Δοκιμάζουμε το DS3 Crossback 1.2 PureTech 155PS EAT8


ΑΦΟΥ ΕΜΠΕΔΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΟΥΡΑΛΙΣΜΟ ΤΟΥ DS 3 CROSSBACK -ΚΑΙ ΤΗΣ DS AUTOMOBILES, ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ- ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΤΟΜΕΑ. ΑΥΤΟΝ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΤΟΥ.

  • KEIMENO: ΚΩΣΤΑΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/12/2019

Oι επιδόσεις είναι ένας από τους τομείς που οι άνθρωποι της εταιρείας επιδιώκουν να προσδώσουν στα μοντέλα τους. Έχοντας ως στόχο να ανταγωνίζονται τους Γερμανούς στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων, δεν θα μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά. Δεν αναφερόμαστε στις καθαυτό σπορ εκδόσεις των μοντέλων τους αλλά στη δυνατότητα των πιο οικονομικά προσιτών να παρέχουν καλύτερη επιτάχυνση και οδική συμπεριφορά.

Οι Γάλλοι δεν υστερούν σε τεχνολογία, συγκριτικά, απλά έχουν άλλη κατασκευαστική προσέγγιση και φιλοσοφία. Ωστόσο, τα στελέχη της DS Automobiles σκοπεύουν να αλλάξουν εν μέρει αυτή την πραγματικότητα. Δεν είναι δυνατόν να προσπαθούν για το καλύτερο σε μια κατηγορία με υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού, να τα καταφέρνουν με αξιώσεις αλλά να υστερούν σε επιδόσεις. Η «βάση» υπάρχει και μάλιστα είναι πολυβραβευμένη για την τεχνολογία της. Πρόκειται για τον 1.2 PureTech ο οποίος φιλοξενείται κάτω από το καπό του DS 3 Crossback και αποδίδει μέγιστη ισχύ 155 PS, στη συγκεκριμένη έκδοχή του.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DS DS3 CROSSBACK 1.2 PureTech 155PS EAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Μηχανικά

Ως γνωστόν, ο εν λόγω κινητήρας έχει εξελιχθεί για να έχει όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές, μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων και έχει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (250 bar). Αν κάποιος αναλογιστεί ότι ο ίδιος διατίθεται σε εκδοχή με 100 PS ή με 130 PS, εύκολα καταλαβαίνει ότι η εξέλιξή του και η τεχνολογική υπόστασή του είναι υψηλή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση (155 PS) καλείται να δώσει τη δυνατότητα καλών επιδόσεων για το χαρακτήρα και το στυλ του DS 3 Crossback.

Και τα καταφέρνει αρκετά καλά, όπως διαπιστώσαμε. Σε αυτή την έκδοση συνδυάζεται με τo αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (ΕΑΤ8) το οποίο διαθέτει και μοχλοδιακόπτες στην κολόνα του τιμονιού για να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις μέσω αυτών. Επίσης, διαθέτει και διακόπτη «Manual», η ενεργοποίηση του οποίου επιτρέπει να διατηρεί την επιλεγμένη σχέση μέχρι τον «κόφτη», ενώ (το κιβώτιο) δεν την αλλάζει εάν ο οδηγός ασκεί μικρή πίεση το δεξί πεντάλ ή έχει πάρει το πόδι του από αυτό.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται και με το σύστημα «Drive Mode» μέσω του οποίου παραμετροποιείται η αμεσότητα εφαρμογής της ροπής στους εμπρός τροχούς και αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου καθώς και η αίσθηση του τιμονιού. Υπάρχουν τρεις επιλογές (Eco, Normal και Sport) και αναλόγως μεταβάλλεται και ο τρόπος που το αυτοκίνητο επιταχύνεται. Στην επιλογή «Sport» τα δεδομένα γίνονται αρκετά ενδιαφέροντα, ενώ αλλάζει αντίστοιχα και ο ήχος του κινητήρα (που εκπέμπεται από τα ηχεία της «Focal Electra» εν προκειμένω). Η απόδοση της ροπής είναι γραμμική, σε κάθε περίπτωση, και η λειτουργία του κιβωτίου αποδεικνύεται καλή.

Η οδήγηση

Το DS 3 Crossback είναι ένα πολυτελές σε χαρακτήρα crossover το οποίο έχει καλορυθμισμένη ανάρτηση, ικανή να ανταπεξέρχεται αποτελεσματικά σε κάθε κακοτεχνία του δρόμου. Η απόσβεση των κραδασμών γίνεται με τρόπο που συμβάλλει στην άνεση των επιβατών, ενώ η συμπεριφορά της στροφές είναι πολύ καλή, ακόμα και εάν το παρακάνεις. Σε αυτή την περίπτωση το σύστημα ESP επεμβαίνει έντονα για να περιορίσει οδηγό και συνέπειες.Το τιμόνι παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση σε αυτόν, ωστόσο η ορατότητα προς το πλάι πίσω είναι περιορισμένη.

Η συγκεκριμένη έκδοση του DS 3 Crossback, με τον αποδοτικότερο κινητήρα και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, μάς άφησε καλή εντύπωση. Οι καλύτερες επιδόσεις, δηλαδή αυτό που είναι ζητούμενο, το μετατρέπουν σε ένα ενδιαφέρον crossover το οποίο δεν βασίζεται μόνο στη μοναδικότητα της σχεδίασής του και στον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει για να προσελκύσει υποψήφιους αγοραστές. Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε ότι για να επωφεληθείς από τη δυνατότητα που σου δίνει να κινείσαι πιο γρήγορα, πρέπει να είσαι αποφασιστικός στις επιλογές σου.

Τότε, το κιβώτιο και ο κινητήρας ανταποκρίνονται όπως πρέπει και σε αφήνουν ικανοποιημένο. Το επίπεδο θορύβου παραμένει χαμηλό ακόμα και όταν αυξηθεί η ταχύτητα κίνησης ενώ η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Βεβαίως, το κόστος απόκτησής του αυξάνεται σημαντικά στη συγκεκριμένη έκδοσή του αλλά αυτά που προσφέρει ανταποκρίνονται αναμφισβήτητα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DS DS3 CROSSBACK 1.2 PureTech 155PS EAT8 2019   TIMH €31.850   ΤΕΛΗ €148,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 115 (155)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 208 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 124 g/km

DS DS3 CROSSBACK 1.2 PureTech 155PS EAT8 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΡΓΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΑΦΗΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ.