2021 Hyundai Tucson Hybrid 1.6T 230 PS 2WD- TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το "Αυτοκίνητο του 2022"!


Κατακτώντας τον τίτλο "Αυτοκίνητο του 2022 για την Ελλάδα" το Hyundai Tucson βάζει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη! 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 20/12/2021

Το νέο Hyundai Tucson είναι το Αυτοκίνητο του 2022 για την Ελλάδα, επικρατώντας στην τελική δεκάδα αξιόλογων μοντέλων.

Τι το κάνει ωστόσο τόσο ξεχωριστό ώστε να επιλεγεί από τους εκλέκτορες του θεσμού; 

Η αλήθεια είναι πώς, οι Κορεάτες έφτιαξαν για μία ακόμη φορά ένα αυτοκίνητο-έκπληξη που συνδυάζει την μεγάλη αυτονομία με την χαμηλή κατανάλωση και δείχνει γιατί η υβριδική τεχνολογία είναι ο ιδανικός αντίλογος στον πλήρη εξηλεκτρισμό. Έτσι, αυτή τη φορά θα ξεκινήσουμε ανάποδα. Το νέο Hyundai Tucson με το υβριδικό σύστημα κίνησης είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Τόσο καλό, άρτια κατασκευασμένο και τεχνολογικά προηγμένο που κάνει τα 36.490 ευρώ που ζητά η Hyundai για τη βασική του έκδοση να μοιάζουν με τιμή «value for money».

Η σχεδίαση του νέου Tucson είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Είναι φουτουριστική, ιδίως στο εμπρός μέρος, είναι φρέσκια, ανατρεπτική και παράλληλα έχει την εικόνα ενός μοντέλου που είναι σαν να βρίσκεται δέκα χρόνια μπροστά από την εποχή του. Το νέο Tucson που παρουσιάστηκε μόλις πριν από ένα χρόνο, ενσωματώνει μέσα στα 4,5 μέτρα μήκους του όλη την τεχνολογική πρόοδο των Κορεατών, αλλά και ένα άλμα στο σχεδιαστικό κομμάτι.

Στο εμπρός μέρος του εντυπωσιάζει η τρισδιάστατη γρίλια που καλύπτει σχεδόν όλο το πλάτος της πρόσοψης με τα LED φώτα με την απίθανη σχεδίαση να έχουν ενσωματωθεί στην εμπρός μάσκα να δίνουν ένα άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα ειδικά τη νύχτα. Όλο το αμάξωμα έχει πολλές γωνίες και τεθλασμένες επιφάνειες, ενώ και πίσω συνεχίζεται ο ίδιος σχεδιαστικός καμβάς που δίνει την εικόνα ενός μοντέρνου SUV σε ένα σύνολο τολμηρό, αλλά αρμονικά εκτελεσμένο με τις σύγχρονες επιταγές του design, όπως είναι τα 3D παραμετρικά εφέ στα πίσω φώτα και η μακριά φωτεινή μπάρα LED.

Premium κατασκευή

Η premium αίσθηση και ο δυναμισμός του συνόλου ενισχύεται και από το υπέροχο σκούρο μπλε χρώμα, που η Hyundai ονομάζει Dark Teal Blue. Εκεί όμως που το Tucson πραγματικά αποδεικνύει την premium αύρα που το συνοδεύει, είναι στο εσωτερικό. Η εικόνα είναι αυτή ενός πολύ ποιοτικού συνόλου, με πλούσια χρήση ποιοτικών υλικών και δέρματος σε όλες τις επιφάνειες και σχεδίαση που θυμίζει αρκετά… Lexus. Η όλη κατασκευή του ταμπλό σε αφήνει με την εντύπωση ότι θα μπορούσε πολύ δικαιολογημένα να φέρει ένα πιο… ακριβό σήμα στο τιμόνι.

Η θέση οδήγησης και η συνολική αίσθηση που αφήνει στον οδηγό είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν, το ψηφιακό περιβάλλον περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες λύσεις με τον πίνακα οργάνων αλά Mercedes και την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα των 10,25 ιντσών (στην έκδοση Distinctive της δοκιμής - 8,0 ιντσών στις «απλές» εκδόσεις), αλλά με πλήρη απουσία ελληνικών και πρακτικότητα παραδοσιακά άριστη.

Το εσωτερικό σε θέμα χώρων είναι πολύ ευρύχωρο για τα δεδομένα ενός μεσαίου SUV. Ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες τους επιτρέπει να μπορούν να βολευτούν όπως θέλουν, μέχρι και… σταυροπόδι, την ώρα που ο χώρος αποσκευών έχει ανέβει από τα 577 λίτρα στα 616 στην συγκεκριμένη έκδοση.

Οδηγώντας

Ελάχιστα λεπτά και μόλις μερικά χιλιόμετρα χρειάζονται μετά το πάτημα του μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα στην κονσόλα, για να καταλάβουμε την τεράστια πρόοδο που έχει επιτευχθεί από τους Κορεάτες. Η ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών και του κινητήρα είναι τόσο αθόρυβη, που θυμίζει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το ηχητικό καλωσόρισμα είναι καλοδεχούμενο και μαζί με τις ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων βοηθά να αντιληφθείς ότι είσαι απόλυτα έτοιμος να ξεκινήσεις.

Η ποιοτικότατη κύλιση και η εξαιρετική δουλειά στις αναρτήσεις και την απόσβεση είναι κάτι που δεν κρύβεται ήδη από τα πρώτα μέτρα. Το ίδιο και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές, που νιώθεις ότι έχει δουλευτεί για να κρύβει τον όγκο και το βάρος του και ήδη από τα πρώτα μέτρα νιώθεις πολύ οικεία πίσω από το τιμόνι του νέου Tucson. Οδηγώντας, εντυπωσιάζει η πολύ ομαλή και “smooth” λειτουργία του υβριδικού συνόλου, αλλά και οι αλλαγές του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου γίνονται με απόλυτη ομαλότητα, σαν να βρίσκεται έτη φωτός μπροστά από προηγούμενες υλοποιήσεις.

Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και την ομπρέλα των συστημάτων ασφαλείας Hyundai Smart Sense, με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά ηλεκτρονικά καλούδια που «θωρακίζουν» το αυτοκίνητο και εμπνέουν εμπιστοσύνη στον οδηγό. Το highlight της υπόθεσης δεν ήταν άλλο από την κάμερα σε κάθε εξωτερικό καθρέπτη, που όταν ο οδηγός άναβε το φλας, αυτή πρόβαλλε την εικόνα της μέσα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Εκεί που θέλουμε να σταθούμε ιδιαίτερα, πέρα από την ανάρτηση «μαγικό χαλί», είναι στην εξαιρετική λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Το σύνολο αποτελείται από έναν 1.600άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης T-GDI και έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 44,2 kW. Η συνδυασμένη απόδοση του συστήματος φτάνει τους 230 ίππους και στην πράξη η δύναμη και η ελαστικότητα δεν σου λείπει πουθενά. Οι αριθμοί των 8,0 δευτερολέπτων για το 0-100, εδώ λένε την πλήρη αλήθεια για την αίσθηση άμεσης επιτάχυνσης που μοιάζει με αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι απόλυτα ομαλή και έχει ταυτόχρονα μεγάλο όφελος στην κατανάλωση. Η μπαταρία των 1,49 kWh φορτίζεται σχετικά εύκολα και σε σύντομο χρόνο από το μοτέρ βενζίνης που αναλαμβάνει διττό ρόλο. Την κίνηση του αυτοκινήτου, όταν αυτή είναι χαμηλά φορτισμένη και σε έντονη επιτάχυνση, αλλά και τη φόρτιση της μπαταρίας. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση καλύπτει μεγάλο μέρος των μικρών αποστάσεων, ειδικά μέσα στην πόλη, κάτι που επιβεβαιώσαμε και στην πράξη. Το αποτέλεσμα; Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου, με δεδομένα τα 1.685 κιλά βάρους κυμάνθηκε στα 6,7 με 6,9 l/100 km. 

Όσο το γνωρίζεις καλύτερα και στην συμβίωση μαζί του, το υβριδικό Tucson σε ανταμείβει με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, εφάμιλλη πολύ ακριβότερων premium προτάσεων, με τα 19άρια ελαστικά Michelin Primacy 4,τη χαμηλή του κατανάλωση στην καθημερινότητα, τις μεταφορικές του ικανότητες, αλλά και τις πλούσιες μηχανολογικές αρετές του. Αυτές μπορεί να μην τις εκτιμήσει κανείς σε πρώτη φάση, αλλά με τον χρόνο εκτιμά και σέβεται την τεράστια τεχνολογική πρόοδο μιας εταιρείας όπως η Hyundai που σε προηγούμενες δεκαετίες ήταν συνυφασμένη με το «φθηνό και αξιόπιστο» αυτοκίνητο.

Πλέον, το υβριδικό Hyundai Tucson ανήκει σε ένα άλλο αυτοκινητιστικό σύμπαν, στο οποίο δε χωράνε στερεότυπα. Με τιμή στα 36.490 ευρώ για το υβριδικό μοντέλο, αλλά και πολύ πιο προσιτές βενζινοκίνητες εκδόσεις, μπαίνει σε δύσκολα χωράφια μιας κατηγορίας με κατασκευαστές με πολλές δεκαετίες εμπειρίας. Αλλά, έχει την ποιότητα και τα φόντα να αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις και είναι μεγάλη επιτυχία της Hyundai ότι την σχετικά υψηλή τιμή του την αξίζει και με το παραπάνω.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI HYBRID 230PS 2WD 2021 2021   TIMH €36.490   ΤΕΛΗ €80

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598 cc, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 169 (230)   ΡΟΠΗ Nm/rpm 264/1.500-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 125 g/km

HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI HYBRID 230PS 2WD 2021 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ.

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ.