Δοκιμάζουμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7


Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' (sic) για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 23/12/2018

Ποιες είναι οι διαφορές του Kodiaq Scout; Αφορούν τόσο στη βελτίωση της εικόνας του και της δυνατότητάς του για εκτός δρόμου κίνηση είναι η πρώτη, γενική απάντηση. Αυτή η έκδοση του μοντέλου της τσεχικής εταιρείας ξεχωρίζει αμέσως καθώς είναι πιο έντονα τα στοιχεία του αμαξώματος σε σχέση με την απλή. Το αμάξωμα του Kodiaq Scout διαθέτει ασημένιας απόχρωσης μέρη στη μάσκα, μπάρες οροφής, φιμέ κρύσταλλα πίσω, προστατευτικά στο πλάι και «ποδιές» κάτω από το πλαίσιο, τα οποία το κάνουν να διακρίνεται και να είναι πιο εντυπωσιακό. Επίσης, διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του τροχούς 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό του, οι αλλαγές είναι μικρές αλλά και πάλι προορίζονται για να το διακρίνουν. Η επιλογή alcantara για την επένδυση των καθισμάτων και αυτή που αφορά στην επιλογή των υλικών σε κάποια σημεία του ταμπλό, κάνουν το Kodiaq Scout να δείχνει πιο δυναμικό, πιο πολυτελές αλλά και πιο «σκληροτράχηλο». Όμως, οι άνθρωποι της Skoda δεν περιορίστηκαν μόνο στο φαίνεσθαι αλλά εφοδίασαν το αυτοκίνητο με εξοπλισμό που ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του. Ο τελευταίος έχει δύο κύρια στοιχεία. Το πρώτο, το προφανές, είναι πως πρόκειται για ένα εκτός δρόμου όχημα. Το δεύτερο είναι πως πρόκειται και για μια… λιμουζίνα.

Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνησή του, το Kodiaq Scout διατίθεται με τα συστήματα «Off-Road Assist» και Driving Mode Select, τα οποία επιτρέπουν τη διέλευση του οχήματος από δύσβατα μέρη ή από έδαφος με χαλαρή υφή και μικρό συντελεστή πρόσφυσης. Το δεύτερο έχει έξι διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας («Eco», «Comfort», «Normal», «Sport», «Snow» και «Individual») μέσω των οποίων παραμετροποιείται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τρόπο η μετάδοσης της ροπής στους τροχούς. Αυτό γίνεται με την κατάλληλη προσαρμογή στη λειτουργία των συστημάτων ABS, ελέγχου της πρόσφυσης των τροχών και διατήρησης σταθερής της ταχύτητας κίνησης που έχει επιλέξει ο οδηγός κάθε φορά, μέσω του «Hill Descent Control». Επίσης, παραμετροποιείται αναλόγως και η αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG), όπου αυτό υπάρχει.

Πέραν αυτών, διατίθεται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο οποίο επίσης παραμετροποιείται μερικώς η αμεσότητα λειτουργίας του αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης. Στον βασικό εξοπλισμό του Kodiaq Scout υπάρχει το εξοπλιστικό πακέτο το οποίο στην εταιρεία ονομάζουν «Rough Road» και το οποίο περιλαμβάνει προστατευτικές ποδιές για τα εκτεθειμένα μηχανικά μέρη και τις καλωδιώσεις κάτω από το αμάξωμα. Το σύστημα τετρακίνησης του Kodiaq Scout αποτελείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος είναι τοποθετημένος εμπρός από το πίσω διαφορικό. Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης και κίνησης σε ασφαλτόδρομο ή καλό χωματόδρομο, το Skoda είναι εμπροστοκίνητο καθώς η ροπή μεταφέρεται μόνο στους εκεί τροχούς. Όταν απαιτηθεί, τότε αυτή μεταφέρεται και πίσω ενώ είναι δυνατόν (η ροπή) να εφαρμόζεται στους πίσω τροχούς με μεγαλύτερο ποσοστό απ’ ό,τι στους μπροστινούς, όταν χρειάζεται.

Η ανάρτηση του Kodiaq Scout έχει προσαρμοστεί κατάλληλα σε σχέση με ό,τι ισχύει στην απλή, επίσης τετρακίνητη, εκδοχή του μοντέλου, για να ανταπεξέρχεται αποτελεσματικότερα στις εκτός δρόμου απαιτήσεις απορρόφησης των ταλαντώσεων. Εκτός αυτού, σύμφωνα με τη Skoda, το ύψος του  Kodiaq Scout από το έδαφος είναι αυξημένο κατά 0,7 cm, συγκριτικά, φτάνοντας τα 19,4 cm. Η γωνία προσέγγισης είναι 22,0 μοίρες, η γωνία ράμπας είναι 19,7 μοίρες και η γωνία διαφυγής 23,1, τιμές οι οποίες κρίνονται καλές για το σχετικά μεγάλο μήκος του οχήματος. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα αμορτισέρ με τεχνολογία «DCC», η οποία μεταβάλλει τη σκληρότητά τους.

 

Εντός δρόμου

το Kodiaq Scout κινείται με χαρακτηριστική άνεση, τόσο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της ανάρτησης όσο και την αίσθηση που δίνει στους επιβάτες ως όχημα. Το μέγεθός του σε εντυπωσιάζει εξωτερικά, αν και η σχεδίασή του «κρύβει» τις διαστάσεις του. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά και αισθάνεται να περιβάλλεται από ένα υψηλού επιπέδου τεχνολογικό περιβάλλον χάρη στον -αντίστοιχα υψηλό- εξοπλισμό που διαθέτει το αυτοκίνητο. Η εργονομία είναι πολύ καλή, όπως και η πρακτικότητα του εσωτερικού. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές ενώ η ευρυχωρία απαράμιλλη. Εύκολα, το Kodiaq Scout προσδιορίζεται ως λιμουζίνα και εξίσου εύκολα ξεπερνά σε αυτόν τον τομέα τα πανάκριβα μοντέλα που εξ’ ορισμού προσδιορίζονται και κατασκευάζονται ως τέτοιες (σημ.: λιμουζίνες).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4x4 DSG7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ80

Τα καθίσματα είναι μεγάλα, σχετικά σκληρά αίσθηση αλλά δεν κουράζουν στο ταξίδι. Το μοντέλο είναι επταθέσιο, με τις δύο θέσεις της τρίτης σειράς να αποσύρονται στο πορτμπαγκάζ όταν δεν χρησιμοποιούνται. Το τελευταίο, έχει χωρητικότητα 270 λίτρα ως επταθέσιο, 560 λίτρα ως πενταθέσιο και 2.005 λίτρα όταν διπλωθούν οι πλάτες των καθισμάτων της μεσαίας σειράς. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή αλλά σε κάποια σημεία θα θέλαμε να είναι ποιοτικότερα τα υλικά που συντελούν το εσωτερικό, ιδίως στο ταμπλό. Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι καλή και -παρά τον όγκο του- ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα μικρότερων διαστάσεων όχημα. Επιλογικά, το Kodiaq Scout είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σε κάνουν να θες να το αποκτήσεις. Πολλές φορές χρησιμοποιούμε την κοινότοπη φράση «ολοκληρωμένη πρόταση» για κάποιο αυτοκίνητο, τόσο συχνά που χάνεται η ουσία της. Όμως, στο εν λόγω μοντέλο της Skoda αυτή βρίσκει τη σωστή της έννοιά της. Εάν δεχτούμε ότι η γλώσσα είναι ένας «ζωντανός οργανισμός», τότε το Kodiaq Scout μεταβάλλει την έννοια της συγκριμένης έκφρασης και την περιγράφει ορθότερα. Θα το αγοράζαμε; Απερίφραστα, ναι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4x4 DSG7 2018   TIMH €43.980   ΤΕΛΗ €277,5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)/3.500-4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-3.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 209 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 150 g/km

SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4x4 DSG7 2018

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ,ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ,ΕΠΤΑΘΕΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ.