AUDI Q3 35 TFSI Vs. BMW X1 18i sDrive Vs. MERCEDES-BENZ GLA 180


Σε μια hot κατηγορία όπως αυτή των συμπαγών SUV όπου τα premium μοντέλα κερδίζουν διαρκώς έδαφος, το νέο Audi Q3 έρχεται πάνοπλο. Έτσι οι τρεις πιο δυνατοί «παίκτες» στα premium SUV βάζουν τα δυνατά τους για να αποδείξουν ποιος είναι καλύτερος στη μητέρα όλων των μαχών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/5/2019

Αν παρατηρήσει προσεκτικά κανείς, εδώ και χρόνια, οι τρεις μεγάλοι, premium κατασκευαστές Audi, BMW και Mercedes-Benz (με αλφαβητική σειρά) θαρρείς με μια άτυπη συμφωνία δε δημιουργούν ταυτόσημα, ανταγωνιστικά μοντέλα. Στο πλαίσιο της μοναδικότητας του καθενός η Audi εξελίσσει τεχνολογίες, η BMW κρατάει το λάβαρο της οδηγικής εμπειρίας και η Mercedes την αίσθηση του…Kaiser στους τομείς της ποιότητας και του ειδικού βάρους. Και κάπως έτσι, έτυχε η πρώτη «μάχη» για το 2019 να φέρει μαζί τρία μοντέλα της κατηγορίας των συμπαγών, premium SUV. Το εντελώς νέο, δεύτερης γενιάς Audi Q3 35 TFSI 150 PS (σύμφωνα με τη νέα κωδικονομασία της φίρμας), το «τζακ ποτ» για τη φίρμα X1 18i 140PS και το «κόντρα ρόλο» GLA 180 των 122 PS. Και τα τρία στις προσθιοκίνητες εισαγωγικές από πλευράς ισχύος, βενζινοκίνητες εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Χωρίς πολλές καθυστερήσεις ας βουτήξουμε στα βαθιά, ανάμεσα σε βίδες, τσιπάκια και ραφές για να δούμε τι ακριβώς κομίζει έκαστος.

Περί αισθητικής

Η αισθητική είναι κάτι υποκειμενικό. Αν δει κανείς το  νέο Q3 θα πρέπει να το επιλέξει στο σωστό χρώμα και να το δει υπό τη σωστή οπτική γωνία για να εισπράξει ένα δυναμικό σύνολο με σωστές αναλογίες και μια αίσθηση ανάλαφρου, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις. Μπορεί το νέο Q3 να έχει απολέσει κάτι από τον σαν… κουπέ χαρακτήρα του πρώτου αλλά μην ανησυχείτε. Έρχεται και το Q4. Όπως και να έχει, το νέο Q3 βασισμένο στην κορυφαία από μηχανολογικής και κατασκευαστικής άποψης πλατφόρμα MQB του ομίλου VW έχει πεντακάθαρες γραμμές, με νέα στοιχεία τα εμπρός πίσω φωτιστικά σώματα, την Singleframe οκτάγωνη γρίλια εμπρός και λεπτομέρειες που τονίζουν το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Συνάμα, το νέο Q3 είναι μεγαλύτερο από πριν. Το μήκος του φτάνει τώρα τα 4.485 mm (97 mm πιο μακρύ από το προηγούμενο). Το πλάτος έχει επίσης αυξηθεί και φτάνει τα 1.849 mm, αλλά το ύψος των 1.585 mm είναι 5 mm χαμηλότερο από πριν. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 77 mm φτάνοντας τώρα τα 2.680 mm. Αλλά επειδή δε συγκρίνουμε το παλιό με το νέο Q3 να αναφέρουμε ότι το νέο Audi έχει –πλην του ύψους- τις μεγαλύτερες φυσικές διαστάσεις μεταξύ των τριών. Από την άλλη όμως και τη μικρότερη απόσταση του πατώματος από το έδαφος αφού περιορίζεται στα 14 cm με τη X1 να είναι στα 18,3 cm και τη GLA με το προαιρετικό πακέτο off-road να αγγίζει τα 16,4 cm.

Η X1 από την πλευρά της, από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε έγινε το best-seller της φίρμας. Εξακολουθεί δε να θέλγει με τη συνταγή της επιτυχίας. Είναι SUV και δεν κρύβει ότι είναι BMW, έχει τις σωστές αναλογίες για να μη θεωρείται «κάτι άλλο», έχει πινελιές πολυτέλειας που ανεβάζουν τον πήχη (είναι κορυφαίο σε αυτή την αίσθηση της αρχοντιάς χάρη και στο σατινέ αλουμίνιο της έκδοσης X Line) και συνολικά αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό status και αισθητικής.

Ο «κόντρα ρόλος» του προοιμίου μας για τη GLA αφορά στη σχεδίαση του αμαξώματος που είναι τόσο νεανική έτσι ώστε η GLA –ειδικά η έκδοση δοκιμής μας- αποτελεί την πιο νεανική, trendy υλοποίηση μια σύντηξη σπορ δυναμικών στοιχείων με πολυτέλεια και φινέτσα, άφθονο σατινέ αλουμίνιο και αναλογίες που δε θυμίζουν SUV. Οι πιο…young at heart αυτήν θα προτιμήσουν με κλειστά μάτια.

Εκ των έσω

Περνώντας στο εσωτερικό, το ταμπλό του Q3 είναι η νέα, αισθητική και τεχνολογική διακήρυξη της Audi με μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος, σωστή δομή, λίγο ουδέτερη η αλήθεια είναι της οποίας τη μονοτονία σπάει η επένδυση από αλκαντάρα και η μαύρη λάκα για την ένθεση των νέων συστημάτων MMI με στάνταρ οθόνη αφής διαγώνιου 8,8 ιντσών και Virtual Cockpit (η Audi έχει καταργήσει τα κλασσικά αναλογικά όργανα και στάνταρ πλέον είναι ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών). Όλα σε άπταιστα ελληνικά με ευκρινείς, αρκετές ίντσες και όγκο δεδομένων που θέλει χρόνο για να μάθεις (πώς αλλάζεις ραδιοφωνικό σταθμό χειροκίνητα;).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI Q3 35 TFSI

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ80

Υπάρχουν σαφώς κάποιες ενστάσεις εδώ. Δίπλα στην αλκαντάρα υπάρχει βαμμένο ασημί πλαστικό στις θύρες και την κονσόλα και όχι βουρτσισμένο αλουμίνιο, οι αρκετές θήκες δεν περιλαμβάνουν roll tops για να κρύβουμε από αδιάκριτους το τι υπάρχει, ενώ και τα πλαστικά κάτω από τον οπτικό ορίζοντα είναι επιπέδου…Polo. Υπάρχουν επίσης μια-δυο σχεδιαστικές αστοχίες με επιφάνειες που απλά… υπάρχουν, όπως εκατέρωθεν της οθόνης αφής ή μια επιφάνεια ολόκληρη για το ρυθμιστικό έντασης (που μάλιστα βρίσκεται στην πλευρά του συνοδηγού). Το μάλλον καλό όμως είναι ότι οι εντολές δίνονται απευθείας στην οθόνη και όχι μέσω κάποιου περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα όπως πράττουν οι BMW και Mercedes. Από την άλλη υπάρχουν μερικά παράδοξα με τη διευθέτηση των εσωτερικών χώρων. Βλέπετε, ενώ το Q3 έχει το μεγαλύτερο ωφέλιμο πλάτος εμπρός-πίσω αντίστοιχα, η X1 έχει το μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος, ενώ η GLA το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Οι χώροι πίσω πάντως θέτουν νέα δεδομένα για το Q3 καθώς από το σαν-πολεμίστρα χώρο για τους πίσω επιβάτες της πρώτης γενιάς του, έχουμε πλέον έναν, στα όρια του κυβισμένου, χώρο με ανεξάρτητα καθίσματα κινούμενα κατά το διαμήκη άξονα σε ράγες κατά 15mm με αρκετό χώρο για κεφάλια και γόνατα (και με διαιρούμενες 40/20/40 πλάτες με επτά θέσεις κλίσης). Υπάρχει εδώ και διάταξη αεραγωγών για μια λιμουζινάτη αίσθηση. Πιο πίσω, ο χώρος αποσκευών, ο κορυφαίος σε χωρητικότητα εκ των τριών με μίνιμουμ 530 λίτρα (έχει αρκετό πλάτος και ύψος, το δε ύψος φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα) ενώ είναι και ποιοτικά φινιρισμένος.

Γνώριμα

Το εσωτερικό της BMW μας είναι πιο γνώριμο μιας και το γνωρίζουμε ήδη από το 2016 χωρίς πολλές αλλαγές. Έχει οπτική συνοχή, με ποιοτικά υλικά και σχεδίαση που θεωρούμε ότι τοποθετείται στην κορυφή σε σύλληψη και υλοποίηση. Ελάχιστα είναι τα «φάουλ» εδώ όπως είναι τα εμπρός καθίσματα με τα αδικαιολόγητα μικρά έδρανα. Εδώ η εργονομία και τα συστήματα infotainment έχουν πιο κατανοητή δομή, ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός αλλά στη μικρή κεντρική οθόνη αφής προβάλλονται όλα στα ελληνικά. Οι πίσω θέσεις έχουν σαφώς την τιμητική τους. Κι εδώ, όπως και στο Q3, υπάρχουν διαιρούμενα και συρόμενα πίσω καθίσματα αλλά η σχεδίαση του πίσω μέρους κάνει την ορατότητα καλύτερη εκ των τριών, δίνοντας ένα μεγάλο –τελικά- αβαντάζ για όποιον θέλει να μετακινεί επιβάτες άνω του μέσου σωματοδομικού όρου. Σε ό,τι αφορά τις αποσκευές ο χώρος είναι απόλυτα ανταγωνιστικός, συγκρίσιμος με το Q3 και ποιοτικά υλοποιημένος.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW X1 sDRIVE 18i 7-DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ78

Η δε GLA είναι η πιο ανατρεπτική ενώ η σχεδιαστική σύλληψη του αμαξώματος έχει το αντίτιμό της. Πιο κουπέ αμάξωμα σημαίνει πιο… εγωιστική καμπίνα με τα εμπρός δύο καθίσματα να είναι χορταστικά (μαζί με του Q3 τα καλύτερα) αλλά οι πίσω θέσεις είναι –μαζί με το τούνελ που κι εδώ προεξέχει- μια όχι τόσο ευάερη ιστορία. Μικρά και τα παράθυρα, τυπικός ο χώρος αποσκευών οπότε η GLA ορίζει ένα πιο «επιβατικό» σύνολο αλλά με κορυφαία υλικά και σχεδίαση ταμπλό που έρχεται από το παρελθόν της φίρμας και όχι το παρόν (θα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη γενιά GLA και το MBUX περιβάλλον της νέας A-Class).

Οδηγική εμπειρία

Στην οδική συμπεριφορά και την εν γένει απόδοση τους τα τρία μοντέλα επιδεικνύουν χαρακτήρα. Το νέο Q3 συμπεριφέρεται ομαλά και εξευγενισμένα και από τις πρώτες ευθείες και στροφές αντιλαμβάνεσαι ότι εδώ έχουμε ένα «φρέσκο πράγμα». Εκ πρώτης, ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων είναι ήσυχος και αποδοτικός «στροφάρει» ομαλά αλλά λιγότερο δυναμικά από ό,τι περιμένεις από τους 150 ίππους του. Φαίνεται αυτό και από τις επιδόσεις του άλλωστε. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (ίδιου τύπου «φορούν» και οι άλλοι δύο ανταγωνιστές) είναι μεν γρήγορο στις αλλαγές και η κλιμάκωση δείχνει σωστή, αλλά γενικά οι έντονες συγκινήσεις δεν είναι το «φόρτε» αυτού του συνδυασμού, καθώς είτε σε ανεβάσματα είτε σε κατεβάσματα υπό πίεση από τα paddles στο τιμόνι νιώθεις ότι υπάρχουν χαμένα δέκατα του δευτερολέπτου. Εντούτοις το στήσιμο του αυτοκινήτου με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (την ίδια φιλοσοφία ανάρτησης έχουν και τα άλλα δύο μοντέλα) είναι το πιο εύκολα ελεγχόμενο με κορυφαίο turn-in και μια καλή για την κατηγορία πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης αν και πάντα (ακόμη και στο πρόγραμμα Dynamic, το πιο σπορ από τα 6 συνολικά προγράμματα παραμετροποίησης) με μια πολύ ελαφριά αίσθηση. Να αναφέρουμε σε τούτο το σημείο ότι το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε και  μεταβλητή υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης με σχεδόν 2 στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη και μαζί με το σπορ τιμόνι νιώθεις ότι μπορείς (εφόσον έχεις «μαζέψει» ορμή) να κινηθείς σβέλτα, χωρίς απρόοπτα. Η άνεση από την άλλη είναι θαυμάσια, όχι κορυφαία (αυτή η διάκριση ανήκει στη GLA) καθώς οι κλίσεις του Q3 δεν είναι έντονες, η ακαμψία του συνόλου άριστη και τα ελαστικά πρώτης γραμμής, όμως ενίοτε, ειδικά σε εγκάρσια αντιλαμβάνεσαι ότι οι αναρτήσεις «ζορίζονται» να διατηρήσουν τους επιβάτες ξεκούραστους. Από την άλλη το αυτοκίνητο είναι ήσυχο στον ανοιχτό δρόμο και σχετικά οικονομικό (πρέπει να θυμάστε το modus vivendi κινητήρα-κιβωτίου για να μην σπαταλάτε άσκοπα καύσιμο). Όσο για τα φρένα; Τι άλλο εκτός από κορυφαία. Με 49,9 μέτρα ακινητοποίησης από τα 120 km/h έχουμε top απόδοση και αντοχή. Μόνο συγχαρητήρια αξίζουν για τους μηχανικούς της Audi.

Για την περίπτωση της X1 τα πράγματα είναι κατά το αγγλοσαξονικό «mixed bag». Κάτω από το καπό υπάρχει ένας επίσης 1500άρης turbo βενζινοκινητήρας απόδοσης 140 ίππων αλλά εδώ οι κύλινδροι είναι τρεις και η BMW δεν έχει καταφέρει να μειώσει μέχρι… εξαλείψεως το εγγενές γουργουρητό του στο ρελαντί και λίγο πάνω από αυτό. Ανεβάζει εντούτοις πιο εύκολα στροφές και υπό πίεση μπορεί να δείξει έναν σπορτίβικο χαρακτήρα. Αν μάλιστα φορούσε το σπορ 7άρι κιβώτιο Steptronic με άλλη κλιμάκωση και paddles στο τιμόνι, τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Όμως με τη ρύθμιση Sport (υπάρχει ακόμη Eco Pro και Comfort) έχετε έναν καλό σύμμαχο σε ένα ωφέλιμο εύρος στροφών. Ο άλλος καλός σύμμαχος είναι το εξαιρετικό πάτωμα της UKL πλατφόρμας της BMW που έδειξε (παρά τα κάμποσα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα του οδομέτρου) ότι είναι άριστη σε ακαμψία και γεωμετρία αναρτήσεων. Αν τα σπορ προαιρετικά καθίσματα της ήταν μάλιστα μεγαλύτερα θα μπορούσαμε να στρίβουμε χωρίς πρόβλημα μιας και η ρύθμιση όπως και το ζύγισμα του αυτοκινήτου συντείνουν στο Sheer Driving Pleasure που διαφημίζει η φίρμα. Cut! Εδώ η ταινία αλλάζει και σε ένα plot twist μπαίνουν τα run-flat ελαστικά. Το έχουμε αναφέρει πολλές φορές. Είναι μια καλή τεχνολογική «πινελιά» και στο εν λόγω σύνολο έχουν και κορυφαίο κράτημα αλλά όταν έχεις ένα οικογενειακό αυτοκίνητο το τελευταίο που θέλεις είναι κοπανήματα. Από αυτά θα έχετε λοιπόν. Προτιμήστε τη X1 με κανονικά ελαστικά (τα διαθέτει η BMW στον εξοπλισμό της) και πιστέψτε μας μιας και το έχουμε ζήσει, θα οδηγήσετε ένα άλλο, κορυφαίο σε οδηγικό χαρακτήρα αυτοκίνητο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ GLA 180 7G-DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ77

Και τέλος πάμε λίγο πίσω στο χρόνο. Η GLA από τα 2013 που παρουσιάστηκε έβαλε τις βάσεις για την εξάπλωση της οικογένειας «GL» της φίρμας και σε ένα κοινό πιο νεανικό. Μπαίνεις, βολεύεσαι αμέσως στην άριστη, χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης έχοντας τον επιλογέα στην κολόνα του τιμονιού και τα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων στη σωστή θέση, στη στεφάνη του τιμονιού και ξεκινάς. Είναι αμέσως σαφής ο διαχωρισμός του αυτοκινήτου από την SUVίστικη προσέγγιση των άλλων δύο καθώς οι αναλογίες του αμαξώματος, με το μακρύ εμπρός μέρος, την τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα και το χαμηλό κέντρο βάρους, οριοθετούν ένα πιο fun-to-drive σύνολο. Μπορεί να έχει μια κάποια εμπροστόβαρη φύση αλλά μόνο στο απόλυτο όριο μπορεί να το αντιληφθείτε.

Ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων ανήκει στο παλαιό οπλοστάσιο της φίρμας αλλά, ο παλιός είναι αλλιώς. Έχει ωραία χροιά, πλούσια αποθέματα ροπής και παρά την μικρότερη εκ των τριών ονομαστική ισχύ πετυχαίνει κάτι μοναδικό: είναι το ταχύτερο τόσο σε επιδόσεις από στάση όσο και σε ρεπρίζ. Το κιβώτιο είναι κατά τι νωχελικότερο της X1 όμως η χαρτογράφηση κινητήρα-κιβωτίου επιτρέπουν τις ζωντανές επιδόσεις που κατέγραψαν τα όργανα μετρήσεων. Συνολικά δε υπάρχουν 4 διαφορετικά προγράμματα παραμετροποίησης για να επιλέξετε ανάλογα με τη διάθεση (ή τις συνθήκες). Βεβαίως, αν το παρακάνετε με το δεξί πεντάλ θα δείτε και υψηλές καταναλώσεις, όμως συνολικά είναι σχετικά λιτοδίαιτο αυτοκίνητο καθώς σε αυτό συντελεί και το χαμηλότερο εκ των τριών βάρος. Από την άλλη το δίπτυχο οδική συμπεριφορά/άνεση είναι ξακάθαρα Mercedes καθώς είναι κορυφαία χωρίς δράματα σε λακκούβες και κλίσεις στις στροφές. Κι εδώ η έλλειψη τριγμών και άλλων καταπονήσεων είναι σε κάθε περίπτωση απόδειξη της πολύ καλής δουλειάς των μηχανικών, ενώ και ο θόρυβος κύλισης είναι ο χαμηλότερος εκ των τριών.

Τελικά

Σε έναν κόσμο που θέλει να έχει ή να αποκτήσει κάτι από πολυτέλεια, ο όρος "Premium" έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο (και συχνά άστοχα) από όλο και περισσότερους κατασκευαστές, από… στρώματα ύπνου μέχρι αεροπλάνα. Εδώ στη συγκριτική μας δοκιμή έχουμε την «αφρόκρεμα» αυτής της έννοιας στην πλέον ανερχόμενη κατηγορία. Και τα τρία αυτοκίνητα έχουν καταφέρει να προσδώσουν στο παραμικρό τις αξίες και τις έννοιες της φίρμας τους. Οι βασικές εκδόσεις των τριών μοντέλων μόνο φτωχές δεν είναι σε εξοπλισμό και ανέσεις ενώ αν το αντέχει η τσέπη σας ο πακτωλός συστημάτων άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και customization προκαλεί ζάλη. Αν δούμε ορθολογιστικά τα δεδομένα θα πρέπει να καταλήξουμε ότι το νέο Q3 έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει. Είναι το πιο φρέσκο, το πιο γενναιόδωρο σε χώρους, ποιότητα κύλισης, πρακτικότητα και τεχνολογίες συνδεσιμότητας, άνεσης και ασφάλειας (περιλαμβάνει στάνταρ Audi Pre Sense Front και Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) και Υποβοήθηση Αλλαγής Λωρίδας (Lane Change Assistant). Βεβαίως η τιμή με το αυτόματο κιβώτιο αγγίζει τα 35.500 ευρώ. H Χ1 από την άλλη με αυτόματο κιβώτιο έχει στάνταρ το BMW Cruise Control με λειτουργία φρεναρίσματος, αλλά για το αντίστοιχο πακέτο του Q3 θα πρέπει να εκταμιεύσετε περί τα 1.600 ευρώ για το Driver Assistant Plus καταλήγοντας στα 35.929 ευρώ κι αυτό για τη βασική και όχι την X Line έκδοση. Με τη X1 όμως θα νιώσετε ότι τα χρήματά σας αγόρασαν κάτι όμορφο με σχεδιαστική συνοχή, ποιότητα και χώρους μαζί με έναν ενδιαφέροντα οδηγικό χαρακτήρα. Όσο για τη GLA όντας ένα από τα… «αρχαιότερα» μοντέλα της φίρμας (μην ξεχνάμε ότι η σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας άλλαξε) αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι Mercedes, το αντίθετο μάλιστα. Συνάμα είναι πολύ όμορφη, με ποιότητα σε βάθος (της συγχωρούμε την έλλειψη ηχομόνωσης στο καπό και τη βέργα αντί για αμορτισέρ στη στήριξή του) ενώ το αυτόματο κιβώτιο, τα Lane Assist και Pre Safe συστήματα «χτίζουν» μια GLA της τάξης των 31.229 ευρώ, (εμείς θα προσθέταμε… αβλεπεί την off road ανάρτηση για 351 ευρώ επιπλέον) και την κάνουν την απόλυτη λύση για όσους θέλουν στριτάδικη οδική συμπεριφορά με σήμα το αστέρι. Δείχνει λοιπόν η Mercedes το δρόμο μια υλοποίησης που αποτελεί εξαιρετική επιλογή. Αλλά η έλλειψη χώρων και ευκολιών που πλέον προσφέρονται αφειδώς (αλλά όχι από τη Mercedes) όπως είναι το ελληνικό μενού, η οθόνη αφής αλλά από την άλλη και οι υψηλές τιμές CO2 και κατανάλωσης μπορεί για κάποιους να είναι τροχοπέδη. Όπως και να έχει η αλφαβητική σειρά με την οποία τα βάλαμε, αποτελεί και την κατάταξή μας μιας και το Q3 είναι αυτή τη στιγμή το πιο "hot" μοντέλο της κατηγορίας με ό,τι νέο φέρνει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q3 35 TFSI 2019   TIMH €32.900   ΤΕΛΗ €157,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 211 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,1 L/100km, 131 g/km

AUDI Q3 35 TFSI 2019

ΥΠΕΡ Luxury πινελιές, στάνταρ τεχνολογίες

ΚΑΤΑ Μερικά σχεδιαστικά ατοπήματα, άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X1 sDRIVE 18i 7-DCT 2019   TIMH €31.905   ΤΕΛΗ €159,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/4.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.480-4.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,2 L/100km, 133 g/km

BMW X1 sDRIVE 18i 7-DCT 2019

ΥΠΕΡ Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής και υλικών, κιβώτιο ταχυτήτων

ΚΑΤΑ Σκληρή ανάρτηση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLA 180 7G-DCT 2019   TIMH €27.924   ΤΕΛΗ €292,3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 90(122)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/1.250-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,1 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,4 L/100km, 158 g/km

MERCEDES-BENZ GLA 180 7G-DCT 2019

ΥΠΕΡ Απόδοση κινητήρα, άνεση ανάρτησης

ΚΑΤΑ Μικρό πορτ-μπαγκάζ, κιβώτιο ταχυτήτων