Αυτή είναι η εξωτική Pagani Huayra Roadster BC και τη δοκιμάζουμε


Μια ημέρα με το κινούμενο γλυπτό της Pagani, τη Huayra Roadster BC και νιώσαμε σαν κλέφτες έργων Τέχνης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: TONY QUIROGA (CAR AND DRIVER, USA), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: JAMES LIPMAN
  • 4/6/2022

Φανταστείτε το Λούβρο να σας δάνειζε τη Μόνα Λίζα για μια μέρα. Το δικό σας ιδιωτικό αριστούργημα. Πάρτε τη σπίτι, φέρτε τη μέχρι τη μύτη σας για να τη δείτε προσεκτικά, κρεμάστε την στον τοίχο σας. Θέλετε να περάσετε τα δάχτυλά σας πάνω από τις πινελιές στον καμβά; Κάντε το, κανείς δεν κοιτάζει. Για έναν λάτρη του αυτοκινήτου, το να βλέπει κανείς μια Pagani Huayra Roadster BC 4,0 εκατομμυρίων δολαρίων έξω, στη ??φύση, μοιάζει με το να κοιτάζει κανείς τη Μόνα Λίζα. Το να σου δίνουν το κλειδί σε σχήμα Huayra και να τη δοκιμάζεις είναι σαν να βάζεις τη La Gioconda κάτω από το μπράτσο σου και να προχωράς προς την έξοδο.

Ένας φόρος τιμής στα ανθρακονήματα βάρους 1.360 κιλών, η Roadster είναι τόσο γλυπτό όσο και αυτοκίνητο. Είναι το πιο πρόσφατο δημιούργημα στη σειρά Huayra Roadster, το οποίο χρονολογείται από το 2017. Μόνον 40 από τα BC σε στυλ targa θα δημιουργηθούν, επομένως η εταιρεία μπορεί να εργάζεται για το καθένα έχοντας χρόνο στη διάθεσή της. Προσεκτικά ευθυγραμμισμένα πάνελ από ανθρακονήματα, συνδετήρες από τιτάνιο με χαραγμένο το «Pagani», δερμάτινα λουριά που κλειδώνουν τα μπροστινά και τα πίσω καπό στη θέση τους - τα σημάδια του δημιουργού είναι παντού. Υπάρχει τέχνη στην ποιότητα κατασκευής. Η εύρεση της ατέλειας γίνεται παιχνίδι. Μια στιγμή! Η ύφανση του ανθρακονήματος όπου το ντουλαπάκι συναντά το ταμπλώ, έχει μια απόκλιση. Α, περίμενε. Δεν είναι τελείως κλειστό. Σπρώξε λίγο… κλικ. Τέλειο.

Μόνοι μας

Συναντήσαμε τη BC σε ένα πεδίο δοκιμών στην έρημο, αφού είχαν εκκενωθεί τα κοντινά κτίρια σαν να επρόκειτο για απειλή βόμβας. Χωρίς φυσική προστασία για να το προστατεύσει, μηχανικοί και λάτρεις της αυτοκίνησης θα συνέρρεαν. Τα υπεραυτοκίνητα μπορεί να είναι τέχνη, αλλά είναι, επίσης, κονφερασιέ που φωνάζουν σε όλους όσοι το βλέπουν να έρθουν πιο κοντά: «Για περάστε! Μην ντρέπεστε! Ελάτε να θαυμάσετε το απόκοσμο σχήμα του αυτοκινήτου των 4 εκατομμυρίων δολαρίων από την Ιταλία».

Είναι δύσκολο να μην παρασυρθείς από την σαν εξωγήινου εντόμου αισθητική της Huayra, με τους μικρούς αραχνοειδείς προβολείς, τους λεπτούς καθρέφτες που τοποθετούνται στο φτερό που κοιτάζουν προς τα πάνω σαν κεραίες, τη στιλπνότητα του εξωσκελετού από ανθρακόνημα που μοιάζει με τη χιτίνη των εντόμων, τα κινητά πτερύγια στο μπροστινό μέρος και αυτή η ουρά με την πτέρυγα και τις τέσσερις μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης.

Ένα χαλύβδινο καφασωτό υποπλαίσιο είναι βιδωμένο με μπουλόνια στο πίσω μέρος της σκάφης από ανθρακονήματα και υποστηρίζει τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης, τον V12 κινητήρα 6,0 λίτρων twin-turbo 791 PS της Mercedes-AMG και το αυτοματοποιημένο επτά σχέσεων κιβώτιο της XTrac. Σε κανονική χρήση, ο κινητήρας είναι περισσότερο αθόρυβος από το αναμενόμενο, αλλά αν ακουμπήσεις στο γκάζι, υπάρχει μια έκρηξη ηχοχρωμάτων γύρω στις 4.000 rpm. Με ορθάνοιχτο γκάζι, τα ανελέητα 95 ντεσιμπέλ ήχου θα κουδουνίσουν στα αυτιά σας. Εάν θέλετε να έχετε ένταση σε όλο το εύρος στροφών, πατήστε το κουμπί της εξάτμισης από τον επιλογέα ταχυτήτων και ένα ηχείο πίσω από τον οδηγό θα ενισχύσει τον θόρυβο σε επίπεδα που προκαλούν εμβοές. Αφαιρέστε το επάνω μέρος από ανθρακονήματα και ο ουρανός φτάνει στο… άπειρο. Κάθε κομμάτι του φανταστικού εσωτερικού είναι μοναδικό στο Huayra. Το ξύλινο πόμολο αλλαγής ταχυτήτων είναι ένας φόρος τιμής στην Porsche 917.

Brutal

Ύστερα από μια ενημέρωση σχετικά με τα βασικά χειριστήρια και τα τέσσερα προγράμματα μετάδοσης κίνησης με δυνατότητα επιλογής από το τιμόνι για το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τις δοκιμές. Το να εκκινείς μια μηχανή 791 PS που ζυγίζει λιγότερο από μια Porsche 718 Cayman GT4 είναι σαν να προσπαθείς να κινήσεις ένα καρτ που έχει τη δύναμη μιας Corvette. Ένας τοίχος ροπής, κτισμένος σε ύψος 1.050 Nm που έρχεται από τις 2.000 rpm και παραμένει μέχρι τις 5.600. Το launch control ανεβάζει την περιστροφή του κινητήρα στις 3.000 rpm, που είναι υψηλότερη από την ιδανική, καθώς ο V12 θα κατακλύσει τα πίσω ελαστικά από την πρώτη στη δεύτερη ταχύτητα όταν ο συμπλέκτης συναντήσει το σφόνδυλο. Ο μετριασμός του σπιναρίσματος που κλέβει δέκατα είναι το κλειδί για μια γρήγορη εκκίνηση. Το πρωτόκολλο δοκιμών απαιτεί απενεργοποίηση λειτουργιών για την εξοικονόμηση ενέργειας, όπως ο κλιματισμός, ακόμη και όταν έχει 36 βαθμούς υπό σκιά. Στον ήλιο της ερήμου, η καμπίνα του Huayra μοιάζει με φούρνο. Κι ενώ λιώναμε σαν κομματάκια σοκολάτας, το αυτοκίνητο δεν πτοήθηκε ποτέ κατά τη διάρκεια 23 δοκιμών επιτάχυνσης.

Οι θερμοκρασίες νερού και λαδιού είναι τόσο σταθερές όσο θα ήταν σε ένα Accord. Όταν ενεργοποιήσαμε το A/C, μάθαμε ότι δεν φέρνει πολύ κρύο όταν αντιμετωπίζει τον φούρνο της ερήμου Mojave. Αυτό, για όσους σκέφτονται να αποκτήσουν μία Huayra για τον στόλο τους στο Ντουμπάι. Τελικά, πατήσαμε το γκάζι ακριβώς όπως έπρεπε και τα πίσω ελαστικά βρήκαν τη ιδανική σύνδεση με τον δρόμο. Σχεδόν... Αλλά ακόμα κι αν καταφέρετε να μεταφέρετε όλη αυτή την ώθηση προς τα εμπρός, η πρώτη ταχύτητα βρίσκει τον κόφτη των 6.500 rpm λίγο κάτω από τα 97 km/h. Το παλαιάς κοπής μονού συμπλέκτη κιβώτιο θέλει τον χρόνο του με τη αλλαγή στην επόμενη σχέση, προσθέτοντας πολύτιμα δέκατα στο χρονομετρημένο 0-97 km/h, που έρχεται σε 3,3 δευτερόλεπτα.

Αυτός ο αριθμός δεν είναι τόσο εντυπωσιακός στον δύο δευτερολέπτων κόσμο των hypercars, αλλά η τριψήφια επιτάχυνση σάς κάνει να ιδρώνετε ακόμα περισσότερο από την θερμοκρασία. Το πρώτο τετρακοσάρι από στάση φτάνει σε 10,4 δευτερόλεπτα με 238 km/h και για να φτάσεις στα 290 km/h χρειάζεται μόλις 16,5 sec. Το δε ταχύμετρο με μεταλλική όψη δείχνει μέχρι τα 415 km/h. Μόνον η εκκίνηση από στάση είναι δύσκολη, ενώ για να φτάσετε σε αυτές τις μεγάλες ταχύτητες, απλώς πρέπει να έχετε πατημένο το γκάζι και να κρατήσετε το τιμόνι ίσιο. Οι αλλαγές δεν είναι γρήγορες ή ομαλές, αλλά το κιβώτιο ταχυτήτων κάνει τη δουλειά του και η Pagani ισχυρίζεται ότι είναι 35 τοις εκατό ελαφρύτερο από ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Οι πρόχειρες, σχεδόν ακατέργαστες αλλαγές ταχυτήτων είναι σύμφωνες με την υπόλοιπη βαρβαρότητα που διέπει τη συμπεριφορά της Huayra. Ωστόσο, δεν μπορούσαμε να μη φανταστούμε πώς θα ήταν ένα «χτένι» χειροκίνητο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Θα μπορούσε να επιταχυνθεί πιο γρήγορα και να μεταμορφώσει αυτή την ωμότητα σε ζωντάνια. Θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορο να επιταχυνθεί και να μεταμορφωθεί αυτή η ακατέργαστη κατάσταση σε κάτι ακόμα πιο κοντά στο ζωντανό.

Με τη βελόνα του ταχύμετρου να πλησιάζει στα 322 km/h, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, παρά τους μεταβαλλόμενους ανέμους και τις ταχύτητες που θα μπορούσαν να απογειώσουν ένα Boeing, και η αίσθηση του τιμονιού λέει πάντα την αλήθεια χωρίς να ελαφραίνει. Η BC που έχει σχεδιαστεί για πίστες είναι απογυμνωμένη και φαινομενικά απαλλαγμένη από ηχοαπορροφητικά υλικά. Δεν υπάρχουν καν πατάκια. Σε χαμηλότερες ταχύτητες, ακούτε το κτύπημα από τα πετραδάκια καθώς πετιούνται στο δάπεδο από ανθρακονήματα και στα 113 km/h, υπάρχει ένας δυνατός αλλά όχι τιμωρητικός ήχος 78 ντεσιμπέλ. Ξεπεράστε τα 160 km/h και ο θόρυβος του ανέμου και του δρόμου φαίνεται να αυξάνεται εκθετικά. Πλουσιόπαιδο, φέρε ωτοασπίδες.

Αεροπορικές επιδόσεις

Τα πιο εξωτικά, για street-legal χρήση και γενναιόδωρα σε πρόσφυση ελαστικά τής Pirelli δοκιμάζουν το εσωτερικό του αυτιού σας. Έχοντας ως αποστολή να διατηρήσουν τη Huayra εντός πίστας, τα Trofeo R αναπτύχθηκαν για την Pagani και δίνουν στη Huayra τόσο πολύ κράτημα, που ο οδηγός χρειάζεται λίγο χρόνο για να προσαρμοστεί. Στο skidpad, μετρήσαμε 1,15 G. Οι αντιδράσεις του συστήματος διεύθυνσης σε κάθε σου πρόσταγμα είναι άμεσες, αλλά όχι νευρικές. Ένα σχετικά μακρύ μεταξόνιο μετριάζει κάθε νευρικότητα και το χαμηλό βάρος επιτρέπει στα Pirelli να ανακάμψουν γρήγορα όταν ξεπεράσετε τα υψηλά όριά τους. Τα πτερύγια μεταξύ των προβολέων ανεβαίνουν και χαμηλώνουν για να εξισορροπηθεί η αεροδυναμική και να πιεστεί το ρύγχος προς τα κάτω, βοηθώντας στη σταθεροποίησή του. Καθώς αυξάνεται η αυτοπεποίθηση, είναι δυνατές οι γλυκιές ολισθήσεις της ουράς με το γκάζι χωρίς φόβο να μείνεις στην ιστορία ως ο τύπος που γρατζούνισε τη Μόνα Λίζα των αυτοκινήτων.

Σε κρατούν στον σωστό δρόμο και τα φρένα από κεραμικό και carbon. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος είναι στη σφαίρα των καλύτερων αυτοκινήτων που έχουμε δοκιμάσει ποτέ. H εκμηδένιση των 113 km/h διαρκεί μόνο 42,36 μέτρα και καθαρίζουμε με τα 160 km/h σε 82,6 μέτρα. Ακόμα και μετά την ακινητοποίηση της BC από τα 290 km/h, τα φρένα δεν έδειξαν ποτέ σημάδια κόπωσης. Σε υψηλές ταχύτητες, η πίσω πτέρυγα κινείται μόνη της ενάντια στη ροή του αέρα κατά το φρενάρισμα και λειτουργεί ως αλεξίπτωτο για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο και ως σταθεροποιητής για να διατηρεί τη μεταφορά φορτίου ισορροπημένη και το αυτοκίνητο σταθερό.

Στον δρόμο, τα ελατήρια με ωστικές ράβδους και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ παρέχουν μια πιο καθημερινή οδήγηση από ό,τι περιμέναμε από ένα αυτοκίνητο που μοιάζει να σου ζητάει να φοράς αντιπυρικό Nomex πριν το οδηγήσεις. Από τη θέση του οδηγού, το κυρτό παρμπρίζ, τα ορατά φτερά και τα εκτεθειμένα ανθρακονήματα σίγουρα διαμορφώνουν τη διάθεση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Οι ψηλοί καθρέφτες οπισθοπορείας τοποθετημένοι στα φτερά είναι αρκετά μακριά, ώστε να βλέπετε τι υπάρχει πίσω από το αυτοκίνητο, κάτι που είναι καλό επειδή ο προαιρετικός αγωγός που κατευθύνει αέρα πάνω από τον κινητήρα «τυφλώνει» τον εσωτερικό καθρέφτη.

Ο εσωτερικός σχεδιασμός δανείζεται από τη σχολή του ρετρό-φουτουρισμού, που φαίνεται να έχει γίνει από τον Ιούλιο Βερν και τον H.G. Wells. Τα αναλογικά όργανα θα μπορούσαν να προέρχονται από ένα βικτοριανό τρένο και οι δερμάτινες χειρολαβές για να κλείσουν οι ελαφριές πόρτες προσθέτουν στην vintage αίσθηση. Ένα ξύλινο πόμολο αλλαγής ταχυτήτων - μια ένδειξη σεβασμού για την Porsche 917, το αγαπημένο αυτοκίνητο του Horacio Pagani - βρίσκεται στην κορυφή του εκτεθειμένου σκελετού του μηχανισμού αλλαγής ταχυτήτων. Δεν μπορούσαμε να βρούμε εσωτερικά ή εξωτερικά εξαρτήματα κοινά με ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο, μια έκπληξη από μια μικρή αυτοκινητοβιομηχανία.

Εν τέλει

Ίσως το καλύτερο μέτρο της τέχνης είναι το είδος της ανταπόκρισης που δημιουργεί. Ακόμα και ως στατικό γλυπτό, η Huayra αναμειγνύει κάτι ζεστό και βαθύ μέσα του που σε κάνει να συνειδητοποιήσεις ότι είσαι ένα δίποδο και εγγενώς ασταθές πλάσμα. Οδηγήστε ένα και θα γεμίσετε τόσο με το άγχος όσο και τη χαρά ενός V12 που δεν περιορίζεται καθόλου από το αυτοκίνητο που τον περιβάλλει. Ο ήχος και οι δυνάμεις g πλημμυρίζουν το νευρικό σου σύστημα. Ωστόσο, παρά το πόσο σκληρά προσπαθεί η Huayra για την τελειότητα, όπως κάθε κατασκευή του ανθρώπου, είναι ατελής. Είναι ακριβή και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι κοντό, αλλά αυτό είναι σαν να ανησυχείς για την έλλειψη φρυδιών της Μόνα Λίζα. Η επιστροφή του αυτοκινήτου ήταν ανακούφιση. Ως έργο τέχνης, μάλλον θα ξεπεράσει όλους μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PAGANI Huayra Roadster BC 2022   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 5.980, Turbo, 12 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 581(719)/5.900  ΡΟΠΗ Nm/rpm 1.050/2.000-5.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,3 sec, τελική 370 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 19,6 L/100km, g/km

PAGANI Huayra Roadster BC 2022

ΥΠΕΡ ΜΙΑ ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΗ ΚΑΙ ΣΑΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, Η ΠΛΗΘΩΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ V12, Η ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΑΣ.

ΚΑΤΑ ΑΔΕΞΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΕΜΒΟΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ, ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ.