Test Drive: Ford Focus 1.0T MHEV 125PS Powershift - Δοκιμάζουμε το οδηγοκεντρικό μικρομεσαίο


Μπορεί όλοι να μιλούν για το Ford Puma και τα θαυμαστά του χαρίσματα, όμως, μην πλανάστε, άλλο είναι το κορυφαίο γήινο μικρομεσαίο μοντέλο. Και είναι κι αυτό Ford.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/3/2024

Θα μπορούσαμε να γράφουμε για ώρες ατελείωτες σχετικά με την κληρονομιά του Focus και τα κατορθώματά του σε επίπεδο διακρίσεων από το 1998 που μας συντροφεύει. Αλλά ας μείνουμε στο σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα –πώς περνούν τα χρόνια!- και περισσότερα από 7,6 εκατ. Focus να έχουν κυκλοφορήσει μόνο στην Ευρώπη για να δούμε έναν από τους τελευταίους εκπροσώπους μια ένδοξης –κάποτε- κατηγορίας με αρκετές δόσεις σύγχρονης τεχνολογίας τόσο μηχανολογικά όσο και σε επίπεδο software στην ανανέωση της 4ης γενιάς του.

Αυτό είναι το Focus με τον κινητήρα Ecoboost του ενός λίτρου (πνευματικό παιδί του δικού μας Βαγγέλη Καρβούνη) με ισχύ 125 PS και, πλέον, την αρωγή της υβριδικής τεχνολογίας, την υποστήριξη ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 7 σχέσεων και την ενσωμάτωση του νέου συστήματος διαχείρισης πληροφορίών SYNC4. Κι όλα αυτά αμπαλαρισμένα σε μια αθλητική «συσκευασία», αυτήν της σειράς ST που ορίζει σπέσιαλ μάσκα, ποδιές, διαχύτες και αεροτομή για ένα εφέ που είναι καλοδεχούμενο. Δείχνει μεγάλο, μακρύ το ανανεωμένο Focus και αρέσει γιατί δείχνει ότι μπορεί –και είναι- ένα πλήρες αυτοκίνητο ικανό να επιτελέσει πολλαπλούς ρόλους ως οικογενειακό ή όχημα διασκέδασης.

Το εσωτερικό είναι επίσης μια φυσική εξελικτική συνέχεια των Focus με ωραία υλικά, ομοίως, πολλές σπορ πινελιές και μια νέα υπερ-οθόνη 13,2” με νέο λειτουργικό σύστημα, με οριζόντια τοποθέτηση της ταμπλέτας και όχι κατακόρυφη κάτι που την κάνει πιο χρηστική. Λίγα φυσικά κουμπιά υπάρχουν όπως η αυξομείωση ήχου, η ενεργοποίηση του αυτόματου παρκαρίσματος, το start/stop, το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ και τα προγράμματα οδήγησης που μέσω εντυπωσιακών γραφικών κουρντίζουν το αυτοκίνητο σε Normal, Eco και Sport. Το SYNC 4 χρησιμοποιεί έναν προηγμένο αλγόριθμο ο οποίος μαθαίνει από τη συμπεριφορά των οδηγών και –σύμφωνα με τη Ford- παρέχει πιο ακριβείς υποδείξεις και αποτελέσματα αναζήτησης με την πάροδο του χρόνου.

Μέσα στην εβδομάδα δοκιμής του δεν μπορέσαμε να διαπιστώσουμε του λόγου το αληθές! Η έκδοση ST-Line εκτός από τα σπορ καλούδια του αμαξώματος και εσωτερικού περιλαμβάνει και μερικά ακόμη στοιχεία όπως ζάντες αλουμινίου 17”, προβολείς LED, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω, ESC (Electronic Stability Control), Hill Launch Assist, έλεγχο πρόσφυσης (Traction Control), Σύστημα προειδοποίησης και φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, προειδοποίηση και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας  και 6 αερόσακους.

Μηχανολογία και διασκέδαση

Το πλαίσιο μας είναι γνωστό από την τελευταία γενιά του με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ο 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost είναι πλέον υβριδικός (αυτός που γνωρίσαμε και από το Puma) και διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία.

Θυμίζουμε –για μία ακόμη φορά- ότι αντί κλασικού εναλλάκτη υπάρχει μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια επιτρέποντας την ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας μέσω αναγεννητικής πέδησης σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου.

Το σύστημα λειτουργεί και σαν επικουρικό μοτέρ, παρέχοντας υποβοήθηση είτε για την αύξηση της συνολικής διαθέσιμης ροπής από τον κινητήρα, είτε για μείωση του φόρτου του κινητήρα όταν για παράδειγμα λειτουργούν πολλά περιφερειακά συστήματα που θα έκλεβαν ισχύ.

Οδηγικά

Ας αναφέρουμε πρώτα αυτά που θα έπρεπε να είναι ST-Line και δεν είναι. Η εμπλοκή του κιβωτίου είναι κάπως άγουρη και αργή κάποιες φορές, άρα θα το θέλαμε λίγο πιο γρήγορο. Υπάρχει επίσης ένας κλασικός, τεράστιος και αχρείαστος επιλογέας αφού τα paddles στο τιμόνι κάνουν τη δουλειά. Από την άλλη, το Sport πρόγραμμα σου δίνει κάτι αλλά επίσης δεν κρύβεται το βαρύ σκαρί ενώ και το τιμόνι έχει την ηλεκτρική του υπόσταση και –εννοείται- θα θέλαμε την πληροφορία πιο «αναλογική» αλλά… Τελικά, η εμπειρία είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρική και βάζει το Focus στην κορυφή της κατηγορίας. Η αμεσότητα στο turn-in είναι υποδειγματική και το κράτημα αδιαπραγμάτευτο.

Ακόμη κι αν παίξεις θα παίξεις με τους κανόνες της Ford κι όχι κάποιο…χθεσινού, κάτι που πιστώνεται όχι μόνο στα ελαστικά της Continental αλλά και στη σπορ ρυθμισμένη ανάρτηση της έκδοσής μας. Και παρά το σφιχτό του πράγματος, η ποιότητα κύλισης είναι άριστη, δείχνοντας τη φροντίδα της μπλε οβάλ στη διατήρηση της κληρονομιάς του Focus. Η ηχομόνωση, από την άλλη, στις χαμηλομεσαίες στροφές -εκεί δηλαδή που ταξιδεύει το αυτοκίνητο- είναι υποδειγματική, αλλά όταν το πιέσεις νιώθεις τον ήχο από τη μετάδοση και ακολούθως από την αεροδυναμική αντίσταση και τα EcoContact6 διαστάσεων 215/50-R17. Σε επίπεδο κατανάλωσης είδαμε 6,4 L/100 km αλλά μην εκπλαγείτε αν δείτε 7,5 L/100 km, είναι το ST-Line του πράγματος.

Κάνοντας ταμείο

Tούτο το Focus, όπως το βλέπετε, έχει ένα ταμπελάκι τιμής στα 30.745 ευρώ χωρίς να συνυπολογίσουμε προωθητικές ενέργειες με τις οποίες φτάνει τα 29.650 ευρώ ενώ για το manual κιβώτιο έχουμε μια εξαιρετικά ελκυστική προωθητική τιμή στα 26.896 ευρώ που κάνει τη διαφορά και δίνει «πόντους» προς την επιλογή του. Σε κάθε περίπτωση είναι μια εξαιρετική επιλογή με δεδομένο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, τον πλούσιο σύγχρονο εξοπλισμό διασύνδεσης και ασφάλειας και τη διαχρονική αξία ενός ονόματος όπως το Focus.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford Focus 1.0 MHEV Ecoboost 125PS Powershift ST-Line 2024   TIMH €30.745   ΤΕΛΗ €80

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 92(125)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 210/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 125 g/km

Ford Focus 1.0 MHEV Ecoboost 125PS Powershift ST-Line 2024

ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΜΕΝΟΥ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΤΙΜΗ.