Δοκιμάζουμε: 2017 MINI One D Clubman [photos]


Ψαροκόκαλο με καρό και ριγέ ταιριάζει; Ίσως ένας στιλίστας ή ενδυματολόγος να μας καρατομούσε αλλά τώρα, εδώ μέσα στο σαλόνι αυτού του Clubman όλα δείχνουν να έχουν κάτι από μόδα και βρετανικό φλέγμα.

  • 18/4/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Για να ξεκαθαρίσουμε για άλλη μια φορά τα πράγματα, το Clubman, μέσα σε αυτό το ιδιότυπο κουκούλι με τις δύο ανοιγόμενες πόρτες στο χώρο αποσκευών, βασισμένο στο καινούργιο UKL πάτωμα του BMW Group δεν έχει κάποια ομοιότητα με το 5θυρο MΙΝΙ σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα. Μάλλον γεφυρώνει το κλασικό hatchback με το πολύ μεγαλύτερο Countryman. Έτσι το Clubman θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το station wagon όχημα της οικογένειας MINI. Είναι σαφώς μακρύτερο (4,25 μέτρα έναντι 3,98 του 5θυρου), φαρδύτερο και υψηλότερο διαθέτει δε έναν χώρο αποσκευών στα 360 λίτρα που για τα δεδομένα της φίρμας είναι τεράστιος.

Το εσωτερικό είναι δανεισμένο από το 5θυρο MINI σε σύλληψη, υλοποίηση και εργονομία. Βέβαια εγείρονται ερωτήματα για το πόσο χρήσιμα ή πόσο ταιριαστά είναι πολλά στοιχεία από όσα συναντάμε στο αυτοκίνητο τούτο με τον χαρακτήρα MINI.

Οι ταινίες LED για παράδειγμα που περικλείουν το κεντρικό όργανο και αναβοσβήνουν τη νύχτα περισσότερο αποσπούν την προσοχή του οδηγού παρά προσφέρουν κάτι ουσιαστικό (τουλάχιστον απενεργοποιείται). Επίσης η συστοιχία διακοπτών, τα δαχτυλίδια των αεραγωγών και των οργάνων έχουν άφθονο χρώμιο. Όλη δε η μαύρη λάκα και το χρώμιο σε μια ηλιόλουστη μέρα δημιουργούν εκτυφλωτικές λάμψεις.

Για το τέλος αφήνουμε την ορατότητα προς τα πίσω που με τις διπλές πόρτες και τα πλαίσιά τους είναι περιορισμένη. Πάντως τα εμπρός καθίσματα είναι πολυρυθμιζόμενα και η χαμηλή, οδηγοκεντρική θέση οδήγησης είναι ένα καλό προσόν. Τα πίσω καθίσματα παρά την ύπαρξη τριών ζωνών ασφαλείας υπόσχονται καλές μετακινήσεις σε δύο ενήλικες και ένα παιδί καθώς η μεσαία θέση είναι μικρή.

Σπορτιφ πρακτικότητα

Φορώντας τρικύλινδρο turbo 1500άρη diesel κινητήρα απόδοσης 116 ίππων με 270 Nm ροπής, μπορεί στο Normal ή το Green πρόγραμμα να είναι κάπως ράθυμο (είναι και πολλά τα κιλά), δεν απεκδύεται όμως έναν σπιρτόζικο χαρακτήρα στο πρόγραμμα Sport.

Έχει σκληρές αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και αυτήν την kart-like αίσθηση για την οποία τόσο κόπτονται οι άνθρωποι της MINI, που μπορεί να σε ιντριγκάρει να πιέσεις αλλά αν έχεις οικογένεια μέσα θα την κουράσεις. Είναι δε και η σχεδόν ηλεκτρική αίσθηση του τιμονιού που στερεί έστω και λίγο αυτή τη γνήσια καρτ αίσθηση ενός άμεσου συστήματος διεύθυνσης.

Στρίβει, λοιπόν φρενάρει έχει πολύ καλή διάθεση στο Sport έχει και μια νέα διασύνδεση με κινητό με πάμπολλα μενού παραμετροποίησης και οδηγικής νουθεσίας. Ο συμπλέκτης και το κιβώτιο με τις 6 σχέσεις είναι κάπως σκληρά σε αίσθηση και θα χρειαστούν μια κάποια εξοικείωση αλλά αν μάθετε τη ροπή και την κλιμάκωσή του μπορείτε να μην καταφεύγετε συχνά σε αυτόν ενώ ακολουθώντας τις οδηγικές συμβουλές για Eco οδήγηση στο τέλος της ημέρας θα δείτε κάτω και από 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα κατανάλωση.

Αλμυρό

Τα 26.595 ευρώ που ζητά το One D Clubman δεν είναι λίγα καθώς με τα ίδια σχεδόν χρήματα υπάρχει το πολύ βολικότερο για τα ελληνικά πράγματα Countryman Cooper σε βενζίνη.

ΣΥΝ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ MINI, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΠΛΗΝ: ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ.

Θα προτιμηθεί το Clubman για τον ιδιαίτερο out-of-the-box χαρακτήρα του με το διαχρονικό στοιχείο της διπλής πίσω ανοιγόμενης πόρτας και την πρακτικότητα/ευελιξία που προσφέρουν οι διαστάσεις του.

Θα προτιμηθεί σε diesel ειδικά από όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα σε ανοιχτούς δρόμους ή κινούνται στον αστικό ιστό έχοντας περισσότερες μεταφορικές ανάγκες από ό,τι το 5θυρο MINI hatchback μπορεί να προσφέρει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - MINI ONE D CLUBMAN

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.496
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 85(116)/4.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 270/1.750-2.250
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.253x1.800x1.441
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.670
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.320
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 360/1.250
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 48

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

  • 0-100 km/h (s): 10,4
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 192
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 4,4/3,4
  • ΜEΙΚΤΗ*: 3,8
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,2
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 99

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 26.595
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 89,1

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 9
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 9
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 8
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 8
  • VALUE FOR MONEY - 7
  • ΣΥΝΟΛΟ - 81