CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2018 ?KIA

Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT 19/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης Φωτό: Γιώργος Κούτος

Είναι περασμένη η ώρα και στα τούνελ της Αττικής Οδού η κίνηση είναι αραιή. Εκεί, μέσα στη νύχτα το νέο Sportage φωτίζει όμορφα και δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο. Σταματημένο ή εν κινήσει θα τραβήξει το βλέμμα. Είναι η θωριά του, οι αναλογίες, η σχεδίαση των επιμέρους συστατικών του, όπως η μάσκα, τα εμπρός Led ή τα πίσω φωτιστικά, που το κάνουν πολύ hi-tech. Ή μπορεί να είναι η στάνταρ πίσω αεροτομή και η εν γένει εντύπωση ότι το νέο Sportage έχει κάτι από Sport, σε έναν γονιδιακό κώδικα που έχει φτάσει μετά από τέσσερις γενιές σε μια κορύφωση αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Ποιοτική κατασκευή, καλοφινιρισμένη και σαφώς τίμια, δείχνει ότι μπορεί να αντέξει το κάτι παραπάνω σε βάθος χρόνου.

Και tech

Μια πρόχειρη ματιά και μόνο στην προϊοντική παρουσίαση του αυτοκινήτου μάς αποκαλύπτει κάτι σπάνιο: Η ενδελεχής ανάλυση υλικών, τεχνικών συναρμολόγησης και κατασκευής δείχνει ότι η Kia έχει πάρει στοιχεία από την ιαπωνική τεχνο-λαγνεία και την ευρωπαϊκή σχολή των αεροδυναμικών συντελεστών της καταστολής θορύβου, της εργονομίας και της αντιληπτής ποιότητας. Αυτό δείχνει όχι μόνο ειλικρίνεια αλλά και βαθιά γνώση στη δημιουργία αυτοκινήτων. Από το αμάξωμα, τον χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, που έχουν αυξήσει τη στρεπτική ακαμψία του νέου Sportage κατά 39% (!) συγκριτικά με το παλιό και τις τεχνικές συγκόλλησης, μέχρι την ενισχυμένη έδραση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων και με υποπλαίσιο πίσω) για καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια στο όριο. Και από τις τεχνικές μείωσης θορύβου μέχρι την πλούσια διασυνδεσιμότητα το Sportage είναι «παιδί της εποχής του».

Στο εσωτερικό του η είσοδος γίνεται με κάποια μικρή δρασκελιά, δείγμα της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου, και μας υποδέχεται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο σαλόνι, από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι και οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο σε όλες τις διαστάσεις αλλά και μεγάλες πίσω πόρτες με ευρύ άνοιγμα. Ο χώρος αποσκευών είναι κι αυτός ιδιαίτερα γενναιόδωρος με πάτωμα 2 επιπέδων, αναλόγως των αναγκών, και αγγίζει τα 503 λίτρα, διαθέτοντας μάλιστα και σχετικές, μικρές θήκες αλλά και μια μικρή, σπουδαία πατέντα, αυτήν της δυνατότητας φύλαξης της πτυσσόμενης εταζέρας κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Πίσω στα της καμπίνας, το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό και παρά την πληθώρα διακοπτών είναι απόλυτα εργονομικό, ίσως από τα καλύτερα της κατηγορίας. Αξίζει εδώ να αναφερθεί η αισθητική συνοχή σχεδίασης, υλικών και αισθητικής, αφού μέχρι και η γραμματοσειρά στους χάρτες του συστήματος πλοήγησης είναι κοινή με αυτήν των οργάνων και των διακοπτών. Μόνο μία ένσταση έχει να κάνει με την υφή των στιλπνών πλαστικών σε διακόπτες και κονσόλα. Εδώ λίγη λάκα δεν θα έβλαπτε. Σε ό,τι έχει να κάνει με ευκολίες και εξοπλισμό, υπάρχει... πλούτος. Από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μέχρι αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με ιονιστή, σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, Wi-Fi και θύρα USB και line-in, σύστημα bluetooth, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε κεκλιμένο οδόστρωμα και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών μέχρι τις διπλές παροχές ρεύματος.

Δεν βρήκαμε όμως κάποιο από τα τρέχοντα συστήματα, όπως σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και ένδειξη ορίων ταχύτητας, που είναι «θέσφατο» πιο ακριβών εκδόσεων, ή αυτόνομο φρενάρισμα και παρκάρισμα. Και πάμε στα τεχνικά.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 VOLKSWAGEN 13/1

    Τest Drive: 2018 Volkswagen Arteon 2.0 TDI 150 PS DSG

    Τι αντιπροσωπεύει το καινούργιο μοντέλο, τι σημαίνει η δημιουργία του για την εταιρεία και -κυρίως- αξίζει τα χρήματά του;

  • 2018 SKODA 11/1

    Skoda Citigo 1.0 60 PS (pics)

    Η ζωή στις σύγχρονες πόλεις γίνεται πιο εύκολη όταν η καθημερινότητα αλλάζει προς το καλύτερο με λύσεις, που λύνουν τα χέρια, όπως ένα αυτοκίνητο πόλης σαν το πρόσφατα ανανεωμένο Skoda Citigo.

  • 2018 FORD 10/1

    Test Drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS & 1.0 EcoBoost 125 PS

    Για ακόμα μια φορά η Ford επιτελεί στο ακέραιο το καθήκον της παρουσιάζοντας τα νέα Fiesta έχοντας στο προσκήνιο τον οδηγικό χαρακτήρα.Βενζίνη ή ντήζελ; Αξιολογούμε το "Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς" και "δικό μας" Best City Car!

  • 2018 HYUNDAI 8/1

    Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Tucson 1.6T 177 PS 4WD

    Βήμα εμπρός για την κορεάτικη εταιρεία είναι αυτοκίνητα όπως το Tucson, που αφορά ένα μοντέρνο, ευρύχωρο και αποδοτικό SUV.

  • 2018 VOLVO 5/1

    Test Drive: 2018 Volvo XC60 2.0 D5 AWD 235 PS AUTO

    Ξεχάστε ότι γνωρίζατε για την Volvo μέχρι χθες. Η Σουηδική εταιρεία επενδύει με συνέπεια στην κατεύθυνση της επανατοποθέτησής της στην παγκόσμια σκακιέρα ως ένα κατασκευαστής 'premium' και 'hi-end' αφήνοντας πιο έντονο το αποτύπωμά της.

  • 2018 ΤΟΥΟΤΑ 4/1

    Test Drive: 2018 Toyota Yaris Hybrid

    Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Με αυτό το σκεπτικό, η Toyota επικαιροποίησε το μοναδικό supermini πλήρως υβριδικό της κατηγορίας.

  • 2017 SKODA 3/1

    Skoda Octavia 1.6 TDI 116 PS (pics)

    Με βελτιώσεις το νέο Octavia συνεχίζει τη δυναμική του πορεία σε πωλήσεις και κυρίως στην αίσθηση ότι είναι το απόλυτο οικογενειακό sedan.

  • 2018 SUZUKI 2/1

    Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 CVT AUTO (90 PS)

    Το νέο Swift έρχεται να συνεχίσει την πολύ καλή σχέση του με το Ελληνικό αγοραστικό κοινό, όντας ένα πιο πλήρες και πολυδιάστατο αυτοκίνητο από το μοντέλο που αντικατέστησε. Κάτι που συμβαίνει και την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT.

  • Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΥΝΟΥ! 27/12/2017

    Με 19 super cars στο... Nürburgring των ΗΠΑ!

    Τα κορυφαία Sports Cars του πλανήτη, μία απαιτητική πίστα, ένας νικητής σε μια σκληρή δοκιμασία που φέρνει τα αυτοκίνητα στα όριά τους...

  • 2018 OPEL 25/12/2017

    Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.6 Diesel 136 PS

    Η αρχική αντίδραση στη θέα του Insignia Grand Sport είναι ο εντυπωσιασμός που προκαλούν οι διαστάσεις του. Ωστόσο αυτό είναι μια πρώτη αίσθηση. Τι επιπλέον μπορεί να προσφέρει το νέο μοντέλο της Opel και πόσο διαφέρει σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε;

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 23/12/2017

    Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 MJTE vs. Mercedes GLC 250D

    Με την ιστορία και τον μύθο της Alfa Romeo να εμπλέκονται per se, το νέο μοντέλο της Ιταλικής εταιρείας χαρακτηρίζεται 'ως ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία'. Κι αυτό γίνεται αιτία για συγκρίσεις...

  • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ 21/12/2017

    Nissan Micra 0.9T 90 PS Vs. Peugeot 208 1.2 82 PS (pics)

    Διαφορετικές σχολές αυτοκίνησης, αλλά εξίσου ανταγωνιστικά τα σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής. To νέο Nissan Micra επέστρεψε σημαντικά αλλαγμένο, με έναν ξεκάθαρα διαφοροποιημένο χαρακτήρα. Το Peugeot 208 είναι σταθερή αξία την κατηγορία. Τα θέτουμε απέναντι...

  • 2018 AUDI 20/12/2017

    Test Drive: 2018 Audi S5 Sportback 2.0 TFSI 252 PS [pics vid]

    Μια σπορτίβ λιμουζίνα, ένα Grand Tourer, ένα πεντάπορτο οικογενειακό και πάνω σε όλα αυτά η τετρακίνηση.

  • 2018 VOLKSWAGEN 20/12/2017

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volkswagen T-ROC

    Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή στο εξωτερικό οδηγούμε και στη χώρα μας το νέο, πολλά υποσχόμενο συμπαγές SUV της Volkswagen το T-ROC.

  • 2018 ?KIA 19/12/2017

    Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT

    Σύμφωνα με τον ρυθμό της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται και το Kia Sportage με τον νέο diesel κινητήρα των 141 ίππων. Τάχιστα.