Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X5 xDRIVE 30d


ΤΑ ΝΕΑ «ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ» ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ LUXURY SUV ΜΕ ΑΝΕΣΕΙΣ ΛΙΜΟΥΖΙΝΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΕΝΟΣ SPORT ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.

  • Κείμενο: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, Φωτ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/5/2019

Η BMW δίνει με τον ποιο εμφατικό τρόπο την απάντηση για το εάν υπάρχει «ζωή για τους πετρελαιοκινητήρες» τοποθετώντας τον 3λιτρο ντήζελ στην κορυφαία γκάμα των μοντέλων της «προσαρμοσμένο» στις απαιτήσεις της κάθε περίπτωσης. Μια ξεκάθαρη απάντηση πήραμε από τη νέα 830d, όπου οι επιδόσεις και η γενικότερη λειτουργία του μας άφησαν με το στόμα ανοικτό (δεν μπορεί να είναι ντήζελ αυτό το μοτέρ είπαμε όλοι εδώ στο C&D) και ιδού και η συνέχεια με την καινούργια Χ5…

Ούτε λίγο ούτε πολύ το σύνολο των 2.993 κ.εκ. (εξακύλινδρο σε σειρά με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο), τεχνολογίας TwinPower Turbo μπορεί να προσφέρει επιδόσεις σε ένα ογκώδες (μήκος 4,9μ., πλάτος 2μ. και ύψος 1,74μ., cd 0,31) και βαρύ αμάξωμα (2.110 kg) που θα ζήλευαν αρκετά αυτοκίνητα που θέλουν να λέγονται sport.

Η Χ5 xDrive 30d χρειάζεται για το 0-100 km/h μόλις 6,5 sec με την τελική της να ολοκληρώνεται στα 230 km/h. Επιδόσεις εκπληκτικές μια και μιλάμε για ένα μεγάλο SUV και για έναν ντήζελ κινητήρα! Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωσή της μπορεί να είναι στα 7,5 λίτρα, ενώ ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα να μην υπερβεί τα 10 λίτρα/100 χλμ.!

Ο ντηζελοκινητήρας χάρη στις τεχνολογίες που ενσωματώνει (μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας, πιεζοηλεκτρικά μπεκ με μέγιστη πίεση 2500 bar) αποδίδει την εντυπωσιακή ισχύ των 265 ps στις 4.000 σ.α.λ. και την ακόμη πιο εντυπωσιακή ροπή των 620 Nm μεταξύ 2.000-2.500 σ.α.λ.

Εμφατικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο όλη αυτή η δύναμη «περνάει» στο δρόμο. Χωρίς εξάρσεις και κάποιο ίχνος νευρικότητας, η πετρελαιοκίνητη Χ5 είναι ένα φιλικό στη χρήση SUV, το οποίο εάν εξαιρέσεις τον όγκο που θα σε δυσκολέψει σε αστικό περιβάλλον (ακτίνα στροφής 12,6 μ.) μπορείς να το κουμαντάρεις πολύ εύκολα ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Βεβαίως, η BMW δεν δημιούργησε τη Χ5 μόνο και μόνο για να δείξει την κατασκευαστική αρτιότητα του 3 λίτρου πετρελαιοκινητήρα, ούτε για να υπενθυμίσει το χιλιοειπωμένο «οι μεγάλου κυβισμού ντήζελ έχουν πολύ μέλλον και είναι η ενδεδειγμένη λύση σε βαριά αυτοκίνητα τύπου SUV, καθώς επιτυγχάνουν επιδόσεις και οικονομία»… Τη δημιούργησε για να δείξει και πάλι το πώς πρέπει να είναι υλοποιημένο ένα αυτοκίνητο που δικαιωματικά θέλει να φέρει τον τίτλο Luxury SUV.

Σύστημα τετρακίνησης xDrive

Η Χ5 ενσωματώνει εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης (xDrive) που μοιράζει ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης τη ροπή σε καθέναν από τους τέσσερις τροχούς το οποίο και «συνεργάζεται» με το αυτόματο κιβώτιο (Steptronic) οκτώ σχέσεων.

Διαθέσιμα στον χρήστη και τα διάφορα προγράμματα παραμετροποίησης, ανάλογα με τις προτεραιότητές του, τα οποία παρεμβαίνουν, στην απόκριση του κινητήρα την αίσθηση και λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης, στην απόσβεση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης…

Βεβαίως ο υψηλής τεχνολογίας χαρακτήρας της νέας Χ5, ολοκληρώνεται με τα διάφορα καλούδια στο εσωτερικό, όπως η ικανότητα χειρισμών του συστήματος infotainment με την… περιστροφή του δακτύλου από απόσταση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, οι περιμετρικές κάμερες, το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα, όπως και μια πληθώρα συστημάτων που φροντίζουν για την ενεργητική και παθητική του ασφάλεια.

Επιπροσθέτως, το μεταξόνιο των σχεδόν 3 μέτρων δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τους εσωτερικούς χώρους (πορτ-μπαγκάζ 645-1.860 λίτρα).

Η πολυτέλεια (διακριτική) είναι αμέσως αντιληπτή, από τα δέρματα και τα μαλακά, ευχάριστα στην αφή πλαστικά με το αψεγάδιαστο φινίρισμα, μέχρι τη δυνατότητα… μασάζ στα εμπρός θερμαινόμενα και αεριζώμενα καθίσματα. Με δύο λόγια μια πραγματική limo με την οποία μπορείς να ταξιδέψεις πολύ άνετα σε πολύωρα ταξίδια και παντού.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW X5 xDrive

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ86

Το «παντού» έχει να κάνει και με την ικανότητα του αυτοκινήτου να κινηθεί σε έναν χωματόδρομο και να προσπελάσει ένα εμπόδιο, καθώς η ανάρτηση προσφέρει τη δυνατότητα αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος έως 40 χλστ., ενώ και οι «γωνίες» του αυτοκινήτου είναι πολύ καλές: προσέγγισης 25,5ο , διαφυγής 22,3ο και ράμπας 20,2ο, απόσταση από το έδαφος 21,4 εκατοστά.

Οι ικανότητες είναι δεδομένες, λόγω και της ύπαρξης μπλοκέ πίσω διαφορικού και από εκεί και ύστερα είναι ο τύπος των ελαστικών και η διάστασή τους που κάνουν τη διαφορά. Στην περίπτωσή μας, με τα ελαστικά των 21 ιντσών (315/35 R21) είναι ξεκάθαρος ο ασφάλτινος προσανατολισμός.

Με εξαίρεση την κάποια «τεχνητή» αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης (με κριτήριο την αμεσότητα που προσφέρει μια BMW και όχι τον μ.ο. της κατηγορίας), αλλά και το κάπως αργό «rebound» στη μετατόπιση κέντρου βάρους (απόλυτα φυσιολογικό με δεδομένο το βάρος και τον όγκο) δεν έχουμε να προσάψουμε κάτι σε αυτό το εμβληματικό super-premium SUV, που απευθύνεται σε μια ελίτ αγοραστών και όχι… δήθεν. Καλοφτιαγμένο, με μια ατελείωτη λίστα αξεσουάρ που μπορεί να ικανοποιήσει κάθε ματαιοδοξία, πολυτελές και άνετο, αλλά και με εκείνες τις τεχνολογίες που το κάνουν το ίδιο απολαυστικό και ανταγωνιστικό σε άσφαλτο και χώμα. Οι τιμές ξεκινούν από τα €96.350 ευρώ, ένα ποσό απαγορευτικό για «ιδιωτική χρήση», ωστόσο αξίζει να σημειώσουμε ότι εξ΄ αυτών τα €37.021,80 είναι φόροι που εκτινάσσουν την τιμή του.  Έχει και αυτό τη σημασία του…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X5 xDrive 2019   TIMH €96.350   ΤΕΛΗ €292

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.993, Turbo, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 195(265)/4000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 620/2000-2500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,5 sec, τελική 230 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,8 L/100km, 158 g/km

BMW X5 xDrive 2019

ΥΠΕΡ Ένα Luxury SUV με τις επιδόσεις ενός sport αυτοκινήτου

ΚΑΤΑ Τιμή αγοράς που εν πολλοίς οφείλεται στην υψηλή φορολόγηση

JOIN US