Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta ST Line Black Edition 1.0 140PS


Στον προθάλαμο της κατηγορίας των καυτών hatchbacks, το Fiesta ST Line δείχνει να μην έχει ουσιαστικό αντίπαλο, κλείνοντας και σε επίπεδο εξοπλισμού τη ψαλίδα από τα κορυφαία του είδους του.

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/11/2019

Δεν έχουν περάσει δα και τόσα χρόνια από την ημέρα που η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει την κορυφαία έκδοση του Fiesta στριμώχνοντας με μαεστρία κάτω από το καπό ενός υπεράνω κάθε υποψίας supermini τα 999 cc ενός τετρακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα.

Δεν απέχει και τόσο εκείνη η εποχή που οι 150 ίπποι αποτελούσαν ένα σεβαστό μέγεθος, όχι μόνο για την προσφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης αλλά και για μεγαλύτερες κατασκευές που διεκδικούσαν κάτι περισσότερο από την αξιοπρεπή παρουσία τους στην άσφαλτο. Πριν, λοιπόν, ρίξετε υποτιμητικά το βλέμμα σας σε τούτο το Fiesta, πριν προσπεράσετε βιαστικά τις σελίδες που το φιλοξενούν, αναλογιστείτε ότι υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να μιλάμε για τo ικανότερο-ισχυρότερο δείγμα του είδους του.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

Αν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, τότε το ξεκίνημα του Ford Fiesta ST-Line Black Edition φαντάζει εντυπωσιακό ακόμα και στα μάτια ενός υποψιασμένου παρατηρητή.

Το total black του αμαξώματος, οι επίσης μαύρες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, το επιθετικό body kit, οι ρίγες σε ουρανό και καπό, όπως και η πίσω αεροτομή δημιουργούν την αίσθηση ότι πρόκειται για την έκδοση των 200 ίππων και όχι για εκείνη των ηρωικών 999 cc. Οι πιο παρατηρητικοί, βέβαια, ίσως εντοπίσουν την απουσία των διακριτικών “ST” από την κεντρική εισαγωγή αέρα και την τρίτη πόρτα, ίσως σταθούν στο “ST-LINE” που φιλοξενείται στα μπροστινά φτερά αποκαλύπτοντας την ταυτότητα της έκδοσης.Την ίδια εικόνα αντικρίζεις και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Τα σπορ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, οι δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και επιλογέα, τα χαλύβδινα πεντάλ και το κόκκινο διακοσμητικό σιρίτι που διατρέχει το ταμπλό καταλήγοντας στις επενδύσεις των θυρών επισημαίνουν διακριτικά την ιδιαιτερότητα της έκδοσης.

Στα παραπάνω προσθέστε και την πληρότητα του εξοπλισμού, η οποία ενισχύει τη γενικότερη αίσθηση ότι η εν λόγω έκδοση έχει δεχθεί την απαιτούμενη φροντίδα σε όλα ανεξαιρέτως τα επίπεδα. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι οι ποιοτικοί και εξοπλιστικοί συμβιβασμοί που επιβάλλει η δραστηριοποίηση του αυτοκινήτου στην κατηγορία supermini μοιάζουν αναπόφευκτοι, το συγκεκριμένο Fiesta έχει τον τρόπο να παραβλέπει τις κόκκινες γραμμές που ορίζουν τα εξελόφυλλα των αρχιλογιστών της Ford.

H ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ

Στους 140 ίππους και τα 210 Nm ροπής του τρικύλινδρου, προφανώς υπερτροφοδοτούμενου, κινητήρα των 999 cc μπορείς να αναζητήσεις το έξτρα κίνητρο που απαιτήθηκε ώστε το Fiesta της διπλανής πόρτας να φορέσει τα καλά του και να ανανεώσει την αγωνιστική του λισάνς. Με το πρόγραμμα “Eco” ενεργοποιημένο, ένεκα της μεγιστοποίησης της αποδοτικότητας που επιβάλλουν οι χαλεποί καιροί, το κενό που αφήνει ο χιλιάρης EcoBoost κινητήρας χαμηλά μοιάζει δυσαναπλήρωτο.

Ακόμα, λοιπόν, κι αν καταφύγεις εσπευσμένα στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων δεν θα καταφέρεις τίποτα περισσότερο από το να μετριάσεις ένα φαινόμενο καταγεγραμμένο στη Βίβλο της Φυσικής στο λήμμα της υστέρησης. Λύση υπάρχει και κρύβεται στη μονάδα διαχείρισης του κινητήρα. Εκεί δηλαδή που καταλήγει η “καθαρή” εντολή επιστροφής στην κανονικότητα, στη ρουτίνα ενός αυτοκινήτου που οφείλει να δίνει απόλυτη προτεραιότητα στις επιδόσεις.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford FIESTA 1.0 ECOBOOST 140 PS «ST-LINE»

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ77

Τα 9,0 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση του Fiesta των 140 ίππων από στάση στα 100 km/h ίσως να μην εντυπωσιάσουν τους λάτρεις των αριθμών, είναι όμως αρκετά για να αναδείξουν το  αριστοτεχνικά δουλεμένο πλαίσιο. Είναι ικανά ώστε να τοποθετήσουν την έκδοση των 140 ίππων ένα σκαλί πάνω από εκείνες που δικαίως δεν πρόκειται να επενδύσουν στον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό τους. Ναι, η ανάρτηση “διαβάζει” με περισσότερη λεπτομέρεια τη μορφολογία της ασφάλτου, χωρίς παρόλα αυτά να κουράζει ανθρώπους και μηχανές.

Από την άλλη η χαμηλότερη κατά 10 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος και οι αισθητά περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος σού επιτρέπουν να σημαδεύεις με μεγαλύτερη ακρίβεια και να επιστρέφεις με αυτοπεποίθηση στο γκάζι, γνωρίζοντας ότι τα “ηλεκτρονικά” του αυτοκινήτου θα παρέμβουν όταν το κρίνουν σκόπιμο, όχι για να σε επαναφέρουν με αυστηρότητα στην τάξη αλλά για να επεκτείνουν με τη σοφία τους τα όρια της πεπερασμένης πρόσφυσης.

To τίμημα; Η κατανάλωση καυσίμου η οποία δύσκολα θα περιοριστεί σε μεικτές συνθήκες κάτω από τα 8,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, όπως άλλωστε και τα 17.908 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford FIESTA 1.0 ECOBOOST 140 PS «ST-LINE» 2019   TIMH €17.908   ΤΕΛΗ €119,76

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 180/1.500-5.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 202 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 112 g/km

Ford FIESTA 1.0 ECOBOOST 140 PS «ST-LINE» 2019

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ