Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Audi Q3 Sportback 35 TDI


Το Audi Q3 Sportback καταφέρνει να συνδυάζει την αποδοτικότητα ενός κινητήρα diesel με τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός SUV που δεν αρκείται στη σχεδιαστική διαφοροποίηση αλλά επενδύει και στις δεξιότητές του στην άσφαλτο.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 2/12/2020

Η σχεδιαστική απόκλιση αποτελεί ένα από τα αγαπημένα χόμπι των premium αυτοκινητοβιομηχανιών που δεν χάνουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα όρια των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούνται σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός κοινού που με τη σειρά του δεν συνηθίζει να χαρίζει… κάστανα ή άλλους εκλεκτούς καρπούς.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι περισσότεροι «ιδιωματισμοί» στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν προκύψει από κατασκευαστές που είχαν μια πολύ συγκεκριμένη στόχευση και ένα πολύ διαφορετικό μενταλιτέ, έστω κι αν οι περισσότεροι από αυτούς αναγκάστηκαν στο τέλος της ημέρας να βάλουν μπόλικο νερό στο κρασί τους ώστε να βγουν νικητές από την ύστατη μάχη της επιβίωσης.

Αναγκάστηκαν να ψηλώσουν το βλέμμα τους και να επενδύσουν σε μια κατηγορία που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη γωνιά του πλανήτη, εκτοπίζοντας ενδημικά ή μη τετράτροχα είδη. Πρόκειται για τα οχήματα ελευθέρου χρόνου, τα οποία από τη μία ημέρα στην άλλη βρέθηκαν στο επίκεντρο των εξελίξεων, διαμορφώνοντας τάσεις και συνειδήσεις.

Κι όταν πια η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η αποδεδειγμένα… λειψή ικανότητά τους να κινούνται μακριά από το ασφαλές περιβάλλον της ασφάλτου δεν έμοιαζαν αρκετές για να ιντριγκάρουν τον σύγχρονο Ευρωπαίο γιάπη, ήρθε ο εξαντρίκ σχεδιαστικός χαρακτήρας να γεμίσει το κενό.

Σε αυτό ακριβώς το κενό ποντάρει και το Audi Q3, ακολουθώντας κατά γράμμα το παράδειγμα των βασικών του ανταγωνιστών (βλέπε BMW X4 και Mercedes-Benz GLC Coupe), προσθέτοντας στο άγευστο κατά τ’ άλλα σχεδιαστικό αποτύπωμα άφθονα καρυκεύματα δυναμισμού.

Με μια πρώτη ματιά μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι η συνταγή πέτυχε, μιας και το μοχθηρό προσωπείο του σε συνδυασμό με το εμφανώς διαφοροποιημένο πίσω τμήμα, δικαιολογούν και με το παραπάνω τον τίτλο του Sportback, ο οποίος φυσικά δεν είναι από μόνος του αρκετός για να περιγράψει όσα επιχειρεί να πέτυχει η πιο ενδιαφέρουσα, μέχρι σήμερα, εκδοχή του νέου Audi Q3.

Κι αν οι νέες σχεδιαστικές συνήθειες του γερμανικού SUV σάς αφήνουν παγερά αδιάφορους, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα συμβεί το ίδιο με τον τρόπο με τον οποίο το εσωτερικό επιχειρεί να ικανοποιήσει το… ανικανοποίητο του τυπικού πελάτη ενός premium SUV.

To cockpit βρίθει τεχνολογίας, η οποία όταν δεν σου κάνει τη ζωή πιο δύσκολη εντυπωσιάζει. O πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, μεγέθους 10,25 ιντσών, ενώ πάνω από το ψυχολογικό όριο των 10 ιντσών βρίσκεται και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Η ύπαρξη ξεχωριστών διακοπτών για το σύστημα κλιματισμού συνιστά δίχως αμφιβολία ένα εργονομικό asset, στο οποίο έρχονται να συνδράμουν οι εύκολα προσβάσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα.

Ο συνδυασμός δέρματος και alcantara στις επιφάνειες του εσωτερικού δεν σου δίνουν το δικαίωμα να αμφισβητήσεις τη ποιότητα της γερμανικής κατασκευής ή έστω τον προσανατολισμό της. Αυτό που μένει, λοιπόν, είναι να βάλεις το χέρι βαθιά στην τσέπη ώστε να φτάσεις έως την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση S Line και να γευτείς τα ολόκληρα κομμάτια της premium εξοπλιστικής υπερβολής που προσφέρει απλόχερα το πετρελαιοκίνητο SUV της Audi.

Γνωρίζοντας φυσικά ότι ο χώρος αποσκευών δεν έχει επηρεαστεί από τη διαφοροποίηση των αναλογιών του αμαξώματος και ότι η κεκλιμένη οροφή αφήνει το περιθώριο της άνετης συμβίωσης με την πίσω σειρά καθισμάτων.

Θα συμφωνήσουμε όλοι ότι ένας κινητήρας diesel και μάλιστα με την ονομαστική ισχύ των 150 ίππων ίσως να μην αποτελεί την καλύτερη δυνατή αφετηρία για ένα SUV με τις διαστάσεις και τον χαρακτήρα του Audi Q3 Sportback.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI Q3 Sportback 35 TDI S tronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ79

Bέβαια από τα πρώτα μέτρα στο αριστερό του κάθισμα αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι η δύναμη εκείνη που λείπει από την πρόταση της Audi. Και αυτό γιατί τα 360 Nm της μέγιστης ροπής, μοιρασμένα με αριστοτεχνικό τρόπο στον μπροστινό άξονα από το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρουν ένα απρόσμενο βάθος στον τετρακύλινδρο κινητήρα και τη δυνατότητα στον οδηγό να αυξομειώσει τον ρυθμό του χωρίς να χρειαστεί να κοπιάσει γι’ αυτό.

Στο day to day… mode, η άνεση που προσφέρει η παρουσία του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου σε συνδυασμό με την οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει με τη σειρά του ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αρκούν ώστε να προσπεράσεις το κάπως άτσαλο πέρασμα πάνω από τις έντονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος το οποίο σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη μάλλον υπερβολική διάσταση των τροχών.

Αντιστοίχως, πιέζοντας για το κάτι παραπάνω γίνεται ευθύς αμέσως αντιληπτό ότι το setup της έκδοσης S line έχει ακονίσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του γερμανικού SUV, τα οποία μάλιστα παραμετροποιούνται μέσω του διακόπτη του Drive Select και της επιλογής του επιθυμητού προγράμματος οδήγησης.

Αν κάτι λειτουργεί περιοριστικά ως προς τις ασφάλτινες -προφανώς- δυνατότητες του αυτοκινήτου τότε είναι η αντίδραση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων στην υποψία αποσταθεροποίησης, η οποία στερεί το δικαίωμα από πλαίσιο και οδηγό να αποκαταστήσουν χωρίς παρεμβάσεις την ισορροπία.

Συνοψίζοντας, το Audi Q3 Sportback αποτελεί μια υπολογίσιμη δύναμη στην κατηγορία των premium SUV, διαθέτοντας το σωστό μέγεθος, έναν ιντριγκαδόρικο χαρακτήρα και τον πλούτο των εκδόσεων που θα επιτρέψει ακόμα και στους πλέον απαιτητικούς να βρουν τη διαμόρφωση που τους ταιριάζει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q3 Sportback 35 TDI S tronic 2020   TIMH €43.385   ΤΕΛΗ €150

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 360/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 202 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,2 L/100km, 125 g/km

AUDI Q3 Sportback 35 TDI S tronic 2020

ΥΠΕΡ Σχεδιασμός, Οδική συμπεριφορά, Οικονομία καυσίμου

ΚΑΤΑ Τιμή, Παρέμβαση ηλεκτρονικών βοηθημάτων