Aποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε τις νέες Alfa Romeo Giulia & Stelvio


Oι Giulia και Stelvio δέχονται ένα ευπρόσδεκτο τεχνολογικό και ποιοτικό update, παραμένοντας ένας ιερός τόπος λατρείας σε μια εποχή που η θρησκεία της οδήγησης αρχίζει να εκλείπει.

  • KEIMENO: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: Π.Τ., ALFA ROMEO
  • 19/11/2019

Είναι όπως παλιά, είναι όπως κάθε φορά, είναι όπως πάντα. Είσαι εσύ, είναι αυτή, η λατρεμένη Giulia, είναι μια ανοιχτή καμπή που πλησιάζει με ορμή προς το μέρος σου. Και είναι όλα όπως πρέπει: Το πλαίσιο ανάλαφρο και στιβαρό μαζί, το γκάζι πολύ και ψυχωμένο, τα φρένα «γεμάτα» και σίγουρα. Και είναι και εκείνο το υπερβατικό τιμόνι που σε κάνει να νιώθεις σαν να γράφεις την Ευκλείδια γεωμετρία της υψηλής οδήγησης από την αρχή.  Είσαι σε μία Alfa Romeo, είσαι στην Ιταλία, και όλα είναι όπως πάντα, όπως πρέπει.

Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι αυτή εδώ η σύντομη δοκιμή δεν θα τελειώσει με την μόνιμη επωδό των τελευταίων ετών. Το μοναδικό τρανταχτό μειονέκτημα των δύο Alfa, το ξεπερασμένο σύστημα infotainment και την απουσία ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν κατακλύσει τον Γερμανικό και όχι μόνο ανταγωνισμό. Oι Alfa του 2020 αφήνουν πίσω αυτή την εύκολη λύση για να βρεθεί ένα "μειονέκτημα" στην σύγκρισή τους με άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Και πλέον -έστω και δια των ηλεκτρονικών- έρχονται να βάλουν το παιχνίδι και πάλι στο δικό τους γήπεδο: την καθαρότητα της οδήγησης. 

Τα ηλεκτρονικά στο προσκήνιο

Για αυτή την περιορισμένη ανανέωση των δύο μοντέλων της Alfa Romeo, η εταιρία αποφάσισε να εστιάσει κυρίως στα μέρη που υπήρχαν λίγο πιο έντονα παράπονα για το υπάρχον μοντέλο. Και αυτό αφορούσε το τεχνολογικό υπόβαθρο και όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που έλειπαν από τα αυτοκίνητα των Ιταλών.

Τα νέα έρχονται από τρεις τομείς: τεχνολογία, αυτόνομη οδήγηση και συνδεσιμότητα. Παράλληλα έγινε και σημαντική προσπάθεια στην βελτίωση των υλικών και της προσλαμβάνουσας ποιότητας για τους επιβάτες. Στο επίκεντρο των αλλαγών βρίσκεται το νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8,8΄΄ η οποία είναι πλέον αφής και διαθέτει νέο και πιο σύγχρονο user interface που θυμίζει οθόνες κινητών τηλεφώνων.

Ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει την διάταξη της οθόνης ανάλογα με τις προτιμήσεις του, ενώ εκτός από την λειτουργία αφής παραμένει και ο περιστροφικός διακόπτης στην κονσόλα, ο οποίος είναι βελτιωμένος σε λειτουργία και αίσθηση.

Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει μια νέα οθόνη TFT των 7΄΄, η οποία έχει υψηλότερη ανάλυση και πιο καθαρή αναγραφή των παραμέτρων από τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Μικρές αλλαγές υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα, με διαφορετικό επιλογέα ταχυτήτων με δερμάτινη επένδυση, διαφορετική διάταξη των διακοπτών, νέες ποτηροθήκες και μία έξτρα θήκη για ασύρματη φόρτιση του κινητού.

Νέο είναι και το τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και ενσωματωμένους τους διακόπτες για τα συστήματα υποβοήθησης και αυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για μια σειρά εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με την ονομασία ADAS  (Advanced Driver Assistance System), τα οποία επιτρέπουν στα δύο αυτοκίνητα να έχουν αυξημένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, επιπέδου 2.

Τα συστήματα αυτά είναι τα Lane Keeping Assist, το Active Blind Spot Assist, το Active Cruise Control (το οποίο σε συνεργασία με το Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control μπορεί να διατηρεί αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος εντός των ορίων), το Traffic Jam Assist and Highway Assist (το οποίο διατηρεί αυτόματα το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης ή κίνησης στον αυτοκινητόδρομο για μεγάλο διάστημα), και το Driver Attention Assist.

Τέλος οι νέες Alfa Romeo έχουν την δυνατότητα διαρκώς επικοινωνίας και ενημέρωσης των συστημάτων τους μέσω του Wi-Fi και των υπηρεσιών cloud που παρέχει η εταιρία. Εξωτερικά δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση (πέρα από το βάψιμο των "φρυδιών" στους θόλους των τροχών και των skirts στις σπορ Stelvio στο χρώμα του αμαξώματος), καθώς πολύ σωστά κρίθηκε ότι τα σχέδια όχι μόνο αντέχουν αλλά συνεχίζουν να έχουν το απαραίτητο συναισθηματικό και ιστορικό φορτίο που οφείλει να έχει μία Alfa Romeo.

Μοναδικές προσθήκες τρια νέα χρώματα, ένα νέο πράσινο ονόματι Visconti Green (της πάει της Giulia φοβερά!), το το πολύ ξεχωριστό Ochra το οποίο προέρχεται από την Gunior GT της δεκαετίας του 69, και ένα νέο κόκκινο που και αυτό δανείζεται το όνομά του από το μοντέλο Villa d'Este 6C (πολύ... Alfa Romeo όλα αυτά και μας αρέσουν όσο δεν παίρνει). Τα αυτοκίνητα θα βρίσκονται στην χώρα μας προς τα τέλη Ιανουαρίου, σε τιμές που δεν έχουν ακόμα διαμορφωθεί και σε έξι επίπεδα εξοπλισμού, μοιρασμένα ανάμεσα στην πολυτέλεια και τον σπορτίφ χαρακτήρα.

Οδηγώντας στην Νότια Ιταλία

Πέρα από τις πιο πάνω αλλαγές που αναφέραμε, δεν έχει υπάρξει κάποια επέμβαση στα μηχανικά μέρη, εκτός από μία μικρή ρύθμιση στην απόκριση του τιμονιού (τίποτα το σημαντικό, όπως διαπιστώσαμε). Ως εκ τούτου έχουμε την ίδια γκάμα κινητήρων, τις ίδιες ρυθμίσεις αναρτήσεων και πλαισίου, και γενικότερα το υπάρχον set up του αυτοκινήτου όπως το γνωρίζουμε ήδη. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχει παντού και πάντοτε μία αίσθηση οδηγικής έξαψης όταν βρεθείς στην εξαιρετική θέση οδήγησης μιας σύγχρονης Alfa Romeo και πιάσεις στα χέρια σου το πιο ανατομικό τιμόνι του μοντέλου του 2020.

Κάθε διαδρομή που μέσα σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο θα ήταν μία απλή διεκπεραίωση, εδώ μετατρέπεται σε ένα μαγικό εργαστήριο συναισθημάτων και εμπειριών. Τα νέα συστήματα υποβοήθησης λειτουργούν σε κορυφαίο βαθμό σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού, ενώ και το σύστημα infotainment είναι πληθωρικό στις παροχές του και ιδιαίτερα άμεσο στις λειτουργίες του. 

Από εκεί και πέρα, είτε στην Giulia είτε στην Stelvio νιώθεις προσκεκλημένος σε μια avant premiere των πιο ξεχωριστών στιγμών της οδήγησης στην πιο καθαρή μορφή της, με εκείνο τον ανάλαφρο χαρακτήρα τους από στροφή σε στροφή να σε κάνει την καρδιά σου να χτυπά δυνατά και τα χέρια σου πάνω σ' αυτό το ηδονικής αίσθησης τιμόνι να σε κάνουν να χαϊδεύεις ερωτικά τις καμπύλες του δρόμου. Αλλιώς με την Giulia, πιο αντρικά και πατώντας πιο στιβαρά στη γη, αλλιώς με την Stelvio, που καταφέρνει να κάνει τα άλλα SUV αυτού του μεγέθους να μοιάζουν με δυσκίνητα μεταλλικά κουτιά χωρίς χαρακτήρα, ο μύθος της Alfa Romeo διατηρείται ακμαίος και ζωντανός (και έρχονται και άλλα πολλά και ωραία πράγματα μέσα στην επόμενη τριετία). 

Η ώρα που τις είχαμε στην διάθεσή μας φτάνει στο τέλος της. Σαν να τελειώνει όχι μια ακόμα δοκιμή, αλλά μια γιορτή. Μια γιορτή που την έκαναν ακόμα πιο φαντασμαγορική και αυτοκίνητα από το μουσείο της Alfa Romeo, έτσι, για την ιστορική συνέχεια, για την χαρά να ακούς τα παλαιά μετάλα, να πιάνεις τα ξύλινα τιμόνια, να σε φυσάει ο αέρας στο πρόσωπο.

Είναι όπως πάντα, είναι όπως παλιά, είναι όπως πρέπει. Έστω και με μερικά απαραίτηταη κουμπάκια και ηλεκτρονικά συστήματα παραπάνω. Είσαι εσύ, είναι εκείνη, η Alfa Romeo, είναι ο δρόμος. Είναι η οδήγηση. Αυτή που μας απέμεινε. Αυτή που πίσω από μια Giulia ξέρεις ότι θα μείνει.