2021 VW POLO 1.0 TSI 95 PS - TEST DRIVE: Polo version 2.0


Κάτι σαν λειτουργικό σύστημα από διάσημο ακριβό smartphone, ή πρόγραμμα ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, το νέο Polo έρχεται συνολικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς για να ηγηθεί και πάλι της κατηγορίας του. Μπορεί να τα καταφέρει;   

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/10/2021

Ο ρόλος και η σημασία του Polo για τη Volkswagen  δεν χωρά αμφιβολία, καθώς από το 1975 έχει σημειώσει περισσότερες από 18 εκατομμύρια πωλήσεις ανά τον κόσμο. Η τελευταία και έκτη κατά σειρά γενιά του VW Polo παρουσιάστηκε στο τέλος του 2017 και μετά από 3μισι γεμάτα χρόνια εμπορικής πορείας ήταν λογικό να έρθει η στιγμή της ανανέωσης του γερμανικού supermini.

Το ανανεωμένο Polo λοιπόν, που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες αισθητικά ακολουθεί τα πρότυπα του μεγαλύτερου αδερφού του, του Golf, και αυτό έγινε επιτηδευμένα, ώστε και με την ανανέωση να υπάρχει η σχεδιαστική ταύτιση στα δύο από τα πιο σημαντικά και διαχρονικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας.

BIG DEALS

Το σχήμα του είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και ίσως ελάχιστα νεωτεριστικό και μένει μόνο η φωτεινή υπογραφή με τη λωρίδα LED να διατρέχει κατά μήκος τη μάσκα του ψυγείου κάτω από το λογότυπο της εταιρείας να είναι ένα βασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό για το νέο Polo.

Μάλιστα, στο ανανεωμένο μοντέλο από τον βασικό εξοπλισμό, τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι τεχνολογίας LED σε όλες τις εκδόσεις, αλλά οι προβολείς IQ.Light LED Matrix είναι προαιρετικοί. Ανασχεδιασμένοι είναι επίσης οι προφυλακτήρες και η πόρτα του χώρου αποσκευών, όπως και τα πίσω φωτιστικά σώματα που συνεχίζονται πλέον στην πίσω πόρτα ξεφεύγοντας από το γνώριμο τετράγωνο μοτίβο.

Ευρυχωρία και διαστάσεις  

Μιλώντας για το χώρο αποσκευών, αυτός αγγίζει πλέον τα 351 λίτρα, όπως ανακοινώνει η Volkswagen, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει οπτικά με το μέγεθός του. Εκεί που το νέο Polo διαπρέπει διαχρονικά είναι στους χώρους εντός της καμπίνας για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Αυτό οφείλεται φυσικά στο αυξημένο μήκος, που στο ανανεωμένο Polo έφτασε τα 4,074 μέτρα, αλλά και στην καλύτερη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου που προσφέρει η ευέλικτη αρθρωτή πλατφόρμα MQB A0.

Η τελευταία εισήχθη ως τεχνική βάση του Volkswagen Polo με την παρουσίαση της έκτης γενιάς του, το 2017 και είναι στην ουσία η μικρότερη εκδοχή της εξελιγμένης αρθρωτής πλατφόρμας MQB με την κωδική ονομασία «Α0» που προορίζεται για τα μικρά μοντέλα της Volkswagen και ολόκληρου του γερμανικού Ομίλου.

Με εξαιρετική βάση 

Η βάση είναι εξαιρετική όπως έχουμε διαπιστώσει και από πολλά άλλα μοντέλα του Ομίλου, όπως το πρόσφατα ανανεωμένο Seat Ibiza και το Audi A1. Και εδώ λοιπόν, το Polo δίνει τη γνωστή στιβαρή αίσθηση «βράχου» από το πλαίσιό του, με την υπόνοια ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο να είναι εμφανής.

Η διάταξη της ανάρτησης παραμένει ίδια –δηλαδή γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω– και ίδια παρέμεινε φυσικά η ουδέτερη φιλοσοφία των οδικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.

Η Volkswagen  έχει αναδιαμορφώσει επίσης τις εκδόσεις εξοπλισμού του ανανεωμένου Polo. Πέρα από τη βασική έκδοση Polo, στη γκάμα διατίθενται οι Life, Style και R-Line. Ο βασικός εξοπλισμός ασφαλείας είναι απόλυτα ολοκληρωμένος και περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, με χαρακτηριστικά όπως το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας Lane Assist, το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος Front Assist με λειτουργία πέδησης έκτακτης ανάγκης στην πόλη και ανίχνευση πεζών, καθώς και το Digital Cockpit με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Περνώντας στο εσωτερικό, το Digital Cockpit αποτελείται από μία οθόνη 8 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, η οποία και παραμετροποιείται ελαφρώς μέσω των πλήκτρων στο τιμόνι, και οθόνη με τα… βασικά γραφικά για το σύστημα ψυχαγωγίας 6,5 ιντσών και διατίθεται από τον βασικό εξοπλισμό του ανανεωμένου Polo. Το πολυλειτουργικό τιμόνι, που επίσης προσφέρεται από τον βασικό εξοπλισμό, έχει ανασχεδιαστεί για καλύτερη εργονομία και ποιότητα των φυσικών διακοπτών.

Η καμπίνα και η αίσθηση που αποκομίζει ο επιβάτης από το καινούργιο μοντέλο είναι γενικά σε πολύ υψηλό επίπεδο για την κατηγορία, τόσο στην εικόνα, όσο και στην ευρυχωρία και την τεχνολογία. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ μόνο χαμηλά στην κεντρική κονσόλα πλάι στον επιλογέα υπάρχει σκληρό πλαστικό που δεν συνάδει με την υπόλοιπη πολύ καλή εικόνα.  

Μηχανικά μέρη

Ο 3κύλινδρος TSI βενζινοκινητήρας του 1,0 λίτρου και των 95 ίππων έχει αρκετά καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και το επίπεδο θορύβου του παραμένει σχετικά χαμηλό για την 3κύλινδρη φύση του. Η απόδοσή της ροπής του στις χαμηλές στροφές, δηλαδή κάτω από τις 1.500 σ.α.λ, υστερεί αισθητά και χρειάζεται συχνά κατέβασμα σχέσης από το αρκετά σαφές 5άρι (γιατί μόνο 5 σχέσεις;) κιβώτιο, αφού δεν είναι αυτή που θα θέλαμε, αλλά σε αποζημιώνει με την οικονομία καυσίμου του. Σημειώνουμε ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,8 λ./100 χλμ. Οι κραδασμοί απουσιάζουν παντελώς, ενώ πάνω από τις 1.800 στροφές περίπου κινεί το Polo πολύ ικανοποιητικά. Το τιμόνι έχει επίσης καλή αίσθηση, για τα δεδομένα των αυτοκινήτων της κατηγορίας, είναι σαφές, πανεύκολο στις επιτόπιες μανούβρες, αλλά και όσο βαρύ πρέπει στον ανοικτό δρόμο.

Πολύ θετικά είναι τα σχόλιά μας και για την ανάρτηση και τον τρόπο που απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου. Ίσως είναι πιο σφιχτή από όσο έπρεπε και θα ταίριαζε στον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όμως, οι επιβάτες μεταφέρονται με άνεση και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα νιώσουν αυτές να περνούν στην καμπίνα. Ο οδηγός θα εκτιμήσει την ουδέτερη και ασφαλή οδική συμπεριφορά του Polo. Η ποιότητα κύλισης και η ησυχία μέσα στο αυτοκίνητο είναι αναμενόμενα σε υψηλό επίπεδο για την κατηγορία.

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Polo έρχεται με έμφαση κυρίως στις ψηφιακές τεχνολογίες στο εσωτερικό και τα συστήματα ασφαλείας. Η βάση ήταν ήδη πολύ καλή και κορυφαία στην κατηγορία του, από το προ ανανέωσης μοντέλο, προσφέροντας ένα απόλυτα ολοκληρωμένο σουπερμίνι χωρίς εξεζητημένες οδηγικές περγαμηνές. Τώρα όμως, με την συνολική αναβάθμιση και την τιμή για την έκδοση Life με τον 1.0 TSI των 95 ίππων να ανεβαίνει στα 19.250 ευρώ, η εξίσωση είναι δύσκολη με τον ανταγωνισμό να προσφέρει εξίσου καλά αυτοκίνητα σε αρκετά χαμηλότερες τιμές, το Polo όμως σε αποζημιώνει με την μεταπωλητική του αξία και την αίσθηση αυτοκινήτου της μεγαλύτερης κατηγορίας.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Polo 1.0 TSI 95 PS 2021   TIMH €19.250   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 70 (95) / 5.000-5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 175/1.600-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 187 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 117 g/km

VOLKSWAGEN Polo 1.0 TSI 95 PS 2021

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΧΑΜΗΛΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΤΙΜΗ