Αν αναζητούσαμε έναν σύντομο προσδιορισμό για το Dongfeng BOX, αυτός θα ήταν ότι είναι ένα μικρό compact ηλεκτροκίνητο crossover κατηγορίας Β (supermini) με μήκος 4,03 m, με ωραία αισθητική και σε τιμή-πρόκληση. Και, ναι! Αν η «εικόνα» είναι από αυτά που πρωτοκοιτάτε σε ένα αντικείμενο, όπως βλέπετε, το BOX έχει μοντέρνο, νεανικό σχεδιασμό που θα τραβήξει με βεβαιότητα την προσοχή σας, ενώ «κρύβει» μια σειρά από χαρακτηριστικά που το καθιστούν μοναδικό στην κατηγορία του. Τι το χαρακτηρίζει; Το ότι είναι πολύ ευρύχωρο, με τεράστιο μεταξόνιο 2,66 m (επιπέδου VW Golf, για να έχετε μία εικόνα), ιδιαίτερο design με νεανικό και μοντέρνο στυλ μέσα-έξω, υπερπλούσιο εξοπλισμό και αυτονομία έως 310 km.
Πιο συγκεκριμένα, στον εξοπλισμό υπάρχουν χαρακτηριστικά που δεν έχουμε ξαναδεί σε αυτό το επίπεδο τιμής, ή και γενικώς σε supermini και μάλιστα πολλά από αυτά διατίθενται από τη βασική έκδοση City. Μιλάμε για πόρτες χωρίς πλαίσιο και με πτυσσόμενες χειρολαβές, κεντρική οθόνη 12", ασύρματη φόρτιση κινητού, συνθετικό δέρμα στα καθίσματα, πανοραμική απεικόνιση 3600, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με λειτουργία Welcome για εύκολη είσοδο/έξοδο, συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού και της διαχείρισης φωτισμού περιβάλλοντος, με έως και 32 χρώματα, κ.ά.
Στο εσωτερικό, που δείχνει και είναι ευρύχωρο, ο πλούσιος εξοπλισμός είναι εμφανής και τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας. Ξεχωρίζουν, δε, το πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι σε διχρωμία, ο λεβιές ταχυτήτων βρίσκεται στην κολόνα του τιμονιού εξοικονομώντας χώρο και εργονομία, η μεγάλη οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 12’’ με συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay, πλοήγηση και διάφορες επιλογές συνδεσιμότητας, ενώ ο οδηγός παίρνει τις πληροφορίες που θέλει από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 5’’. Μάλιστα, το σύστημα πολυμέσων του διαθέτει οθόνη αφής,
Σημειώνουμε και το κεντρικό υποβραχιόνιο με κουτί αποθήκευσης και επιπλέον χώρους αποθήκευσης για μικροαντικείμενα από κάτω, το συρτάρι αποθήκευσης στη μεριά του συνοδηγού και τον αξιοπρεπή χώρο αποσκευών στα 326 L, που με τα πίσω καθίσματα πεσμένα αγγίζει τα 945 L. Ενδιαφέρον είναι το ότι το συνθετικό δερμάτινο σαλόνι είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς, όπως και η ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος, με αυτό του οδηγού είναι θερμαινόμενο και αεριζόμενο με λειτουργία Welcome για εύκολη είσοδο/έξοδο.
Το Dongfeng BOX βασίζεται στην πλατφόρμα Quantum Qrichitecture 3, που δέχεται δύο τύπους μπαταριών: 31,5 kWh, η οποία εξασφαλίζει ονομαστική αυτονομία 310 km και 42,3 kWh, με αυτονομία 430 km. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός και έχει ισχύ 95 PS με ροπή 160 Nm και η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, η τελική ταχύτητα είναι 140 km/h, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Sport. Η δε κατανάλωση που διαπιστώσαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας κινήθηκε στα 12,6 kWh/100km.
Επιστρέφοντας στην μπαταρία, αυτή μπορεί να φορτιστεί από 20% έως 80% σε μόλις μισή ώρα χρησιμοποιώντας μια πρίζα ταχείας φόρτισης DC (φόρτιση με μέγιστη ισχύ 75 kW, ενώ η φόρτιση AC επιτρέπει έως και 6,6 kW) και είναι πιστοποιημένη για 310 km στον μεικτό κύκλο και 340 km στον αστικό κύκλο.
Όσο αφορά στον εξοπλισμό ασφαλείας, είναι αρκετά πλούσιος, με τρεις κάμερες 360 0 και 12 αισθητήρες γύρω από το όχημα που χειρίζονται λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και με 14 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Αdaptive cruise control και Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
Συμβιώνοντας μαζί του
Κατ’ αρχάς μπαίνοντας στο εσωτερικό του, τα χρώματα αλλά και η διάταξη των «αντικειμένων» του σαλονιού σου δίνει την εντύπωση ότι είναι από μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Αντιλαμβανόμαστε ότι μία τέτοια έκφραση μπορεί να χαρακτηριστεί «κλισέ», αλλά δεν είμαστε εδώ να γράφουμε με τα «αν», και τα «ίσως»… Ναι, δείχνει μεγαλύτερο και μάλιστα αυτό το καταλαβαίνεις όταν μείνεις στο εσωτερικό του κολλημένος στην Βασιλίσσης Σοφίας, που αν και αυτό μπορεί να πάρει ώρα-ες, εντούτοις δεν δυσανασχετείς. Η σχεδίαση είναι φιλική και παίζει με την αντίληψη των χώρων, και αυτό είναι η μεγάλη «περιουσία» του ΒΟΧ.
Στον δρόμο η κλασσική επιλογή συστήματος αναρτήσεων (γόνατα εμπρός-ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ακολουθεί την αναμενόμενη επιλογή και η ρύθμιση είναι τέτοια που δεν θα δυσανασχετήσεις πουθενά. Ακόμα και στον περιφερειακό της Καισαριανής με τις στροφές, και κάμποσες λακκούβες, διαπιστώσαμε ότι η γεωμετρία των αναρτήσεων είναι τέτοια που δεν αποσπάσθηκε -ενοχλητικά εννοούμε- η προσοχή μας. Προφανώς και τα τέσσερα δισκόφρενα κάνουν καλή δουλειά στο φρενάρισμα και συνδράμουν στην ανάκτηση ενέργειας από την μπαταρία, αλλά η αλήθεια είναι ότι ένα one pedal τύπου σύστημα θα το θέλαμε, ειδικά αφού πρόκειται για ένα EV πόλης. Όπως θα θέλαμε και μία τετράδα από δοκιμασμένα ελαστικά σε αντίθεση με τα παντελώς άγνωστα που φόραγε το BOX.
Λοιπόν, θα το αγοράζαμε με τιμή από 22.490 €; Φυσικά. Στη χειρότερη περίπτωση, θα ήταν σίγουρα μέσα στη λίστα μας των τριών πρώτων αυτοκινήτων. Να πούμε εδώ ότι η τιμή αυτή είναι για το εισαγωγικό μοντέλο Dongfeng BOX 31 kWh City και περιλαμβάνει προωθητική ενέργεια, αλλά όχι την όποια επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_472320_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ DONGFENG BOX 42,3 kWh 2025 TIMH €22.490 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 70(95) ΡΟΠΗ Nm/rpm 160
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,5 sec, τελική 140 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,6 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ.
ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΚΕΦΑΛΑ ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ, «ΒΑΡΥ» ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ.