Δοκιμάζουμε το άνετο και πρακτικό Renault Kadjar 1.3 TCe 140PS EDC


Οι ανέσεις, οι ευκολίες και η πρακτικότητα ήταν πάντα στο DNA της Renault μαζί με την αίσθηση ασφάλειας. Φανταστείτε τώρα όλα αυτά μαζί σε ένα SUV. Θαυμάσια!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/12/2020

Kάτι μυστήρια πράγματα! Έχουμε εδώ και χρόνια τη σύμπραξη της Renault με τη Nissan που ο δαιμόνιος (ακόμη και στις αποδράσεις) Carlos Ghosn εφήρμοσε, για να σώσει αμφότερες τις εταιρείες, με τη Renault-Nissan Alliance να βάζει τον τεχνολογικό της οβολό δημιουργώντας μια σειρά πολύ σπουδαίων μοντέλων. Ένα από αυτά τα… ομοζυγωτικά μοντέλα είναι το Renault Kadjar, του οποίου ο αδελφός είναι το Nissan Qashqai που όλοι γνωρίζουν. Πρέπει, όμως, να μάθετε και το γαλλικό SUV. Οπωσδήποτε.

Στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF έχει δημιουργηθεί ένα μοντέλο το οποίο σε κάθε του εκατοστό δείχνει γαλλικό και όχι γαλλοϊαπωνική συρραφή. Η μάσκα, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, οι καμπύλες του καπό και οι θόλοι, οι γραμμές του μέταλλου προς τα πίσω και –λιγότερο ίσως- το πίσω μέρος φωνάζουν για κάτι όχι γαλλικά εξωστρεφές, αλλά για κάτι καλαίσθητο που κάνει μια δήλωση ανώτερης ποιότητας. Να αναφέρουμε, επίσης, ότι είναι μεγαλύτερο από το ιαπωνικό SUV και ότι με απόσταση του πατώματος από το έδαφος στα 20 cm, μπορείτε να πάτε λίγο παραπέρα από τη χάραξη της ασφάλτου.

Από το εσωτερικό τού ασύγκριτα ευρύχωρου Kadjar, βέβαια, λείπει η φινέτσα που περιμένεις από την ονομασία προέλευσης. Δεν αναφερόμαστε σε ποιότητα υλικών και συναρμογής, που είναι άριστα και δείχνουν ανθεκτικά. Αναφερόμαστε στην προσπάθεια σχεδιαστικής διαφοροποίησης από τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα που έχει φέρει (μαζί με την υφή κάποιων επιφανειών) την αίσθηση ενός περισσότερο casual και λιγότερο premium συνόλου, κάτι που έρχεται ως μια αντίφαση συγκριτικά με το πανέμορφο και λεπτολογημένο αμάξωμα.

Από ευκολίες ανέσεων, βέβαια, υπάρχουν τα πάντα κάνοντας το αυτοκίνητο με την προσεγμένη του ηχομόνωση και την αίσθηση της ανοιχτωσιάς ένα ωραίο μέρος για να ζεις. Οι early adopters μόνο θα αναζητήσουν «καλούδια» νέας εσοδείας για την ασφάλεια και τον ερχομό της ημιαυτόνομης οδήγησης, αλλά κι αυτά υπάρχουν, είτε ως προαιρετικά είτε σε άλλες εξοπλιστικές εκδόσεις.

Ο κινητήρας τετρακύλινδρος, turbo με 1.333 cc, είναι ένα θαύμα ευστροφίας, απόδοσης και λειτουργίας. Ανεβάζει στροφές σαν σβούρα, χωρίς κόπο και χωρίς συνοδεία από… κρόταλα, παρά μόνο με λίγο περισσότερο θόρυβο από τη μετάδοση. Με τέτοια δύναμη, κάποιος θα περίμενε ανάλογο στήσιμο του αυτοκινήτου. Εκτός από τις όποιες αισθητικές πινελιές που υπάρχουν προς τέρψιν οφθαλμών και υπενθύμιση ότι ο Fernando Alonso πήρε πρωταθλήματα με τη Renault στη Formula 1, οι μηχανικοί της γαλλικής φίρμας εδώ πρόσεξαν το σύνολο, διαπαιδαγωγώντας το να είναι ένας γρήγορος αλλά όχι μπρουτάλ ή εξαντρίκ μεταφορέας (η υιοθέτηση γαλλικών λέξεων δεν είναι συμπτωματική).

Έχει, λοιπόν, 17άρες ζάντες και είναι ένα «κλικ» σκληρό στις ανωμαλίες με ελαστικά Continental Eco Contact 215/50-R17, αλλά όχι σπορ ανάρτηση κι αυτό είναι καλό, μιας και έτσι η ελληνική άσφαλτος (η γνωστή, ατίθαση) μένει εκτός καμπίνας, με γαλλική συνταγή που την κρατάνε μυστικό στο γαλατικό χωριό. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων φαντάζει λιγότερο γρήγορο από άλλα της αγοράς και με τον ογκώδη του επιλογέα και την έλλειψη paddles στο τιμόνι δεν σου αφήνει πολλά περιθώρια εμπλοκής στο παιχνίδι των αλλαγών.

Όμως, μια στιγμή! Βλέποντας τις επιδόσεις του συγκριτικά με αυτές του Kadjar με τον ίδιο κινητήρα και μηχανικό κιβώτιο, τρελαίνεσαι. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας πετυχαίνει γρηγορότερο 0-100 km/h κατά 0,8 sec πέφτοντας μάλιστα στα 9,6 sec, ενώ, γενικά, το διπλοσύμπλεκτο μοντέλο είναι γρηγορότερο σε όλες τις μετρημένες επιδόσεις από στάση και εν κινήσει. Μην το σκέφτεστε ακόμη. Αυτή είναι η επιλογή αν θέλετε να πάρετε το 100% των 140 ίππων. Επιπροσθέτως, καταναλώνει βαριά βαριά 7,4 L/100km, μια χαρά επίδοση. 

Εδώ, λοιπόν, εν κατακλείδι, έχουμε την περίπτωση ενός μοντέλου που αδικείται παραδόξως στον πίνακα των πωλήσεων. Είναι εξίσου και (σε διάφορους τομείς) καλύτερο από το Qashqai, αλλά η κοινή γνώμη ρέπει προς την αναγνωρισιμότητα του ονόματος του ιαπωνικού SUV. Θα προτιμήσετε το Kadjar για την extra πρακτικότητα του, την ευκολία και άνεση κίνησης και για το γεγονός ότι στην τιμή που διατίθεται είναι ευκαιρία. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT KADJAR 1.3 TCe 140 PS 2020   TIMH €24.000   ΤΕΛΗ €159,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,6 sec, τελική 203 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,4 L/100km, 133 g/km

RENAULT KADJAR 1.3 TCe 140 PS 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΕΣΗ, ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ-ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ