Η νέα γενιά του Volkswagen T-Roc παρουσιάστηκε στην Πορτογαλία και από την πρώτη στιγμή έγινε φανερό ότι η Volkswagen έχει επενδύσει ουσιαστικά στον εκσυγχρονισμό του μοντέλου. Με περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα στους ευρωπαϊκούς δρόμους από το 2017, το T-Roc αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της γκάμας και πλέον ανεβάζει τον πήχη σε τεχνολογία, ποιότητα και λειτουργικότητα στη ρουτίνα της καθημερινότητας.
Η διαδρομή όπου έλαβε χώρα η πρώτη μας εμπειρία με τη 2η γενιά του γερμανικού μοντέλου, ήταν από την Palmela (εκεί όπου εδράζεται το Autoeuropa, το εργοστάσιο παραγωγής του αυτοκινήτου), προς το κοσμοπολίτικο, πλέον, Cascais, με συνδυασμό οδήγησης σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο, όπου και ανεδείχθη η ουσιαστική αναβάθμισή του.
Εκμοντερνισμός
Το νέο T-Roc έχει ανασχεδιαστεί προσεκτικά στις βασικές του διαστάσεις. Το μήκος φτάνει τα 4.373 cm, το μεταξόνιο τα 2.629 cm και η βελτιωμένη αεροδυναμική φέρνει τον συντελεστή Cd στο 0,29. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει χάρη στους IQ.LIGHT Matrix LED προβολείς και τη φωτιζόμενη λωρίδα που διατρέχει οριζόντια τη μάσκα, ενώ πίσω τα τρισδιάστατα LED φώτα και το φωτιζόμενο λογότυπο δημιουργούν χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή. Οι νέες αποχρώσεις και οι ζάντες έως 20 ίντσες προσδίδουν πιο σύγχρονη εικόνα στο SUV, που σε μια γενική θεώρηση θα λέγαμε πώς ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φόρμα της Volkswagen, ήτοι, λιτές και μοντέρνες γραμμές, που να αναδεικνύουν τον υψηλό τεχνολογικό του υπόβαθρο.
Εσωτερικό, ποιότητα και πρακτικότητα
Η αναβάθμιση στο εσωτερικό είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή. Το ταμπλό διαθέτει επίσης μοντέρνα αισθητική, ποιοτικότερα υλικά και μαλακή υφασμάτινη επένδυση στο άνω μέρος, ενώ η εργονομία έχει βελτιωθεί με πιο άμεση πρόσβαση στα χειριστήρια και καλύτερη οργάνωση της κονσόλας. Οι χώροι είναι γενναιόδωροι χάρη στο αυξημένο μεταξόνιο και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 475 L. Οι πρακτικές λύσεις, όπως η αναδίπλωση της πλάτης του μεσαίου πίσω καθίσματος και η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του συνοδηγού στις πιο ακριβές εκδόσεις, καθιστούν το T-Roc ιδανικό για οικογενειακή χρήση. Τα καθίσματα ArtVelours Eco προσφέρουν καλή στήριξη, ενώ το κάθισμα ergoActive στην έκδοση Style διαθέτει υποστήριξη μέσης και λειτουργία μασάζ.
Ειδικότερα, το νέο σύστημα infotainment MIB4 αποτελεί σημαντική εξέλιξη. Η οθόνη 12,9 ιντσών έχει γρήγορη απόκριση, υψηλή ευκρίνεια και τριζωνική διάταξη μενού που διευκολύνει την πλοήγηση. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων (10,4 ιντσών), με ωραία γραφικά, ευανάγνωστος και πληρέστατος ως προς την πληροφόρηση. Το λεγόμενο και ως Digital Cockpit Pro προσφέρει καθαρές ενδείξεις και πολλαπλές διαμορφώσεις, ενώ το head-up display προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ. Οι ενημερώσεις over the air πραγματοποιούνται αδιάκοπα και ο φωνητικός βοηθός IDA με ChatGPT αναγνωρίζει φυσική ομιλία και ανταποκρίνεται σε σύνθετες εντολές. Η ασύρματη φόρτιση κινητών με ενεργή ψύξη (!) και οι τέσσερις θύρες USB-C 60W καλύπτουν τις ανάγκες όλων των επιβατών. Το ηχοσύστημα Harman Kardon 480 Watt με εννέα ηχεία και subwoofer προσφέρει εξαιρετικό ήχο που θα εκτιμήσουν οι επιβάτες και ιδιαίτερα οι πιο... high-end.
Συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας
Το νέο T-Roc διαθέτει ήδη από τις βασικές εκδόσεις ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης που ενισχύει την ασφάλεια και την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Το Front Assist παρακολουθεί τον δρόμο μπροστά και μπορεί να επέμβει αυτόματα στο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου, ενώ το Lane Assist βοηθά στη διατήρηση λωρίδας μέσω ήπιων διορθώσεων στο τιμόνι. Το Side Assist μαζί με το Rear Traffic Alert διευκολύνουν τις αλλαγές λωρίδας και τους ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες, προειδοποιώντας για οχήματα που πλησιάζουν από τυφλά σημεία ή την πίσω πλευρά. Παράλληλα, η αναγνώριση ορίων ταχύτητας γίνεται σε συνεργασία με τον οδηγό, προβάλλοντας με σαφήνεια τα επιτρεπόμενα όρια. Το βασικό πακέτο ADAS του T-Roc προσφέρει συνολικά μια αίσθηση επαυξημένης ασφάλειας που γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, χωρίς να επιβάλλεται ή να κουράζει τον οδηγό.
Κινητήρες, τεχνολογία MHEV και επιδόσεις
Ο 1.5 eTSI αποτελεί την κύρια επιλογή στη γκάμα και ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Το σύστημα περιλαμβάνει ηλεκτρογεννήτρια που λειτουργεί ως μίζα και ως υποστηρικτικός ηλεκτροκινητήρας, βελτιώνοντας την απόκριση στις χαμηλές στροφές και επιτρέποντας λειτουργία coasting με σβηστό κινητήρα. Το ACTplus απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους για μείωση κατανάλωσης χωρίς αισθητή μετάβαση. Η έκδοση των 150 PS αποδίδει 250 Nm από τις 1.500 ως τις 3.500 rpm, επιταχύνει από 0 ως 100 km/h σε 8,9 sec και φτάνει τελική ταχύτητα 212 km/h. Το επτάρι DSG λειτουργεί ομαλά και κρατά χαμηλές στροφές, ενώ η μέση κατανάλωση στη δοκιμή μας διαμορφώθηκε στα 6,8 L/100 km.
Πέρα από την έκδοση των 150 PS, το νέο T-Roc προσφέρεται και με τον 1.5 eTSI των 116 PS, ο οποίος χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική του τετρακύλινδρου turbo με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η έκδοση αυτή αποδίδει 220 Nm και συνδυάζεται αποκλειστικά με 7DSG κιβώτιο, προσφέροντας σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ομαλή λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση, κάτι που την καθιστά ιδιαίτερα ελκυστική για όσους κινούνται κυρίως εντός πόλης ή επιθυμούν μια πιο προσιτή έκδοση στη γκάμα.
Η απόδοση επαρκεί για καθημερινή χρήση και το ηλεκτρικό υποβοηθητικό σύστημα ενισχύει τη ροπή σε χαμηλές στροφές, διευκολύνοντας εκκινήσεις και ρολάρισμα σε συνθήκες κυκλοφοριακού. Η γκάμα θα εμπλουτιστεί το 2026 με την έκδοση 2.0 eTSI των 204 PS με τετρακίνηση 4MOTION, που θα αποτελέσει την κορυφή της σειράς, προσφέροντας σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ και δυνατότητες σε συνθήκες κίνησης περιορισμένης πρόσφυσης. Αργότερα αναμένονται και πλήρως υβριδικές εκδοχές με μεγαλύτερη ηλεκτρική υποβοήθηση, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τις επιλογές για το κοινό.
Οδικά χαρακτηριστικά
Στον δρόμο, το νέο T-Roc αφήνει αμέσως την αίσθηση ενός καλοφτιαγμένου οικογενειακού SUV που έχει δουλευτεί σε βάθος, τόσο στην αεροδυναμική του απόδοση όσο και στον τρόπο που αποσβένει τις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος. Η βελτιωμένη ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα και ο συντελεστής Cd 0,29 συμβάλλουν ουσιαστικά στη χαμηλή στάθμη θορύβων, όπως και από την κύλιση, που φτάνουν στην καμπίνα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και απορροφά με άνεση τις περισσότερες ανωμαλίες, χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να ταλαντωθεί υπερβολικά, παρά την ύπαρξη ζαντών 20 ιντσών στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, δίνοντας στο T-Roc αρχοντική αίσθηση στον αυτοκινητόδρομο και μια στιβαρή και απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά σε επαρχιακές διαδρομές.
Παράλληλα, οι compact διαστάσεις του επιτρέπουν να κινείται άνετα στην πόλη, με καλή ευελιξία και ευκολία στις μανούβρες σε στενούς χώρους. Το τιμόνι είναι ακριβές με σωστή πληροφόρηση της θέσης των εμπρός τροχών. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και καλά μελετημένη, προσφέροντας άριστη εποπτεία του δρόμου και πλήρη προσαρμογή για διαφορετικούς σωματότυπους. Το σύνολο δημιουργεί την αίσθηση ενός αυτοκινήτου ικανό να υποστηρίξει με άνεση στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά και να προσφέρει ένα ασφαλές, ξεκούραστο ταξίδι σε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Εν κατακλείδι
Η εικόνα που δίνει η δεύτερη γενιά του Volkswagen T-Roc είναι εκείνη ενός μοντέλου που έχει ωριμάσει ουσιαστικά, με αισθητή αναβάθμιση σε κάθε πτυχή του. Η καμπίνα δείχνει πιο προσεγμένη και λειτουργική, το νέο σύστημα infotainment ανεβάζει επίπεδο στη χρήση και η συνολική οδική συμπεριφορά παραπέμπει πλέον σε μεγαλύτερη κατηγορία. Με την ελληνική άφιξη να τοποθετείται για τον Φεβρουάριο του 2026 και την αρχική τιμή κοντά στις 30.000 ευρώ,το ανανεωμένο T-Roc φαίνεται έτοιμο όχι μόνο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του, αλλά και να σταθεί πιο δυναμικά απέναντι στον ολοένα εντονότερο ανταγωνισμό, αξιοποιώντας το σύνολο των τεχνολογικών, μηχανικών και λειτουργικών εξελίξεων που το συνοδεύουν.
TECH INFO
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΟΣ | Βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος σε σειρά, turbo, 48V MHEV |
| ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.498 |
| ΙΣΧΥΣ (PS/rpm) | 150 / 5.000-6.000 |
| ΡΟΠΗ (Nm/rpm) | 250 / 1.500-3.500 |
| ΜxΠxΥ (mm) | 4.373 x 1.828 x 1.562 |
| ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 2.629 |
| ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (L) | 475 |
| ΒΑΡΟΣ (Kg) | 1.400 (περ.) |
| 0–100 km/h (sec) | 8,9 |
| ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) | 212 |
| ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100km) | 5,5–6,0 (WLTP) |
| CO? (g/km) | 126–137 (WLTP) |
| ΑΦΙΞΗ | Φεβρουάριος 2026 |
| ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (€) | Από 30.000* |
* Εκτίμηση για την έκδοση 1.5 TSI 116 PS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volkswagen T-Roc R: Δείτε πώς θα μοιάζει η «hot» έκδοση με τους 300+ PS (photos)
Volkswagen: Όλα όσα γνωρίζουμε για το ID. Polo GTI - Τι αποκάλυψε ο τεχνικός διευθυντής
Volkswagen: Ανακοινώθηκε η τιμή του ισχυρότερου Golf GTI όλων των εποχών





ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_473509_type13129.jpg)
_77761_473146_type13129.jpg)

_77761_466216_type13129.jpg)
_77761_456613_type13129.jpg)
_77761_443205_type13129.jpg)