Δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους το plug-in υβριδικό Jeep Compass


Ένα Jeep που μπαίνει στην πρίζα; Γιατί όχι. Το Compass δημιουργεί τις προϋποθέσεις εξηλεκτρισμού της αμερικανικής φίρμας, επιχειρώντας να συνδυάσει τα καλύτερα από δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 5/4/2021

Το Compass στη δεύτερη κατά σειρά γενιά του, δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει συνέχεια στην παρουσία της Jeep σε μια κατηγορία… ξένη για τα αμερικανικά ήθη και έθιμα.

Παρουσία του Renegade, το Compass δεν διαθέτει τον τίτλο του μικρότερου σε διαστάσεις Jeep που μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα, ακόμα και έτσι βέβαια τα 4,4 μέτρα του μήκους του απέχει από την εικόνα ενός επιβλητικού σε διαστάσεις και προδιαγραφές offroader. 

Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και για το υβριδικό σύνολο με το οποίο εφοδιάζεται το Jeep Compass της δοκιμής μας. Βλέπετε δεν είναι μόνον ο μικρός το δέμας κινητήρας βενζίνης των μόλις 1.332 κ.εκ. που γκρεμίζει το όνειρο που είχες χτίσει γύρω από το macho παρουσιαστικό του Jeep Compass αλλά και η ικανότητά του να κινείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Και αυτό χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ των 60 ίππων και των 250 Nm ροπής, το οποίο βρίσκεται τοποθετημένο στον πίσω άξονα, όντας επιφορτισμένο με την κίνηση των πίσω τροχών και της διαμόρφωσης ενός ιδιότυπου συστήματος τετρακίνησης.

Το διακριτικό λογότυπο στο κάτω αριστερό τμήμα της πέμπτης πόρτας δηλώνει αυτήν ακριβώς την ιδιαιτερότητα, όπως άλλωστε και το γεγονός ότι η παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα ανάμεσα στις προδιαγραφές του υπερεξοπλισμένου Compass δεν του έχει στερήσει την κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Με την προϋπόθεση ότι οι μπαταριές ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11,4 kWh είναι πλήρως φορτισμένες, το σύντομο ταξίδι σου στον μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης θα διαρκέσει περίπου 40 χιλιόμετρα. Χωρίς ρύπους, χωρίς περιττούς θορύβους και χωρίς τη διαρκή διαπραγμάτευση με το αργό και δύστροπο αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων.

H συνέχεια ανήκει σε μια πολύ διαφορετική υβριδική πραγματικότητα, η οποία τοποθετεί στην πρώτη γραμμή τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.332 κ.εκ. απόδοσης 180 ίππων και 270 Nm ροπής.

Είναι σημαντικό ότι το Jeep Compass 4xe σού προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξεις τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθείς.

Αν δηλαδή θα προτιμήσεις να εξαντλήσεις τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας, αν θα τα διατηρήσεις για χρήση π.χ. σε αστικό περιβάλλον ή αν θα αφήσεις την ηλεκτρονική διαχείριση του plug-in υβριδικού συνόλου να αποφασίσει εκείνο βάσει των συνθηκών και των ενεργειακών αποθεμάτων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
JEEP COMPASS 4xe

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 6

ΣΥΝΟΛΟ77

Εξίσου κρίσιμες για την εκτός δρόμου παρουσία του αυτοκινήτου είναι και τα προγράμματα λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης, καθώς πέρα από το Auto και το Sport, υπάρχει το Snow και το Sand/Mud.

Επιπλέον, μπορεί κανείς να «κλειδώσει» την συμμετοχή του πίσω άξονα στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ στο 4WD Low αξιοποιούνται τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων ώστε επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από το να βγεις σώος και αβλαβής από τη δύσκολη θέση.

Κρίνοντας από τη ρύθμιση της ανάρτησης και τις επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στα ελαστικά, το Compass 4xe έχει δημιουργηθεί για να βγάζει τα προς το ζην στην άσφαλτο.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πετάξει λευκή πετσέτα στο χώμα, ωστόσο οφείλει κανείς να γνωρίζει ότι δεν έχει να κάνει με ένα σκληροτράχηλο offroader αλλά με ένα... εξημερωμένο SUV και δη plug-in υβριδικό.

Το βάρος των 1.800 plus κιλών θέτει τους δικούς του κανόνες, τους οποίους οφείλεις να σεβαστείς αν δεν θες να βρεθείς μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις 

Στο αυξημένο φορτίο -ελέω των μπαταριών- οφείλεται και ο ταχύτατος ρυθμός με τον οποίο αυξάνεται η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου, από τη στιγμή που θα επιστρέψεις αυτοβούλως ή μη στην υβριδική λειτουργία.

Στην περίπτωση που τα πρώτα 40 χιλιόμετρα πραγματοποιηθούν με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και τα υπόλοιπα 60 στην υβριδική διαμόρφωση, τότε η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σκαρφαλώνει έως και τα 4,5 λίτρα/100 χλμ.  

Μένοντας στα αριθμητικά δεδομένα του plug-in υβριδικού Jeep Compass, σχεδόν απροσπέλαστο φαντάζει το εμπόδιο της τιμής των 45.900 ευρώ για τη βασική μεν πλούσια δε έκδοση του αυτοκινήτου.

Είναι προφανές ότι με τα ίδια χρήματα μπορεί κανείς να αποκτήσεις αντίστοιχου μεγέθους και τεχνολογίας προτάσεις με λιγότερο ανεπτυγμένο το αίσθημα της εκτός δρόμου επιβίωσης, premium περιτύλιγμα και σαφώς καλύτερη συνολικά εικόνα στην άσφαλτο.   

Με αυτό ως δεδομένο, λοιπόν, καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι το plug-in υβριδικό Jeep Compass απευθύνεται σε εκείνους που θα εκτιμήσουν και θα αξιοποιήσουν τις... χωμάτινες αρετές τους, προσπερνώντας τις ιδιαιτερότητές του αλλά και το υψηλό "κασέ" του. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP COMPASS 4xe 2021   TIMH €45.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 180/5.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.850

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,3 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 45 g/km

JEEP COMPASS 4xe 2021

ΥΠΕΡ Εκτός δρόμου δυνατότητες, Κατανάλωση καυσίμου

ΚΑΤΑ Τιμή, Αναχρονιστική σχεδίαση, Λειτουργία κιβωτίου