2018 Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. 2018 Peugeot 208 1.2 «PURETECH» 82 PS


Διαφορετικές σχολές αυτοκίνησης, αλλά εξίσου ανταγωνιστικά τα σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής. To νέο Nissan Micra επέστρεψε σημαντικά αλλαγμένο, με έναν ξεκάθαρα διαφοροποιημένο χαρακτήρα. Το Peugeot 208 είναι σταθερή αξία την κατηγορία. Τα θέτουμε απέναντι...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/12/2017

Αυτή η «γενιά» του Micra (πέμπτη κατά σειρά) κατάφερε ήδη να «απαλείψει» από τη μνήμη την προηγούμενη, η οποία μπορεί να θεωρηθεί «πισωγύρισμα» στην ιστορία του μοντέλου. Στη Nissan την προσδιορίζουν ως «επαναστατική», δηλώνουν ότι τη δημιούργησαν έχοντας ως γνώμονα τα ζητούμενα των Ευρωπαίων αγοραστών και λαμβάνοντας υπόψη τι προσφέρουν οι εμπορικοί ανταγωνιστές τους, καθώς και τι πρόκειται να κάνουν στο άμεσο μέλλον.

Ωστόσο δηλώνουν και κάτι επιπλέον: ότι στόχος τους είναι να επανενταχθεί το Micra εντός της πρώτης δεκάδας πωλήσεων μεταξύ των οχημάτων της supermini κατηγορίας. Κάτι που αφενός δείχνει ότι αναγνώρισαν και συνειδητοποίησαν τι έπρεπε να διορθωθεί στο μοντέλο τους και αφετέρου να επαναπροσδιορίσουν εκ βάθρων τα δεδομένα του. Πλέον δεν έπρεπε να είναι ένα «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, αλλά να έχει συγκεκριμένη εμπορική στόχευση (άρα και σαφή «χαρακτήρα»).

To καινούργιο Micra άφησε πολύ καλές πρώτες εντυπώσεις και χαρακτηρίστηκε θετικά αναφορικά με την κατασκευή του και με αυτά που παρέχει στους επιβάτες του. Φαίνεται ότι ο «ευρωπαϊκός προσανατολισμός» της Nissan είναι επιτυχής αυτήν τη φορά, με τη συνεισφορά και των Γάλλων. Εντούτοις οι τελευταίοι αποτελούν ταυτόχρονα και «αντίπαλον δέος» εμπορικά, όπως το Peugeot 208.

Το νέο Micra σχεδιάστηκε σε συνεργασία στελεχών της που εργάζονται στα αντίστοιχα κέντρα της Nissan στο Τόκιο και το Λονδίνο και κατασκευάζεται στη Γαλλία (στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στο Flins-sur-Seine). Η μεταμόρφωση από ό,τι ίσχυε πριν είναι προφανής και αυτήν τη φορά το supermini της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ακολουθεί την τάση της εποχής -αναφορικά με τη μορφή των οχημάτων της κατηγορίας-, ενώ δείχνει ποιοτικό και προσεγμένο από την πρώτη στιγμή. Μάλιστα το σχήμα του «κρύβει» τις αυξημένες διαστάσεις του (μήκος και πλάτος) συγκριτικά με την προηγούμενη «γενιά», ενώ το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος από πριν το κάνει να δείχνει περισσότερο επίμηκες.

Στο Peugeot τα αισθητικά δεδομένα είναι διαφορετικά, πιο στρογγυλοποιημένα και απηχούν έως σήμερα την πάλαι ποτέ «μόδα» της λεγόμενης «βιοσχεδίασης», την οποία οι Γάλλοι υιοθέτησαν σε σημαντικό βαθμό. Συγκριτικά, το 208 είναι κατά 3,7 cm μικρότερο σε μήκος, κατά 0,4 cm πιο στενό και κατά 0,5 cm ψηλότερο από το Micra. Σε ό,τι αφορά το μεταξόνιο, στο γαλλικό αυτοκίνητο είναι κατά 1,3 cm μακρύτερο συγκριτικά και αυτό δείχνει την έμφαση που είχαν δώσει στην Peugeot αναφορικά με την ευρυχωρία του εσωτερικού αλλά και την όσο το δυνατόν διευθέτηση του εσωτερικού χώρου.

Η διαφοροποίηση στη σχεδίαση κάνει το Micra να δείχνει αδρότερο σχηματικά, με ακμές και καμπύλες που το κάνουν να προσελκύει περισσότερο το ενδιαφέρον. Σαφώς εάν κάποιος δει τα δύο οχήματα δίπλα δίπλα, το ιαπωνικό όχημα είναι πιο εντυπωσιακό, αν και διαθέτει πολλά στοιχεία από την εγχώρια ποπ κουλτούρα.

Στο 208, εξωτερικά, τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του είναι το σχήμα των φώτων εμπρός και πίσω, καθώς και η διαμόρφωση του παρμπρίζ στο τμήμα που ενώνεται με το επάνω μέρος του αμαξώματος.

Το εσωτερικό

 

Στο Micra, το εσωτερικό του είναι σχεδιασμένο με παρόμοια «φιλοσοφία», με τις γραμμές του ταμπλό να είναι έντονες και να διαμορφώνουν προεξέχουσες επιφάνειες. Στο κέντρο του υπάρχει η οθόνη αφής, ενώ στο συγκεκριμένο επίπεδο εξοπλισμού η διχρωμία το κάνει πιο «φωτεινό» σε σύγκριση με ό,τι ισχύει στο εσωτερικό του 208. Το Nissan είναι ευρύ εσωτερικά και σε αυτό τον τομέα σού δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο όχημα. Ομως το ωφέλιμο μήκος για τους επιβάτες είναι μικρότερο από αυτό του Peugeot, ιδίως για τους πίσω. Οσοι μεταφέρονται εκεί έχουν και μικρότερο ωφέλιμο ύψος, λόγω της σχεδίασης του αμαξώματος. Πάντως τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν στο καινούργιο Micra χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι καλύτερη στο Nissan, το οποίο -προς το παρόν- διακρίνεται σε όλη την κατηγορία σε αυτό τον τομέα.

Τα καθίσματά του είναι σχετικά σκληρά σε αίσθηση, ενώ η περιμετρική ορατότητα κρίνεται καλή. Ο δε χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός και μπορεί να δεχτεί τουλάχιστον 300 l.

Στο Peugeot οι επιβάτες μεταφέρονται με μεγαλύτερη άνεση, η οποία δεν έχει να κάνει μόνο με τον μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο αλλά και με την αίσθηση που παρέχουν τα καθίσματά του και η ρύθμιση της ανάρτησης. Το ταμπλό είναι διαμορφωμένο εντονότερα στις τρεις διαστάσεις (απ' ό,τι στο Nissan), ενώ και εδώ η οθόνη αφής είναι το στοιχείο που ξεχωρίζει. Μάλιστα, καθώς οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω αυτής, οι διακόπτες είναι ολιγάριθμοι. Γενικότερα η «φιλοσοφία» διαμόρφωσης του εσωτερικού, που η Peugeot χαρακτηρίζει ως «i-Cockpit», είναι αυτή που προσδιορίζει το 208. Τα καθίσματά του είναι τοποθετημένα λίγο ψηλότερα από αυτά του Micra και διαθέτουν πιο μαλακό υλικό, κάνοντάς τα πιο άνετα για τους επιβάτες.

 

Κινητήρες

Τρικύλινδροι και οι δύο σε ό,τι αφορά τη δομή τους, αλλά με διαφορετική μέθοδο πλήρωσης σε καύσιμο μείγμα. Υπερτροφοδοτούμενος αυτός του Nissan, ατμοσφαιρικός αυτός στο Peugeot, δείχνουν ότι η τάση του «downsizing» (στην πρώτη περίπτωση) και αυτή που θέλει να διαθέτουν προηγμένες τεχνολογικές λύσεις και οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες (στη δεύτερη) παραμένουν καίριες σε ό,τι αφορά την εφαρμογή τους.

Στη συγκεκριμένη έκδοση του Micra ο κινητήρας προέρχεται από τη Renault και έχει δημιουργηθεί ώστε να μην παρουσιάζει πολλές απώλειες κατά τη λειτουργία του και να μην είναι θορυβώδης. Στην πράξη δεν φανερώνει την τρικύλινδρη δομή του (χαρακτηριστικός θόρυβος, κραδασμοί) και δεν ενοχλεί τους επιβάτες εξαιτίας αυτών. Ομως η ροπή του αποδίδεται σε σχετικά ψηλές rpm, κάτι που απαιτεί από τον οδηγό να πιέζει εντονότερα το πεντάλ του «γκαζιού». Σε συνδυασμό με τη σχετικά «κοντή» κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται σημαντικά για τα δεδομένα του οχήματος, έτσι το νέο Micra με αυτό τον κινητήρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «οικονομικό» σε κατανάλωση.

Στο Peugeot τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Ο τεχνολογίας «PureTech» κινητήρας έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, επίσης είναι ήσυχος και κινεί με σχετική άνεση το αυτοκίνητο. Προφανώς οι επιδόσεις του δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν με αυτές του Micra, όμως για τα δεδομένα του (ατμοσφαιρικός) έχει ικανοποιητικό ρυθμό επιτάχυνσης και βοηθά τον οδηγό να διατηρεί την ταχύτητά του. Και στο γαλλικό μοντέλο η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι σχετικά «κοντή», ωστόσο η κατανάλωσή καυσίμου είναι σε εύλογο επίπεδο.

 

Συγκρίσεις

 

Η ποιότητα κύλισης αλλά και η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζεις ως επιβάτης είναι καλύτερη στο Micra. Δεν είναι μόνο λόγω του ότι είναι καινούργιο μοντέλο έχει να κάνει με τα στάνταρ που έθεσαν στη Nissan κατά τη δημιουργία του. Οπως ανακοινώθηκε, το νέο supermini της έπρεπε να είναι αναβαθμισμένο σε κάθε τομέα του, κάτι που είναι εξόφθαλμο από την αρχή. Η λεγόμενη «αντιληπτή» ποιότητα είναι καλύτερη στο Nissan, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού του κρίνεται υψηλό, ιδίως στη συγκεκριμένη έκδοση όπου διέθετε το ηχοσύστημα «Bose Personal», το οποίο ενσωματώνει και δύο ηχεία στο προσκέφαλο του οδηγού. Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή και η αίσθηση του τιμονιού ακριβής για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στον βασικό εξοπλισμό του Micra περιλαμβάνεται το σύστημα «Active Trace Control», το οποίο χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης για να μειώνει την ολίσθηση του εσωτερικού προς τη στροφή κάθε φορά τροχού, περιορίζοντας την υποστροφή. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι καλή, σαφώς η καλύτερη στην έως τώρα ιστορία του μοντέλου, αλλά και ίσως η πιο επιθυμητή σε ένα τέτοιο όχημα.

Στο Peugeot τα αντίστοιχα δεδομένα αφορούν περισσότερο την άνεση, όμως και σε αυτό η λειτουργία της ανάρτησής του γίνεται με τρόπο που να μη φτάνουν οι ταλαντώσεις από τις κακοτεχνίες του δρόμου έως το εσωτερικό του. Επίσης το 208 είναι πιο ήσυχο κατά το ταξίδι.

 

Η επιλογή μας

 

Το καινούργιο Micra συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα, τα οποία ισχυροποιούνται περισσότερο από τη στιγμή που κάποιος θα το συγκρίνει με αυτό που αντικαθιστά. Στη Nissan έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι τολμούν και το νέο μοντέλο είναι ακόμα μία απόδειξη. Επέλεξαν να το αλλάξουν άρδην και ουσιαστικά και όχι απλώς αισθητικά. Η ποιότητά του, το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού, η οδική συμπεριφορά του και η αίσθηση «μεγαλύτερου» αυτοκινήτου που δίνει στον οδηγό, όπως και η αλλαγή της εικόνας του είναι τα θετικά του οχήματος. Τα αρνητικά είναι ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες και η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, στην εκδοχή του με τον 0.9 turbo βενζινοκινητήρα. Το 208 παραμένει ένα καλό όχημα στο σύνολό του. Είναι ιδιότυπο με τον τρόπο του, έχει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο και φέρει στοιχεία νεωτερισμού που παραμένουν επίκαιρα έως τις μέρες μας (καθότι παρουσιάστηκε το 2012 και επανασχεδιάστηκε μερικώς το 2015). Βασιζόμενο στην πλατφόρμα «PF1», η οποία δεν είναι ό,τι πιο σύγχρονο σε αυτό τον τομέα, καταφέρνει να έχει σχετικά μειωμένο βάρος και καλή στρεπτική δυσκαμψία, χάρη στη δουλειά που έχουν κάνει οι άνθρωποι της Peugeot. Ο κινητήρας, αν και ατμοσφαιρικός, καταφέρνει να κινεί ικανοποιητικά το όχημα. Ομως το Micra διακρίνεται σαφώς μεταξύ τους και προς το παρόν φαντάζει ως το καλύτερο της κατηγορίας, συνυπολογίζοντας υλικές παραμέτρους και άυλες αξίες.

 

TECH INFO

 

NISSAN MICRA 0.9T 90 PS VS PEUGEOT 208 1.2 VTi 82 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ  //  TURBO 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ BENZINH  // BENZINH

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 898 // 1.124

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 66 (90)/5.500 // 60 ((82)/5.750

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 140/2.250  //  118/2.750

ΚΙΒΩΤΙΟ XEIΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ  // XEIΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ  //  ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ME ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/HMIAKAMΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ  //  ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ME ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/HMIAKAMΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

EΛΑΣΤΙΚΑ BRIDGESTONE TURANZA T005  //  BRIDGESTONE ECOPIA EP 25

ΔΙΑΣΤΑΣΗ 205/45-R16  // 185/65-R15

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm) 3.999x1.743x1.455  //  3.962x1.739x1.460

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.525  //  2.538

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.001  // 985

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 300/1.076 // 285/1.076

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 41  // 50

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 175  // 175

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)

0-80 km/h 8,9  // 9,5

0-100 km/h 13,0  // 14,3

0-400 m 18,8  // 19,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)

50-80 km/h (ΜΕ 3η) 5,6  //  6,0

70-100 km/h (ΜΕ 4η) 8,2  // 9,9

80-120 km/h (ΜΕ 5η) 22,3  // 19,7

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h 30,2  // 30,5

120-0 km/h 54,2  // 54,5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 5,8/3,9  // 5,5/3,9

ΜEΙΚΤΗ* 4,6  // 4,6

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 9,2  // 7,1

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*

ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)

90 km/h (ΜΕ 4η) 63  // 64

110 km/h (ΜΕ 5η) 67  // 65

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 14.090 14.300

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 89,10 101,92

NISSANMICRA 0.9T 90 PS

ΥΠΕΡ

  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΛΛΑΓΗ «ΕΙΚΟΝΑΣ»,

  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,

  • ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ

  • ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ,

  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,

  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΣΕ ΨΗΛΕΣ RPM.

PEUGEOT 208 1.2 VTi 82 PS

 

ΥΠΕΡ

  • ΑΝΕΣΗ,

  • ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ),

  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ

  • ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ).

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

NISSAN MICRA 0.9T 90 PS PEUGEOT 208 1.2 VTi 82 PS

 

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9  // 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 8  // 7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7  // 9
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8 //  8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8 //  8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8 //  8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9  // 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9  // 9
  • VALUE FOR MONEΥ 8  // 8
  •  

ΣΥΝΟΛΟ 83  // 82