2020 Audi A3 Sportback 1.5 TFSI S tronic: Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα


ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΙΔΡΥΣΕ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ PREMIUM ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ HATCHBACKS ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΗΣ ΚΟΡΥΦΗΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/7/2020

Το νέο Audi A3 Sportback αποτέλεσε ένα από τα πρώτα «θύματα» της πανδημίας του Κορωνοϊού. Δεν αναφερόμαστε, φυσικά, στην αναγκαστική παύση οποιασδήποτε παραγωγικής διαδικασίας την οποία επέβαλλε το ανοιξιάτικό lockdown αλλά για την προγραμματισμένη «πρώτη επαφή» που θα είχαμε με το μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback στους δρόμους της Ισπανίας, αν ο κόσμος δεν είχε γυρίσει ανάποδα και η πραγματικότητα δεν είχε διασταυρωθεί με το πιο σκοτεινό σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά, η παρουσία του αυτοκινήτου στην ελληνική άσφαλτο αποτελεί μια μικρή νίκη, όχι μόνον για την Audi η οποία έδωσε -ως όφειλε- την πρέπουσα συνέχεια σε μια ιστορία επιτυχίας, αλλά και για όλους εμάς που σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων αποφεύγοντας τα χειρότερα.

Μπορεί, λοιπόν, ο κίνδυνος να είναι ακόμα εδώ, ωστόσο, συζητώντας ξανά για μέταλλα, τεχνολογίες και μοτέρ που κινούν τα όνειρά μας, θαρρείς πως όλα μπαίνουν σιγά-σιγά στη σωστή τους σειρά.

Στη σωστή τους διάσταση, που δεν είναι άλλη από εκείνη ενός μικρομεσαίου hatchback. Ενός αυτοκινήτου ικανού να υποστηρίξει τον οικογενειακό του προσανατολισμό και αρκετά μικρό για να επιβιώσει σε ένα περιβάλλον αφόρητα αστικό.

Το νέο A3 Sportback δεν απέχει σημαντικά -σε επίπεδο διαστάσεων τουλάχιστον- από το πρόσφατο παρελθόν. Η αύξηση των 3,2 εκατοστών στο συνολικό του μήκος προκύπτει κυρίως από τον μεγαλύτερο πρόβολο του μπροστινού τμήματος, στον οποίο το μικρομεσαίο επενδύει ένα μεγάλο μέρος της σχεδιαστικής του ιδιαιτερότητας.

Η «λαίμαργη» κεντρική εισαγωγή αέρα με το μονοκόμματο πλαίσιο και οι προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED αποτελούν τον καλύτερο πρόλογο για ένα αυτοκίνητο που έχει αν μη τι άλλο τον τρόπο να συνδυάζει τον δυναμισμό με τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα μιας premium κατασκευής.

Πέρα, λοιπόν, από τις προφανείς και εν πολλοίς αναμενόμενες σχεδιαστικές παρεμβάσεις, αξίζει να εστιάσει κανείς στο γεγονός ότι η τέταρτη κατά σειρά γενιά του αυτοκινήτου δεν αρκείται στη διεκπεραιωτική απόδοση των σύγχρονων σχεδιαστικών κελευσμάτων, εξαντλώντας στις επιφάνειες του αμαξώματος κάθε κατασκευαστικό ή μη περιθώριο.

Το αποτέλεσμα δικαιώνει τους ανθρώπους της Audi, μιας και το νέο A3 Sportback απευθύνεται με τον ίδιο μεστό και συγκροτημένο λόγο τόσο στο μυαλό όσο και στην καρδιά σου.

Κρατήστε μόνον ότι ανάλογα με την εξοπλιστική γραμμή στον σχεδιαστικό κώδικα του αυτοκινήτου ενσωματώνονται στοιχεία που είτε οδηγούν σε ένα πιο δυναμικό αποτέλεσμα (βλέπε S line) είτε επιχειρούν να ενισχύσουν την premium επιχειρηματολογία του (βλέπε Advanced).

Περνώντας στο εσωτερικό, η σαφής πρόθεση της γερμανικής φίρμας να διαχωρίσει το «πιλοτήριο» από τη θέση του συνοδηγού διατυπώνεται πρωτίστως από τους… add on αεραγωγούς που περικλείουν τον πίνακα οργάνων και δευτερευόντως από την ελαφρά κλίση που παρουσιάζει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,1 ιντσών του βασικού συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος έστω και προαιρετικά μπορεί να φτάσει έως και τις 12,1 ίντσες. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι η Audi προσφέρει για πρώτη φορά σε ένα τέτοιας κλίμακας μοντέλο τη δυνατότητα αναβάθμισης-προσθήκης κάποιων στοιχείων εξοπλισμού ακόμα και μετά την αγορά του αυτοκινήτου μέσα από την on line παραγγελία και την οver the air ενημέρωση που θα δέχεται το αυτοκίνητο.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του συστήματος πλοήγησης ή ακόμα και του Adaptive Cruise Control, στοιχεία τα οποία δεν ανήκουν στον βασικό εξοπλισμού, ωστόσο, αν ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου μπορούν να εγκατασταθούν ακόμα και μετά την αγορά του αυτοκινήτου χωρίς να χρειαστεί να μεταβεί σε κάποιο σημείο πώλησης ή συντήρησης της Audi.

Για τους πιο… παραδοσιακούς χρήστες, η αίσθηση της ποιότητας που αποπνέει ο θάλαμος επιβατών του νέου A3 Sportback είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τους ταξιδέψει σε προτάσεις ανώτερων κατηγοριών.

Δεν είναι μόνον τα υλικά που έχουν επιλεγεί από τους Γερμανούς για να ντύσουν τις επιφάνειες του εσωτερικού αλλά και ο τρόπος με τον οποίο επέλεξαν να σχηματοποιήσουν τη φυσική ανωτερότητα του μικρομεσαίου Audi.

Ο πολυεπίπεδος-πολυγωνικός σχεδιασμός δεν είναι κάτι που συναντάς συχνά, τουλάχιστον στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, αποτελώντας την οπτική επιβεβαίωση των ερεθισμάτων και των πληροφοριών που καλείται να επεξεργαστεί ο εγκέφαλός σου από τη στιγμή που θα βρεθείς στο αριστερό του κάθισμα.

Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία φυσικών διακοπτών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα μειώνουν σημαντικά τον χρόνο προσαρμογής σου στο εσωτερικό του νέου Audi A3 Sportback κάτι που εν πολλοίς ισχύει και για τον ιδιότυπο «επιλογέα» του επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου S tronic.

Άλλωστε με τα paddles να ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό και να υπακούουν ταχύτατα στις εντολές του, η όποια ένσταση που θα μπορούσες να διατυπώσεις για το μέγεθος ή τον σχεδιασμό του επιλογέα χάνει τη σημασία της.

Τη δική τους αξίας, αντιθέτως, έχουν τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών και η δυνατότητα της δεύτερης σειράς καθισμάτων να φιλοξενήσει χωρίς να επιβάλλει οδυνηρούς συμβιβασμούς έως και τρεις επιβάτες.

Στην άσφαλτο το νέο Audi A3 Sportback είναι αυτό ακριβώς που περίμενες. Μια ακλόνητη γερμανική κατασκευή  που έχει την ικανότητα να «στρογγυλεύει» ακόμα και τις πιο ακραίες -σε οποιοδήποτε επίπεδο- συνθήκες.

Με τον mild hybrid κινητήρα βενζίνης των 1.498 κ.εκ. να δείχνει από νωρίς τις δυνατότητές του και το επτατάχυτο S tronic να συνιστά έναν πολύ καλό λόγο για να αποχωριστείς μια για πάντα το πεντάλ του συμπλέκτη, το μικρομεσαίο Audi στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του καταθέτει με την πρώτη ευκαιρία στην ελληνική άσφαλτο την ποιότητα των προδιαγραφών του.

Παρουσία του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, η λειτουργία της ανάρτησης δεν θα αφήσει ανικανοποίητο εκείνον που απαιτεί άνεση πολλών αστέρων από ένα premium προϊόν αλλά ούτε και αυτόν που θα αναζητήσει με τους τροχούς υπό γωνία την απόδειξη ότι πραγματοποίησε την καλύτερη δυνατή επιλογή.

Περισσότερο ώριμο και ισορροπημένο από ποτέ, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει αφήσει στο παρελθόν τις όποιες αδυναμίες το χαρακτήριζαν γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση και σιγουριά τις κινήσεις σου.

Δύσκολα θα το χαρακτήριζες σπορ, ωστόσο, η ακρίβεια που χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά του -ακόμα και εκείνες τις στιγμές στις οποίες οποιαδήποτε μορφής ασάφειας θα μπορούσε να θεωρηθεί δικαιολογημένη- είναι ένας εύγλωττος τρόπος για να ανοίξει έναν νέο δίαυλο επικοινωνίας με τον χειριστή του.

Στα πρακτικά, το νέο A3 Sportback θα είναι στις εκθέσεις της Audi στα τέλη Ιουλίου έχοντας ως αφετηρία την έκδοση βενζίνης των 999 κ.εκ. και τα 22.340 ευρώ.

Αντιστοίχως, η έκδοση των 150 ίππων με τον TFSI κινητήρα του 1,5 λίτρου ξεκινά από τα 28.990 ευρώ περιλαμβάνοντας στον βασικό εξοπλισμό και του αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων S tronic.

Για τις εκδόσεις diesel, τέλος, σημείο αναφοράς αποτελεί ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 2,0 λίτρων ο οποίος για την ώρα προσφέρεται σε εκδόσεις 116 και 150 ίππων.