Δοκιμάζουμε: Skoda Scala 1.5 TSI Evo 150PS DSG


Το καινούργιο μοντέλο της Skoda έχει ιταλικό όνομα, γερμανική όψη και τεχνολογία, τσεχική ιστορία και κατασκευαστική φιλοσοφία. Η Scala μοιάζει πολυσυλλεκτική αλλά έχει ξεκάθαρο στόχο: να είναι η πιο συμφέρουσα αγορά στη μικρομεσαία κατηγορία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 29/9/2019

Συμβολικά, η ονομασία της θα μπορούσε να σημαίνει την πρόθεση που έχουν στη Skoda για άνοδο, για να ανέβουν σε ακόμα μεγαλύτερο επίπεδο από αυτό στο οποίο βρίσκονται τώρα. Λειτουργώντας σαν μία ακόμα βαθμίδα σε αναβατόριο, η Scala δίνει το απαραίτητο πάτημα για να εξυψωθεί περισσότερο η εταιρεία, τόσο επιχειρηματικά όσο και σε ό,τι αφορά την εικόνα της και τα κέρδη της. Εντασσόμενη μεταξύ της Fabia και της Octavia, αποτελεί ένα επιπλέον σκαλοπάτι στην κλίμακα που συνιστά η γκάμα της Skoda. Κάτι που σημαίνει ότι -εκ των πραγμάτων- το νέο μοντέλο της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει να αντιμετωπίσει έντονο ανταγωνισμό, με μεγάλη ιστορία και κραταιά διαμορφωμένη φήμη στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού.

Φυσικά, η Scala δεν θα μπορούσε να είναι ένα «συνηθισμένο» hatchback όχημα -άλλωστε είναι γνωστή η κατασκευαστική φιλοσοφία της Skoda να δημιουργεί μοντέλα τα οποία να μην εντάσσονται ακριβώς στα δεδομένα όρια μιας κατηγορίας. Έτσι, το επιμηκυσμένο αμάξωμά της (ουσιαστικά είναι station wagon) δίνει εξαρχής το διαφορετικό στίγμα και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η βάση

Για τη δημιουργία της έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου VAG, κάτι που σημαίνει ότι διαθέτει την απαιτούμενη στην εποχή μας στιβαρότητα, έχει μειωμένο βάρος και μπορεί να δεχθεί πολλά από τα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ενημερωδιασκέδασης που διαθέτει ο Όμιλος. Η Scala έχει πολλά αισθητικά στοιχεία από το πρωτότυπο Vision RS, το οποίο παρουσιάστηκε πέρυσι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, και δείχνει τη σχεδιαστική εξέλιξη που θα εφαρμόζεται εφεξής στα νέα μοντέλα της Skoda.

Τα φώτα εμπρός και πίσω, το μεγάλο λογότυπο με την ονομασία της εταιρείας στο πίσω μέρος (χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητό της) και οι έντονα διαμορφωμένες γραμμές στο αμάξωμα αποτελούν συστατικά στοιχεία της ταυτότητας του οχήματος. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, έχει έρθει πλέον καιρός να ξεφύγει από την εικόνα μόνο των ευρύχωρων και πρακτικών μοντέλων και να δημιουργεί οχήματα που θα διαθέτουν ελκυστικότερη και δυναμικότερη εμφάνιση και θα προκαλούν πιο έντονα συναισθήματα από ό,τι ως τώρα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Scala σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τη Skoda και για τη θέση που θα κατέχει πλέον εντός του γερμανικού Ομίλου στον οποίο ανήκει.

Εσωτερικά

Σε μια Skoda, θεωρείς δεδομένη την ευρυχωρία του εσωτερικού της και η Scala απλά επιβεβαιώνει αυτή την άποψη. Πραγματικά, ο χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι απαράμιλλος για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Τόσο το ωφέλιμο μήκος, όσο και το πλάτος και ύψος συνιστούν έναν όγκο όπου πέντε ενήλικοι θα χωρέσουν με άνεση. Επιπλέον, το γεγονός πως οι πόρτες ανοίγουν υπό μεγάλη γωνία και ότι η διαμόρφωση του μαρσπιέ στο πίσω μέρος είναι σχετικά ευρεία, επιτρέπουν την εύκολη είσοδο και έξοδο προς και από το αυτοκίνητο.

Εντύπωση προκαλεί και το ταμπλό, το οποίο είναι σχετικά λιτό σχεδιαστικά αλλά δεν θυμίζει αυτά των ως τώρα μοντέλων της εταιρείας. Σχεδόν αυτούσιο από το αντίστοιχο του Vision RS, διακρίνεται για τις τεθλασμένες γραμμές του στην κονσόλα και την καμπυλόσχημη μορφή του στο επάνω μέρος του. Χαρακτηριστική είναι η έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών στην οποία απεικονίζονται με σύγχρονα και όμορφα γραφικά οι επιλογές του μενού του συστήματος infotainment. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και η εικόνα τους δείχνει κομψή, τουλάχιστον στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση. Η πρακτικότητα είναι στα θετικά του οχήματος, καθώς υπάρχουν πολλές και μεγάλες σε χωρητικότητα θήκες στην κονσόλα, στο εσωτερικό των θυρών και στο εμπρός υποβραχιόνιο.

Φυσικά, η Scala διαθέτει πρακτικές λύσεις για τους επιβάτες, όπως προβλέπεται από την προσέγγιση «Simply Clever» της Skoda. Έτσι, αναλόγως της επιλογής και του εξοπλισμού, διαθέτει τέσσερις θύρες USB, ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, ξύστρα πάγου που χρησιμοποιείται και ως μετρητής για τον έλεγχο του βάθους στις αυλακώσεις των ελαστικών, δίχτυα και άγκιστρα συγκράτησης αντικειμένων και τσαντών, διπλό πάτωμα ή μοκέτα διπλής όψης στον χώρο αποσκευών κ.λπ.

Τεχνολογικά σύγχρονη

Η αναβάθμιση στην οποία προσβλέπουν στη Skoda δεν αφορά μόνο στο αισθητικό μέρος ή τον τομέα του Μάρκετινγκ αλλά και σε ουσιαστικότερα στοιχεία, σε αυτά που θα προσδώσουν την πραγματική βελτίωση, συνολικά. Από τη στιγμή που τα ανώτατα στελέχη του Ομίλου αποφάσισαν να «ανοίξουν τη στρόφιγγα» και να επιτρέψουν την τοποθέτηση σύγχρονων μηχανολογικών μερών και τεχνολογικών εφαρμογών και στα μοντέλα της Skoda, η τελευταία άρχισε να είναι ακόμα περισσότερο ανταγωνιστική. Η Scala διατίθεται με τον νέο 1.5 TSI Evo των 150 PS ο οποίος διαθέτει σύστημα ACT (απενεργοποιεί τους δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων, όταν δεν εφαρμόζεται έντονη πίεση στο δεξί πεντάλ), όπως και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Η επιπρόσθετη αξία που απορρέει από αυτά ενισχύει την προσωπικότητα του μοντέλου και το κάνει ανταγωνιστικό έναντι των υπόλοιπων εκπροσώπων της κατηγορίας. Δεν υστερεί, αντιθέτως διαθέτει περισσότερα από ό,τι προσφέρουν πολλοί από αυτούς.

Οδηγώντας τη

Η Scala αποδεικνύεται ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για την κάλυψη των καθημερινών μεταφορικών αναγκών. Η ευρυχωρία του εσωτερικού, η καλή περιμετρική ορατότητα, η ευκολία στον χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών των συστημάτων του, όπου οι περισσότερες γίνονται μέσω της οθόνης αφής, η άνεση που προσφέρει κάνουν το καινούργιο Skoda ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία.

Σε αυτή την έκδοσή της, η Scala έχει ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος και όχι διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Ωστόσο, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που απορροφά ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις. Για όσους αναρωτιούνται και κάνουν τις όποιες... εσωτερικές συγκρίσεις, δεν έχει το ίδιο ραφιναρισμένη λειτουργία όπως αυτή σε ένα Volkswagen Golf, ωστόσο η διαφορά είναι ελάχιστη.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA SCALA 1.5 TSI EVO DSG

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει γρήγορα σχέσεις. Εκτός από το κανονικό πρόγραμμα λειτουργίας του, έχει και διαμόρφωση sport όπου οι αλλαγές είναι αμεσότερες ενώ το όριο στροφών αυξάνεται μέχρι τη μετάβαση στην επόμενη μεγαλύτερη σχέση. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να αλλάζει ο οδηγός τις σχέσεις, μετακινώντας τον μοχλό. Η ρύθμιση λειτουργίας του κιβωτίου έχει ως στόχο την οικονομία καυσίμου και όχι την ακόμα αμεσότερη αλλαγή των σχέσεων. Σε συνδυασμό με τη μάλλον «μακριά» κλιμάκωση του DSG, οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου είναι ικανοποιητικές για τα δεδομένα του οχήματος.

Η οδική συμπεριφορά είναι τυπική μιας Skoda, δηλαδή δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις αλλά ούτε και ευχάριστες συγκινήσεις. Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που αποσκοπεί στο να οδηγείται με δυναμικό τρόπο, δεν φτιάχτηκε για κάτι τέτοιο.

Σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση, κρίνεται ικανοποιητική ενώ θετική εντύπωση μας άφησαν και τα φρένα, με την απόδοσή τους. Η Scala δείχνει ικανή να αναμοχλεύσει τα δεδομένα μερίδια αγοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, καθώς έχει θετικά στοιχεία που δεν συναντώνται εύκολα σε τέτοιο βαθμό μεταξύ των ανταγωνιστών της.

Ως καινούργιο μοντέλο, ξεκινά με το πλεονέκτημα ότι διαθέτει μια πλούσια «προίκα» αλλά και με την αναγκαιότητα ότι πρέπει να πείσει για τα πλεονεκτήματά της. Όμως, ως Skoda, διαθέτει την εγνωσμένη αξία υψηλής αναλογίας αξίας/τιμή αλλά και την πρακτικότητα. Σε αυτά, πλέον, προσθέτει την ουσιαστικά βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής και την ελκυστικότερη εμφάνιση. Με αυτά τα δεδομένα, η Scala μπορεί να πρωτοστατήσει έναντι των ανταγωνιστών της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA SCALA 1.5 TSI EVO DSG 2019   TIMH €20.580   ΤΕΛΗ €110,74

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 219 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 113 g/km

SKODA SCALA 1.5 TSI EVO DSG 2019

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΚΔΟΣΗΣ,ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ.

ΚΑΤΑ OΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ.