Δοκιμάζουμε την απολαυστική Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 190PS Q4


Έχει περάσει μια πενταετία από τότε που η Alfa Romeo τάραξε τα νερά των πολυτελών SUV με τη Stelvio. Και ακόμη και σήμερα, την εποχή που εξηλεκτρίζεται και μπαίνει στην πρίζα, η ιταλική πρόταση κάνει μόνο αυτό που ξέρει καλά: Μοιράζει χαμόγελα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/7/2021

Βασισμένη στην πλατφόρμα "Giorgio" για την οποία πολλά ακούστηκαν κι ευχόμαστε να... μακροημερεύσει, η Alfa Romeo Stelvio είναι μια γιγαντόσωμη κουκλάρα με όνομα από τις ιταλικές Άλπεις και το διάσημο και πασίγνωστο για τις 46 φουρκέτες του πέρασμα (από την κορυφή μέχρι το ξενοδοχείο Bellavista), υπόσχεται κι αυτή (όπως και η Mito, η Giulietta, η Giulia και αναρίθμητες άλλες Alfa) ανόθευτη ιταλική οδηγική μέθεξη. Κάνει χρήση ελαφρών υλικών όπως αλουμίνιο (σχεδόν όλα τα εξωτερικά πάνελ) και ανθρακονήματα. Κι όπως πάντα κάνει η μιλανέζινη φίρμα, με το μαγικό της ραβδάκι βάζει πολλή προηγμένη τεχνολογία.

Με άξονα μετάδοσης από ανθρακονήματα, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με τα paddles-έρωτα στο τιμόνι (εδώ και το start button), ανάρτηση Alfa Link με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σύστημα πέδησης brake-by-wire (θα το θέλαμε λίγο πιο στακάτο στην πίεση του πεντάλ) και πάμπολλα ηλεκτρονικά διαχείρισης οδηγικών και κρίσιμων καταστάσεων. Aλλά, με προεξάρχον το σύστημα παραμετροποίησης DNA (Dynamic, Normal και Advanced Efficiency). Και πάνω σε αυτό το ημι-εξωτικό τεχνολογικά σκαρί μπήκε και η τετρακίνηση Q4, με ενεργό transfer case και ειδικό εμπρός διαφορικό με τα οποία μεταφέρεται η ροπή στον πίσω άξονα και σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης μπορεί να μεταφέρει σε μόλις 150 msec έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς. Παρότι όμως είναι τετρακίνητη δεν έχει κάποιο πρόγραμμα, ή έστω διακόπτη με σπέσιαλ πρόγραμμα off-road.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
ALFA ROMEO STELVIO Sprint 2.2 190PS AT8 Q4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ81

Η δε καμπίνα, είναι χάρμα ειδέσθαι σε σχεδίαση, συνδυασμούς χρωμάτων και ακριβών υλικών, κορυφαία ποιότητα υλικών και φινιρίσματος (ναι, αλήθεια!), με ρηχό ταμπλό αλλά όχι πνιγηρή μετόπη. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει οθόνη και αναλογικά όργανα, η ιταλική σημαία στη βάση του επιλογέα, η υπόνοια flat-bottom τιμονιού, τα όμορφα καθίσματα και τόσα άλλα οδηγοκεντρικά είναι εκεί, αλλά εργονομία στο multimedia σύστημα 8,8 ιντσών και πρακτικότητα μέτρια, καθώς και τα πιο απλά πράγματα δεν έχουν θέση (ίσως και εσκεμμένα) στην καμπίνα.

Οι χώροι για τους πίσω απλά ικανοποιητικοί, αντιθέτως, ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος και πρακτικός με ράγες πρόσδεσης αεροπορικού τύπου στο πάτωμα. Κάθεσαι λοιπόν ψηλά, αρχοντικά στα σκληρά καθίσματα και να που μπορείς και να στρίψεις αν θέλεις με γρήγορο ρυθμό, χωρίς ίχνος κόπου, αβεβαιότητας ή δράματος. Είναι ένας βαρύς διαβήτης που χαράζει ιδανικά τροχιές σε κάθε στροφή.

Ο τετρακύλινδρος diesel κινητήρας 2.143 cc της έκδοσης δοκιμής μας Sprint με τοποθέτηση κατά το διαμήκη άξονα, απέχει 320 ίππους από την κορυφαία, στρατοσφαιρική QV των 510 ίππων και φαίνεται από τα πρώτα μέτρα ότι το πάτωμα είναι στημένο για πολλά, πολλά άλογα. Στο πρόγραμμα Dynamic σαφώς και υπάρχει μια ζωντάνια (υπερθεματίζεται από το kick-in στις αλλαγές ταχυτήτων) αλλά όσο ανεβαίνουν οι στροφές το πράγμα γίνεται γραμμικό και σβήνει πλέον τον αψύ χαρακτήρα των 450 Nm εκεί, γύρω στις 4.500 rpm. Μέχρι τότε όμως έχετε σκαρφαλώσει σε απαγορευτικές ταχύτητες (τελική δηλώνονται τα 210 km/h) χωρίς να καταλάβετε τίποτε.

Είναι η μεγαλύτερη επιτυχία ίσως αυτή της Stelvio ότι κινείται με ποιότητα κύλισης κορυφαίου Grand Tourer καθώς οι ήχοι (κύλισης, αεροδυναμικοί και κινητήρα) μόλις και μετά βίας μπαίνουν στην καμπίνα των επιβατών. Μέρος αυτής της επιτυχίας είναι η αναβαθμισμένη αεροδυναμική απόδοση με ανασχεδιασμένα καλύμματα στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Επίσης παρά τα αρκετά δημοσιογραφικά χιλιόμετρα το αυτοκίνητο ήταν ένα κομμάτι χωρίς ίχνος τριγμού. Οδοστρωτήρας σε καλντερίμι και σε χώμα (διαθέτει περισσότερα από 20 cm) απόσταση από το έδαφος με μόνο μια αίσθηση τεμπέλικου rebound για τον πίσω άξονα όταν το αυτοκίνητο είναι έμφορτο. Να σας πούμε και το άλλο; Κατανάλωση 6,1 L/100 km ταξιδιού και 7,1 l/100 km μέση τυπική.

Αν αυτό το αυτοκίνητο το έφτιαχναν Γερμανοί θα ήταν απλά σίγουροι ότι επιτέλεσαν στο ακέραιο το καθήκον τους. Οι Ιταλοί πιστεύουμε ότι απλά πρέπει να νιώθουν υπερήφανοι με το αποτέλεσμα καθώς δημιούργησαν ένα μεγάλο αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί γρήγορα, άνετα, ήσυχα, οικονομικά αλλά και με κορυφαία ασφάλεια, χάρη και στα συστήματα ασφαλείας που κομίζει με το Lane Keeping Assist (σύστημα διατήρησης πορείας), το Active Blind Spot Assist (ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλής γωνίας), το Active Cruise Control (ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) και το Traffic Sign Recognition  (σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας) να περιλαμβάνονται στη μακροσκελή λίστα εξοπλισμού. Πάρτε αν θέλετε ένα οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο αλλά τούτη τη Stelvio αν έχετε πνεύμα... ανήσυχο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ ALFA ROMEO STELVIO Sprint 2.2 190PS AT8 Q4 2021   TIMH €45.000   ΤΕΛΗ €109

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.143, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 139(190)/3.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 450/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,6 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 161 g/km

ALFA ROMEO STELVIO Sprint 2.2 190PS AT8 Q4 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΨΗΛΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ