégane ΙΙ, ενώ το κράτημα του νέου Clio III είναι άψογα ισορροπημένο λόγω του μακρύτερου  μεταξόνιου, του μεγαλύτερου μετατρόχιου και του χαμηλού κέντρου βάρους. Αυτά τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά γνωρίσματα συν το εξαιρετικό πλαίσιο του νέου Clio III συμβάλλουν στην εξασφάλιση της εξαιρετικής οδηγικής απόλαυσης.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην αεροδυναμική του νέου Clio III, η οποία επιτρέπει πανομοιότυπη, ή και χαμηλότερη σε ορισμένες περιπτώσεις, κατανάλωση καυσίμου κατά την οδήγηση στην πόλη με τα ίδια ουσιαστικά επίπεδα επιδόσεων του Clio II.

Κορυφαίο στο δρόμο

Το Clio μπορεί να μην βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά δεν πρόκειται να δυσαρεστήσει τον οδηγό του οπουδήποτε και αν κινείται. Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Clio III με τους 100 ίππους αναπτύσσει αρκετά υψηλές ταχύτητες ενώ ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσε η σταθερότητα του αυτοκινήτου ακόμη και με ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Η ηχομόνωση επίσης είναι πολύ βελτιωμένη και μόνο όταν ο κινητήρας βρίσκεται στα όρια περιστροφής του μεταφέρεται κάποιος θόρυβος στην καμπίνα χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός.
Κατά την πορεία μας στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το νέο Clio συμπεριφέρεται ουδέτερα και μόνο όταν το πιέσει πάρα πολύ ο οδηγός του παρουσιάζει κάποια φαινόμενα υπερστροφής που όμως επιδιορθώνονται πολύ εύκολα.
Μέσα στην πόλη το νέο Clio έχει όλες τις αρετές του προκατόχου του είναι ευκολοδήγητο και ιδιαίτερα «σβέλτο» μέσα στην κίνηση. Κατά την διαδικασία παρκαρίσματος οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες βοηθούν κατά πολύ τον οδηγό του και εξισορροπούν πλέον το μεγαλύτερο μήκος του αυτοκινήτου.

Το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων έχει δεχτεί την κορυφαίες βελτιώσεις καθώς είναι ακριβές όπως και το τιμόνι του αυτοκινήτου.

 

Πέντε αστέρια


Το Clio III είναι το όγδοο μοντέλο Renault που επιτυγχάνει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον Euro NCAP. Αξίζει να σημειωθεί ότι ότι πέτυχε και τη μέγιστη διάκριση των τεσσάρων αστέρων στην παιδική προστασία, επιβεβαιώνοντας έτσι τον οικογενειακό χαρακτήρα του. Παράλληλα το νέο μοντέλο ενσωματώνει ολόκληρη την τεχνογνωσία της Renault τόσο στην παθητική όσο και την ενεργητική ασφάλεια. Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνει το σύστημα ABS 8ης Γενιάς της Bosch καθώς και Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πίεσης Φρεναρίσματος (EBD) και Υποβοήθηση Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (EBA), ενώ διατίθεται επίσης με Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Σταθεροποίησης (ESP) με ενσωματωμένο σύστημα αντιολίσθησης ASR, έλεγχο υποστροφής και ρύθμιση ολίσθησης με αύξηση των στροφών του κινητήρα MSR.
Το πλαίσιο του Clio III είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε συνεργασία με τον εξοπλισμό ασφάλειας των επιβατών, δηλαδή το Σύστημα Προγραμματισμένης Συγκράτησης 3ης γενιάς της Renault, και περιλαμβάνει μία σειρά από ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης. Το αυτοκίνητο διατίθεται με έως και οκτώ αερόσακους, συμπεριλαμβανομένων δύο προσαρμοζόμενων μετωπικών αερόσακων, καθώς και περιοριστή δύναμης και διπλούς προεντατήρες για τις ζώνες των μπροστινών καθισμάτων. Διαθέτει επίσης καθίσματα και προσκέφαλα απορρόφησης ενέργειας, σχεδιασμένα για να αποτρέπουν τραυματισμό του αυχένα από βίαιο τράνταγμα.
Το Clio III καινοτομεί και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, περιλαμβάνοντας τη νέα ιδέα καθίσματος για παιδιά 6 έως 10 ετών, τα οποία κάθονται στην κεντρική θέση του πίσω ενιαίου καθίσματος.


Με μια ματιά το Renault Clio 1.4 16V

Μήκος: 3,98 μ.
Πλάτος: 1,70 μ.
Υψος: 1,49 μ.
Κινητήρας: 1.390 κ.εκ.
Μέγιστη Ροπή: 12,9/1.250 χλγρ. / σ.α.λ.
Επιτάχυνση: 0-100 11,3’’
Τελική Ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα
Μέση Κατανάλωση: 7 λίτρα / 100 χλμ.
Τιμή: 13.600 ευρώ

ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ασφάλεια
Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ
Τιμή

Ανδρής Γιώργος
andris@pegasus.gr