Δοκιμάζουμε το εκκεντρικό MINI Clubman Cooper 136 ίππων


Πώς μπορείς να προσδιορίσεις το MINI Clubman Cooper; Είναι ένα station wagon ή μια επιβατική εκδοχή μιας –κατά την παράδοση του μοντέλου– επαγγελματικής έκδοσής του ή μήπως ένα δοκίμιο στο εξεζητημένο στυλ;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/5/2020

Το σίγουρο είναι πως το Clubman είναι η έκδοση του MINI με την οποία η εταιρεία στοχεύει να προσελκύσει υποψήφιους πελάτες, αλλάζοντας την πρόθεσή τους να αποκτήσουν ένα hatchback. Έστω και εάν αυτό είναι η αντίστοιχη έκδοχή του βρετανικού μοντέλου. Η αλήθεια είναι πως το Clubman ξεχωρίζει για το σχήμα του και για τον ιδιότυπο τρόπο που ανοίγει η πόρτα του χώρου αποσκευών. Χωρισμένη σε δύο μέρη, είναι ένα από τα χαρακτηριστικά «σημεία» του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τη MINI, πρόκειται για τη σύγχρονη υλοποίηση ενός οχήματος με αμάξωμα shooting brake. Αν και αυτή η προσέγγιση διαφέρει από τη συνήθη εικόνα ενός τέτοιου οχήματος, το Clubman έχει πολλά χρηστικά στοιχεία.

Το Clubman Cooper 

Είναι η έκδοση με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 136 PS. Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα «UKL1» του Ομίλου BMW η οποία παρέχει τη δυνατότητα για τη δημιουργία ενός ευρύχωρου εσωτερικά οχήματος, με σχετικά μειωμένο βάρος και ικανό να αποτελείται από σύγχρονες μηχανολογικές και ηλεκτρονικές λύσεις. Χάρη σε αυτή μεταβλήθηκε και ο χαρακτήρας του Clubman σε σχέση με ό,τι ίσχυε στο προηγούμενο μοντέλο. Από μία σκόπιμα εξεζητημένη αυτοκίνητη προσέγγιση, η νέα γενιά της έκδοσης είναι ένα πρακτικότερο πενταθέσιο όχημα.

Ο κινητήρας του Clubman Cooper αποδίδει τη ροπή του από τις σχετικά χαμηλές rpm και με αρκετά γραμμικό τρόπο. Δεν σε ξεσηκώνει αλλά και δεν αισθάνεσαι έλλειψή της στο ωφέλιμο εύρος της, δηλαδή μέχρι περίπου τις 4.500 rpm. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου συνδυάζεται με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «Steptronic», το Cooper Clubman κινείται με ικανοποιητικό ρυθμό σε κάθε περίπτωση. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό αλλά όσο έντονο χρειάζεται για να σου υπενθυμίζει διαρκώς ότι βρίσκεσαι σε ένα MINI.

Εσωτερικά

Το Cooper Clubman, πλέον, είναι ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, υπό την έννοια ότι θέτει τον επιβάτη ουσιαστικότερα στο επίκεντρο. Η εικόνα στο εσωτερικό του είναι τυπική ενός MINI και η ποιότητα κατασκευής σε υψηλό επίπεδο. Ο πολυτελής χαρακτήρας που προσδιορίζει τα MINI είναι ακέραιος και σε αυτή την περίπτωση. Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για πέντε επιβάτες και τα καθίσματα σφιχτά σε αίσθηση αλλά δεν κουράζουν. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MINI Clubman 1.5T 136PS AUTOMATIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Αυτό το στοιχείο είναι απαραίτητο και καλοδεχούμενο καθώς η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σκληρή και δεν μπορεί να απορροφήσει ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις. Μάλιστα, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε run flat ελαστικά διάστασης 225/40-R18 επιβάρυνε σχετικά την ικανότητα απόσβεσης των ταλαντώσεων, ιδίως στο πίσω μέρος. Η ευρυχωρία στο πίσω κάθισμα είναι καλή, όμως η πρόσβαση σε αυτό είναι σχετικά περιορισμένη αναλογικά με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Ο λόγος είναι ότι είναι μικρότερο από το αναμενόμενο το ωφέλιμο άνοιγμα για τα πόδια κατά την είσοδο ή αποβίβαση προς και από το εσωτερικό. Στον δρόμο, το Cooper Clubman μοιάζει αρκετά με την Hatchback εκδοχή του MINI, αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του.

Η βαριά αίσθηση του τιμονιού, το γενικότερο στυλ, τα πολύ καλά σε απόδοση φρένα και –εν τέλει– η απόδοση του κινητήρα χαρακτηρίζουν και αυτή την έκδοση του MINI με εκείνο το ομοιογενές σύνολο που είναι κοινό σε κάθε εκδοχή του βρετανικού μοντέλου. Παρά το κατά 27,1 cm μεγαλύτερο μήκος του συγκριτικά με αυτό του πεντάθυρου, το Cooper Clubman δείχνει μικρότερο σε διαστάσεις κατά την οδήγησή του.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης είναι καλή αλλά ο θόρυβος από τα ελαστικά είναι σχετικά αυξημένος. Πάντως, δεν σε ενοχλεί υπό την έννοια ότι βρίσκεσαι σε ένα MINI, το οποίο απηχεί και μια «σπορτίβ αύρα». Σε ό,τι αφορά τη κατανάλωση καυσίμου, μετρήσαμε 8,2 l/100 km. Όμως αυτή αυξάνεται έως και περισσότερο από 9,0 l/100 km στην περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να διαπιστώσει αυτή την «αύρα».

Επιλογικά, το Cooper Clubman βρίσκει τη θέση του ανάμεσα στην γκάμα της MINI. Δείχνει και είναι έμπρακτα πιο ώριμο στο σύνολό του από πριν και έχει την πρακτικότητα που αποζητά κάποιος που θέλει ένα οικογενειακό –κατά τα άλλα– όχημα. Αυτό που άλλοτε θα ακουγόταν ως «ιεροσυλία» χαρακτηρισμού για το Clubman, πλέον το προσδιορίζει με σαφήνεια. Πάντως, παραμένει ιδιότυπο και αυτό δεν αλλάζει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Clubman 1.5T 136PS AUTOMATIC 2020   TIMH €27.455   ΤΕΛΗ €260,85

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100 (136)/4.500-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.580-4.100

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 141 g/km

MINI Clubman 1.5T 136PS AUTOMATIC 2020

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΣΤΥΛ, ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΙΔΙΟΤΥΠΟ ΣΤΥΛ

ΚΑΤΑ «ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ» ΑΜΕΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ