Δοκιμάζουμε την πανίσχυρη Mercedes-AMG CLA 45 Coupe S 4MATIC


Μάθετε τα πάντα για την πανίσχυρη έκδοση της CLA. Οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά και ο "πολεμικός" χαρακτήρας.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 17/8/2021

Ο Elon Μusk προσπαθεί να κατακτήσει τις οδικές μετακινήσεις με τα Tesla του και το διάστημα με τους πυραύλους της Space X. Η Mercedes, την ίδια στιγμή, με σήμα το αστέρι και τα τρία γράμματα της AMG το έχει κάνει ήδη με αυτοκίνητα -ρουκέτες όπως τούτη η CLA. Run, Elon, run.

Πρόσφατα, η εταιρεία με το αστέρι ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφιλίωση με τον άνεμο (εξαιρούνται οι αεροδυναμιστές!) και από το 2022 όλα τα εργοστάσια της Mercedes θα παράγουν αυτοκίνητα αποκλειστικά με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συμπεριλαμβανόμενης, φυσικά, της αιολικής ενέργειας. Και, ναι, το ρεύμα έχει… ρεύμα και ο πλανήτης «καίγεται» για αποδοτικότητα και πράσινες τεχνολογίες, αλλά πού και πού κάνουμε ένα διάλειμμα στην κούρσα των οικολογικών μας κατακτήσεων και οδηγούμε αυτοκίνητα που κινούνται σαν άνεμος πολλών… μποφόρ.

Δεν είναι, όμως, αυτή άλλη μια δοκιμή μίας ακόμα λευκής Mercedes. Δεν θα αναφέρουμε αν οι ποτηροθήκες είναι στη σωστή θέση, αν το ηχοσύστημα «τα σπάει» και αν η ανάρτηση της σου επιτρέπει να περάσεις κλωστή από το μάτι της βελόνας. Εδώ, στο γύρισμα των καιρών, που ο ηλεκτρισμός δείχνει τόσο ρωμαλέος και future proof, μας έρχεται η κορύφωση της μηχανολογικής ενδελέχειας και επάρκειας που έχει κατακτηθεί με εμπειρία δεκαετιών στην Στουτγάρδη. Και μαζί η πεποίθηση ότι σύντομα θα οδηγήσουμε την πρώτη EQ AMG. Για την ώρα, τα παιδιά του Affalterbach, της φυσικής έδρας της AMG, που από βελτιωτής έγινε πυλώνας ανάπτυξης του σπορ γονιδίου της φίρμας (πόσα πρωταθλήματα, είπαμε, έχει κατακτήσει ο Lewis Hamilton;), μας δίνει ένα ακόμα «διαμάντι» από τη βασική γκάμα πατωμάτων MFA, τη CLA Coupe.

Γιατί τέτοιο είναι αυτή η καλλίγραμμη αλά μπερλίνα γερμανίδα με τις σπορ, AMG διακοσμητικές πινελιές στη μάσκα, την αεροδιαστημική ποδιά, τα σπόιλερ, τις δαγκάνες, τον διαχύτη και τις αλλαγμένες διαστάσεις στα μετατρόχια. Και προσέξτε. Οι πινελιές δεν είναι για το θεαθήναι. Ό,τι βλέπε εδώ, οι μικρές ή μεγάλες λεπτομέρειες που κάνουν τούτη τη CLA να ξεχωρίζει από την αδελφή της CLA180, έχουν γίνει για καλύτερη αεροδυναμική, για καλύτερη ψύξη, για περισσότερη αρνητική άντωση, προκειμένου να μπουν όλα στη θέση τους, όταν το ταχύμετρο αρχίζει να 200ρίζει. Μέχρι τότε, όμως, θέλετε το 0-100 km/h; μόλις 4,0 sec. με launch control. Για να πάρετε μια ιδέα, η Ferrari F40 του 1987 πετύχαινε την ίδια διαδικασία σε 3,9 sec και η ντίβα Porsche 911 Turbo 993 του 1995 ίδιο χρόνο με αυτή την ταπεινή (;) τετρακίνητη CLA του 2021. Πώς έγινε αυτό;

Danke Dieter

Αφού ο Dieter Morgel φόρτισε τις μπαταρίες του στην Ελλάδα (#greece #zaziki #suflaki #gyros #rhodos κ.λπ., ξέρετε τώρα), επέστρεψε στη Στουτγάρδη για να δώσει στους fan της AMG –και όχι μόνον- με το σχήμα «One Man, One Engine» μια χειροποίητη μονάδα πυρός όχι με μπαταρίες αλλά με γνώση, μπουζί και turbo βάζοντας την υπογραφή του στην πλακέτα που «εξοπλίζει» εκ παραδόσεως πλέον η AMG τους κινητήρες της.

To τετρακύλινδρο, αλουμινένιο, twin scroll turbo, δίλιτρο συμπύκνωμα τεχνολογίας κλειστού ντεκ κάτω από το μακρύ καπό με τους 421 ίππους του είναι το ισχυρότερο σύνολο για αυτοκίνητο παραγωγής, γουργουρίζει νωχελικά, μέχρι τη στιγμή που θα αποφασίσετε: πρώτον, να ρυθμίσετε τα πάντα στο πρόγραμμα Race ή, δεύτερον, να ρυθμίσετε τον ήχο των εξατμίσεων στον γνωστό βρυχηθμό μιας σπορ, πολεμικής μηχανής με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μόνον οι κύλινδροι και το σχετικό ηχόχρωμα δείχνουν ότι είναι τέσσερις, αλλά, ειλικρινά, με τέτοια διαπιστευτήριά απόδοσης ισχύος αλλά και ροπής (500 Nm), δεν μας λείπει κάτι σπουδαίο (και οπωσδήποτε όχι το βάρος ενός 8κύλινδρου συνόλου που θα χαλούσε το επιμελημένο ζύγισμα αυτού του πυραύλου τσέπης).

Η μέγιστη ροπή των 500 Nm έρχεται στις 5.000-5.250 rpm κάτι που θυμίζει ατμοσφαιρικό μοτέρ κι αυτό σημαίνει ότι δεν «ξεφουσκώνει» νωρίς, αλλά δίνει τα πάντα μέχρι τον κόφτη των 7.200 rpm. Ο κινητήρας ο ίδιος έχει περιστραφεί μέσα στον χώρο κάτω από το καπό κατά 180 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι turbo και πολλαπλή εξαγωγής είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος, με το σύστημα εισαγωγής να είναι τοποθετημένο μπροστά, με αποτέλεσμα πιο καλή αεροδυναμική και καλύτερη αναπνοή του κινητήρα. Το turbo με overboost στα 2,1 bar, έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης και κυλινδρικά ρουλεμάν στον άξονα της φτερωτής για πρώτη φορά όπως στον κορυφαίο 4 λίτρων V8 κινητήρα της 4θυρης AMG GT Coupé μειώνουν στο ελάχιστο τη μηχανική φτάνοντας έως τις 169.000 rpm. Θέλετε κι άλλα;

Για να μειωθεί η τριβή μεταξύ των εμβόλων και των κυλίνδρων, τα χιτώνια επικαλύπτονται χρησιμοποιώντας πατενταρισμένη τεχνολογία της Mercedes με τη γνωστή μας πια ονομασία Nanoslide η οποία απαντάται και στα μονοθέσια της Mercedes AMG Petronas F1. Κι όλα αυτά περνούν από ένα ακούραστο και απόλυτα συνεργάσιμο σε ανεβάσματα και κατεβάσματα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων στο σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC , που μεταφέρει ισχύ στον πίσω άξονα μέσω του AMG Torque Control για κορυφαία πρόσφυση μαζί με την τόσο πολλά υποσχόμενη λειτουργία Drift. Αυτό γίνεται εφικτό με ένα πίσω διαφορικό με δύο πολύδισκους συμπλέκτες έναν για κάθε πίσω τροχό.

Πυρ!

Θα μπορούσαμε να γράφουμε για ώρες για το παραμικρό εξάρτημα που είναι εκεί για έναν σκοπό: να εκτοξευτείς δεμένος στο τέλειο κάθισμά της CLA προς τα εμπρός σαν να σε εκτοξεύει καταπέλτης σε αεροπλανοφόρο και αυτό να είναι μια διαδικασία που να γίνεται εύκολα ξανά και ξανά και ξανά χωρίς να χρειάζεσαι… αεροπλανοφόρο (άντε, και με λίγο lag στις πολύ χαμηλές rpm).

Το να διατηρήσεις την τροχιά που επιλέγεις είναι κι αυτό μια μοναδική εμπειρία, όχι γιατί συνοδεύεται από πανικό, επιφωνήματα τρόμου ή ανατριχίλες, αλλά επειδή γίνεται τόσο εύκολα, που αναρωτιέσαι αν ξαφνικά ανέβηκες κατηγορία οδηγών με κάποιο bonus τηλεμετρίας στα χέρια που γίνεται OTA μόλις αγοράζεις το αυτοκίνητο. Να πούμε και μερικά ακόμα: Είναι μικρή, συμπαγής και ευέλικτη η CLA, άρα δεν τρομάζει τους απέξω και τους… από μέσα με δραματουργικές χορογραφίες μεγάλης μάζας και αδράνειας. Επιταχύνει και στρίβει σαν τσιτάχ σε ντοκυμαντέρ του σερ Ντέιβιντ Ατένμπορο, αλλά χωρίς να γεμίζει δράματα και γκνου ο δρόμος.

Αν η άσφαλτος έχει πρόσφυση και τα κορυφαία Michelin Pilot Sport 4S 255/35-R19 έχουν γόμα, τότε πολύ απλά δέχεστε έναν καταιγισμό από g στα πλευρά ή στο στήθος, αναλόγως πώς έχετε τρίψει το τιμόνι. Αν η άσφαλτος είναι πιο λεία και τα ελαστικά πνέουν τα λοίσθια, τότε αρχίζουν τα… ολίσθια, με επικά ντριφτ, διαρκείς επεμβάσεις των ψηφιακών μέσων νουθεσίας και της τετρακίνησης που, για άλλη μία φορά, μας δείχνει τι σημαίνει να περιστρέφονται και οι τέσσερις τροχοί όχι παθητικά αλλά αυτοβούλως και συγκροτημένα.

Η κατευθυντικότητα είναι τόσο άμεση όσο μια επιστροφή του Ναδάλ και το φρενάρισμα είναι αυτό που αρμόζει σε ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο. Όχι τυχαία αφού θαρρείς και το αμάξωμα είναι μασίφ από ένα κομμάτι μέταλλο. Μια πλάκα αλουμινίου βιδώνεται κάτω από τον κινητήρα αυξάνοντας τη στρεπτική ακαμψία στο εμπρός μέρος και συμπληρώνεται από πρόσθετες ενισχύσεις που συνδέουν τα πλευρά με τις κολόνες «Α» για να ελαχιστοποιηθούν οι στρεβλώσεις.

Αλλά τα δεσίματα δεν τελειώνουν εδώ, καθώς διαγώνια στηρίγματα στο μπροστινό και το πίσω μέρος του αμαξώματος βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την ακαμψία, με φυσικό συνεπακόλουθο οι αναρτήσεις να επιτελούν το καθήκον τους στο 100% απαλλαγμένες από στρεβλώσεις κλίσεις και κοπανήματα, όταν κινείσαι 10/10 (αν και στο Rece πρόγραμμα έχουμε, απλά, άνεση αγωνιστικού αυτοκινήτου).

Κι άλλο…

Θα θέλαμε να στρίβουμε και να γράφουμε για ώρες γι’ αυτό για εκείνο ή για το άλλο, για τα καθίσματα, το MBUX περιβάλλον στο πολεμικό εσωτερικό της CLA με τα τέσσερα καθίσματα και τον εξαιρετικό χώρο αποσκευών, για τις φρενάρες. τα γόνατα και τους πολλαπλούς συνδέσμους, ΟΛΑ ξαναφτιαγμένα για την «45». Βάζουμε εδώ, όμως, μια τελεία.

Η κατηγορία των compact σπορ αυτοκινήτων έχει έναν πρωταθλητή και είναι αυτό το αυτοκίνητο. Όμορφο, καλαίσθητο, όσο πρέπει στην όψη πολεμικό και όσο χρειάζεται σπορ για να κλείσει στόματα. Τα 83.750 ευρώ δεν είναι πολλά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, του οποίου η μόνη μπαταρία είναι μια 12βολτη 80 Ah.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-AMG CLA 45 Coupe S 4MATIC+ 2021   TIMH €83.750   ΤΕΛΗ €164

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 309(421)/6.750   ΡΟΠΗ Nm/rpm 500/5.000-5.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4 sec, τελική 270 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,5 L/100km, 194 g/km

MERCEDES-AMG CLA 45 Coupe S 4MATIC+ 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ TURBO LAG