Αudi Α6 Allroad Vs Volvo XC70: Διαφορές & ομοιότητες


Στηρίζουν την ύπαρξή τους σε «συγκρουσιακά» μεταξύ τους δεδομένα και βρίθουν τεχνολογικών εφαρμογών. Όμως, έχουν συγκεκριμένο και ουσιαστικό «χαρακτήρα»;

  • 4/5/2008

Car and Driver

Στηρίζουν την ύπαρξή τους σε «συγκρουσιακά» μεταξύ τους δεδομένα και βρίθουν τεχνολογικών εφαρμογών. Όμως, έχουν συγκεκριμένο και ουσιαστικό «χαρακτήρα»;

Κείμενο: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, φωτ.: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΟΣ

Δεν υπάρχει πιο «παραδοσιακός» κατασκευαστής station wagon οχημάτων από τη Volvo. «Παραδοσιακός» με την έννοια της δημιουργίας ευρύχωρων, χρηστικών και απλών σχεδιαστικά οχημάτων, που προορίζονται για να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες των ιδιοκτητών τους. Ως γνωστόν, οι Σουηδοί δεν είναι λαός ο οποίος μπορεί να προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις κι αυτό αντικατοπτρίζεται και στον τρόπο που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους. Ακόμη και στην περίπτωση που τα εφοδιάζουν με αποδοτικούς κινητήρες (κάτι που, συνειρμικά έστω, σε προδιαθέτει για οδηγικές... «παραβατικές» πράξεις), ως αιτιατό προτάσσουν την ενεργητική ασφάλεια και όχι την ευχαρίστηση του οδηγού.

Η Volvo ήταν αυτή που επανέφερε και καθιέρωσε τον όρο «crossover» στην εποχή μας, όταν πριν από περίπου δώδεκα χρόνια παρουσίασε το πρώτο «Cross-Country» όχημά της, το οποίο έφερε το χαρακτηρισμό «ΧC». Ήταν η πρώτη «γενιά» του XC70, το οποίο (σε θεωρητική βάση) συνδύαζε τη δυνατότητα εκτός δρόμου κίνησης ενός SUV οχήματος με την ευρυχωρία ενός station wagon που διέθετε στοιχεία πολυτέλειας στον εξοπλισμό του. Η αμερικανική αγορά δεν άργησε να το αποδεχτεί και σύντομα το παράδειγμα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας μιμήθηκαν και άλλες.

Ωστόσο, αν και τα πρώτα crossover οχήματα υποτίθεται ότι διέθεταν τα θετικά στοιχεία των δύο αυτών βασικών κατηγοριών αυτοκινήτων (SUV, station wagon), το αποτέλεσμα έδειχνε ότι μάλλον είχαν περισσότερα από τα αρνητικά τους. Το αυξημένο βάρος τους, η σχετικά μεγάλη κατανάλωση, ο συγκριτικά μικρότερος εσωτερικός χώρος ήταν τα κυριότερα. Ωστόσο, οι αγοραστές ενδιαφέρονταν περισσότερο για το διαφορετικό> >«χαρακτήρα» τους, ενώ πείθονταν και από ένα συγκεκριμένο «τρόπο ζωής», ο οποίος συσχετιζόταν με τα συγκεκριμένα οχήματα από τις εταιρείες.

Το εμπορικό παράδειγμα της σουηδικής εταιρείας ακολούθησε και η Audi λίγα χρόνια αργότερα. Το 2000 παρουσιάστηκε το Allroad, όπως ήταν η ονομασία του. Αν και ουσιαστικά ήταν ένα υπερυψωμένο Α6 Avant της εποχής με το σύστημα τετρακίνησης «quattro», τα στελέχη γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν χρησιμοποιούσαν το χαρακτηρισμό «Α6», θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να διαχωρίσουν το crossover μοντέλο τους. Το Allroad κέρδισε τις εντυπώσεις, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να εστιάζεται στις τεχνολογικές εφαρμογές που διέθετε καθώς και στην «αερανάρτησή» του.

Βελτιωμένα και πιο ενδιαφέροντα

Οι πιο πρόσφατες εκδόσεις των δύο μοντέλων είναι καλύτερα οχήματα από εκείνα που πρωτοϋπήρξαν κάτι φυσικό. Όμως αυτό που διαπιστώνεις είναι ότι δεν έχει αλλάξει η «φιλοσοφία» τους. Είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις, βαρύτερα, ακριβότερα, με πολλαπλάσια ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά για να προσελκύσουν τους υποψήφιους αγοραστές βασίζονται σε συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, τα οποία διαπιστώνεις ότι δεν έχουν αλλάξει με το πέρασμα των ετών.

Για παράδειγμα, το ΧC70 τρίτης «γενιάς» διαθέτει μια μακροσκελή λίστα αρκτικόλεξων για τις τεχνολογικές εφαρμογές, η ανάγνωση της οποίας απαιτεί αρκετή ώρα. Αισθητικά, είναι ελκυστικότερο από τις προηγούμενες εκδόσεις του. Μοιάζει σαν κάποιος να πήρε το εμπρός μέρος από το καινούριο S80 και το πίσω του V70 και να τα συνέδεσε (παρεμπιπτόντως, αυτός ήταν ο σχεδιαστής του νέου XC70, ο κ. Steve Mattin, ο οποίος δημιούργησε και το V70). Η εικόνα του τετράγωνου αμαξώματος δεν είναι τόσο έντονη πλέον.

Εντούτοις, αυτοί που θα το επιλέξουν δεν θα το πράξουν επειδή έγινε ελκυστικότερο σχεδιαστικά. Θα το κάνουν επειδή μάλλον έχουν πειστεί από την πολιτική της παρεχόμενης ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που πρεσβεύει η σουηδική εταιρεία και επίσης και για τον «οικογενειακό χαρακτήρα» του οχήματος.

Από την άλλη, το αμάξωμα του νέου Α6 Allroad δείχνει «ρέον» πλάι στο Volvo. Δεν θα σταθούμε στο προφανές, δηλαδή αυτό που κάποιος μπορεί να δει στις φωτογραφίες, ωστόσο δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε το γεγονός ότι στο πίσω μέρος του αμαξώματος έχει γίνει προσπάθεια να είναι περισσότερο κεκλιμένο απ ό,τι θα περίμενε κάποιος από ένα station wagon (μάλιστα οι άνθρωποι της Audi κάνουν λόγο για... coup πινελιά)!

Η εντύπωση που σχηματίζεις όταν κοιτάς τα δύο οχήματα πλάι πλάι είναι για μεν το XC70 πως πρόκειται για ένα βαρύ σε αίσθηση όχημα, για δε το Α6 Allroad ότι είναι λίγο πιο «σπορτίφ». Η συγκεκριμένη αρχική εντύπωση επιβεβαιώνεται μόλις καθίσεις πίσω από το τιμόνι καθενός από αυτά.

Στο Audi κάθεσαι χαμηλότερα, συγκριτικά. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το ίδιο και η εργονομία. Αυτό που αποτελεί το επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι το σύστημα «ΜΜΙ», μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει κατά το δοκούν πληθώρα δεδομένων που αφορούν τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου. Από τις σημαντικότερες είναι αυτή που ρυθμίζει το ύψος του οχήματος από το έδαφος. Η ανάρτηση διαθέτει πνευματικά στοιχεία, που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να ανυψωθεί ή να μειώσει την απόστασή του από το έδαφος.

Ο οδηγός μπορεί κάθε φορά να επιλέξει μία από τις πέντε προκαθορισμένες θέσεις, ανάλογα με το ρυθμό που θέλει να κινηθεί στην άσφαλτο ή τα τυχόν εμπόδια (χαμηλού ύψους, πάντως) που θα συναντήσει κατά την εκτός δρόμου κίνηση.

Το εσωτερικό ύψος δεν είναι πολύ μεγάλο εν αντιθέσει με το ωφέλιμο πλάτος. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες περιορίζεται από τη σχεδίαση της κονσόλας, όμως οι πίσω θα καθίσουν πιο άνετα. Μάλιστα, αυτοί έχουν περισσότερο ωφέλιμο μήκος για τα πόδια τους απ ό,τι στο XC70. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν μικρή διαφορά στο μεταξόνιο, με αυτό του Α6 Allroad να είναι μόλις κατά 1,8 εκατοστά πιο μακρύ. Εντούτοις, τα πιο λεπτά καθίσματα του Audi αφήνουν περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες.

Στο XC70 τα δεδομένα είναι πιο συμβατικά αναφορικά με την ανάρτηση. Το κύριο ζητούμενο ήταν η όσο το δυνατόν ανετότερη μετακίνηση των επιβατών, κι αυτό ισχύει στην πράξη. Βεβαίως, όταν το αυτοκίνητο κινείται, δεν λείπει ο χαρακτηριστικός θόρυβος από αυτό που λέμε ότι «τερματίζει» η ανάρτηση, κάτι που δεν το περιμένεις σε ένα τέτοιο όχημα. Πάντως, αυτό δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα.

Πιο άνετα αισθάνεσαι στο εσωτερικό του XC70. Το γεγονός ότι τα καθίσματα είναι ψηλότερα τοποθετημένα απ ό,τι στο Α6 Allroad σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη απόσταση του Volvo από το έδαφος σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι το σουηδικό μοντέλο αντιπροσωπεύει καλύτερα τον crossover «χαρακτήρα» του. Η κονσόλα του αποτελείται από καλής ποιότητας σκληρό πλαστικό (αντίστοιχα, στο Audi υπάρχει και μαλακό υλικό στο επάνω μέρος της), ενώ η εργονομία είναι υπεράνω κριτικής. Εδώ φαίνεται ο ευφυής τρόπος σχεδίασης των Σουηδών. Οι διακόπτες είναι πολυάριθμοι και στο XC70, όμως η τοποθέτησή τους έχει γίνει με τρόπο που να «κρύβει» την πληθώρα τους.

Στο δρόμο, το Volvo είναι καλύτερο cruiser απ ό,τι το Audi. Οι επιβάτες ταξιδεύουν με περισσότερη άνεση και πιο ήσυχα, ενώ η απόδοση του κινητήρα είναι υπέρ το δέον επαρκής. Μόνο που θα θέλαμε να ανταποκρίνεται γρηγορότερα το αυτόματο κιβώτιο στο «κατέβασμα» σχέσεων στην περίπτωση ενός άμεσου προσπεράσματος. Θετικές εντυπώσεις μάς άφησε και η αίσθηση του τιμονιού, αναφορικά με την πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό, η οποία είναι σαφώς καλύτερη από την αντίστοιχη του Α6 Allroad.

Εν συντομία, στο XC70 θα αρχίσεις να ηρεμείς σχεδόν αμέσως μόλις επιβιβαστείς, στο Α6 Allroad, ασυναίσθητα θα λέγαμε, αν είσαι ο οδηγός, θα προσπαθήσεις να φέρεις το κάθισμα σε πιο όρθια θέση και πιο κοντά στο τιμόνι, αν είσαι συνεπιβάτης, θα απασχολείσαι με τις τεχνολογικές εφαρμογές που διαθέτει.

«Αξίζουν τα (πολλά) λεφτά τους;»

Εάν δει κάποιος τις τιμές πώλησης των δύο αυτοκινήτων ως απόλυτους αριθμούς, θα προβληματιστεί. Είναι ακριβά ως και πανάκριβα στην περίπτωση του Αudi ανάλογα με το επίπεδο του επιπλέον εξοπλισμού. Ουσιαστικά και τα δύο οχήματα είναι αυτό που λέμε «niche» προϊόντα, δηλαδή οχήματα για ένα συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό. Η χρηστικότητά τους ως station wagon είναι δεδομένη, ενώ η τετρακίνηση που διαθέτουν μπορεί να σε γλιτώσει από κόπο ή να σου επιτρέψει να κινηθείς απροβλημάτιστα σε κάποια εκτός δρόμου μέρη, που αλλιώς δεν θα το αποτολμούσες. Καθένα έχει τη δική του «προσωπικότητα».

Ωστόσο, αυτοκίνητα όπως το Α6 Allroad ή το XC70 πρέπει να αντιμετωπίζονται κατά βάση ως «πλατφόρμες εφαρμογής τεχνολογικών καινοτομιών»> >και όχι απλώς ως ένα ακόμη υποψήφιο προς αγορά μοντέλο. Υπό αυτό το πρίσμα και κυρίως υπό την έννοια ότι σε τόσο προηγμένα τεχνολογικά οχήματα ο «πιο αδύναμος κρίκος» καταλήγει να είναι... ο οδηγός(!) η απάντηση είναι ότι αξίζουν τα χρήματά τους. Όμως, αν μας επιτραπεί μια απάντηση σε προσωπικό επίπεδο, δεν θα αγοράζαμε κάποιο από τα δύο οχήματα. Όχι μόνο γιατί δεν έχουμε το απαιτούμενο ποσό να το κάνουμε, αλλά και επειδή εάν το είχαμε σε αυτό το επίπεδο χρημάτων υπάρχουν πολύ πιο οδηγικά ενδιαφέροντα, με αντίστοιχο (ή και υψηλότερο) τεχνολογικό επίπεδο ή με περισσότερο κύρος αυτοκίνητα. Πάντως, είμαστε ευχαριστημένοι από την ολιγοήμερη συνύπαρξη μαζί τους.

Η τετρακίνηση

Τόσο το Α6 Allroad όσο και το XC70 διαθέτουν σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Στο πρώτο, η ροπή μεταδίδεται και στους δύο άξονες μέσω μηχανικής διάταξης (τύπου Torsen), η οποία ελέγχεται ηλεκτρονικά. Υπό κανονικές συνθήκες το ποσοστό της δύναμης ισομοιράζεται μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Όμως, όταν οι τροχοί κάποιου άξονα χάσουν την πρόσφυσή τους, τότε η ροπή μεταφέρεται σε ποσοστόέως και 75% σε αυτούς που τη διατηρούν.

Στο Volvo υπάρχει το σύστημα που κατασκευάζει η (σουηδική) Haldex. Μεταξύ των δύο αξόνων του XC70 υπάρχει ένας ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης, ο οποίος αναλαμβάνει να στείλει τη ροπή στους τροχούς που έχουν την καλύτερη πρόσφυση κάθε φορά.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το σύστημα τετρακίνησης «Αll Wheel Drive» διαθέτει και ένα επιπλέον πρόγραμμα λειτουργίας, το «Ιnstant Τraction». Αυτό ενεργοποιείται όταν το ΧC70 πρέπει να ξεκινήσει σε ολισθηρό ή σαθρό έδαφος. Αισθητήρες «παρακολουθούν» τις γωνιακές ταχύτητες των τροχών. Όταν υπάρχει διαφοροποίηση, τότε το σύστημα μεταβάλλει άμεσα τη μετάδοση της δύναμης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Audi Α6 Allroad V6 3.2 FSI

Volvo XC70 3.2 ΑWD

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας 6κύλινδρος σε διάταξη V6κύλινδρος σε σειρά

Τοποθέτηση Εμπρός διαμήκης Εμπρός εγκάρσια

Κυβισμός (κ.εκ.)3.1323.192

Μέγιστη ισχύς [kW (ΡS)/σ.α.λ.]188 (255)/6.500175 (238)/6.200

Μέγιστη ροπή (Νm/σ.α.λ.)330/3.250320/3.200

ΚιβώτιοΑυτ., σειραϊκό 6 σχέσεων Αυτ., σειραϊκό 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός Διπλά ψαλίδια, Γόνατα ΜcΡherson

πνευματικά στοιχεία,με ψαλίδια βάσης,

αντιστρεπτική ράβδος αντιστρεπτική ράβδος

Ανάρτηση πίσω Διπλοί τραπεζοειδείς σύνδεσμοι, Πολλαπλών συνδέσμων,

πνευματικά στοιχεία

αντιστρεπτική ράβδος αντιστρεπτική ράβδος

Υποβοήθηση τιμονιού Ηλεκτροϋδραυλική Υδραυλική

Φρένα (εμπρός/πίσω)Αερ. δίσκοι/Αερ. ΔίσκοιΑερ. δίσκοι/Αερ. Δίσκοι

Ελαστικά

ΤύποςΡirelli Pzero RossoPirelli Scorpion SΤR

Διάσταση 245/45-18235/50-18

Αμάξωμα

ΜxΠx (χιλιοστά)4.934x1.862x1.5194.838x1.861x1.601

Χώρος αποσκευών (λίτρα)565555

Βάρος (κιλά)1.7601.725

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μοχλός στη θέση «D-Sport»Μοχλός στη θέση «D»

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)242215

Επιτάχυνση από στάση (δευτερόλεπτα)

0-80 χλμ./ώρα6,07,1

0-100 χλμ./ώρα8,610,1

0-120 χλμ./ώρα11,913,8

0-400 μέτρα16,217,2

Επιτάχυνση εν κινήσει (δευτερόλεπτα)

50-80 χλμ./ώρα3,23,4

70-100 χλμ./ώρα3,74,3

80-110 χλμ./ώρα6,16,8

Φρενάρισμα (μέτρα)

50-0 χλμ./ώρα10,311,2

90-0 χλμ./ώρα32,835,6

120-0 χλμ./ώρα58,262,3

Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)

Μέση δοκιμής/Τυποποιημένη15,9/11,016,8/11,4

Ρεζερβουάρ (λίτρα)8070

Θόρυβος (dΒΑ)Μοχλός στη θέση «D»Μοχλός στη θέση «D»

Με 50 χλμ./ώρα (3η) 5556

Με 90 χλμ./ώρα (4η)6260

Με 120 χλμ./ώρα (5η)6766

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚ. ΔΟΚΙΜΗΣ93.260 (κιβώτιο Τiptronic)59.650 (Summum)

ΤΙΜΗ ΒΑΣ. ΕΚΔΟΣΗΣ71.900 (χειρ. κιβώτιο)54.000 (Κinetic)

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

Αudi Α6 Allroad V6 3.2 FSI Tipronic: Αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, οροφής, σύστημα ESP με ABS, EBD, EDL και ASR, προσαρμοζόμενη κατ ύψος ανάρτηση, σύστημα «ΜΜΙ», αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, δερμάτινο σαλόνι.

Volvo XC70 3.2 AWD: Αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, οροφής, ABS με ΕΒΑ, σύστημα «DSΤC», σύστημα «SΙΡS», σύστημα «WΙΡS», ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, ηχοσύστημα «Ρerformance» με χειριστήρια στο τιμόνι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός.

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Αudi Α6 Allroad v6 3.2 FSI Tipronic: Αυτόματος κλιματισμός 4 ζωνών, ξύλινες επενδύσεις, δερμάτινο τιμόνι, επένδυση καθισμάτων Valpona, σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη και DVD, τεχνολογία «bluetooth».

Volvo XC70 3.2 AWD: Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με «μνήμες», δερμάτινο σαλόνι, εξωτερικοί καθρέφτες με φωτισμό εδάφους, αυτόματο άνοιγμα πορτμπαγκάζ.

ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ... XC70 επειδή είναι φτηνότερο αλλά και πιο ήσυχο στο ταξίδι. Κ.Ζ.