Αποστολή στη Γαλλία: Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST


ΤΟ FOCUS ST ΑΠΟΚΤΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΜΟΖΕΙ ΣΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ FORD, ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΤΑ ΣΕΙΡΑ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ HOTHATCH.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/7/2019

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, αδιαμφισβήτητοι, αποκαλυπτικοί. Το νέο Ford Focus ST -αισίως φτάσαμε στην τέταρτη γενιά ενός αυτοκινήτου που έβαλε τέλος στην απόλυτη κυριαρχία του VW Golf GTI- δεν είναι απλώς ότι πιο ισχυρό έχει να επιδείξει η σειρά αλλά και το ταχύτερο Focus που έχει φορέσει τα εν λόγω διακριτικά. Ταχύτερο από Focus RS δηλώνουν οι άνθρωποι της Ford και δεν έχουμε λόγο να μην τους πιστέψουμε.

Γιατί όμως να σταθεί κανείς στους αριθμούς όταν μπροστά του απλώνεται μια διαδρομή σχεδόν 250 χιλιομέτρων, μια ατελείωτη special stage με αφετηρία το Terminal 2 του αεροδρομίου της Νίκαιας και προορισμό τα πιο φημισμένα ορεινά περάσματα του γαλλικού Νότου.

Εκεί όπου το λάθος καραδοκεί και η χειρουργική ακρίβεια δεν αποτελεί μια κάποια εμμονή αλλά την απέλπιδα προσπάθεια να μείνεις συγκεντρωμένος. Να διατηρηθείς εντός των ασφυκτικών ορίων που ορίζουν η στενή λωρίδα της μαύρης ασφάλτου και η λεπτή διαχωριστική γραμμή - εκείνη που σε κρατά μακριά από το φιάσκο και την απόλυτη καταστροφή.  

Κακός οιωνός η έντονη βροχή που δείχνει να μας ακολουθεί, πότε καταρρακτώδης και πότε απλώς αρκετή για να ξεδιψάσει πρόσκαιρα τη γαλλική γη. Ας είναι. Το νέο Ford Focus ST έχει τον τρόπο να αντιδράσει, να περάσει στην αντεπίθεση, να φέρει το παιχνίδι στα μέτρα του διαψεύδοντας ακόμα και την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη.

Το επαναλαμβάνουμε. Δεν είναι οι 280 ίπποι και τα 420 Nm ροπής εκείνα που κάνουν τη διαφορά. Δεν είναι ο ήχος από τις απολήξεις των εξατμίσεων και τον supersized τετρακύλινδρο κινητήρα των 2,3 λίτρων αυτός που θα σε εντυπωσιάσει.

Είναι το πλαίσιο ενός αυτοκινήτου που δεν ψάχνει για δικαιολογίες, αλλά ρίχνεται με αυτοθυσία στη μάχη γνωρίζοντας ότι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να βγει κανείς νικητής. Το οπλοστάσιό του; Ο πληθωρικός EcoBoost κινητήρας, η χαρισματική ισορροπία των αναρτήσεων που επισφραγίζει η παρουσία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, το επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το ταχύτατο αλλά και ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης, τα ακούραστα φρένα.

 

Ας γίνουμε, όμως, πιο συγκεκριμένοι ξεκινώντας από τη νέα «καρδιά» του ισχυρότερου Focus ST των ημερών μας, τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 2,3 λίτρων. Ο τελευταίος μοιάζει να έρχεται από το πρόσφατο παρελθόν (βλέπε Focus RS), στην πραγματικότητα ωστόσο ουδεμία σχέση έχει με αυτό  διαθέτοντας νέο μπλοκ, νέα κυλινδροκεφαλή καθώς και νέο Twin Scroll υπερσυμπιεστή καυσαερίων.

To αποτέλεσμα είναι καθηλωτικό καθώς λάμπουν δια τις απουσίας τους τα κενά στην παραγωγή των 280 ίππων και των 420 Nm. Ο επιλογέας του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου εξελίσσεται σε προέκταση του δεξιού χεριού σου, την ίδια στιγμή που η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης προλαβαίνει ακόμα και τη σκέψη σου.

Τα προγράμματα οδήγησης -τέσσερα στον αριθμό- δεν βρίσκονται εκεί απλώς για να προσθέσουν δύο ακόμα διακόπτες στο ούτως ή άλλως πυκνοκατοικημένο τριάκτινο τιμόνι αλλά για να δώσουν τη δυνατότητα στον οδηγό να φέρει στα μέτρα του τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκίνητου, όπως η απόσβεση, η απόκριση γκαζιού, η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και η συχνότητα-ένταση των σωτήριων παρεμβάσεων του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Το τελευταίο συναντάται για πρώτη φορά σε Focus ST, αποτελώντας μάλιστα στοιχείο του βασικού εξοπλισμού. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ αναδεικνύοντας την προσπάθεια της Ford να προσφέρει στην τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου ό,τι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από μια αυθεντική πρόταση υψηλών επιδόσεων.

Από ένα Focus ST που απεχθάνεται τους συμβιβασμούς, καλύπτοντας επάξια το κενό που άφησε πίσω του το κορυφαίο του είδους Focus RS, αλλάζοντας με τις εξωτικές προδιαγραφές του επίπεδο.

Το νέο Ford Focus ST αναμένεται στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο τόσο στην έκδοση βενζίνης των 2,3 λίτρων με απόδοση 280 ίππους όσο και σε πετρελαιοκίνητες διαμορφώσεις για την κίνηση των οποίων φροντίζει ένα δίλιτρο σύνολο 190 ίππων.

Όπως και στο πρόσφατο παρελθόν έτσι και τώρα, στην γκάμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται και οι δύο τύποι αμαξώματος (5θυρο hatchback και station wagon), ενώ από τα τέλη του έτους θα προσφέρεται η δυνατότητα της επιλογής ενός αυτόματο κιβωτίου επτά σχέσεων για τις εκδόσεις βενζίνης.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές διάθεσης του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, η έκδοση βενζίνης των 280 ίππων έχει αφετηρία τα 37.593 ευρώ και η diesel τα 33.735 ευρώ, με το wagon αμάξωμα να είναι αντιστοίχως κατά 4.983 ευρώ και 2.290 ευρώ ακριβότερο.