Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Toyota Corolla


Η επιστροφή του ονόματος Corolla δεν θα μπορούσε παρά να είναι μία είδηση παγκοσμίου ενδιαφέροντος για την αυτοκινητοβιομηχανία. Πολύ δε περισσότερο που η δωδέκατη γενιά της συνδυάζεται με πολλές και σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα σημεία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/2/2019

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα πιο εμβληματικά ονόματα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, σε βαθμό που θα μπορούσε να χαρακτηρίζει και μία αυτόνομη μάρκα μέσα στην Toyota. Η Corolla παραμένει η διεθνής βιτρίνα της ιαπωνικής εταιρίας, εδώ και πολλές δεκαετίες, και παρά τα σκαμπανεβάσματα και τις αλλαγές κατεύθυνσης που επιχειρήθηκαν, είναι και πάλι το όνομα που καλείται να φέρει την Toyota στη νέα εποχή.

Αποτελώντας το πιο τυπικό δείγμα της ιαπωνικής κουλτούρας γύρω από την αυτοκίνηση, αφοσιώθηκε εξ αρχής στην μέγιστη δυνατή ικανοποίηση των πελατών και την σταθερή ποιοτική της εμμονή, κάτι που με τον καιρό προσέδωσε στο όνομα Corolla την αξία ενός προϊόντος που μπορεί να μην είχε μεγάλες καινοτομίες ή σχεδιαστικές υπερβάσεις, ήταν όμως πάντα μία σταθερή παρουσία, από αυτές που εκτιμά το μεγάλο παγκόσμιο κοινό.

Πριν ένα χρόνο περίπου, στην έκθεση της Γενεύης, αποφασίστηκε η επιστροφή του ονόματος της Corolla σε όλη την γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου της Toyota, αφήνοντας πίσω την μάλλον άχρωμη και άγευστη εποχή του Auris.  Θυμίζουμε ότι αυτό παρουσιάστηκε το 2006 ως αντικαταστάτης της Corolla hatchback στην ευρωπαϊκή αγορά, ωστόσο τα ανώτατα στελέχη της εταιρείας αποφάσισαν να επαναφέρουν την αρχική ονομασία του μικρομεσαίου μοντέλου και σε αυτόν τον τύπο αμαξώματος. Tο νέο μοντέλο είναι τόσο επικαιροποιημένο στο σύνολό του, πλέον, που δεν έχει ανάγκη από τη διπλή ονομασία του και η λέξη Corolla επανήλθε ολοκληρωτικά.

Η καινούργια Corolla διατίθεται με τρεις τύπους αμαξώματος, sedan, station wagon (Touring Sports, όπως το ονομάζει η Toyota) και hatchback. Kαι επειδή η Toyota στοχεύει σε νεαρότερης ηλικίας υποψήφιους αγοραστές και επειδή ο άμεσος εμπορικός ανταγωνισμός έχει βελτιωθεί και καινοτομήσει σε σημαντικό βαθμό, κατά τη διάρκεια εξέλιξης της νέας Corolla τέθηκαν επιτακτικώς και άλλα στοιχεία που έπρεπε να να διαθέτει, όπως η δυναμική σχεδίαση» και «fun-to-drive». Αποφασίστηκε, αυτές οι δύο να είναι οι δύο βασικοί άξονες κατά τη διάρκεια σχεδίασης και εξέλιξης του καινούργιο μοντέλου

Για να το κάνουν πράξη, οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας είχαν στη διάθεσή τους την καινούργια πλατφόρμα «TNGA GA-C» («Toyota New Global Architecture GA-C»).Η εν λόγω πλατφόρμα έχει χρησιμοποιηθεί ήδη στο C-HR και το νέο Prius και έχει αξιολογηθεί για τα καλά δυναμικά χαρακτηριστικά που επιτρέπει να έχει το αυτοκίνητο. Το γεγονός ότι στο πίσω μέρος υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και η αυξημένη η δυσκαμψία του πλαισίου επέτρεψαν τη ρύθμιση της ανάρτησης με τρόπο που να είναι άνετη για τους επιβάτες.

Καθότι η Ευρώπη είναι η βασική αγορά για το αυτοκίνητο, η εξέλιξή του έγινε αποκλειστικά στη Γηραιά ήπειρο και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αυτοκινητικής κουλτούρας που επικρατεί σε αυτή. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι πρωτοπαρουσιάστηκε η έκδοση του μοντέλου με τον καινούργιο δίλιτρο υβριδικής διάταξης (ατμοσφαιρικό) βενζινοκινητήρα των 180 PS. Σύμφωνα με τα στελέχη της Toyota, αυτή τη φορά η Corolla «χτίστηκε» γύρω από το υβριδικό σύστημα περισσότερο από ποτέ ως τώρα, δεν εφαρμόστηκε αυτό στον υπάρχον χώρο του οχήματος, όπως συνέβαινε.

Πέραν αυτών, η αναβαθμισμένη βάση στην οποία δημιουργήθηκε η καινούργια Corolla επέτρεψε να έχει πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά.  Η βελτίωση στους τομείς της αμεσότερης απόκρισης του οχήματος στην παραμικρή αλλαγή κατεύθυνσης, της μείωσης του θορύβου και των ταλαντώσεων στο εσωτερικό ήταν καίρια ζητούμενα για τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών και τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας που προσφέρει στους επιβάτες. Στόχος ήταν η δημιουργία ενός όσο το δυνατόν ποιοτικού περιβάλλοντος για τους επιβάτες και μια οδική συμπεριφορά που θα εμπνέει τον οδηγό να κινείται με γρήγορο ρυθμό όποτε το επιθυμεί. Αυτά αφορούν όλες τις εκδόσεις της νέας Corolla ανεξαρτήτως κινητήρα που βρίσκεται κάτω από το καπό ή μορφής αμαξώματος.

Κινητήρες-εξοπλισμός

Το καινούργιο μοντέλο θα διατίθεται με τον 1.2 Turbo βενζινοκινητήρα των 116 PS, με τον 1.8 Hybrid μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 122 PS και με τον καινούργιο 2.0 Hybrid μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 180 PS. Όλοι τους έχουν εξελιχθεί για να καταναλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο και να εκπέμπουν όσο το δυνατόν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα και ρύπους. Θυμίζουμε ότι ο 1.2 Turbo διαθέτει σύστημα VVT-iW στις βαλβίδες εισαγωγής το οποίο καθυστερεί το κλείσιμό τους κατά τη φάση της συμπίεσης ώστε να λειτουργεί σε κύκλο Atkinson σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.

Στον 1.8 Hybrid έχουν μειωθεί οι τριβές κατά τη λειτουργία του, έχει βελτιωθεί η απόδοσή του (επανασχεδίαση των αυλών εισαγωγής και επανακυκλοφορίας των καυσαερίων, καλύτερος στροβιλισμός αέρα στον θάλαμο καύσης και νέα διαμόρφωση της κυλινδροκεφαλής) και έχει βελτιωθεί το σύστημα ψύξης του κινητήρα και του υβριδικού συστήματος. Ο 2.0 Hybrid είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου που μειώνει το βάρος του και αυξάνει την αντοχή του στην αναπτυσσόμενη θερμοκρασία κατά τη λειτουργία του. Σύμφωνα με την Toyota το κέντρο βάρους είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων με αυτές της εισαγωγής να διαθέτουν  (ηλεκτρονικά) ελεγχόμενο ηλεκτρικό μοτέρ. Επίσης, στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει σύστημα «sport mode» το οποίο βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα προς όφελος των επιδόσεων. Όπως είναι γνωστό, η νέα Corolla δεν θα διατίθεται με πετρελαιοκινητήρα.

Το σύστημα «Toyota Safety Sense» περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Πέραν αυτού, στις εκδόσεις με υβριδικό σύστημα υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουση με όχημα ή πεζό (π.χ. Pre-Collision System, intelligent Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert, Lane Trace Assist). Η παθητική ασφάλεια είναι σε υψηλό επίπεδο καθώς το πλαίσιο αποτελείται από υψηλής αντοχή χάλυβα, όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν και αερόσακο γονάτων οδηγού -πέραν των μετωπικών και πλευρικών- ενώ το καπό έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο («floating island» το ονομάζει η Toyota) ώστε να μειώνει τις επιπτώσεις τραυματισμού του πεζού σε περίπτωση τέτοιας σύγκρουσης.

Πρώτη οδηγική επαφή στην Μαγιόρκα

Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στη νέα Corolla διαγράφεις μεμιάς την εποχή Auris. Τα πάντα γύρω έχουν ανέβει επίπεδο, τόσο σε αισθητική όσο και σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η αίσθηση ενός premium αυτοκινήτου είναι διάχυτη, είτε αυτό αφορά τα πλαστικά και την απουσία οποιονδήποτε τριγμών από την συναρμογή τους, είτε την κλασικό για Corolla αίσθημα ευκολίας και χαλαρότητας που ζει κανείς οδηγώντας την. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι ένα προνομιακό μέρος για να ζει κανείς, ιδίως στην κορυφαία έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας, με τα εξαιρετικά μπάκετ (!) καθίσματα και τα μαλακά στην αφή πλαστικά με τις κόκκινες ραφές. 

Στον δρόμο η νέα Corolla είναι μία σαφώς πιο ενδιαφέρουσα και σίγουρα πιο αναβαθμισμένη εμπειρία από το Auris. Η όλη αίσθηση συντείνει σ' αυτήν ενός σημαντικά βελτιωμένου μοντέλου, είτε αυτό αφορά την πιο χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης είτε τα πρώτα μηνύματα που έρχονται από ένα στιβαρό πλαίσιο που δείχνει να έχει ανεβάσει level σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση. Η Toyota υπόσχεται να ξαναφέρει και πάλι την οδηγική ένταση στα αυτοκίνητά της και όπως φαίνεται βάζει τις σωστές βάσεις για να αφήσει πίσω το αδιάφορο στιλ της εποχής Auris, είτε αυτό αφορά το πολύ στιβαρό νέο πλαίσιο είτε τις εξελιγμένες αναρτήσεις (ιδίως πίσω με τους πολλαπλούς συνδέσμους). Το κυριότερο χαρακτηριστικό της οδικής της παρουσίας είναι πρώτα απ' όλα η ποιότητα κύλισης και ο τρόπος που απομονώνει τον δρόμο, δημιουργώντας ένα άνετο και αθόρυβο περιβάλλον, σε τέτοιο βαθμό που να θυμίζει ακριβότερο αυτοκίνητο. Mία ακόμα παρατήρηση που έχει ενδιαφέρον (και μένει να επιβεβαιωθεί επί ελληνικού εδάφους) είναι ότι οι μεγάλες εκδόσεις Sedan και Touring Sports, λόγω και του μακρύτερου μεταξονίου κατά 6 εκατοστά, φαίνεται να ¨πατούν" καλύτερα, και είναι πιο ανεκτικές στις ανωμαλίες των δρόμων. 

Στην Μαγιόρκα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο υβριδικές εκδόσεις. Μία συνθήκη που με δεδομένη την ιδιάζουσα λειτουργία αυτών των συστημάτων της ιαπωνικής εταιρίας, βάζει και κάποιους περιορισμούς στην οδηγική αύρα της Corolla. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να πας με τα νερά των υβριδικών διατάξεων και του αρκετά βελτιωμένου CVT, στοιχείο που θα σου αποκαλύψει τα σημαντικά βελτιωμένα στοιχεία της νέας Corolla. Εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, αναρτήσεις σωστά μελετημένες ώστε να ελέγχουν τις κλίσεις στις στροφές, τιμόνι που μετά από πολύ καιρό σε μικρομεσαίο Toyota αισθάνεσαι ότι μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του. Η υβριδική ταυτότητα σε καλεί να δείξεις αυτοσυγκράτηση και μία διαφορετική προσέγγιση στην μετακίνηση, όπου για άλλη μια φορά, η Toyota αισθάνεται στο στοιχείο της: Ευκολία στην καθημερινή χρήση, άνεση και πολιτισμένος χαρακτήρας και γενικά μια συμπεριφορά που δίνει έμφαση στην χαλαρή διάθεση του οδηγού. 

Αν ζητηθεί το κάτι παραπάνω, το CVT, ιδίως στην μικρή έκδοση, και μάλιστα χωρίς τις προκαθορισμένες σχέσεις και τα paddles της δίλιτρης, είναι ο σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας. Αυτό που πάντως γίνεται εμφανές είναι ότι το υπόβαθρο υπάρχει και σίγουρα αυτή η Corolla θα είναι εκείνη που θα αλλάξει την πορεία του μοντέλου, κυρίως στις μη υβριδικές του εκδόσεις. Και γιατί όχι σε μία Gazoo έκδοση, καθώς όπως φαίνεται το πλαίσιο αντέχει να βάλει σε σκοτούρες Ευρωπαίους και Γιαπωνέζους (εσχάτως και Κορεάτες), κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα με το αντίστοιχο Yaris. 

Συνοψίζοντας, η νέα Corolla είναι σίγουρα το κατάλληλο αυτοκίνητο στην πιο σωστή στιγμή. Μετά την επιστροφή του RAV-4 έρχεται ένα ακόμα κλασικό όνομα να ξαναφέρει την Toyota στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Και να βάλει δύσκολες εξισώσεις στον ανταγωνισμό, ιδίως στην Ελλάδα, όπου ακόμα και χωρίς την παρουσία των δύο αυτών σημαντικών μοντέλων, η Toyota είναι ο «καταδικασμένος» πρωταθλητής των πωλήσεων. Κάποιες ενστάσεις υπάρχουν, και αφορούν κυρίως τους διατιθέμενους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (που δεν είναι αντίστοιχοι του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού) ή την απουσία χώρων για μικροαντικείμενα στο ταμπλό, όμως η γενική εντύπωση είναι αυτή ενός αυτοκινήτου που γυρίζει σελίδα για την Toyota. Η νέα Corolla είναι πιο όμορφη, περισσότερο δυναμική, πολύ πιο ποιοτική, με οδηγικό χαρακτήρα και βέβαια το «οικόσημο» της εταιρίας που πάντα έχει την δική του αξία. Αρκετά πράγματα θα κριθούν από την επέκταση της γκάμας και πέραν των υβριδικών λύσεων (και βέβαια των τιμών που μένουν να ανακοινωθούν), όμως όπως και να έχει η Corolla είναι και πάλι εδώ, δυνατή και ακμαία, και πάντως η πιο ολοκληρωμένη στην ιστορία της.

TIMEΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Στην διάρκεια της παρουσίασης της νέας Corolla στην Μαγιόρκα ανακοινώθηκαν και οι τιμές που θα ισχύσουν στην ελληνική αγορά, καθώς και τα πακέτα εξοπλισμού.

Η βασική έκδοση sedan με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων θα ξεκινά από τα 17.100 ευρώ. Η έκδοση hatchback των 1,2 λίτρων θα ξεκινά από τα 17.430 ευρώ, η υβριδική των 1,8 λίτρων από τα 20.800 ευρώ και η δίλιτρη υβριδική από τα 25.490 ευρώ. Η station wagon 1.8 υβριδική θα ξεκινά από τα 22.500 ευρώ.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, οι βασικές εκδόσεις θα έχουν πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, με στάνταρ το Toyota Sense II, Full LED προβολείς, διζωνικό κλιματισμό (μόνο για τις υβριδικές εκδόσεις),, πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών TFT, eCall & Connected Service. Έξτρα θα διατίθενται πολλά στοιχεία όπως η οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη οργάνων 7 ιντσών ΤFT. Στις πιο ακριβές εκδόσεις θα διατίθενται πολλά έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, όπως ζάντες 17 και 18 ιντσών, ηλιοροφή, μπάκετ καθίσματα και πολλά ακόμα. 

Η έναρξη των πωλήσεων του αυτοκινήτου θα γίνει από τις αρχές Μαρτίου, όταν θα διαμορφωθούν και οριστικά τα επίπεδα και οι ονομασίες του εξοπλισμού του.