Δοκιμάζουμε το Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS


Η ανάγκη εναρμονισμού με τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές νόρμες εκπομπής ρύπων, φέρνει κάτω από το καπό του Citroen C3 έναν νέο και αποδοτικότερο κινητήρα diesel.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 4/5/2019

Αν και έχουν περάσει ήδη δύο χρόνια από την ημέρα που η τρίτη κατά σειρά γενιά του Citroen C3 ξεκίνησε την εμπορική της πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά, το γαλλικό supermini παραμένει μία από τις ελκυστικότερες και πιο «φρέσκες» σχεδιαστικά προτάσεις στην κατηγορία του. Αυτό, άλλωστε, μαρτυρά και η επιτυχημένη εμπορική πορεία του. Mετρώντας περισσότερες από 400.000 πωλήσεις, συνιστά με διαφορά τη δημοφιλέστερη πρόταση της Citroen, η παρουσία της οποίας στα αυτοκίνητα πόλης είναι αδιάλειπτη και δίχως αμφιβολία ισχυρή.

Εξίσου ισχυρό, ωστόσο, είναι και το αποτύπωμα ενός νέου κινητήρα diesel που τοποθετείται κάτω από τις καλοσχεδιασμένες μεταλλικές επιφάνειες του «μικρού» Citroen, διαμορφώνοντας την αποδοτικότερη, έως σήμερα, εκδοχή του. Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο BlueHDI κινητήρα των 1.499 cc, ο οποίος εναρμονίζεται με τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων (βλ. Euro 6.2), υποσχόμενος ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Επίσης, πέρα από την αντικατάσταση του μέχρι σήμερα γνωστού diesel κινητήρα των 1.6 l από ένα μικρότερο κατά 61 cc μοτέρ, νέο για τα δεδομένα του πετρελαιοκίνητου C3 των 102 PS είναι και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. To τελευταίο, επιφορτίζεται πρωτίστως με το έργο της αποτελεσματικότερης διαχείρισης των αποθεμάτων ροπής και ισχύος και δευτερευόντως με τη συνολική αναβάθμιση της αίσθησης του αμφιλεγόμενου, στο παρελθόν, επιλογέα ταχυτήτων.

Κρίνοντας από τις οριακά καλύτερες επιδόσεις, οι οποίες μάλιστα επιτυγχάνονται παρά την απροθυμία του νέου BlueHDi κινητήρα να αποδώσει τα αναμενόμενα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, η συμβολή του εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων είναι καθοριστική. Αισθητή είναι και η βελτίωση του επιλογέα, έστω κι αν οι διαδρομές που καλείται να διανύσει το δεξί σου χέρι, περνώντας από τη μια σχέση στην άλλη, εξακολουθούν να είναι αδικαιολόγητα μεγάλες. Κατά τ’ άλλα, το Citroen C3 παραμένει ένα προσανατολισμένο στην άνεση αυτοκίνητο πόλης, το οποίο θα φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, όχι όμως και τον θόρυβο που προέρχεται από το διαμέρισμα του κινητήρα.

Η ημίψηλη αρχιτεκτονική του προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, όπως άλλωστε και τους απαραίτητους χώρους για να υποστηρίξει ακόμα και τον ρόλο του βασικού αυτοκινήτου μιας ολιγομελούς οικογένειας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών ξεκινά από τα 300 l, αριθμός που το τοποθετεί πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας του.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C3 1.5 "BLUEHDI" 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ78

Στο ίδιο συμπέρασμα συνηγορεί και η επάρκεια του νέου diesel κινητήρα. Αν και είναι προφανές ότι προτεραιότητα έχει δοθεί στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκλυόμενων ρύπων, το πετρελαιοκίνητο C3 των 102 PS και των 250 Nm ροπής δεν έχει απωλέσει την ικανότητά του να ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια εκτός των τειχών. Έτσι, λοιπόν, θα ανταμείψει τον οδηγό που θα σεβαστεί τον... φιλήσυχο και εν μέρει αστικό χαρακτήρα του, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα, αλλά και δεν θα διστάσει να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του σε εκείνον που θα επιχειρήσει να ανακαλύψει, πόσω μάλλον να διευρύνει, τα όριά του.

Υπό ασφυκτική πίεση, η νευρική αντίδραση της ανάρτησης οδηγεί στην παρέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, γεγονός που με τη σειρά του επιβάλλει έναν διαφορετικό ρυθμό και μια διαφορετική, περισσότερο ορθολογική διαχείριση. Το Citroen C3 με τον νέο πετρελαιοκινητήρα των 1.499 cc. κερδίζει σε αποδοτικότητα όχι όμως και σε δυναμική, αν και θα μπορούσε κάλλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι η παρουσία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι από μόνη της αρκετή για να... καλλωπίσει την εικόνα του γαλλικού supermini στην άσφαλτο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 1.5 "BLUEHDI" 100 PS 2019   TIMH €15.310   ΤΕΛΗ €87

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 75 (102)/3.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 97 g/km

CITROEN C3 1.5 "BLUEHDI" 100 PS 2019

ΥΠΕΡ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΕΞΑΤΑΧΥΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ.

ΚΑΤΑ ΝΕΥΡΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΟΡΙΟ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ, ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.