Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Opel Mokka-e


Το καινούργιο Opel Mokka έχει κερδίσει ως μοντέλο το ενδιαφέρον του κοινού με την εμφάνισή του και τις δομικές αλλαγές του. Ισχύει αυτό και για το Mokka-e, την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/8/2021

Αν πριν από μία πενταετία, δηλαδή ένα όχι μεγάλο χρονικό διάστημα από σήμερα, κάποιος υποστήριζε ότι η Opel  θα πρωταγωνιστούσε στη θεμελίωση της νέας εποχής για την αυτοκίνηση, μάλλον θα αντιμετωπιζόταν με δυσπιστία από τους συνομιλητές του. Κι αυτό επειδή η γερμανική εταιρεία για δεκαετίες έχει επενδύσει στην εικόνα της ως ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων που ακολουθεί το εκάστοτε ρεύμα. Δηλαδή, φροντίζει να δημιουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα οχήματα,τα α οποία δεν ξεφεύγουν, ωστόσο, από τον θεωρούμενο «μέσο όρο».

Άλλωστε, αυτός ο κανόνας (θα λέγαμε) ακολουθεί την Opel  ήδη από τα πρώτα χρόνια που ενεπλάκη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Θυμίζουμε ότι το μοντέλο της 4/8 HP, το οποίο παρουσιάστηκε το 1909 και έμεινε γνωστό στη ιστορία ως «Doktor wagen», ήταν το πρώτο που δημιουργήθηκε για να είναι προσιτό από περισσότερους αγοραστές εκείνη την εποχή. Ήταν ανθεκτικό και πρακτικό και προτιμήθηκε από πολλούς που ανήκαν κοινωνικά στη μεσαία τάξη.

Έναν αιώνα αργότερα

Η Opel  αντιπροσωπεύεται με τον καλύτερο τρόπο από το Mokka-e. Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εκσυγχρονίζει καίρια την εταιρική εικόνα της και τη θέτει στην «εμπροσθοφυλακή» των ευρωπαίων κατασκευαστών του κλάδου, στην προσπάθεια μεταστροφής που συντελείται με ραγδαίο ρυθμό σε αυτόν.

Το καινούργιο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα «e-CMP» του Ομίλου PSA, η οποία διαθέτει ενσωματωμένες στο πάτωμα τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι 50 kWh (45 kWhη πραγματική), ικανή για μια θεωρητική αυτονομία που φτάνει στα 324 km (κατά WLTP).

Κινούμενοι ηλεκτρικά

O ηλεκτροκινητήρας, μέγιστης ισχύος 136 PS, μεταφέρει τη ροπή των 260 Nm στους εμπρός τροχούς και δίνει στο σχετικά βαρύ αυτοκίνητο (για τα δεδομένα της κατηγορίας του) καλή αίσθηση επιτάχυνσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων στο σύστημα παραμετροποίησης: «Eco», «Normal» και «Sport». Για την όσο το δυνατόν πιο εύκολη μετακίνηση, τόσο αυτού, όσο και των επιβατών, καλό είναι να μην επιλέγεται η πρώτη δυνατότητα του συστήματος («Eco»), παρά μόνον όταν είναι πραγματικά αναγκαίο. Ο λόγος είναι πως η απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ αποδεικνύεται πιο αργή απ’ όσο αναμένει κάποιος.

Το πάτωμα του Mokka-e είναι σχετικά ψηλό από το έδαφος, κάτι που ενισχύει την crossover εμφάνισή του. Η ησυχία κατά την κίνησή του είναι δεδομένη, λόγω της ηλεκτρικής «φύσης» του, και η ευρυχωρία στο εσωτερικό του είναι καλή, για όχημα της κατηγορίας του. Το νέο μοντέλο είναι ευκολοδήγητο και η διαμόρφωση του ταμπλώ τέτοια ώστε να έχει ως επίκεντρο τον οδηγό, καθώς η έγχρωμη οθόνη αφής 10,0 ιντσών στην κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς αυτόν. Επίσης, στον πίνακα οργάνων υπάρχει μία (έγχρωμη) οθόνη 12,0 ιντσών.

Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή και η ποιότητα κύλισης κρίνεται καλή. Φυσικά, το επίπεδο θορύβου είναι το ελάχιστο δυνατό εντός πόλης και παραμένει χαμηλό και κατά το ταξίδι.  Αυτό που χρειάζεται να συνηθίσει ο οδηγός είναι η αίσθηση στο πεντάλ του φρένου.

Επίσης, τοποθετώντας τον μοχλό στη θέση «B», η σταδιακή τροχοπέδηση, όταν σηκώσεις το πόδι σου από το δεξί πεντάλ, γίνεται πιο έντονη και το όχημα μειώνει συντομότερα ταχύτητα, αλλά όχι με τόσο έντονο τρόπο, όπως συμβαίνει σε άλλα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Αναφορικά με την κατανάλωση ενέργειας, η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 18,1 kWh/100 km.

Επιλογικά, το καινούργιο Mokka-e είναι ένα καλό όχημα της κατηγορίας του, τόσο μεταξύ των crossovers, όσο και μεταξύ των αμιγώς ηλεκτροκίνητων. Η γαλλική βάση του, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της γερμανικής κατασκευαστικής φιλοσοφίας και αυτοκινητικής κουλτούρας είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου, το οποίο επιδεικνύει υψηλό μέσο όρο σε κάθε τομέα του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL MOKKA-E 136PS 2021   TIMH €34.600   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100 (136)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 150 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,1 kw/100km, 0

OPEL MOKKA-E 136PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΑΛΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΘΗΚΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΕΝΤΑΛ ΦΡΕΝΟΥ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.