Δοκιμάζουμε το Hyundai i20 1.2 MPI 84 PS


H δαρβινική θεωρία της Hyundai τη θέλει να κάνει μεμιάς δύο βήματα εξέλιξης από γενιά σε γενιά τού κάθε μοντέλου της. Και το νέο i20 μπαίνει δυνατά σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, όπου τίποτε λιγότερο από το απόλυτα πλήρες («κομπλέ», στα τρέχοντα ελληνικά) δεν έχει θέση. 

  • KEIMENO: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 12/12/2020

Δεν θα σας πάμε πολύ πίσω, σε «άγνωστο κείμενο» και ονόματα του τύπου Excel, Pony ή S Coupe (εκείνο το θρίλερ turbo, Άγιοι Πατέρες της υποστροφής!). Ονόματα που για τους νεότερους μάλλον δεν λένε τίποτα. Αλλά για όσους από εμάς, που είχαμε την τύχη να τα ζήσουμε (ή και να... επιζήσουμε στην οδηγική επαφή μας με αυτά), μας άφησαν με αρκετές ιστορίες να διηγούμαστε στα εγγόνια μας. Δεν θα σας πάμε ούτε μια, δυο δεκαετίες πίσω, όταν στους καταλόγους της Hyundai έβρισκες αυτοκίνητα, όπως το Accent ή το Getz, εκείνα τα φτωχά πλην τίμια εργαλεία της ασιατικής λαμαρίνας και του πλαστικού με την αξέχαστη μυρωδιά. Θα σας φέρουμε απλώς μόλις έξι μήνες πριν. Και σας καλούμε να βάλετε δίπλα δίπλα αυτό εδώ το καινούργιο i20 τρίτης γενιάς με το αμέσως προηγούμενο. 

Το πράγμα μιλάει από μόνο του. Και φάνηκε μεμιάς, κάθε φορά που το παρκάραμε. Είναι εκείνη η γεμάτη ενδιαφέρον δεύτερη ματιά, το διερευνητικό βλέμμα στο πίσω μέρος, η κλασική βόλτα γύρω γύρω, οι ερωτήσεις και οι κουβέντες θαυμασμού για τη σχεδίαση. Και θα σας πάμε και λίγο μπροστά. Εκεί στην Εθνική, κατηφορίζοντας από Μαλακάσα και Σείριο, όταν σε ένα supermini Hyundai απολαμβάνεις 130άρες στο κοντέρ, περιτριγυρισμένος από cool ησυχία και άνεση, ενώ, παράλληλα, ρίχνεις κλεφτές ματιές στο μέλλον αφήνοντας τα χέρια από το τιμόνι και τα ηλεκτρονικά συστήματα να σε κρατούν στη λωρίδα σου. 

Όλα όσα σας περιγράψαμε πιο πάνω είναι, με λίγα λόγια, η μυθιστορηματική πορεία εξέλιξης μιας εταιρείας από την εποχή των βιομηχανικών παγετώνων της στην πρώτη γραμμή του 21ου αιώνα, μέσα σε δύο δεκαετίες. Η Hyundai μεγάλωσε γρήγορα, ανέβηκε δυο δυο τα σκαλιά της εξέλιξης, ωρίμασε όμορφα, και δείχνει έτοιμη να ανταποκριθεί σε όλες τις προκλήσεις, ακόμη και σ' αυτές που κανείς δεν την περίμενε (το εκπληκτικό i30N ήταν, όπως φαίνεται, μόνον η αρχή). Και το νέο i20 είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πορείας. Πολλώ δε μάλλον όταν συμβαίνει στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της Ευρώπης, εκεί που τα «ιστορικά στελέχη» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν ρίξει τα πιο δυνατά χαρτιά τους και οποιαδήποτε ολιγωρία στοιχίζει ακριβά. 

European chic

Κάθε αυτοκίνητο είναι -για πόσο ακόμα;- μία υπόθεση συναισθήματος. Και ως τέτοια, η πρώτη εντύπωση είναι και η πιο καθοριστική. Και εκεί το i20 κερδίζει κατά κράτος. Οι σχεδιαστές της εταιρείας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και ελκυστικό αμάξωμα που αμέσως κερδίζει όποιον βρεθεί απέναντί του. Η αύξηση του πλάτους κατά 30 mm και η μείωση του ύψους κατά 24 mm έχουν συμβάλλει στο να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο με πιο «γεμάτο» πάτημα στην άσφαλτο, δείχνοντας παράλληλα και πιο μεγάλο ως αίσθηση από τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του. 

Το ευρωπαϊκό τμήμα της εταιρείας, που έχει αναλάβει τη σχεδίαση, κατάφερε σχεδόν ιδανικά να κρατήσει μία προσιτή στο ευρύ κοινό αισθητική, προσθέτοντας επιμέρους λεπτομέρειες που δίνουν ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα στο όλο σχέδιο (οι ίδιοι ονομάζουν την όλη προσέγγιση «Sensuous Sportiness»). Η χαρακτηριστική γρίλια, που πλέον εφαρμόζεται σε όλα τα Hyundai, δίνει και εδώ τον τόνο, με τα φωτιστικά σώματα να αποτελούν ενεργό στοιχείο της όλης σχεδίασης, ενώ κάποιες μικρές λεπτομέρειες, όπως τα νεύρα πάνω στο καπό αλλά και το χαμηλό εμπρός μέρος προσδίδουν ένα ευχάριστο σπορτίφ χαρακτήρα. 

Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, με τις ακμές και τις γωνίες να φανερώνουν στυλίστες με άποψη και με την κόκκινη μπάρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα να το κάνει ιδιαίτερα επίκαιρο σχεδιαστικά. Ενώ και οπτικά το κάνει να φαίνεται πολύ πιο φαρδύ και να ξεγελά το μάτι φέρνοντάς το να μοιάζει με αυτοκίνητο μιας κατηγορίας πάνω.

Στο σαλόνι 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI i20 1.2 MPI 84 PS 2020

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

οι αλλαγές σε σχέση με τη δεύτερη γενιά είναι ακόμη πιο ενδεικτικές των αλμάτων που κάνει η Hyundai τα τελευταία χρόνια. Στο επίκεντρο όλων βρίσκεται το εντυπωσιακό ταμπλώ, το οποίο διαθέτει πλέον μία «αιωρούμενη» οθόνη πολυμέσων διαγωνίου 8 ιντσών, ενώ και ο πίνακας οργάνων έχει γίνει ηλεκτρονικός, με διαγώνιο 12,5 ιντσών και πολύ όμορφα και απλά γραφικά. Η σχεδίαση του ταμπλώ είναι σχετικά συγκρατημένη χωρίς κάποιο ιδιαίτερο αισθητικό εύρημα, ενώ τα πλαστικά, αν και καλής ποιότητας και άψογα συναρμολογημένα, όπως συνηθίζει η Hyundai (και με κρυφό led φωτισμό), θα μπορούσαν να έχουν κάποια τμήματά τους σε μια πιο μαλακή υφή, ώστε να προσδίδουν έναν πιο ποιοτικό χαρακτήρα. 

Εξαιρετικά τα καθίσματα για τη στήριξη των εμπρός επιβατών, και εξίσου ικανοποιητική η θέση οδήγησης, αν και στη συγκεκριμένη έκδοση το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο πάνω κάτω. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο χάρη στην αύξηση του μεταξονίου κατά 10 mm, τη μείωση του ύψους του κεντρικού τούνελ, αλλά και την αύξηση του πλάτους. Οι πλάτες τους έχουν τη σωστή κλίση, ο «αέρας» για τα γόνατα και πάνω από το κεφάλι θα βολέψει άνετα και ενηλίκους άνω του 1,85 ύψους, ενώ εκτός των άλλων έχουν στη διάθεσή τους μεγάλες θήκες στις πόρτες και θύρα USB για φόρτιση. 

Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα στα 352 λίτρα, τιμή κορυφαία για αυτοκίνητο της κατηγορίας, κάτι που αξιοποιείται ακόμη περισσότερο από το κανονικό σχήμα, αλλά και το χαμηλότερο κατά 24 mm κατώφλι φόρτωσης. Όσο για τον εξοπλισμό, υπάρχει στάνταρ από τις βασικές εκδόσεις το πακέτο σύγχρονων συστημάτων Smart Sense τελευταίας γενιάς (δείτε ειδική αναφορά), το οποίο συνδυάζεται, ανάλογα την έκδοση, με στοιχεία, όπως το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bose με 8 ηχεία και subwoofer, ενισχυμένες δυνατότητες διασύνδεσης στο infotainment (δίχως ελληνικό μενού), αυτόματο κλιματισμό, ζάντες 16 ή 17 ιντσών και πολλά ακόμα.

Αναβάθμιση παντού

Στη νέα γενιά του i20 υπάρχουν και αρκετές ενδιαφέρουσες καινοτομίες στο μηχανολογικό κομμάτι, όπως το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο iMT των έξι σχέσεων και τα mild υβριδικά συστήματα στον turbo χιλιάρη κινητήρα. Ο τελευταίος βγαίνει σε δύο εκδόσεις των 100 και 120 PS, σε απλή και υβριδική έκδοση και σε συνδυασμό είτε με το επτατάχυτο DCT, είτε με το νέο iMT. Για όλα αυτά θα μιλήσουμε σε προσεχές τεύχος, καθώς για την παρούσα δοκιμή μας είχαμε στη διάθεσή μας τη βασική και οικονομικά πιο προσιτή εκδοχή του μοντέλου, με τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων της Hyundai και τους 84 PS, σε συνδυασμό με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. 

Πρόκειται για μία μάλλον basic διαμόρφωση για τα δεδομένα της κατηγορίας και των δυνατοτήτων του βελτιωμένου πλαισίου του i20, η οποία όμως στην πράξη κάθε άλλο παρά τόσο basic εμφανίζεται. Ο κατά 10% ελαφρύτερος κινητήρας είναι αρκετά ψυχωμένος και με διάθεση να κινηθεί σβέλτα και αδιαμαρτύρητα προς τα ψηλά του στροφόμετρου χωρίς, παράλληλα, να εκπέμπει και ενοχλητικό σε ένταση και χροιά θόρυβο, καταναλώνοντας μάλιστα και λογικές ποσότητες καυσίμου, στην περιοχή των 5,5-6,0 l/100 km. Του λείπει, βέβαια, το τράβηγμα από χαμηλά που πλέον έχουμε συνηθίσει από τα turbo, κάτι στο οποίο δεν βοηθά και το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο, ελέω ρύπων. Όμως είναι αρκετά γραμμικός στην απόδοσή του και αν κανείς εκμεταλλευτεί τις γεμάτες μεσαίες του και παίξει λίγο παραπάνω με τον εύχρηστο επιλογέα ταχυτήτων, δεν θα αισθανθεί μειονεκτικά. 

Ιδίως στο ταξίδι, όπου αν ο οδηγός κινείται με κεκτημένες ταχύτητες θα απολαύσει ένα ιδιαίτερα άνετο και πολιτισμένο αυτοκίνητο, με αρκετά χαμηλά επίπεδα θορύβου και ένα σταθερό και αβίαστο «πάτημα», ακόμη και σε ταχύτητες που περνούν κατά πολύ τα επιτρεπτά όρια ταχύτητας. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι το δυνατό σημείο του νέου i20, καθώς διαθέτει ένα ποιοτικό «βάθος» στην απομόνωση του δρόμου και στον τρόπο με τον οποίο κρατά υπό έλεγχο τις κλίσεις του αμαξώματος. Μόνο σε κάποιες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ή στα συνήθη συνεχή «μπαλώματα» της ελληνικής ασφάλτου δείχνει να αντιδρά ελαφρά πιο έντονα. 

Όμως, αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Και σε κάθε περίπτωση, το i20 είναι από τα πλέον ισορροπημένα μοντέλα σ’ αυτήν τη δύσκολη δοκιμασία. Το τιμόνι είναι ένας ευχάριστος συνδυασμός ανάμεσα στην ελαφρότητα που απαιτείται μέσα στην πόλη και στην επαρκή αίσθηση του δρόμου σε πιο απαιτητικές συνθήκες, ενώ και τα φρένα φαίνονται να μην υστερούν αν και αυτή η έκδοση της δοκιμής με τα ταμπούρα πίσω δεν είναι ενδεικτική. 

Συνολικά

το νέο i20 είναι ένα αρκετά ψαγμένο, user friendly αυτοκίνητο, από αυτά που λειτουργούν ως αγχολυτικά στο καθημερινό Γολγοθά του γραφείο-σπίτι-φροντιστήρια, και που όταν τους ζητηθεί θα μπορέσουν να καλύψουν ολοκληρωμένα και ιδιαίτερα πειστικά τον ρόλο του ενός και μόνον αυτοκινήτου μιας οικογένειας για το ταξίδι. Και όλα αυτά σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή και με στάνταρ το Smart Sense σε όλες τις εκδόσεις, καθώς το βασικό πακέτο εξοπλισμού Fresh ξεκινά από τα 12.990 ευρώ, ενώ το πιο πλήρες Exclusive (με την μεγάλη οθόνη και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεταξύ πολλών άλλων) από τα 13.790 ευρώ.

Εξαιρετικό, λοιπόν, το νέο i20, όμως δεν θα κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλό μας. Το νέο super mini της Hyundai έχει το δυσκολότερο έργο στην ελληνική αγορά από όλα τα Hyundai της σύγχρονης εποχής, καθώς απέναντί του βρίσκει την αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας (και το αναπόφευκτο Yaris...). Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που στέκει απέναντί τους χωρίς κανένα κόμπλεξ, έχοντας τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα και μία μηχανολογική και οδηγική υπόσταση που δεν φοβάται καμία σύγκριση. 

Είναι πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά και αρέσει (στοιχείο πρωτεύον στην αγορά ενός αυτοκινήτου), είναι άνετο και ευχάριστο στον δρόμο, έχει χώρους και πολύ πλούσιο εξοπλισμό που δεν κάνει εκπτώσεις ούτε στις βασικές εκδόσεις, και γενικά έχει αποκτήσει έναν ξεκάθαρο πλέον χαρακτήρα, που του δίνει δικαιωματικά έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στη σκηνή των supermini. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν οι πολύ ανταγωνιστικές τιμές, οι παραδοσιακά πληθωρικές εγγυήσεις της ελληνικής αντιπροσωπίας, και η κατοχυρωμένη πλέον αντίληψη στο ελληνικό κοινό ότι τα Hyundai «δεν σπάνε, δεν χαλάνε» (κάτι που, άλλωστε, επιβεβαιώνεται και στις έρευνες που έρχονται από όλες τις γωνιές του πλανήτη). 

Για να κλείνουμε λοιπόν, το i20 αποτελεί μία από τις ευτυχέστερες στιγμές στην πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, και μία απόλυτα ισορροπημένη πρόταση για όσους θέλουν να πάρουν ό,τι πιο «πολύ» σε αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων και χρημάτων. Η Hyundai ωρίμασε όμορφα, έγινε πιο εξωστρεφής και δημιουργική, προσέχει πιο πολύ το value από το money και το i20 είναι ένα πλήρες, από κάθε άποψη αυτοκίνητο, και μία ξεκάθαρη δήλωση των προθέσεων της Hyundai (και εν αναμονή του i20 N των 200 PS). Το απόλυτο «κομπλέ», δηλαδή, για να συνεννοούμαστε στην τρέχουσα καθομιλουμένη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i20 1.2 MPI 84 PS 2020 2020   TIMH €12.990   ΤΕΛΗ €145

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 62 (84)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 118/4.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 16,4 sec, τελική 173 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 114 g/km

HYUNDAI i20 1.2 MPI 84 PS 2020 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑΜΠΛΩ, ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ