BMW X3 20i sDrive 170ps: «Σχήμα» οξύμωρο


Η ούγια μπορεί να γράφει 20i, ωστόσο ο κινητήρας που φοράει αυτή η Χ3 είναι μόλις 1.6 λίτρων! Καταναλώνει και ρυπαίνει περισσότερο από τη δίλιτρη έκδοση, φορολογείται όμως λιγότερο...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/12/2014

Η BMW δεν μας έχει συνηθίσει στο να «βάζει νερό στο κρασί της», αλλά οι καιροί είναι δύσκολοι έστω και για... Bαυαρούς πρίγκιπες.

Είμαι κάτι περισσότερο από σίγουρος ότι, εάν στο πρόσφατο παρελθόν ρωτούσες οποιοδήποτε στέλεχός της, δεν θα επιβεβαίωνε την ύπαρξη προσθιοκίνητου αυτοκινήτου στην γκάμα της (και να που ενέδωσαν με την εξαιρετική κατά τα λοιπά 2 Active Tourer), πόσω μάλλον για την τοποθέτηση ενός «σεμνού» κινητήρα 1.6 κ.εκ. στη Χ3, στην πολυτελή σειρά 5 και ποιος άλλος ξέρει πού αλλού...

Η επίσημη απάντηση της BMW (για τον κινητήρα) είναι «σε επιλεγμένες αγορές» όπως της Ελλάδας, με ιδιόρρυθμα φορολογικά συστήματα και αλλά πολλά και παράδοξα, λέμε εμείς, καθώς δεν έχουν άδικο οι άνθρωποι...

Παράδοξα, καθώς το συγκεκριμένο μοτέρ μπορεί να βρίθει καινοτομιών (άμεσος ψεκασμός, turbo, twin scroll κ.α.), ωστόσο σε αυτό το αμάξωμα και με αυτό το βάρος, δεν μπορεί να έχει την ίδια ενεργειακή απόδοση, όπως σε μια μικρότερη... καρότσα.

Και για του λόγου το αληθές, στη Χ3 που πλησιάζει τους 2 τόνους όταν ταξιδεύει με την οικογένεια σε πλήρη σύνθεση και τις αποσκευές, ο 1.6Τ των 170 ίππων και των 250Nm, είναι πιο ενεργοβόρος (7,3 λτ) και πιο ρυπογόνος (CO2 171), απ΄ ό,τι ο... 2λιτρος των 184 ίππων (μέση εργοστασιακή 6,7 λίτρα, CO2 156 gr)!

Κι αυτό είναι ένα ακόμη παράδοξο του ελληνικού κράτους και της ισχύουσας νομοθεσίας: η Χ3 με το 1.600άρι μοτέρ που καίει και ρυπαίνει περισσότερο από τη δίλιτρη έκδοση να φορολογείται λιγότερο (με εξαίρεση τα τέλη κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση το CO2). Ελλάς το μεγαλείο σου...

Αξιοπρεπείς επιδόσεις

Στην πράξη το μοτέρ τα καταφέρνει αρκετά καλά, αξιοπρεπώς θα λέγαμε, έχοντας ωστόσο μια υστέρηση στη χαμηλή κλίμακα και όντας πιο αποδοτικό ψηλά, με το αζημίωτο σε καύσιμο φυσικά...

Αν και ο 1.6Τ συνεπικουρείται αφάνταστα από το εξαιρετικό αυτόματο  οκτάρι κιβώτιο της ZF (με τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Comfort, Sport), εν τούτοις, στον αυτοκινητόδρομο θα χρειαστεί προσπάθεια να διατηρηθεί η μέση κατανάλωση στα 10 λίτρα, ενώ στην πόλη μετρήσαμε 12,5 λίτρα κατά μέσο όρο...

Βεβαίως, η ροπή των μόλις 250 Nm δεν καλλιεργεί πολλές προσδοκίες, όπως του συνδυασμού με σύστημα τετρακίνησης (xDrive), ωστόσο για κάποιον που θέλει να έχει το κεφάλι του ήσυχο για το πώς θα ξυπνήσει ο εκάστοτε υπουργός Οικονομικών, ναι, το Χ3 με τον 1.6Τ είναι μια ασφαλής επιλογή.

Εξαιρετικό πλαίσιο, διακριτική πολυτέλεια, κορυφαία τεχνολογία και εφαρμογές, όπως στις μεγαλύτερες εκδόσεις της Χ3, με υποδεέστερες επιδόσεις ωστόσο και (πολύ) υψηλότερη κατανάλωση. Ας είναι... Τουλάχιστον κοιμάσαι ήσυχος...