Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.5T 7-DCT 48V Hybrid


Ντυμένο με ένα πιο ενδιαφέρον αμάξωμα και φορώντας το νέο mild hybrid κινητήρα της εταιρίας, το ανανεωμένο i30 Fastback είναι πολλά περισσότερα από ένα πιο οικογενειακό μικρομεσαίο.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 28/11/2020

Να πούμε την αμαρτία μας, αυτή η έξτρα «ουρά» της έκδοσης Fastback μας αρέσει περισσότερο από τη συμβατική του κλασικού hatchback i30. Μπορεί η πρόσφατη ανανέωση να έχει δώσει επιπλέον πόντους σχεδιαστικά και στα δύο, αναδεικνύοντας μία φινέτσα που δεν είχε να επιδείξει παλαιότερα η Hyundai, οι επιπλέον 11 πόντοι του αμαξώματος όμως στην προκειμένη περίπτωση, γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ του.

Αφήνοντας την εξωτερική εμφάνιση κατά μέρος, το άλλο που μας αρέσει γύρω από το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι το νέο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1,5 λίτρων της Hyundai, συνολικής ισχύος 159 PS. Αυτό θα μπορούσαμε εύκολα να το χαρακτηρίσουμε από τα καλά 1500άρια της πιάτσας, αφού καταφέρνει να διατηρεί ένα πολιτισμένο χαρακτήρα σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και καλές επιδόσεις στο βάρους 1.377 κιλών όχημα.

Το κύριο ζητούμενο, στην προκειμένη περίπτωση, είναι η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων. Αυτό το καταλαβαίνει κανείς όχι μόνο από τα χαρτιά, όπου παντού τονίζεται το mild hybrid σύστημα των 48 Volt αλλά και στην πράξη, όταν εκκινώντας τον κινητήρα η default ρύθμιση των προγραμμάτων οδήγησης είναι το Eco. Εάν τώρα ο οδηγός επιλέξει το Normal ή το Sport, το μοτέρ μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κατά το δοκούν. Σαν αίσθηση, το Normal είναι σίγουρα το πιο ισορροπημένο.

Μας άρεσε πάντως η ευστροφία του κινητήρα, η γεμάτη λειτουργία του από τις χαμηλές στροφές αλλά και η συνεργασία του με το 7-DCT κιβώτιο της Hyundai. Οι αλλαγές του συγκεκριμένου γίνονται σχετικά σβέλτα και στο σωστό χρόνο, προσφέροντας επιπροσθέτως τη δυνατότητα στο χρήστη να αλλάξει σειριακά τις σχέσεις και μέσω paddles.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο δείχνει να πατάει με σιγουριά και να παραμένει σταθερό, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, έχει σωστή διάμετρο στεφάνης και, τελικά, θα λέγαμε ότι μας άρεσε καλύτερα από το αντίστοιχο της hatchback έκδοσης. Αναλόγως και τα φρένα κάνουν απρόσκοπτα τη δουλειά τους, αφήνοντας καλές εντυπώσεις.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI i30 FASTBACK 1.5T 159 PS 7-DCT 48V Hybrid

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Οι περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, σε συνδυασμό με τη σκληρότητα της ανάρτησης, που είναι «τόσο όσο» ώστε να μην πλέει αλλά ούτε και να κοπανάει, δίνουν ένα πολύ ισορροπημένο αποτέλεσμα για ένα οικογενειακό όχημα αυτής της κατηγορίας. Και η εμπειρία από τη χρήση δεν περιορίζεται εκεί αλλά συνεχίζει και στο εσωτερικό.

Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πλήρως, στα μέτρα του οδηγού. Η ορατότητα προς τα πίσω ίσως να μην είναι η καλύτερη δυνατή, αυτός όμως δύσκολα θα βρει κάτι ουσιαστικό να γκρινιάζει. Αντίστοιχα καλή είναι η εργονομία και η ευχρηστία των θέσεων για μικροαντικείμενα. Σε όλα αυτά, κερασάκι αποτελεί το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών ασφαλείας, Hyundai Smart Sense και ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) που κάνει το i30 Fastback ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας. Κατά τα άλλα, μερικούς επιπλέον πόντους κερδίζει (σε σχέση με το hatchback αδερφάκι του) σε θέματα ευρυχωρίας του εσωτερικού και χωρητικότητας του διαμερίσματος αποσκευών (με 450 λίτρα, έναντι 395).

Συνυπολογίζοντας σε όλα τα ανωτέρω την πολύ καλή τιμή των 21.290 ευρώ, τα πέντε χρόνια εγγύησης της φίρμας και το γενικότερο συνδυασμό οικογενειακού χαρακτήρα και επιδόσεων που προσφέρει, θα λέγαμε ότι εάν έπρεπε να επιλέξουμε από όλα τα i30, η συγκεκριμένη έκδοση θα ερχόταν εύκολα πρώτη στις προτιμήσεις μας. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i30 FASTBACK 1.5T 159 PS 7-DCT 48V Hybrid 2020   TIMH €21.290   ΤΕΛΗ €110

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 117(159)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 253/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 113 g/km

HYUNDAI i30 FASTBACK 1.5T 159 PS 7-DCT 48V Hybrid 2020

ΥΠΕΡ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ