Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186 PS


Το να επιλέγεις SUV τη σήμερον ημέρα είναι μια διαδικασία-σπαζοκεφαλιά. Ευτυχώς, υπάρχουν αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν, όπως το Mazda cx-30.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, MAZDA
  • 9/5/2021

Τι να πρωτοδείς; Τι να επιλέξεις και που να σταθείς όταν πρόκειται να συνθέσεις τα «θέλω» σου σε ένα αυτοκίνητο; Πολλές επιλογές, καθεμιά με τον χαρακτήρα και την μοναδικότητά της με πολλά θέλγητρα, ταλέντα, ικανότητες και ποιότητες. Ένα από τα μικρομεσαία SUV που έρχονται να λάμψουν δια της παρουσίας τους είναι και το CX-30 της Mazda το οποίο μας ήρθε με μια ανανεωμένη (κιόλας;) έκδοσή του με ατραξιόν τον βελτιωμένο δίλιτρο e-Skyactiv X βενζινοκινητήρα (περισσότερα, μερικές στροφές παρακάτω). 

Λάμπει τόσο μεταφορικά, όσο και κυριολεκτικά με το μοναδικό του Soul Red Metallic χρώμα του και τη γεμάτη έμπνευση (και χρώμιο!) σχεδίασή του. Με 4.395 mm μήκος, 1.795 mm πλάτος, 1.540 mm ύψος και 2.655 mm μεταξόνιο, είναι σφηνοειδές, διόλου φλύαρο στις γραμμές του όπως συμβαίνει και σε όλα τα Mazda χωρίς μάλιστα να έχει την αίσθηση της ομογενοποίησης, όπως συμβαίνει, εύκολα πλέον, μεταξύ μοντέλων μιας εταιρίας. Αψεγάδιαστη ποιότητα, άριστη συναρμογή και αεροδυναμικός συντελεστής που φροντίζει όπως θα δούμε παρακάτω για την zen μετακίνηση των επιβατών του.

Και να το εσωτερικό, με μια απόλυτα συνεκτική με το αμάξωμα υλοποίηση φροντίζει να δίνει μια αρμονική συνέχεια σε σχέση με την εξωτερική σχεδίαση. Πάλι με άριστη ποιότητα, με απαλές καμπύλες, εξαιρετική πρακτικότητα και με υλικά και γραμμές που δείχνουν αυθεντικά και τόσο μα τόσο ποιοτικά! Η σύγχρονη τεχνολογία οδήγησης είναι παρούσα με οθόνες και διακόπτες, με εξελληνισμένο μενού και πολύ ωραίο ήχο από το ηχοσύστημα αλλά και με ό,τι πιο νέο στα κομμάτι της πρόληψης ατυχημάτων. Αλλά, πάλι πολύ ωραίο είναι και το περιβάλλον και η ποιότητα που αντιλαμβάνεσαι κινούμενος. Ως οδηγός θα αντιληφθείς αυτό το κάτι παραπάνω στην απόδοση του κινητήρα ειδικά στην εκκίνηση ή στις ρεπρίζ. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MAZDA CX-30 e-Skyactiv X 186 PS AUTO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ83

Οι επιδόσεις του νέου e-Skyactiv X είναι βελτιωμένες καθώς έχει αυξηθεί κατά 6 ίππους η ισχύς του δίλιτρου βενζινοκινητήρα (186 PS/6.000 rpm) και κατά 16 Nm η ροπή (στα 240 Nm/4.000 rpm) με την απόδοση να είναι πιο γραμμική από πιο χαμηλές στροφές συγκριτικά με πριν. Υπενθυμίζουμε τα οφέλη της τεχνολογίας που εφήρμοσε η Mazda στο εν λόγω σύνολο, με την τεχνολογία αυτανάφλεξης με συμπίεση και μπουζί (Spark Plug Controlled Compression Ignition/SPCCI). Η τεχνολογία αυτή εναλλάσσει τη μέθοδο καύσης συνδυάζοντας τις επιδόσεις ενός κινητήρα βενζίνης με την απόκριση ενός κινητήρα diesel.

Στη βελτιωμένη του έκδοση ο κινητήρας έχει μειωμένο λόγο συμπίεσης από 16,3:1 σε 15,0:1, βελτίωση του ελέγχου καύσης, αναρρύθμιση του χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, τροποποιημένα πιστόνια και νέο λογισμικό στη μονάδα "Mazda M Hybrid" που ενσωματώνει μπαταρία ιόντων λιθίου στα 24 Volts.

Κι αυτά όλα είναι μια επιγραμματική επεξήγηση ενός 24σέλιδου τεχνικού φυλλαδίου που η Mazda για άλλη μια φορά φρόντισε να μας παράσχει αποδεικνύοντας ταυτόχρονα ότι οι μηχανικοί της είναι από... άλλον πλανήτη. Το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με πρόγραμμα sport και paddles στο τιμόνι φροντίζει για την smooth εμπειρία της μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς (αναμονή για δοκιμή του τετρακίνητου μοντέλου). Η άνεση είναι δοσμένη με μια ολιστική προσέγγιση αρκεί να μην πιέσεις πολύ το αυτοκίνητο καθώς η ισχύς είναι μεν εκεί αλλά όχι για κάτι «καυτό». Είναι και τα ελαστικά Toyo Proxes που δε δίνουν το κάτι παραπάνω σε τέτοιο ρυθμό. Οπότε κινηθείτε αρχοντικά και σίγουρα θα πάρετε –και με το παραπάνω- την premium αίσθηση που περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο με απόλυτη ησυχία και άνεση.

Για μια ακόμη φορά, έχουμε ένα μοντέλο εξαιρετικό σε ποιότητες με κύλιση υψηλού επιπέδου, τεχνολογία από διδακτορικό και μια αύρα σχεδιαστική που ξεχωρίζει αμέσως. Δεν είναι φθηνό όμως αυτό το CX30 είναι απόδειξη ότι υπάρχει πάντα χώρος για διαφοροποίηση, βελτίωση και καινοτομία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA CX-30 e-Skyactiv X 186 PS AUTO 2021   TIMH €28.159   ΤΕΛΗ €88,3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 137(186)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 204 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 138 g/km

MAZDA CX-30 e-Skyactiv X 186 PS AUTO 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.

ΚΑΤΑ ΚΡΑΤΗΜΑ ΣΤΟ ΟΡΙΟ