Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Lynk&Co 01 276PS PHEV με τις hot επιδόσεις


Η Lynk & Co έφερε μάλλον γρήγορα τη σημαντικά ανανεωμένη έκδοση του 01, με κύρια χαρακτηριστικά την ενισχυμένη ηλεκτροκίνηση, τη συνδεσιμότητα και την ασφάλεια μέσω μιας στοχευμένης σχεδιαστικής και μηχανολογικής αναβάθμισης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/11/2025

Σχεδιαστικά, το μεγάλο, εντυπωσιακό SUV διατηρεί τον premium χαρακτήρα του, τονίζοντας μία πιο φρέσκια εικόνα, με νέα γυαλιστερή μαύρη μάσκα, πίσω νέας σχεδίασης LED φώτα, νέες ζάντες και νέα χρώματα αμαξώματος. Βρίσκουμε, επίσης, πανοραμική ηλιοροφή με σκιάδιο, ηλεκτρική πίσω πόρτα και φιμέ πίσω παράθυρα, ενώ και οι καθρέφτες διαθέτουν λειτουργίες μνήμης και κλίσης για τους ελιγμούς στάθμευσης. Όσο για τις δίχρωμες ζάντες και το χρώμα στη γραμμή οροφής, έφυγε υπέρ μίας πιο σοβαρής εικόνας. Το εσωτερικό διακρίνεται για την, όπως πάντα, υψηλή ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογική πληρότητα.

Η εικόνα είναι περίπου ίδια με πριν, αλλά, αν παρατηρήσετε καλύτερα, θα δείτε ότι το προηγμένο infotainment περιλαμβάνει οθόνη αφής 15,4”, που βρίσκεται πλέον ψηλότερα, μια κονσόλα μίνιμαλ με λιγότερους φυσικούς διακόπτες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2”, ηχοσύστημα Infinity με 10 ηχεία, ταχύ επεξεργαστή Snapdragon για άμεση απόκριση και μενού όπως το γνωρίσαμε στο 02. Οι χώροι, οι λεπτομέρειες, τα καθίσματα, τα υλικά, το φινίρισμα είναι αναμφίλεκτα από το επάνω ράφι της Geely και αναδύει μια αύρα από… Volvo, αφού εδώ κι εκεί υπάρχουν κάποια σουηδικά στοιχεία.

Όλα άλλα

Καρδιά του μοντέλου αποτελεί ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο –πλέον, αντί τρικύλινδρου– turbo βενζινοκινητήρα 1.5 L απόδοσης 137 PS (σημαντική μείωση από τους 180 PS που επέδιδε το παλαιό σύνολο) με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 143 PS (μεγάλη αύξηση από τους 82 PS της προηγούμενης υλοποίησης), προσφέροντας συνολικά 276 PS, αντί 261 PS και συνδυαστική ροπή 535 Nm μεταφέροντας την ισχύ του στους εμπρός τροχούς μέσω ενός τριτάχυτου, υβριδικού κιβωτίου (αντίο στο επτάρι διπλοσύμπλεκτο). Όπως αντιλαμβάνεστε, έχει μετατοπιστεί η εστίαση του νέου 01 προς την ηλεκτρική χρήση, παρά τη χρήση βενζίνης.

Και μαζί, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται πλέον σε 7,7 sec (0,3 sec λιγότερο από πριν), ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 200 km/h αντί των 210 km/h. Το νέο 01 πετυχαίνει εντυπωσιακή κατανάλωση μόλις 0,9 L/100 km αντί 1,2 L/100 km και εκπομπές CO? από 20 g/km κατά WLTP, ενώ εξασφαλίζει έως και 75 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Η δε φόρτιση ολοκληρώνεται πλήρως σε 2,8 h με φορτιστή AC 6,6kW. Στον τομέα της ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, το νέο 01 διαθέτει κορυφαίες τεχνολογίες: Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα AEB, Lane Keeping Assistance, Blind Spot Detection και 360° κάμερα, ενώ περιλαμβάνονται όλα τα προηγμένα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας.

Luxury εμπειρία

Στα οδηγικά χαρακτηριστικά η ποιότητα κύλισης είναι πρώτης γραμμής με μια τετράδα εντυπωσιακών ελαστικών 235/45-R20 Kumho Ecsta PS71 τα οποία, αν και δίνουν την υποψία ότι θα κουράσουν αυτοκίνητο και επιβάτες, κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Με πλήρη φόρτιση και 75 km αυτονομίας μπορείτε να κινηθείτε στο πρόγραμμα Pure ή Hybrid αναλόγως αναγκών με ησυχία και στιβαρότητα ενός luxury brand. Στο πρόγραμμα Power σαφώς και θα μπει λίγος μηχανικός θόρυβος στην καμπίνα, αλλά πλέον οι 4 κύλινδροι είναι πιο ήσυχοι.

Είναι, όμως, και πιο… ασθενικοί. Αν, λοιπόν, ξεμείνετε από ρεύμα, η μικρότερη ισχύς του βενζινοκινητήρα γίνεται αμέσως εμφανής στον ρυθμό που κινείται το αυτοκίνητο. Τουλάχιστον, συγκριτικά με το πρώτο 01 η κατανάλωση καυσίμου σε περιβάλλον χωρίς ηλεκτρόνια είναι χαμηλότερη από πριν.

Επίσης, αν και καλό είναι να αποφεύγεται για ευνόητους λόγους, μπορείτε να φορτίσετε την μπαταρία εν κινήσει μέσω του βενζινοκινητήρα. Κάντε το μόνο αν ρολάρετε σε ρυθμούς ρελαντί για να έχετε λίγο ρεύμα «κάβα», όταν το χρειαστείτε (για μια πιο δυναμική οδήγηση ή ακόμα κι ένα σταμάτα-ξεκίνα στην Κατεχάκη). Ένα, πάντως, χαρακτηριστικό που δεν συνάδει με τη δυναμική της απόδοσης, την οποία προαναφέραμε, είναι οι κάποιες παραπάνω ταλαντώσεις κατά τον διαμήκη άξονα σε επιταχύνσεις ή επιβραδύνσεις. Όπως και να έχει, το νέο Lynk & Co 01 MY25 δεν είναι απλώς μια αναβάθμιση – είναι η πιο ώριμη έκφραση της φιλοσοφίας της μάρκας: δυναμική απόδοση με ομαλή απόδοση, χωρίς την αίσθηση ότι λείπουν paddles αλλαγών σχέσεων, διασυνδεδεμένη τεχνολογία, βιώσιμη κινητικότητα και προσιτή πολυτέλεια, όλα σε ένα σύγχρονο plug-in SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LYNK&CO 01 276PS PHEV 2025   TIMH €45.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 203(276)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 535

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 3 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 20 g/km

LYNK&CO 01 276PS PHEV 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΜΕΡΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ.