Δοκιμάζουμε το Audi A1 Sportback 40 TSi 200PS


Ένα supermini, ένας δίλιτρος κινητήρας και 200 ίπποι. Μια υστερική συνάθροιση που εύκολα θα μπορούσε να καταλήξει σε φιάσκο. Όχι όμως με την Audi.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/12/2019

Δύσκολοι καιροί για μικρά hot hatches. Η κατηγορία των supermini εξελίσσεται όλο και πιο δύσκολα, πολλοί κατασκευαστές φοβούνται την αποτυχία που θα σημαίνει μερικά λεπτά του ευρώ μικρότερο μέρισμα (άτιμες μετοχές!) και να που πια, λίγα είναι τα μικρά, ηρωικά αυτοκίνητα άλλων εποχών που τώρα μάλιστα θέλουν να είναι περισσότερο διασυνδεδεμένα με το Internet παρά με τον χειριστή τους και το δρόμο.

Μια σπάνια περίπτωση αυτοκινήτου που καταφέρνει να κάνει και τα δύο εξίσου καλά είναι αυτό το καθόλου φανταιζί A1. Καθόλου λόγω χρώματος και γενετικού υλικού που ήθελε μια φόρμα αυστηρή, τευτονική όπως είναι η μητέρα του. Βασισμένο στο πάτωμα MQB A0 του ομίλου VW το A1 Sportback με την νέα κωδική ονομασία «40» χρίζεται το πιο ισχυρό και ικανό μικρό αυτοκίνητο των premium Γερμανών στο σύνολό τους. 

Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Τον ορισμό του politically correct σπορ αυτοκινήτου. Σε υποψιάζει για το προφίλ του αλλά δε σε εξιτάρει με συναισθηματική σχεδίαση. Στο εσωτερικό η Audi είναι παρούσα με κορυφαία υλικά σε όψη και αφή, μενού και περιβάλλον γραφικών στο MMI υπέροχο, στα χνάρια του A8 με μεγάλες οθόνες οργάνων (virtual cockpit) και κονσόλας με full ελληνικό μενού. Αλλά και με μέτριας στήριξης καθίσματα που στηρίζουν επαρκώς μερικά μόνο δεκαδικά G πλευρικής επιτάχυνσης.

Με το πρόγραμμα drive select παραμετροποιείτε την απόδοση στα όρια της αγωνιστικής τηλεμετρίας. Efficiency, Auto, Dynamic και Individual στο οποίο ορίζετε την απόδοση κινητήρα σε τρία επίπεδα και ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης και ήχο κινητήρα, καθένα με δύο ρυθμίσεις. Δαιδαλώδες, αλλά θα βρείτε το set-up που θα σας αρέσει.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI A1 SPORTBACK 40 TSI 200PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ81

Όπως και την ασφάλεια που περιμένετε με lane departure warning, ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας και pre sense adaptive speed assist με όριο λειτουργίας από 0 έως 200 km/h να είναι μερικά από τα «καλούδια».

Ωμή δύναμη 

διά του… ελέγχου. Ακόμη και στο πρόγραμμα efficiency, ο πλούτος και το βάθος της απόδοσης του δίλιτρου turbo βενζινοκινητήρα των 200 PS με τα πιο φρέσκα τεχνολογικά gizmos της εταιρίας (και τεράστιο βεντιλατέρ που… σκούζει) είναι μοναδικά στοιχεία προσδιορισμού του αυτοκινήτου. Είναι βέβαια και το βάρος χαμηλό που βοηθά στις επιδόσεις, ενώ το σύνολο συνεπικουρείται από 6άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο είναι υγρού τύπου και έχει επιλεγεί για την αντοχή του στις υψηλές ροπές αλλά και την αξιοπιστία του. To Α1 40 είναι ένα GT τσέπης και όχι ένας streetfighter.

Σε απαιτητικά κομμάτια δε στρεβλώνει, είναι όμως αναπόφευκτα μπροστόβαρο και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης θα δουλέψουν υπερωρίες αλλά με στιλ και γρήγορο τρόπο. Έχει ενδιαφέρον turn-in και κρατάει σπουδαία με κάποια στοιχεία ευελιξίας. Είναι άνετο δεδομένου του χαρακτήρα του και ρωμαλέο αν και κάπου, κάπου το πίσω μέρος μπορεί να αποδειχθεί πιο νευρικό του επιθυμητού. Τελικά τούτο το A1 σε εντυπωσιάζει χωρίς να σε τρομάζει.

Με το πακέτο Performance που ενσωματώνει τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τον «υποβλητικό» ήχο (η περιγραφή της Audi, όχι δική μας) παίρνεις έναν αναβαθμισμένο σπορ χαρακτήρα αν και μας έλειψαν τα paddles ταχυτήτων στο τιμόνι. Επιλογικά, ένα ακριβό πακέτο με δύσκολο στην τσέπη μοτέρ αλλά με μοναδική (κυριολεκτικά) φινέτσα στην κατηγορία και ψήγματα από «S» μοντέλα της Audi θα βρείτε εδώ.