Έγχρωμη οθόνη αφής στο Duster; Και κάμερα οπισθοπορείας με δυνατότητα επιλογής της γωνίας απεικόνισης του περιβάλλοντος χώρου; Κάτι δεν φαίνεται να ταιριάζει στα όσα ξέρουμε για το -κατά τα άλλα- δημοφιλές μοντέλο της Dacia... Κι ο βενζινοκινητήρας; Εκεί κι αν είναι έκπληξη. Είναι ο ίδιος που υπάρχει κάτω από το καπό της καινούργιας Mercedes-Benz A-Class. Και η έκπληξη γίνεται μεγαλύτερη όταν η τελευταία διαπίστωση λειτουργήσει αμφίδρομα, ισοδύναμα. Η A-Class έχει τον ίδιο κινητήρα με αυτόν που υπάρχει στο Duster ΙΙ (όπως είναι η επίσημη ονομασία του).
Ο 1.3 TCe
Είναι σύγχρονος, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης και (ελέω πρωτοκόλλου WLTP) φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (FAP). Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι καλά, ωστόσο η ροπή του αρχίζει να αποδίδεται ικανοποιητικά από περίπου τις 2.000 rpm και άνω, κάτι που κατά την κρίση μας υποβιβάζει τις ικανότητες του βενζινοκινητήρα. Στο Duster II διατίθεται στην εκδοχή του τόσο με μέγιστη ισχύ 130 PS και 150 PS, αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά τη μέγιστη ροπή, η διαφορά μεταξύ των δύο εκδοχών είναι μόλις 10 Nm.

Αξιολογώντας το μοντέλο της Dacia ακόμα και στην πιο «αδύναμη» περίπτωση εκ των δύο, δεν μπορείς παρά να εκτιμήσεις την απόφαση των ανθρώπων του γαλλοϊαπωνικού Ομίλου να τοποθετήσουν αυτόν τον κινητήρα. Το ένα δεδομένο είναι ότι το έπραξαν για να αναβαθμίσουν και να επικαιροποιήσουν το Duster ΙΙ ώστε να εξακολουθήσει να παραμένει ανταγωνιστικό και συμβάλλει στην αύξηση πωλήσεων της εταιρείας. Το δεύτερο, αφορά στην αναγκαιότητα να κατασκευάζονται 1.000.000 μονάδες αυτού του κινητήρα ετησίως, τόσο για να αποσβεστεί το κόστος εξέλιξής του όσο το δυνατόν συντομότερα όσο και να συμβάλλει στη μείωση του μέσου όρου εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα στα μοντέλα του Ομίλου.

Προφανώς, οι επιδόσεις της ισχυρότερης έκδοσης είναι καλύτερες. Ωστόσο, η εκδοχή με τους 130 PS δείχνει να είναι περισσότερο ολοκληρωμένη, συνολικά. Η διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου μεταξύ αυτής και της ισχυρότερης των 150 PS μετρήθηκε στα 7,9 l/100 km γιν πρώτη και στα 8,6 l/100 km για τη δεύτερη. Να σημειώσουμε ότι υπάρχει πρόγραμμα λειτουργίας «Eco» αλλά και ότι όταν ο κινητήρας πιέζεται από τον οδηγό η τιμή της ξεπερνά εύκολα τα 9,5 l/100 km.
Επί της ουσίας

Εκτός από τους κινητήρες, το Duster II αναβαθμίστηκε σε ό,τι αφορά το επίπεδο εξοπλισμού του, το οποίο πλέον είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας ενώ περιλαμβάνει στοιχεία που μέχρι πρότινος φάνταζαν... παράταιρα. Όμως, παρά τη μηχανολογική και εξοπλιστική αναβάθμισή του, η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό του δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτό άλλων μοντέλων της κατηγορίας. Ωστόσο, αυτό είναι ένα στοιχείο της ταυτότητας του, κάτι που γνωρίζεις από πριν ότι ισχύει.

Η ανάρτηση είναι πολύ καλά ρυθμισμένη για τον χαρακτήρα του οχήματος. Απορροφά τις κακοτεχνίες εντός και εκτός δρόμου ενώ η σχετικά ψηλή απόσταση του οχήματος από τον δρόμο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να υπερβαίνει εμπόδια χωρίς πρόβλημα. Επίσης, ακόμα και στη δικίνητη έκδοσή του (εν προκειμένω) έχει πολύ καλή γωνία προσέγγισης (30°), ράμπας (21°) και διαφυγής (34°).

Το Duster II μάς άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και στις δύο εκδοχές του αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του 1.3 TCe FAP. Στις βασικές εκδόσεις τους, η χρηματική διαφορά μεταξύ τους είναι 700 ευρώ, ποσό που δεν είναι μεγάλο, ενώ οι τιμές και των δύο είναι απόλυτα ελκυστικές .
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER DACIA DUSTER II 1.3 TCE 130 PS FAP 2WD 2019 TIMH €15.980 ΤΕΛΗ €138
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (130)/5.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς, μόνιμη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,1 sec, τελική 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,9 L/100km, 138 g/km
ΥΠΕΡ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΧΕΙΡΙΣΤΉΡΙΟ ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΚΑΤΑ • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ• ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER & DUSTER II 1.3 TCE 150 PS FAP 2WD 2019 TIMH €16.680 ΤΕΛΗ €166,8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/5.250 ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.700
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς, μόνιμη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,4 sec, τελική 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 138 g/km
ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΧΕΙΡΙΣΤΉΡΙΟ ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΗΧΟΣ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ