Δοκιμάζουμε το hardcore VW Golf R των 320 ίππων!


Σε λένε Golf και πρέπει να δείξεις ότι είσαι έτοιμο για trackdays φορώντας το μπλε τού ημιπολύτιμου λάπις λαζούλι και το R στη μάσκα. Μπορείς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/8/2021

Κι εκεί ανάμεσα σε ID., ηλεκτροκίνηση και βιωσιμότητα, ζει και αναπνέει το μεγαλείο των petrol heads, η κορωνίδα των Golf και λόγος ατέλειωτων συζητήσεων στο πανηγύρι των Golf GTI lovers, το Worthersee (που δεν έγινε λόγω Covid). O λόγος για το Golf R, τον υπερήρωα της οικογένειας Golf,που φορώντας την μπλε στολή του έρχεται να υπερασπιστεί τους αδύναμους οι οποίοι θέλουν, αλλά δεν μπορούν να αγγίξουν τα σχεδόν διπλάσια χρήματα μιας CLA AMG.

Κι έπειτα από την GTI «ωδή στη χαρά», τώρα ερχόμαστε στα «Κανόνια του Wolfsburg». Οι άμεσα εμφανείς αλλαγές του R συγκριτικά με το GTI αφορούν σε μοτίβα στο εμπρός μέρος, καθώς η γρίλια της εισαγωγής είναι διαφορετική, ενώ στο πίσω μέρος η απλή ποδιά και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης δίνουν τη θέση τους σε έναν αγωνιστικό διαχύτη και τετραπλές εξατμίσεις. Τα ελαστικά στο R είναι τα ίδια ακριβώς με αυτά του GTI (Bridgestone Potenza S005) 235/35-R19), αλλά το φρένα στο μπλε «μας» Golfείναι όχι μόνο αεριζόμενα, αλλά και διάτρητα.

Το σαλόνι, επίσης, δεν επιφυλάσσει κάποιο δραματικό plot twist, καθώς το περιβάλλον είναι γνώριμο και,  εν πολλοίς, άνευρο στο μάτι. Όλα είναι εκεί που τα γνωρίζεις ήδη, οι μεγάλες οθόνες για πίνακα οργάνων και multimedia, το μικρό λεβιεδάκι που δεν αλλάζει ταχύτητες, οι γραμμές, τα υλικά, μέχρι και το τιμόνι είναι ίδιο με το GTI. Ένα μπλε σιρίτι στο «12» του τιμονιού θα ήταν ένα ευπρόσδεκτο bonus, όπως, ίσως, και δύο πιο hardcore εμπρός καθίσματα.

Το αυτοκίνητο μας παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία για μια σύντομη δοκιμή, έχοντας νωπές ακόμα τις μνήμες από το ώριμο, γεμάτο αυτοπεποίθηση GTI. Αλλά εδώ έχουμε επιπλέον, εκτός από έναν ακόμα κινητήριο άξονα (τον πίσω) και 75 επιπλέον ίππους. Έτσι, πολύ απλά, το νέο Golf R που, βλέπετε, είναι το πιο δυνατό, Golf που κατασκευάστηκε ποτέ, με ισχύ 320 PS, αλλά και 420 Nm ροπής από δύο λίτρα κυβισμού καθημερινής οδήγησης. Οι εποχές έχουν φέρει επανάσταση στην επεξεργαστική δύναμη των αυτοκινήτων κι έτσι το Golf R όχι μόνον έρχεται με εξελιγμένη τετρακίνηση, αλλά και με το κλασικό πια torque vectoring, την ικανότητα να περιστρέφει εαυτόν κατά τον κατακόρυφο άξονα, χωρίς να χάνει στιγμή τη  στριφτερή του αξιοσύνη. Εδώ, ένα νέο διαφορικό στον πίσω άξονα κατανέμει την ισχύ όχι μόνο μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά και μεταξύ των δύο πίσω τροχών, όπως ακριβώς έχουμε δει στην CLA45.

Ελέγχεται δε η τετρακίνηση μέσω του Vehicle Dynamics Manager (VDM) και συνεργάζεται με το ψευδομπλοκέ XDS και το adaptive chassis control της VW. Πολλά ηλεκτρονικά που περνούν από ένα 7άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο στα paddles του οδηγού (μεγάλα, χορταστικά τα πτερύγια των αλλαγών σχέσεων στη στεφάνη του τιμονιού) και με 1,8 στροφές απ’ άκρη σε άκρη για ένα γρήγορο τιμόνι που μπορεί να γίνει και πολύ (και αχρείαστα) βαρύ.Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι σε μια εποχή πολιτικής ορθότητας η Volkswagen διαθέτει το Golf R και με το R Performance Package, το οποίο περιλαμβάνει μεγαλύτερο πίσω σπόιλερ για περισσότερη αρνητική άντωση, ζάντες 19 ιντσών, δύο επιπλέον προφίλ οδήγησης, τα “Special” (χαρτογράφηση πίστας Nόrburgring γατί, ναι, το αυτοκίνητο εξελίχθηκε στην Πράσινη Κόλαση) και “Drift” για τις γνωστές ατασθαλίες, πέραν των Comfort, Sport, Individual και Race και, τέλος, αύξηση της τελικής ταχύτητας στα 270 km/h. H δε επιλογή προφίλ οδήγησης είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμη από το μαγικό κουμπί “R” στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Εμείς, μείναμε στο απλό Golf R, που κάθε άλλο παρά απλό είναι.

Εκπληκτικά άνετο, φιλικό στον χρήστη, εφόσον οι ρυθμίσεις ρέπουν προς το Comfort του πράγματος, το Golf R δεν θυμίζει σε τίποτα ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει το 0-100 km/h σε μόλις  4,7 sec. Ναι, επιταχύνει κι άλλο, κι ύστερα κι άλλο, εκεί που το GTI έχει ολοκληρώσει την προσπάθεια να μπει στο club των hardcore hothatch και το R το κάνει άνετα και με τη συνοδεία πυροβολισμών από την εξάτμιση, υπενθύμιση ότι έχει άγριες διαθέσεις. Το turn-in του είναι, επίσης, απίστευτο και χρειάζεται λίγος χρόνος εξοικείωσης για να αντιληφθείς ότι μπορεί να στρίψει πολύ πιο άμεσα και στακάτα από ό,τι φαντάζεσαι.

Το κιβώτιο, εκτός κι αν παραγγείλετε το  R Performance πακέτο, δεν κρατάει τις σχέσεις στον κόφτη κι αυτό είναι ίσως μια παραδοχή ότι θα πρέπει να δουλέψετε το μοτίβο κίνησης και να μάθετε να ακούτε το αυτοκίνητο για να κάνετε τις αλλαγές στο όριο, όταν και όποτε πρέπει, σύμφωνα με τον δικό σας ρυθμό. Ο οποίος μπορεί να φρενάρει επαρκέστατα με τις φρενάρες που φορά το R.

Σε μια επίδειξη δύναμης με προσεγμένη, σπορ μηχανολογία, το Golf R εκπλήσσει με την ευκολία, το έλεγχο και το attitude να διαχειριστεί το καθημερινό πήγαιν’  έλα, αλλά και τις πιο απαιτητικές οδηγικές ορέξεις υψηλού ρυθμού. Δεν έχουν μείνει πολλά από δαύτα σε μια εποχή εξηλεκτρισμού και το R δείχνει να κάνει άριστα πολλά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN GOLF R HATCHBACK 2021   TIMH €49.600   ΤΕΛΗ €151,3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.984, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 235(320)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 420/2.100-5.350

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,7 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,8 L/100km, 178 g/km

VOLKSWAGEN GOLF R HATCHBACK 2021

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ, ΑΝΕΣΗ ΥΠΟ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ