2022 VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG [Test Drive] - Δοκιμάζουμε το νέο Coupe-SUV της VW


To Taigo είναι το νέο Β-SUV της Volkswagen με coupe σχεδίαση και μια τεράστια γκάμα τεχνολογιών που το ρίχνουν στη μάχη της κατηγορίας με τρομερές αξιώσεις.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/3/2022

Καλωσορίζουμε το νέο SUV της Volkswagen. Ονομάζεται Taigo και ανήκει στην «καυτή» κατηγορία των B-SUV. Σε αυτή την κατηγορία, ωστόσο, η μάρκα έχει άλλα δύο μοντέλα, το T-Cross και το T-Roc, οπότε αυτομάτως γίνεται η πρώτη εταιρία με τρεις εκπροσώπους στο segment και αυτό λέει πολλά!

Οι κινήσεις της Volkswagenδεν είναι ποτέ τυχαίες, οπότε και εμείς με μεγάλη αγωνία περιμέναμε να έρθει στα χέρια μας το Taigo, ένα μοντέλο που σίγουρα θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο. Με highlight την εξωτερική σχεδίαση, αλλά και την κορυφαία τεχνολογία σε εξοπλισμό και συστήματα ασφαλείας, απευθύνεται σε ένα περισσότερο νεανικό κοινό που παραμένει ασυμβίβαστο και εκλεκτικό.

Λίγες εκδόσεις και καλές

H βασική έκδοση με τον γνωστό τρικύλινδρο TSI 1.0 και 95 PS ξεκινά από τα € 20.050, αλλά είναι η πιο δυνατή με τα 110 PS που θεωρούμε ότι αποτελεί τη χρυσή τομή. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, μια ασυνήθιστη κίνηση που μας θυμίζει ανώτερες τιμολογιακά κατηγορίες. Αυτή η έκδοση είναι και η μόνη που διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Move, Life, Style).

Το μοντέλο της δοκιμής ήταν πλούσια εξοπλισμένο όντας η έκδοση Style που κοστίζει €25.800. Σε πρώτη ανάγνωση, η τιμή δείχνει αλμυρή, αλλά υπολογίστε πως στις μέρες μας όλα τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει. Για εκείνους που δίνουν έμφαση στις επιδόσεις υπάρχει και ο 1,5 TSI με απόδοση 150 PS που διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Style και τιμή €27.500.

Εν αρχή η σχεδίαση

Στις περισσότερες περιπτώσεις το κοινό επιλέγει αυτοκίνητο με βασικότερο κριτήριο την εμφάνιση. Το Taigo έρχεται να μιλήσει στο συναίσθημα και απευθύνεται, σύμφωνα με τη VW, σε ένα περισσότερο νεανικό κοινό που θα εκτιμήσει τη ριζοσπαστική του σχεδίαση.

Πρόκειται για ένα SUV με coupe σιλουέτα, σχετικά μικρές γυάλινες επιφάνειες και έντονα κεκλιμένη προς τα πίσω κολόνα Α, και προς τα εμπρός κολόνα C. Έχει μια «αεροδυναμική» μορφή και ταυτόχρονα αποπνέει οικολογική συνείδηση, η οποία στα μάτια μας μάλλον προκύπτει λόγω και της σχεδιαστικής σύνδεσης με τα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας ID.

Αυτό οφείλεται στις δύο φωτιζόμενες οριζόντιες λωρίδες, μία μπροστά και μία πίσω, οι οποίες συνδέουν τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα το βράδυ είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό κάνοντας το μοντέλο αναγνωρίσιμο από μακριά. Σε όλες τις εκδόσεις τα εξωτερικά στοιχεία φωτισμού είναι στάνταρ τεχνολογίας LED, ενώ διαθέσιμοι είναι και οι νέοι προβολείς IQ.LIGHT LED matrix, που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό στην έκδοση Style της δοκιμής μας. Στην πράξη, εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους σε σκοτεινά σημεία. Ακολουθούν έξυπνα την πορεία του δρόμου και απομονώνουν με ακρίβεια τα αυτοκίνητα που βρίσκονται μπροστά, ώστε να μην τυφλώνουν τους οδηγούς τους. Την επιθετική και περιπετειώδη εικόνα του αμαξώματος συμπληρώνουν αρμονικά τα δυο μεγάλα ανοίγματα στο εμπρός μέρος σε μάσκα και προφυλακτήρα, αλλά και τα άβαφα πλαστικά στα κατώτερα τμήματα του αμαξώματος. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα φρέσκο και ξεχωριστό σχήμα με δική του προσωπικότητα και σπορ γραμμές που, όμως, δεν διχάζει και δεν προκαλεί.

Στον δρόμο του, όμως, εκτός από τα μοντέλα του ανταγωνισμού, θα συναντήσει και το «ομοεθνές» Volkswagen T-Roc. Έχουν σχεδόν ίδιες διαστάσεις με μόλις 3 cm διαφορά σε μήκος και coupe σχεδιαστική λογική. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη Volkswagen, το Taigo απευθύνεται σε ένα περισσότερο νεανικό κοινό. Βλέποντάς τα από κοντά γίνεται φανερό πως το Taigo έχει πιο έντονα coupe σχεδίαση με μικρότερες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και χαμηλότερο κατά 57 mm ύψος που του προσδίδει έναν περισσότερο crossover χαρακτήρα. Εμείς θα συμπληρώσουμε πως σοφά οι διαθέσιμες εκδόσεις των μοντέλων διαφοροποιούνται τεχνικά- το Taigo εκτός της βασικής έκδοσης είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο συγκεντρώνοντας συνολικά στη Volkswagen ένα μεγαλύτερο κοινό από αυτό που μόνο του το T-Roc θα έφερνε.

Το παιχνίδι των διαστάσεων

Το Taigo αποτελεί την αδερφή ψυχή του T-Cross. Αμφότερα βασίζονται στην αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα MQB, αλλά το Taigo έχει μεγαλύτερο μήκος ( 146 mm), αλλά είναι και αισθητά χαμηλότερο με συνολικό ύψος 1.518 mm (-66 mm). Το μεταξόνιο, ωστόσο, και το πλάτος δεν διαφέρουν ιδιαίτερα, με το T-Cross να έχει 3 mm μεγαλύτερο πλάτος και 3 mm μικρότερο μεταξόνιο. Ο χώρος αποσκευών είναι 440 λίτρα, το οποίο σημαίνει πως χάνει 15 σε σύγκριση με το T-Cross. Αυτή είναι και η θυσία της κεκλιμένης πίσω κολόνας C. Από την άλλη, το χαμηλότερο ύψος συνεπάγεται χαμηλότερο κέντρο βάρους, αλλά και μικρότερο συνολικό βάρος κατά περίπου 40 κιλά.

Ίδια βάση, νέα εικόνα

Το εσωτερικό δανείζεται τη σχεδιαστική βάση που είδαμε για πρώτη φορά στο Polo και στην συνέχεια στα T-Roc και T-Cross. Κύριο χαρακτηριστικό, η οριζόντια διάταξη με πρωταγωνιστή την εντυπωσιακή φάσα στο χρώμα του αμαξώματος που διατρέχει το ταμπλώ από άκρη σε άκρη αγκαλιάζοντας όμορφα και τις χειρολαβές των εμπρός θυρών. Καλοδεχούμενη η χρήση μαλακών πλαστικών πάνω και κάτω από την χρωματιστή φάσα, αλλά θα θέλαμε η χρήση τους να συνεχίζεται και στο πάνω μέρος των θυρών. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι πολύ καλή, όπως και το φινίρισμα.

Στον τομέα του εξοπλισμού πολλά στοιχεία μας θυμίζουν ανώτερες κατηγορίες. Θα ξεχωρίζαμε το σύστημα πολυμέσων τελευταίας γενιάς (ΜΙΒ3) με οθόνη 8 ιντσών (προαιρετικά διατίθεται και οθόνη 9,2 ιντσών), αλλά και το App-Connect Wireless που συνδυαστικά προσφέρουν κορυφαία συνδεσιμότητα κάνοντας τη διαβίωση στο αυτοκίνητο πιο ευχάριστη. Τη σύγχρονη εικόνα συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με επιλογές διαμόρφωσης που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Εδώ μας έλειψε η ταυτόχρονη απεικόνιση στροφομέτρου και κοντέρ σε μεγάλη διάσταση. Κάτι τέτοιο βρίσκεις στον πλήρως ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro με οθόνη 10,25 ιντσών, που διατίθεται προαιρετικά με λογικό κόστος (€260). Η κεντρική κονσόλα διαθέτει χειριστήρια και ρυθμιστικά ευαίσθητα στην αφή, ενώ μια ακόμα πινελιά εκμοντερνισμού προσθέτει το προαιρετικό Climatronic με χειρισμό μέσω αφής, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και χάρη στην πληθώρα ρυθμίσεων θα την φέρεις στα μέτρα σου ανεξάρτητα του σωματότυπού σου. Η αίσθηση ευρυχωρίας είναι σχετικά μειωμένη, λόγω του μικρού σε ύψος παρμπρίζ αλλά και του χαμηλότερου ύψους της οροφής. Πρόκειται για λογική θυσία με βάση την coupe σχεδίαση. Οι χώροι, όμως, για 4 και ενίοτε πέντε επιβάτες είναι καλοί ενώ και ο χώρος αποσκευών κρίνεται ικανοποιητικός. Η εργονομία είναι άριστη, όπως σε κάθε μοντέλο της εταιρείας. Οι χώροι για αντικείμενα είναι καλοί, αν και θα θέλαμε μεγαλύτερες σε διάμετρο ποτηροθήκες στη βάση της κονσόλας, μιας και οι υπάρχουσες θα χωρέσουν με δυσκολία την κλασική πλαστική συσκευασία του «freddo» το καλοκαίρι! Τα καθίσματα της έκδοσης Style ονομάζονται Sport Comfort και είναι αυτό ακριβώς που λέει η ονομασία τους. Ένα πολύ καλό μείγμα στήριξης και άνεσης με προσεγμένες επενδύσεις σε συνδυασμό ύφασμα-δέρμα που αναβαθμίζουν την εικόνα του εσωτερικού.

Ισορροπημένο

Εκεί, όμως, που πραγματικά κερδίζει τις εντυπώσεις το Taigo είναι με την ισορροπημένη απόδοσή του στον δρόμο. Βάζεις στα χέρια το όμορφο πολυλειτουργικό τιμόνι με τις τρεις ακτίνες, πατάς το γκάζι και ξεκινά η ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Πρόκειται για μια stress free μηχανή οδήγησης που καταφέρνει από, τη μια, να σε συνδέει με τον δρόμο και, από την άλλη, να φιλτράρει μαγικά οτιδήποτε περιττό ή κουραστικό! Τα χειριστήρια έχουν την απαραίτητη αίσθηση χωρίς, όμως, να είναι πολύ βαριά ή, αντίστοιχα, πολύ ελαφριά. Η ανάρτηση συνεργάζεται άψογα με τους ελληνικούς δρόμους φιλτράροντας αποτελεσματικά τις άφθονες ανωμαλίες. Ταυτόχρονα οι κλίσεις είναι λογικές, ακόμα και όταν φτάσεις τα όρια των ελαστικών πιέζοντας σε στροφές.

Ο συνδυασμός κινητήρας - κιβώτιο είναι λες και πλάστηκαν για το Taigo. Λειτουργούν σαν ένα κομμάτι επιταχύνοντας όσο πρέπει δυναμικά το αμάξωμα παρέχοντας πολύ καλή ενεργητική ασφάλεια. Ο κινητήρας, επίσης, διακρίνεται για τη γραμμικότητά του, αλλά και τη βελούδινη λειτουργία με πρακτικά μηδενικό θόρυβο, πέρα από τις τελευταίες 1.000 στροφές της απόδοσης, όπου ακόμα και εκεί δεν ενοχλεί, απλώς μας υπογραμμίζει ότι το Taigo δεν είναι ηλεκτρικό! Το κιβώτιο, επίσης, διακρίνεται για τις ομαλές αλλαγές, ενώ πάντα επιλέγει τη σωστή σχέση. Για τους πιο ανήσυχους υπάρχει και λειτουργία Sport για το κιβώτιο και αυτή είναι η μοναδική δυνατότητα παραμετροποίησης στο τεχνικό κομμάτι. Ωστόσο, για τους πιο «ανήσυχους» υπάρχει στον προαιρετικό εξοπλισμό η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων προφίλ οδήγησης, αλλά και ευκολίες που ξεκλειδώνουν μετά την αγορά του αυτοκινήτου και με το ανάλογο κόστος.

Στις στροφές συνδυάζει το στιβαρό και ακλόνητο πάτημα με περισσή ευελιξία που δεν θυμίζει ένα τυπικό SUV. Δεν μιλάμε για μια σπορ κατασκευή, αλλά για ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς κάθε μέρα, ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό. Στον ανοικτό δρόμο το επίπεδο θορύβου παραμένει χαμηλό, ενώ η 7η σχέση κρατάει τις στροφές του κινητήρα χαμηλά. Στο αστικό περιβάλλον η μετακίνηση γίνεται μια ευχάριστη διαδικασία, με κύριο πρωταγωνιστή το αυτόματο κιβώτιο που λύνει τα χέρια του οδηγού. Η κατανάλωση μένει σε πολύ λογικά επίπεδα (μέση τιμή δοκιμής: 7,9 L/100km), ωστόσο η αυτονομία περιορίζεται από το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων.

Γεννημένος πρωταγωνιστής

Η Volkswagen είναι γνωστό ότι δημιουργεί μοντέλα πρωταγωνιστές. Το Taigo είναι μια ακόμα τέτοια περίπτωση. Ξεχωρίζει με την εξωτερική του σχεδίαση, με τον σύγχρονο εξοπλισμό που περιλαμβάνει στοιχεία ανώτερων κατηγοριών και το κυριότερο με την εμπειρία οδήγηση του. Δεν πρόκειται για μια «μηχανή αδρεναλίνης», αλλά για ένα πιστό σύντροφο που καλύπτει εξαιρετικά τις συμβατικές υποχρεώσεις, επιτρέποντας και στον οδηγό που θέλει να κινηθεί σβέλτα να το πραγματοποιήσει μεταφέροντάς του με ωραίο τρόπο την αίσθηση από τον δρόμο. Ο κινητήρας και το κιβώτιο είναι δύο ακόμα ισχυρά χαρτιά ολοκληρώνοντας την πολύ καλή εικόνα. Η κατηγορία των B-SUV μόλις απέκτησε ένα ακόμα ισχυρό παίχτη!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG 2022   TIMH €23.150   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81 (110) / 5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 191 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 111 g/km

VOLKSWAGEN Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG 2022

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ, ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑΣ, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ