Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35


Η MERCEDES-BENZ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ “ΚΩΔΙΚΟ” ΣΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ A-CLASS, ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Η AMG.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/12/2018

Η απόφαση της Mercedes-Benz να επεκτείνει και μάλιστα προς τα κάτω την γκάμα των υψηλών επιδόσεων προτάσεών της φαντάζει εύκολη έστω κι αν στην πραγματικότητα δεν είναι. 

Αν στο πρόσφατο παρελθόν δεν ήταν λίγοι εκείνοι που επιχείρησαν να αμφισβητήσουν την ικανότητα της A 45 να υποστηρίξει την παρουσία των διακριτικών της AMG στις επιφάνειες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματός της, σήμερα η “ταπεινή” A 35 των μόλις... 306 ίππων δείχνει να έχει ακόμα πιο δύσκολο έργο.

Πόσω μάλλον όταν ανάμεσα στις εξοπλιστικές προδιαγραφές της δεν περιλαμβάνεται το προαιρετικά διαθέσιμο αεροδυναμικό πακέτο και ως εκ τούτου η σταθερή αεροδυναμική πτέρυγα που κοσμεί και διαφοροποιεί την κορυφή της πέμπτη πόρτας.

Τη διάθεση των Γερμανών να διατηρήσουν χαμηλούς τόνους, δημιουργώντας τον απαραίτητο χώρο  για την πολλά υποσχόμενη και κατά πολύ ισχυρότερη δεύτερη γενιά της A 45, μαρτυρά και το εσωτερικό.

Το τριάκτινο “flat bottom” τιμόνι με τα διακριτικά της AMG και τα καθίσματα με τα ενιαία προσκέφαλα επιχειρούν να δημιουργήσουν... κλίμα και σε μεγάλο βαθμό το επιτυγχάνουν, διατηρώντας σε υψηλά επίπεδα την άνεση και τη χρηστικότητα.

Ένα ακόμα στοιχείο που ενισχύει την επιχειρηματολογία της A 35 είναι ο εξοπλισμός, καθώς ελάχιστα είναι αυτά που μπορούν να προστεθούν στο αντίστοιχο κατάλογο σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.

Το MBUX, το “έξυπνο” σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που εκτός των άλλων διαδραματίζει  τον ρόλο του ψηφιακού βοηθού κινητικότητας, είναι εκείνο που ξεχωρίζει, εξωτερικεύοντας την τεχνολογική του πρωτοπορία μέσω των δύο ψηφιακών οθονών μεγέθους 10,25 ιντσών έκαστη.

Μιλώντας, βέβαια, για μια πρόταση υψηλών επιδόσεων, τα... σημαντικά κρύβονται πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος. Για την ακρίβεια κάτω από το καπό, εκεί που “φωλιάζει” ο νέος, δίλιτρος κινητήρας βενζίνης της Mercedes-AMG, o οποίος με τη βοήθεια ενός twin scroll στροβιλοσυμπιεστή χαρίζει στο γερμανικό hothatch 306 ίππους και 400 Nm ροπής.

Ωστόσο δεν είναι μόνο ο κινητήρας που δημιουργεί νέα δεδομένα στην περίπτωση της Α 35. Το κεντρικό διαφορικό του συστήματος τετρακίνησης έχει αποκτήσει έναν ηλεκτρομηχανικό μηχανισμό σύμπλεξης -αντί του του ηλεκτροϋδραυλικού- γεγονός που περιόρισε περαιτέρω τον χρόνο απόκρισης του πολύδισκου συμπλέκτη. Ο τελευταίος ενσωματώνεται στον πίσω άξονα και μεταφέρει, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο, έως και το 50% της διαθέσιμης ροπής στους πίσω τροχούς. 

Κλείνοντας με το σύστημα μετάδοσης, το μαγικό “άγγιγμα” της AMG έχει δεχθεί και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του οποίου, δικαιολογούν και με το παραπάνω τη θέση του ανάμεσα στις τεχνικές προδιαγραφές της A 35.

Το δικό τους λιθαράκι στη διαμόρφωση ενός καλοζυγισμένου συνόλου βάζει η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στα επιμέρους τμήματα της ανάρτησης, όπως άλλωστε και το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης.

Μπορεί, λοιπόν, η A 35 να μην αποτελεί την ισχυρότερη ever έκδοση της A-Class ούτε και την κορυφαία της σειράς (σύντομα αναμένεται η κατά πολύ ισχυρότερη Α 45), ωστόσο, οι 306 ίπποι αποτελούν από μόνοι τους πρόκληση για τον οδηγό που θα διεκδικήσει την πλήρη αξιοποίησή τους.

Από την άλλη, η ενίσχυση του πλαισίου και η παρουσία του αναβαθμισμένου συστήματος τετρακίνησης αποτελούν μια επιπλέον δικλίδα ασφαλείας, εξασφαλίζοντας όχι μόνον τον χρόνο αλλά και τον τρόπο για να επαναφέρεις τις ισορροπίες.

Η δυνατότητα παραμετροποίησης των βασικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, όπως  η απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και η απόκριση του κινητήρα, φροντίζει με τη σειρά της ώστε το γερμανικό hothatch να ανταποκρίνεται με την ίδια ευκολία σε διαφορετικούς ρόλους.

Να καλύπτει με σχετική άνεση μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο, να χαράσσει την ιδανική τροχιά σε φιδωτές διαδρομές, να σε μεταφέρει αγόγγυστα από το σημείο Α στο B ως ένα τυπικό μικρομεσαίο hatchback.

Ως μια πρόταση που εξακολουθεί να απευθύνεται στους έχοντες το χρήμα και τη γνώση για να την αποκτήσουν και να την εκτιμήσουν, αν και βάσει προδιαγραφών και τιμοκαταλόγου είναι ότι πιο προσιτό μπορεί να βρει κανείς στην γκάμα της Mercedes-AMG.     

   

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

SPORTS CAR

JOIN US