Δοκιμάζουμε το εκρηκτικό Audi SQ2 Quattro των 300 ίππων!


Η Audi είχε πάντα τον πρώτο λόγο στις σπορ αναζητήσεις των πάσης φύσεως crossover. Και με το SQ2 αναζητά καινούργιους followers σε ένα πιο νεανικό κοινό.

  • 24/5/2020
Όλα τα πράγματα στη ζωή είναι θέμα φιλοσοφικής προσέγγισης. Πάρτε, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα. Τα παλιά «ωραία χρόνια» τα πράγματα ήταν πιο απλά. Αν η σκληρή δουλειά -ή η εύνοια της ζωής- σε έφερναν με κάποια χρήματα στην τσέπη και βρισκόσουν στο ορμονικό σου ζενίθ, ένα coupe σαν το ΤΤ ήταν μονόδρομος. Αν πάλι ήθελες κάτι πιο πρακτικό, ψώνιζες από το διπλανό ράφι, κάποιο από τα γρήγορα Α3 και είχες το κεφάλι σου ήσυχο. Τι ψωνίζεις όμως σήμερα με κοντά στα 60 χιλιάρικα στην τσέπη; Τα κουπέ, όσα από αυτά έχουν απομείνει, μοιάζουν με ντεμοντέ ντισκομπάλα στην ξεχασμένη "Μπαρμπαρέλα" της ευρωπαϊκής αγοράς.
Το hardcore hatchaback με τα 300-400 άλογα έχει γίνει κάτι σαν όρκος πίστης σε μυστικιστική αίρεση για λίγους και φανατικούς. Πώς λοιπόν να ξοδέψεις τα χρήματά σου, αν τίποτα από όλα αυτά δεν ταιριάζει με το millennial προφίλ σου; Φιλοσοφία τέλος, λέει το μάρκετινγκ. Και ιδού τα κουπέ crossover ή σπορ SUV ή όπως προτιμάτε. Ή με απλά λόγια, αφού ψηλώσεις ένα αυτοκίνητο, μετά το χαμηλώνεις, του βάζεις φαρδιά ασφάλτινα λάστιχα, το «μαρινάρεις» με πολλά άλογα και σπορ αναρτήσεις και ιδού, το SQ2 του Κολόμβου! Και μάλιστα, στην προκειμένη περίπτωση, από έναν κατασκευαστή που «δικαιούται διά να ομιλεί», έχοντας πιάσει το νόημα σε καιρούς ανύποπτους, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι κοιμούνταν τον… ύπνο τoυ δικαίου (βλέπε RS2 και ό,τι ακολούθησε μετά). 
 

Next big thing

Ως προς τη φιλοσοφία του πράγματος λοιπόν, ξεμπερδέψαμε με τα πιο πάνω. Αυτό είναι ένα σπορ SUV και τα σπορ SUV είναι -και αυτά!- το next big thing της αγοράς. Τελεία και παύλα. Το SQ2 είναι το μικρότερο της γκάμας της Audi, με τα μεγάλα να βασίζονται στον -και ξανά προς την δόξα τραβά...- diesel και το RSQ3 να είναι αυτό που κρατά ψηλά τη σημαία του δοξασμένου πεντακύλινδρου. Εδώ έχουμε κάτι πιο casual, μία πιο ήρεμη εκτέλεση του θέματος, με μηχανικά δάνεια από το S3 και τις απαραίτητες επεμβάσεις στο πλαίσιο για να περάσει το εμπορικό face control του crossover πάρτυ.

Ως σπορ εκδοχή εκτός από το λογότυπο SQ2 έχει αποκτήσει λίγο παραπάνω μυϊκό όγκο στα φτερά και στο πίσω μέρος, ενώ χάρη στην brutal μάσκα και τις νέες εισαγωγές αέρα δείχνει πιο φαρδύ και πιο άγριο. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα δύο πιο χαρακτηριστικά αναγνωριστικά του στοιχεία, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης και οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών. Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις είναι σχετικά περιορισμένες με κάποιες μικρές αισθητικές επεμβάσεις εδώ και εκεί. Tο σαλόνι του Q2 παραμένει ένα καλοφτιαγμένο περιβάλλον, έστω και με κάποιους συμβιβασμούς σε μερικά πλαστικά, στους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (μόλις 355 λίτρα), αλλά και στην ορατότητα προς τα πίσω, λόγω της φαρδιάς κολόνας. Ως προς τον εξοπλισμό και τις παρεχόμενες υπηρεσίες υπάρχουν κάποια σημάδια εμπορικής ωρίμανσης (όπως η απουσία touch screen).

Ενώ αν διαβάσετε τα ψιλά του τιμοκαταλόγου θα βρεθείτε εμπρός στο τυπικό σκηνικό των premium κατασκευαστών, με τις παροχές να αρκετά «συγκρατημένες» και τα περισσότερα που βλέπετε στις φωτογραφίες μας -ακόμα και τα paddles!- να καθιστούν απλώς ενδεικτικό νούμερο των 61.590 ευρώ της λεγόμενης «βασικής έκδοσης»

Ξε(φεύγει)

Όταν βρεθείς όμως στον δρόμο, όλα αυτά είναι θέματα συζήτησης για μια άλλη στιγμή. Ιδίως αν έχεις προβλέψει να βρεις μια ανοιχτή ευθεία μπροστά σου, να κρατήσεις το launch control και να αφήσεις μεμιάς τα 300 άλογα και την τετρακίνηση να σε κάνουν τον βασιλιά του 0-100 σε οτιδήποτε από την εδώ πλευρά της Porsche 718 σταθεί δίπλα σου.
Ο τρόπος που βάζει τα άλογα κάτω τα τεχνούργημα που εδώ μας απασχολεί είναι μοναδικός σ’ αυτήν τη διαδικασία, έστω και αν συνοδεύεται από μία εξάτμιση ηχητικά πιο νηστίσιμη και από μοναχό στο Άγιο Όρος, ακόμα και στο Dynamic πρόγραμμα. Σ’ αυτό το πρόγραμμα πάντως, το κιβώτιο φαίνεται να μπαίνει στο νόημα της κατασκευής (στα υπόλοιπα προγράμματα αργεί λίγο παραπάνω από ό,τι απαιτούν οι περιστάσεις), ενώ και τα φρένα είναι συγκλονιστικά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Το σετάρισμα της ανάρτησης είναι λογικά στραμμένο προς κάτι πιο σφιχτό από τις απλές εκδόσεις, ώστε να διατηρούνται οι κλίσεις σε λογικά επίπεδα. Κάτι που εντέλει κατάφεραν οι μηχανικοί της Audi, έστω και αν σε κάποιες περιπτώσεις οι αντιδράσεις δεν λειαίνονται ολοκληρωτικά, ιδίως για τους πίσω επιβάτες.
Όσο για το σπορ ζητούμενο, η φανέλα της Audi Sport είναι εκεί, όπως και οι καλές προθέσεις, οι οποίες στον μεγαλύτερο βαθμό επιβεβαιώνονται. Πρόκειται για ένα σούπερ γρήγορο όχημα, ακριβές και σίγουρο, ακόμα και σε ταχύτητες με το «διπλό» μπροστά στο κοντέρ, και με ένα premium περιβάλλον για το μεγάλο οικογενειακό ταξίδι. Κάποιοι θα ήθελαν λίγο παραπάνω αίσθηση στο τιμόνι, λίγο περισσότερη έξαψη, ή ίσως έναν πιο συμμετοχικό χαρακτήρα. Όμως δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Και με 300 άλογα προφανώς δεν μπορείς να έχεις και εύκολα μονοψήφια νούμερα κατανάλωσης, με τα 11 l/100 Km να είναι μία σταθερή ένδειξη στο ταμπλώ. 
Συμπερασματικά, το SQ2 είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση σύγχρονου αυτοκινήτου, το οποίο προσπαθεί να συμβαδίσει με την εποχή του χωρίς να αφήσει δυσαρεστημένους κάποιους πιο «κολλημένους» καταναλωτές με άλλες οδηγικές προσλαμβάνουσες. Δεν προσπαθεί να πείσει ότι είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. Κάνει όμως πολλά από εκείνα που του επιτρέπουν να εμφανίζει μια ξεκάθαρη σπορτίφ διάσταση την ίδια στιγμή που μπορεί να είναι ένα πρακτικό όχημα για καθημερινή χρήση αλλά και για οικογενειακές εκδρομές εντός ή και -με προσοχή- εκτός ασφάλτου. Σπορ συγκινήσεις τύπου S3 ή άλλων δεν θα βρεις. Ίσως και να μην τις χρειάζεσαι. Αυτό που θα βρεις θα είναι ένα εξοντωτικά γρήγορο SUV, πρακτικό και ασφαλές, που σίγουρα θα το ευχαριστηθείς πολύ περισσότερο από ένα μονοδιάστατο κουπέ ή ένα παλιομοδίτικο υστερικό hatchback. Και είναι εξίσου σίγουρο ότι αν μπορούσαν να στο προσφέρουν και σε εκείνα τα παλιά «ωραία χρόνια», μάλλον αυτό θα επέλεγες. Τα υπόλοιπα είναι αμπελο-φιλοσοφίες και μόνο.
 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q2 SQ2 quattro S tronic 300PS 2020   TIMH €61.590   ΤΕΛΗ €294

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.984, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 221 (300)/5.300-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/2.000-5.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,8 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7 L/100km, 159 g/km

AUDI Q2 SQ2 quattro S tronic 300PS 2020

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ,ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΧΩΡΟΙ