Δοκιμάζουμε: DS3 Crossback 1.2 Puretech - 1.5 BlueHDI


TO DS 3 CROSSBACK ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΛΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ DS AUTOMOBILES ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ CROSSOVER/SUV ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΣ ΣΤΥΛ, ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ, ΟΜΩΣ, ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΟ ΝΕΟ DS 3 CROSSBACK;

  • ?ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 28/9/2019

Στους Γάλλους, αρέσει να διασυνδέουν την DS Automobiles με την DS του 1955. Και στους υπόλοιπους να προσπαθούν να βρουν στοιχεία ταύτισης των σύγχρονων οχημάτων της με εκείνη τη «θεά», η οποία έχει βρει τη θέση της στο αυτοκινητικό Πάνθεον. Άλλωστε, η νεοσύστατη εταιρεία έχει σκοπό να αλλάξει τα καθιερωμένα πρότυπα πολυτέλειας στα αυτοκίνητα και με αυτόν τον τρόπο να συμβάλλει στην αναβάθμιση του Ομίλου PSA στον οποίο ανήκει.

Προηγήθηκε το DS 7 Crossback -το οποίο δημιούργησε αίσθηση- και βασίζεται στην ίδια κατασκευαστική φιλοσοφία: να διαθέτει στοιχεία που να το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμα και σε σύγκριση με κάποιο όχημα της πολυτελούς μεγάλης κατηγορίας. Το DS 3 Crossback είναι το δεύτερο μοντέλο της εταιρείας και οριοθετεί το κάτω άκρο στη γκάμα της DS Automobiles για την παγκόσμια αυτοκινητική αγορά. 

Avant-garde

Με μήκος κάτω από 4,2 m, το DS 3 Crossback είναι οριακά μικρότερο από αυτό του Audi Q2 και του MINI Countryman, τα οποία είναι τα αμεσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα του. Όμως, το καινούργιο γαλλικό μοντέλο διακρίνεται από την πρώτη στιγμή χάρη στη σχεδίασή του αλλά και την αναλογία όγκων του αμαξώματος. Ο στόχος των σχεδιαστών του να του προσδώσουν έντονη προσωπικότητα, αλλά και την άμεσα διακριτή ταυτότητα της DS Automobiles, επετεύχθη σαφώς. Το DS 3 Crossback διατηρεί κοινά στοιχεία με το DS 7 Crossback στο εμπρός μέρος του αλλά -κατά τα λοιπά- είναι ένα εντελώς διαφορετικό όχημα. Οι σχεδιαστές του δεν επέλεξαν τον εύκολο τρόπο να δημιουργήσουν μια μικρογραφία του μεγάλου μοντέλου, αλλά αποφάσισαν να του προσδώσουν ένα δικό του, ξεχωριστό αισθητικό χαρακτήρα.

Οι μεγάλοι θόλοι, οι οποίοι δείχνουν μεγαλύτεροι λόγω του μαύρου προστατευτικού πλαστικού που τους πλαισιώνει, το «πτερύγιο καρχαρία» -όπως το ονομάζουν οι άνθρωποι της εταιρείας- στη μεσαία κολόνα (κληρονομιά από το DS3 hatch που γνωρίζουμε πριν την ανεξαρτητοποίηση της μπράντας) και το σαν coupé διαμορφωμένο πίσω μέρος του αμαξώματος κάνουν το DS 3 Crossback να δείχνει χαμηλότερο από ό,τι είναι. Επίσης, χαρακτηριστικό του είναι οι κοντοί πρόβολοι και ότι οι τροχοί του βρίσκονται όσο το δυνατόν στις άκρες του αμαξώματος.

Αυτά τα στοιχεία, όπως και το γεγονός ότι τα χερούλια των θυρών είναι ενσωματωμένα στο αμάξωμα και εκτείνονται υπό γωνία όταν πρέπει να ανοίξουν οι πόρτες κατά το παράδειγμα των Tesla, συνιστούν ένα ιδιότυπο αυτοκίνητο. 

Εσωτερικά

Και στην περίπτωση του DS 3 Crossback, όπως και στο DS 7 Crossback, όλα έχουν να κάνουν με το στυλ και τα μοτίβα που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό μαζί με ενδιαφέροντες χρωματικούς συνδυασμούς. Η διαφορετική αισθητική προσέγγιση εκτείνεται λοιπόν και στην καμπίνα, όπου η διαμόρφωση του ταμπλό χαρακτηρίζεται από την κυψελοειδή μορφή που σχηματίζουν οι ρόμβοι των διακοπτών και των κεντρικών αεραγωγών, παραπέμποντας σε πατρόν διαμαντιού.

Το ταμπλό είναι αυτό που αναμένει κάποιος από τον Όμιλο PSA αναφορικά με τη διαμόρφωση «i-Cockpit», αλλά και βάσει μιας αντισυμβατικής προσέγγισης που έχουν επιλέξει στην DS Automobiles για τη διαρρύθμισή του. Η τοποθέτηση των διακοπτών για τα παράθυρα πλάι στον μοχλό ταχυτήτων, ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς και η τοποθέτηση των πλαϊνών αεραγωγών στο εσωτερικό των θυρών και όχι στην άκρη του ταμπλό, είναι στοιχεία που τονίζουν την προσωπικότητα του νέου μοντέλου όπως και διακόπτες, που αν και συμβατικής μορφής, ενεργοποιούνται με την αφή.

Προφανώς, για να διακριθεί ένα αυτοκίνητο δεν αρκεί μόνο η εμφάνισή του, απαιτείται η ποιότητα κατασκευής, πόσω μάλλον στην περίπτωση της DS Automobiles η οποία πρεσβεύει τη δημιουργία πολυτελών οχημάτων. Κατά συνέπεια, το ξεχωριστό σχήμα συνδυάζεται με τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας και φροντισμένης επεξεργασίας, ώστε να υπάρχει ένα αποτέλεσμα το οποίο να μην απαντάται στην κατηγορία που εντάσσεται το DS3 Crossback. Για παράδειγμα, για τη δερμάτινη επένδυση δουλεύουν εξειδικευμένοι τεχνίτες που φροντίζουν για το ποιοτικότερο αποτέλεσμα. Επίσης, το υλικό alcantara είναι φροντισμένο και δίνει μια σπορτίβ εικόνα στο εσωτερικό του οχήματος, στις εκδόσεις που υπάρχει. 

Τα στελέχη της DS Automobiles προσπαθούν όμως να ταυτίσουν τα μοντέλα τους (όπως και την εταιρεία καθαυτή) και με την τεχνολογική πρωτοπορία –ό,τι δηλαδή πρέσβευε η πρώτη DS- και το DS3 Crossback δεν στερείται αυτής της επιδίωξής τους. Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που διαθέτει είναι πολλά και αντιστοιχίζονται με αυτά που υπάρχουν σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι 7,0 ιντσών και περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση, ο οδηγός μπορεί να βλέπει τις ενδείξεις που επιθυμεί κάθε φορά.

Η έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό είναι 10,3 ιντσών και έχει ευανάγνωστες ενδείξεις. Μάλιστα, ο επεξεργαστής είναι γρήγορος και φορτώνει σύντομα μόλις ανοίξεις τον διακόπτη έναυσης του κινητήρα. Χωροταξικά, τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και έχουν πλαϊνή διαμόρφωση η οποία στηρίζει καλά το σώμα. Στο πίσω μέρος, δύο ενήλικοι θα μεταφερθούν με αρκετή ευρυχωρία, με το εκεί κάθισμα να είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά. Στα πίσω καθίσματα, η σχεδίαση με το πτερύγιο που προαναφέραμε δεν προσδίδει την απαιτούμενη ορατότητα ενώ και το μάλλον τυπικό πλάτος για το άνοιγμα των θυρών δε βοηθούν την είσοδο μεγάλων σωματότυπων.   

Η βάση

Για τη δημιουργία του DS 3 Crossback έχει χρησιμοποιηθεί η σύγχρονη πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform), στην εκδοχή της CMP-B. Σύμφωνα με την εταιρεία, πρόκειται για μια παγκόσμια πλατφόρμα η οποία έχει αυξημένη δυσκαμψία κατά 30% σε σχέση με ό,τι ίσχυε με αυτή που χρησιμοποιούταν ως τώρα. Αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής και κράμα αλουμινίου ενώ το βάρος της είναι έως 35 kg μικρότερο, συγκριτικά.

Το γεγονός ότι έχουν χρησιμοποιηθεί σύγχρονες μέθοδοι συγκόλλησης και ότι τα βιδωμένα τμήματά της έχουν αυξηθεί κατά 10% από πριν, επιτρέπουν την αυξημένη δυσκαμψία και τη στιβαρότητα του πλαισίου. Επίσης, η νέα πλατφόρμα επιτρέπει την τοποθέτηση πληθώρας ηλεκτρονικών συστημάτων που είναι απαραίτητα σε ένα όχημα όπως αυτό, όπως και τη δημιουργία της αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης του DS 3 Crossback.

PureTech και BlueHDi

Οδηγήσαμε τόσο τη βενζινοκίνητη όσο και την πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου μοντέλου για να έχουμε μια συνολική εικόνα για αυτό και σε ό,τι αφορά τους κινητήρες. Μπορεί να μην ήταν οι ισχυρότερες εκδοχές τους αλλά είχαμε μια καλή ευκαιρία αφενός να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες που έχει καθένας από αυτούς και αφετέρου πώς συνδυάζεται με το αυτοκίνητο συνολικά. 

Ο τρικύλινδρος 1.2 PureTech των 100 PS πληροί ήδη το πρότυπο Euro 6c σε ό,τι αφορά την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα (αυτό θα τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2020). Είναι 12βάλδιδος, έχει σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων και αποτελεί τον εισαγωγικό βενζινοκινητήρα για το DS 3 Crossback (σημ.: ο ίδιος, διατίθεται με μέγιστη ισχύ 130 PS και 155 PS, αντίστοιχα). Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κρίνονται θετικά αναφορικά με τον θόρυβο και τους κραδασμούς. Η ροπή του αποδίδεται από τις 1.750 rpm και συνεχίζει να επιταχύνει με ικανοποιητικό τρόπο το αυτοκίνητο μέχρι περίπου τις 3.500 rpm. Η μέση κατανάλωσή του κυμαίνεται περίπου στον μέσο όρο για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, ενώ μόνο εάν ο οδηγός πιέζει έντονα το δεξί πεντάλ ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος ενός τρικύλινδρου.

Ο 1.5 BlueHDi, από την άλλη, έχει ίδια μέγιστη ονομαστική ισχύ (100 PS), είναι τετρακύλινδρος και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης. Η ροπή του αποδίδεται σε σχετικά ψηλές rpm για τέτοιο τύπο κινητήρα αλλά είναι ικανοποιητικότατη και ο οδηγός δεν χρειάζεται να τον πιέζει ή να αλλάζει συχνά σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Χάρη στην προσπάθεια που έχει γίνει, είναι όσο το δυνατόν πιο ήσυχος και χωρίς έντονους κραδασμούς, ενώ αποδεικνύεται οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου. Σημειώνουμε ότι υπάρχει δοχείο πλήρωσης με ουρία (χωρητικότητας 15 λίτρων) χάρη στην οποία σημειώνει χαμηλές τιμές εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, ακόμα και με τα δεδομένα του πρωτοκόλλου Euro 6d-TEMP.

Οδηγώντας

Η εντύπωση που σου δημιουργεί το DS 3 Crossback είναι έντονη εξαρχής. Λογικό είναι, λοιπόν, να αναμένεις κάτι αντίστοιχο και σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του. Επί της ουσίας δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο συγκεκριμένων εκδοχών του καινούργιου μοντέλου της DS Automobliles.Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα καθίσματα είναι σχετικά μαλακά σε αίσθηση και τη εργονομία καλή, αρκεί να συνηθίσεις τις ιδιαιτερότητες τοποθέτησης των διακοπτών. Η ορατότητα από τη θέση του οδηγού προς τα πλάι και πίσω είναι σχετικά περιορισμένη αλλά οι εξωτερικοί καθρέφτες καλύπτουν μια σχετικά ευρεία περιοχή, οπτικά.

Κινούμενος, διαπιστώνεις ότι η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή αλλά παραμένει άνετη για τους επιβάτες. Οι ρυθμίσεις της είναι τέτοιες που αποτρέπουν το όχημα από το να γέρνει πολύ στις στροφές αλλά και να απορροφούν τις ταλαντώσεις τόσο σε μικρή όσο και σε αυξημένη ταχύτητα κίνησης. Το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι χαμηλό χάρη στην προσπάθεια περιορισμού του με την ενισχυμένη ηχομόνωση και τη χρήση ηχοαπορροφητικών κρυστάλλων που έχουν τοποθετηθεί.

Το DS 3 Crossback, αναμφισβήτητα, είναι κάτι σαφώς διαφορετικό σε μια κατηγορία όπου όλοι οι κατασκευαστές που εκπροσωπούνται σε αυτή επιδιώκουν να διακριθούν. Οι Γάλλοι έχουν την ικανότητα να το κάνουν- κυρίως έχουν την τόλμη να το πραγματοποιήσουν- όπως έχουν δείξει πολλές φορές στο παρελθόν. Μάλιστα, δεν το υλοποιούν μόνο όπως οι Ιάπωνες (οι οποίοι ενίοτε καινοτομούν αισθητικά με τρόπο απρόσμενο), το κάνουν ώστε το αποτέλεσμα να διαθέτει κομψότητα και στυλ.

Το DS 3 Crossback φαντάζει σαν έναν αντισυμβατικό καλλιτέχνη ο οποίος προσπαθεί να επεκτείνει το όριο της κατηγορίας (SUV-Β, στην περίπτωσή μας), επιδιώκοντας να φέρει νέες ιδέες και να αλλάξει την όποια διαμορφωμένη κουλτούρα. Άλλωστε, αυτή μοιάζει να είναι η εταιρική φιλοσοφία της DS Automobiles. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι έχει ισχυρά ερείσματα να το καταφέρει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS DS3 CROSSBACK 1.2 PURETECH 100 PS 2019   TIMH €21.800   ΤΕΛΗ €103,88

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,6 L/100km, 106 g/km

DS DS3 CROSSBACK 1.2 PURETECH 100 PS 2019

ΥΠΕΡ ΣΤΥΛ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΑΦΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΡΙΤΟ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΗ.