Δοκιμάζουμε το δυναμικό Audi A1 Sportback 35 150PS S-Tronic


Το Audi A1 Sportback 35 TFSI με τους 150 PS και το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «S-Tronic» αποτελεί ένα μεταίχμιο μεταξύ των πιο απλών και των σπορ εκδόσεων του μοντέλου. 

  • 8/3/2020

Βεβαίως, το γεγονός ότι το Audi A1 Sportback 35 TFSI –ως δημιουργία– ορίζει δύο «υποκατηγορίες» στις διαθέσιμες εκδοχές του, αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ και τον εξοπλισμό του, δεν υποκλέπτει τα χαρίσματα και τα μειονεκτήματα που το προσδιορίζουν ως αυτοκίνητο.

Το πολυτελές supermini της Audi μεγάλωσε σε διαστάσεις, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά του, έγινε πιο ευρύχωρο εσωτερικά, εμφανίστηκε πιο τεχνοκρατικό και πιο μοντέρνο σε σχεδίαση, είναι περισσότρο ασφαλές για επιβάτες και πεζούς, καθώς απέσπασε υψηλή βαθμολογία και πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Πέραν αυτών, έχει προσεχθεί και στον τομέα μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Σπορ εικόνα και πολυτέλεια

Στην Audi, δεν επενδύουν μόνο στην πολυτέλεια των μοντέλων του αλλά και στη σπορ εικόνα που πρέπει απαραίτητα να έχει ένα αυτοκίνητο που φέρει το εταιρικό σήμα της. Το δεύτερο στοιχείο είναι απαραίτητο να υπάρχει σε κάθε έκδοση, να είναι διακριτό όσο το δυνατόν (πάντα, τηρουμένων των αναλογιών). Στο A1 35 TFSI Sportback, αυτή η σπορτίβ εικόνα καταδεικνύεται αισθητικά κυρίως με τη σχεδίαση της μάσκας και των προφυλακτήρων.

Δυναμικά, εξασφαλίζεται από τη ρύθμιση της ανάρτησης (σημ.: εν προκειμένω, γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και με τη δυνατότητα να διατίθεται το μοντέλο με σπορ ανάρτηση, η οποία είναι κατά ένα εκατοστό χαμηλότερη σε ύψος, συγκριτικά. Εκτός αυτής, στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και το σύστημα «Audi Drive Select», μέσω του οποίου παραμετροποιούνται η απόδοση της ροπής, η αμεσότητα αλλαγής σχέσεων στο κιβώτιο «S-Tronic», το «βάρος» του τιμονιού και η σκληρότητα απόσβεσης των αμορτισέρ.

Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας πληροί το πρωτόκολλο «WLTP» και δημιουργήθηκε για να είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση από τον 1.4 TFSI που αντικατέστησε. Διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, όταν δεν εφαρμόζεται πολύ φορτίο από τον οδηγό, έχει προσεχθεί περισσότερο η ψύξη του και η επανακυκλοφορία καυσαερίων, έχουν μειωθεί οι τριβές κατά τη λειτουργία του και έχει γίνει προσπάθεια να μειωθεί το επίπεδο θορύβου κατά τη λειτουργία του. 

Στην πράξη –και σε συνδυασμό με το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων– ο συγκεκριμένος κινητήρας κινεί πολύ ικανοποιητικά το A1 35 TFSI Sportback. Τόσο εντός πόλης όσο και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, ο οδηγός δεν έχει πρόβλημα να ακολουθήσει το ρυθμό (αν και συχνά είναι αυτός που τον θέτει). Ακόμα και στην επιλογή «Efficiency» του συστήματος «Drive Select», η οποία προϋποθέτει την οικονομία καυσίμου, η επιτάχυνση εν κινήσει συμβαίνει σε συντομότερο χρόνο απ’ ό,τι ίσχυε πριν.

Ουσιαστικό ρόλο στην καλύτερη επιτάχυνση του A1 35 TFSI Sportback έχει και το γεγονός πως το βάρος του είναι σχετικά μικρό. Σύμφωνα με την Audi, η διατήρησή του όσο το δυνατόν χαμηλότερο ήταν βασική επιδίωξη, καθώς οι διαστάσεις του δεύτερης γενιάς Α1 αυξήθηκαν αισθητά. Η εκτενέστερη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής (σε ποσοστό 27% του πλαισίου, σύμφωνα με την Audi), όπως και η χρήση ελαφρύτερων και ανθεκτικότερων υλικών σε πλαίσιο, αμάξωμα και εσωτερικό είχε ως αποτέλεσμα να επιτευχθεί ο σκοπός των ανθρώπων της γερμανικής εταιρείας. 

Το Α1 35 TFSI Sportback είναι σύγχρονο και σύμφωνο με την καινούργια μορφή που έχει υιοθετήσει η Audi στα μοντέλα της. Το σύστημα «Virtual Cockpit», δηλαδή ο ψηφιακής απεικόνισης πίνακας οργάνων, ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του μοντέλου, άρα είναι εκ των ων ουκ άνευ στη συγκεκριμένη έκδοση. Σε συνδυασμό με την επίσης έγχρωμη οθόνη 10,1 ιντσών και το σύστημα «MMI» δημιουργείται ένα περιβάλλον όπου οδηγός και συνοδηγός χειρίζονται πολλές από τις επιμέρους λειτουργίες μέσω της αφής.

Η ευρυχωρία είναι πολύ καλή για τέσσερις ενηλίκους, για τα δεδομένα της κατηγορίας και η αντίστοιχα καλή ποιότητα κατασκευής κάνει τους επιβάτες του Α1 35 TFSI Sportback να μεταφέρονται με άνεση και με έναν «αέρα ποιότητας». Βεβαίως, η σχετικά σφιχτή αίσθηση των καθισμάτων και της ανάρτησης δεν αρέσουν σε όλους, όμως εκ κατασκευής το πολυτελές supermini της Audi έχει αυτόν το χαρακτήρα.

Ως επίλογο

Το Α1 35 TFSI Sportback, γράψαμε αρχικά ότι είναι ένα «μεταίχμιο». Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι ίσως προτιμήσουν μια πιο αδύναμη και φθηνότερη έκδοση του μοντέλου και κάποιοι θα στραφούν στην ισχυρότερη με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο των 200 PS (σημ.: A1 40 TFSI Sportback). Άρα, τι έχει να προσφέρει αυτή η έκδοση;

Η απάντησή μας είναι: πολλά. Αν έχετε την οικονομική δυνατότητα, και θέλετε να αποκτήσετε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, μη διστάσετε να διαπιστώσετε αυτά που σας προσφέρει το Α1 35 TFSI Sportback.

Ο υψηλός μέσος όρος εξοπλισμού, απόδοσης και επιδόσεων που προσφέρει, η μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, τα πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, η σχετικά καλή οικονομία καυσίμου (μετρήσαμε 7,9 l/100 km μέσο όρο) και εν γένει εικόνα του μοντέλου κάνουν το Α1 35 TFSI Sportback ένα αξιοπρόσεκτο ενδεχόμενο και μια αξιόλογη επιλογή, σε επίπεδο τελικής απόφασης απόκτησής του. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A1 SPORTBACK 35 (1.5) TFSI 150 PS S-TRONIC 2020   TIMH €26.680   ΤΕΛΗ €112,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 222 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 115 g/km

AUDI A1 SPORTBACK 35 (1.5) TFSI 150 PS S-TRONIC 2020

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ), ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΠΛΩ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ