2021 Hyundai Kona Electric 204 PS - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο ηλεκτρικό μοντέλο


Το Hyundai Kona Electric δεν αλλάζει στην ουσία, απλώς ανανεώνεται. Λογικό, μιας και ήδη από το 2018 ήταν μπροστά από την εποχή του!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/12/2021

Όπως είχαμε γράψει στην πρώτη δοκιμή του Kona Electric, όταν δοκιμάστηκε για πρώτη φορά από το Car and Driver, το Hyundai Kona είναι cool. Aυτό αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά σήμερα, οπότε έχουμε στα χέρια μας το ανανεωμένο Kona Electric. Στην πραγματικότητα, οι διαφορές είναι ελάχιστες, οπότε οι κάτοχοι του πρώτου ηλεκτρικού Kona δεν θα μετανιώσουν που δεν περίμεναν μέχρι σήμερα.

Είναι, όμως, μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να φρεσκάρουμε τη μνήμη μας και να θυμηθούμε πόσο καλό είναι το Kona Electric. Ειδικά, μάλιστα, μετά το τελευταίο Kona που οδηγήσαμε, την έκδοση «Ν» με τα 280 υπετροφοδοτούμενα άλογα, έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε την πολυδιάστατη προσωπικότητα του Kona και τους διαφορετικούς ρόλους που μπορεί να παίξει στην κατηγορία των B-SUV.

Διαθέσιμες εκδόσεις

Το Kona Electric διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Premium, Distinctive, Limited) και σε δύο εκδόσεις ισχύος και μπαταρίας με 136 PS και μπαταρία 39,2 kWh ή εναλλακτικά 204 PS και μπαταρία 64 kWh. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η έκδοση με την μπαταρία των 39,2 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 305 km, ενώ αυτή με την μπαταρία των 64 kWh αυτονομία 484 km.

Ίσως θα θέλαμε και μια επιπλέον έκδοση με τον κινητήρα των 136 PS, σε συνδυασμό με τη  μεγάλη μπαταρία των 63 kWh για εκείνους που θέλουν την μεγάλη αυτονομία, αλλά δεν τους ενδιαφέρουν οι, δεδομένα, καλύτερες επιδόσεις της έκδοσης με τους 204 PS.

Για παρατηρητικούς

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI KONA ELECTRIC 204 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 10

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ10

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ87

Οι διαφορές εξωτερικά και εσωτερικά κρύβονται στη  λεπτομέρεια και απαιτούν πολύ παρατηρητικό μάτι για να διακριθούν. Άλλωστε, το Kona ήταν και παραμένει μοντέρνο σχεδιαστικά, οπότε δεν υπήρχε η ανάγκη για εκτεταμένες αλλαγές. Έτσι, στο εμπρός μέρος βρίσκουμε νέα φωτιστικά, οι γραμμές στο κάτω μέρος της εισαγωγής είναι πλέον ευθείες, ενώ η μάσκα παραμένει κλειστή. Ξεχωρίζει, επίσης, η τάπα δίπλα στο αριστερό φανάρι, πίσω από την οποία κρύβεται η πρίζα φόρτισης.

Ίσως η πιο φανερή διαφορά είναι η απουσία ματ πλαστικών στα φτερά των τροχών και στο κάτω μέρος των μαρσπιέ, που κάνουν περισσότερο ασφάλτινη την εικόνα του Kona Electric. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά τεχνολογίας LED. 

Τα παραπάνω συνδυάζονται όμορφα με την ξεχωριστή μπλε απόχρωση που η Hyundai ονομάζει «Dive Blue», στο μοντέλο της δοκιμής μας. Στο εσωτερικό σε κερδίζει η μοντέρνα εικόνα η οποία χαρακτηρίζεται από τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, αλλά και για το σύστημα πολυμέσων (στάνταρ από το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive).

Μεγάλη ευκρίνεια στις οθόνες, αλλά και τεράστια ποσότητα πληροφοριών θα αποτελέσουν τη  χαρά του παιδιού  κάθε ηλικίας, αρκεί να γνωρίζει αγγλικά! Όμορφη λεπτομέρεια και η κεντρική κονσόλα των δυο επιπέδων που δίνει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα στην καμπίνα. Θα θέλαμε, ωστόσο, πέρα από τη  φάσα στην μέση του ταμπλώ, περισσότερη χρήση μαλακών πλαστικών.

Δύναμη, ποιότητα και αυτονομία

Αυτό που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή πίσω από το τιμόνι είναι η τρομερή ποιότητα κύλισης, η απουσία τριγμών που, σε συνδυασμό με τη  δεδομένη ησυχία των ηλεκτροκίνητων, δημιουργούν ένα περιβάλλον που θυμίζει περισσότερο premium κατασκευές.

Μαγικό χαλί το Kona Electric, αποδεικνύει πως η μαγική εμπειρία ενός καλού ηλεκτρικού δεν είναι προνόμιο των πολύ λίγων. Πολύ καλή αποδείχθηκε και η διαχείριση της μπαταρίας, μιας και η αυτονομία των 484 km που υπόσχεται η Hyundai είναι εφικτή.

Πρόκειται για μια επίδοση που πρακτικά βγάζει από τον οδηγό το άγχος της αυτονομίας, στοιχείο πολύ σημαντικό στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει πολύ γραμμική απόδοση και τα 204 άλογα φτάνουν και περισσεύουν για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Περισσεύουν, κυρίως όταν σε ολισθηρό οδόστρωμα με λίγα km/h πατήσεις βαθιά το γκάζι. Τότε τα 395 Nm ροπής δίνουν μάχη με τα ελαστικά, αλλά και τα ηλεκτρονικά, ώστε να περάσει η δύναμη στον δρόμο.

Εντέλει, τα ηλεκτρονικά κερδίζουν και η δύναμη περνά στον δρόμο, ωστόσο έχοντας και την πολύ καλή εμπειρία από το Kona N, που έχει ίδια ροπή με το Kona Electric, θα θέλαμε μια μικρή διαφοροποίηση στο στήσιμο, τουλάχιστον στην έκδοση με τα 204 άλογα, ώστε η δύναμη να περνά πιο αποτελεσματικά στον δρόμο. Από εκεί και πέρα, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακές και οι προσπεράσεις πραγματοποιούνται με μοναδική άνεση. Τέλος, πρέπει να εξυμνήσουμε και τα χειριστήρια για τη «φυσική» αίσθηση τους, κάτι που δεν είναι δεδομένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το πολυτάλαντο Kona Electric

To Kona ήταν και παραμένει cool. Αρκεί μια βόλτα με το Kona Electric, για να εντυπωσιαστείς από την ποιότητα κύλισης και την upper level ηλεκτρική εμπειρία, που θυμίζει πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα. Σε βάθος χρόνου, σε κερδίζει η αυτονομία, η οποία ρεαλιστικά αρκεί για να καλύψεις ένα μεγάλο εύρος αναγκών.

Όλα τα παραπάνω αμπαλαρισμένα σε ένα όμορφο B-SUV με πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, 5 χρόνια εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, αλλά και 8 χρόνια εγγύηση στις μπαταρίες. Υπολογίζοντας τα παραπάνω, το κόστος κτήσης, προσθέτοντας και την κρατική επιδότηση, δείχνει αρκετά ρεαλιστικό και ανταγωνιστικό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA ELECTRIC 204 PS 2021   TIMH €32.490   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150 |(204)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 395

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 167 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14,7 kWh/100km, 0

HYUNDAI KONA ELECTRIC 204 PS 2021

ΥΠΕΡ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΕΙΣ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ.