Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz C200 Coupe


Η MERCEDES-BENZ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΕΝΑ COUPE ΓΕΜΑΤΟ ΑΠΟ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟ SEXINESS ΚΑΙ «DROP-DEAD-GORGEOUS» ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ.ΚΑΤΩ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΙΣ CLASSY ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΚΕΤΟ «ΜΥΑΛΟ» ΚΑΙ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/5/2019

«I have a mind for business and a body for sin» έλεγε πίσω στις hay days των 80’s η ακμάζουσα τότε Melanie Griffith στην χαριτωμένη κομεντί “Working Girl”. Μια φράση που έρχεται αμέσως στο νου από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς απέναντι σ’ αυτό το κολασμένα όμορφο coupe, πιάνοντας τον εαυτό σου να χαϊδεύει τις καμπύλες του, να ανακαλύπτει κρυφές πτυχές του σχεδίου που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, να το ψηλαφίζει του σαν ένα γλυπτό μιας υψηλής βιομηχανικής τέχνης.

Η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί είχαν καταφέρει από την προηγούμενη γενιά του να φτιάξουν ίσως το πιο sexy αυτοκίνητό τους στην σφαίρα του οικονομικώς εφικτού, και πλέον με την γενικότερη αναβάθμιση της Mercedes-Benz C-Class έχουν πάει το εισαγωγικό τους coupe σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη. Οι αναλογίες είναι οι ιδανικές, το μέγεθος το απολύτως σωστό για τα ελληνικά δεδομένα και ο χαρακτήρας δεδομένος.

Ιδίως σε αυτή την έκδοση της δοκιμής με το πακέτο AMG, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο εμπρός μέρος, την 3D διαμαντένια γρίλια, τις μεγάλη διπλή εξάτμιση στο πίσω μέρος και βέβαια τα LED φωτιστικά σώματα που πέρα από την εμφάνιση αποδεικνύονται και ό,τι πιο αποτελεσματικό έχουμε δει τον τελευταίο καιρό σε νυχτερινή οδήγηση. Στην όλη σπορ αίσθηση προσθέτει το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 15 mm και οι πολύ όμορφες 18άρες ζάντες με την υπογραφή της AMG και τα φαρδιά ελαστικά με διαφορετική διάσταση εμπρός-πίσω.

Το σαλόνι ακολουθεί την ανανέωση της υπόλοιπης γκάμας της νέας C-Class, δίνοντας έμφαση σε ένα τεχνολογικό update αλλά και στην αισθητική και την ποιοτική αναβάθμιση. Το πρώτο το αντιλαμβάνεσαι από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,5 ιντσών που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και την μεγάλη των 10,2 ιντσών στην κεντρική κονσόλα με την υψηλή ανάλυση και το πληθωρικό background του συστήματος infotainment και όχι μόνο.

Αν και μετά την επαφή με το MBUX της A-Class δύσκολα συμβιβάζεσαι με κάτι λιγότερο, η C-Class το αντισταθμίζει με ένα κορυφαίο πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, τα πιο σημαντικά εκ των οποίων είναι στάνταρ.

Θετικές είναι οι εντυπώσεις από την θέση οδήγησης με τα εξαιρετικά καθίσματα και την σωστή τοποθέτηση του τιμονιού (έχουμε ξεμάθει με τα ψηλά SUV...), ενώ χωροταξικά τα πράγματα είναι λίγο πολύ αναμενόμενα: Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα χρειάζεται αρκετή ευελιξία για ύψη άνω του 1,80, ενώ και το πορτμπαγκάζ είναι στα 400 λίτρα και με μικρό άνοιγμα αν και έχει μεγάλο βάθος και καθίσματα που αναδιπλώνονται.

Ηλεκτρική βοήθεια

Το ενδιαφέρον στη νέα C200 εντοπίζεται στα μηχανικά μέρη και κυρίως στον twin scroll turbo τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων ο οποίος χρησιμοποιεί ένα mild υβριδικό σύστημα με την ονομασία EQ-Boost. Το σύστημα αυτό λειτουργεί στα 48V και ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος προσθέτει επιπλέον 14 ίππους που μπαίνουν στο παιχνίδι στις χαμηλές στροφές, υποστηρίζοντας τον κινητήρα μέχρι να «γεμίσει» το turbo και να ανέβει πιο γρήγορα ο δείκτης του στροφόμετρου στην ωφέλιμη περιοχή.

Παράλληλα επιφορτίζεται και με άλλες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή την ηλεκτρική λειτουργία της αντλίας νερού ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή ψύξη του κινητήρα. Μαζί με όλα αυτά υπάρχει και η δυνατότητα «σβησίματος» του μοτέρ σε κατάσταση coasting κάτι που μειώνει σε έναν βαθμό και την κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με ένα πιο «έξυπνο» start/stop με πιο διακριτική την ηχητική παρουσία του.

Στην πράξη, η παρουσία του EQ Boost γίνεται εμφανής από την πρώτη στιγμή με ένα χαρακτηριστικό «σπρώξιμο» από χαμηλά, αρκεί βέβαια το κάπως αργό 9τάχυτο κιβώτιο να δώσει την εντολή για το kickdown. Από εκεί και πέρα, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα πρόθυμος και «γεμάτος» σε όλη την κλίμακα των στροφών, με διαρκή παροχή δύναμης έως ψηλά στο κόκκινο αλλά και με λίγο παραπάνω θόρυβο (όχι μόνο σε ένταση αλλά και σε χροιά) από ό,τι θα κρινόταν επιθυμητό για μία Mercedes αλλά και για ένα Grand Tourer μεγάλων αποστάσεων.

Η οικονομία σε καύσιμο πάντως είναι στο κάτω όριο ενός σπορτίφ αυτοκινήτου 184 ίππων, με τιμές κάτω από τα 9,0 l/100 km να είναι εφικτές για συγκρατημένη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, και τα 10 l/100 km να είναι ο συνήθης μέσος όρος μιας μεικτής οδήγησης μέσα σε πόλη και λίγο πιο αλέγκρο στροφιλίκι εκτός Αθηνών.

Στυλ και άποψη

Οδηγώντας την C-Class Coupe η πρώτη και πιο καθοριστική εντύπωση είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο με το οποίο αισθάνεσαι το ίδιο καλά όταν βρίσκεσαι μέσα του όπως και όταν το χαζεύεις απ’ έξω. Η χαμηλή θέση οδήγησης, τα υλικά, η premium ατμόσφαιρα, όλα αφήνουν την υπόσχεση μιας οδηγικής εμπειρίας που δεν θα σε απογοητεύσει.

Και όντως έτσι είναι, αφού η C200 Coupe ανταποκρίνεται στον μέγιστο βαθμό στις προσδοκίες που δημιουργεί, όντας ένα αυτοκίνητο με πληθωρική παρουσία, από πολυτελής μεταφορέας μεγάλων αποστάσεων μέχρι ένα σπορτίφ coupe με τσαγανό. Ως προς το πρώτο, το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, εντυπωσιάζει με την ευθυβολία και την άνεσή του, όντας παράλληλα και ήσυχο (βοηθά σ’ αυτό ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής 0,26).

Όσο για το δεύτερο, την σπορ διάσταση του χαρακτήρα της, τα καταφέρνει και εκεί περίφημα, με το τιμόνι να έχει επαρκέστατη πληροφορία, το πλαίσιο να μην αφήνει υποψία ταλαντώσεων και περιττών δραμάτων, και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα να είναι μέσα στο DNA της έκδοσης έστω και αν λείπουν τα «πυροτεχνήματα» των πιο δυνατών εκδόσεων.

Ο κινητήρας με την ηλεκτρική υπογραφή προσπαθεί να ανταποκριθεί και θα κατάφερνε περισσότερα αν το αργό στις αλλαγές και μακρύ σε κλιμάκωση κιβώτιο βοηθούσε λίγο παραπάνω. Η κατάσταση βελτιώνεται στα προγράμματα Sport και Sport όπου και το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ χωρίς όμως να αποκτά κάτι σημαντικό σε επιπλέον αίσθηση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ C-Class Coupe C200 EQ-BOOST AUTO 184 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ77

Υπό αυτές τις συνθήκες η C200 Coupe απελευθερώνει το αναμφισβήτητο οδηγικό της ταμπεραμέντο, ιδίως στις ανοιχτές καμπές όπου το ακλόνητο πλαίσιο και η εξαιρετική ανάρτηση γεμίζουν με πολλά χιλιόμετρα το ταχύμετρο χωρίς να το πάρεις χαμπάρι. Τα φρένα πάντως δεν είναι το δυνατό της στοιχείο, παρά τις κορυφαίες προδιαγραφές τους, καθώς στερούνται αίσθησης (ίσως και εδώ να φταίει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας) ενώ και η αποτελεσματικότητά τους όπως φαίνεται και από τις μετρήσεις μας είναι κάτω των προσδοκιών.

Καταλήγοντας, η C200 Coupe είναι πανέμορφη και άκρως ερωτεύσιμη, θα κερδίσει αμέσως το ενδιαφέρον όσων έχουν γυρίσει την πλάτη στα SUV και επιμένουν να βλέπουν την οδήγηση και την κατοχή ενός αυτοκινήτου κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα. Με την τιμή της να ξεκινά από τα 45.410 ευρώ και να παίρνει την άγουσα προς τα πάνω ανάλογα τι θα προσθέσει κανείς (μεταξύ άλλων υπάρχει τετρακίνηση και αερανάρτηση) είναι μέσα στα πλαίσια αυτής της κατηγορίας ούσα και φθηνότερη από την BMW 420i και στα ίδια επίπεδα με το Audi A5.

Σε κάθε περίπτωση πάντως αποτελεί ένα από κάθε άποψη χαρισματικό σύνολο και έναν ιδανικό συνδυασμό ενός «κορμιού» για αμαρτίες και μιας μηχανολογικής συγκρότησης για μεγάλες business. Πόσο μπορείς να της αντισταθείς;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ C-Class Coupe C200 EQ-BOOST AUTO 184 PS 2019   TIMH €45.140   ΤΕΛΗ €168

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.497, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 134 (184)/5.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 280/3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,1 sec, τελική 239 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 140 g/km

MERCEDES-BENZ C-Class Coupe C200 EQ-BOOST AUTO 184 PS 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΑΠΌΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ

Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

SPORTS CAR

JOIN US