Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 1.3 150HP DDCT


Με την προσθήκη ενός νέου μηχανικού συνόλου, καθώς και περισσότερων ηλεκτρονικών συστημάτων, το Compass πραγματοποιεί ένα ακόμη βήμα προς την ολοκλήρωση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/2/2021

Εδώ έχουμε το παράδοξο να μην αναφερόμαστε σε κάποια επίσημα ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου που γνωρίζουμε, ούτε όμως και να μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί πλέον τα Compass κατασκευάζονται στην Ευρώπη, με μικροαλλαγές σε αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης, καθώς και με την προσθήκη ενός νέου κινητήρα 1,3 λίτρων και 150 -για την έκδοση της δοκιμής- ίππων.

Ο τελευταίος πληροί τις νεότερες προδιαγραφές ρύπων, ενώ παράλληλα καταφέρνει να αναβαθμίσει, έστω και λίγο, την εμπειρία του χρήστη. Γραμμικός, με αρκετή ροπή από χαμηλά και μία τραχύτητα τόση ώστε να καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα όχημα της Jeep, αφήνει αναμφίβολα θετικές εντυπώσεις. Οι κατασκευαστές του κάνουν λόγο και για μία σοβαρή μείωση της κατανάλωσης. Εάν θέλουμε να είμαστε όμως ρεαλιστές, μην περιμένετε να δείτε εύκολα κάτι κάτω από τα 10 l/100 km.

Αναφορικά με το DDCT κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται -παρότι είναι διπλού συμπλέκτη- οι αλλαγές που επιτυγχάνει απέχουν από το να χαρακτηριστούν σβέλτες. Η όλη κατάσταση, δε, επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο από την υστέρηση του δεξιού πεντάλ. Ευτυχώς ο οδηγός έχει στη διάθεσή του την επιλογή Sport, που του κερδίζει κάτι σε χρόνο και δίνει μία ευπρόσδεκτη ζωντάνια στο όχημα. Μετά από αρκετές ημέρες συμβίωσης, καταλήγουμε ότι αν θέλει κανείς ποιότητα κύλισης και απροβλημάτιστες, χαλαρές αλλαγές, αυτός ο συνδυασμός θα τον ικανοποιήσει απόλυτα. Εάν πάλι του συμβαίνει συχνά να πατάει βαθιά το δεξί πεντάλ, μάλλον δεν θα τον καλύψει η όλη αναμονή.

Θα πρέπει, βέβαια, να πούμε πως τα νούμερα των επιδόσεων είναι ικανοποιητικά. Το αυτοκίνητο έχει αρκετή ισχύ για να επιταχύνει. Γενικά προσφέρει ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, ενώ και στις στροφές αποδεικνύεται πιο ευέλικτο από τα περισσότερα μοντέλα της φίρμας. Όσο για τις αναρτήσεις, χαρίζουν μία ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και ταυτόχρονα αξιοπρεπείς εκτός δρόμου επιδόσεις, για έκδοση που δεν διαθέτει τετρακίνηση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
JEEP COMPASS 1.3 GSE T4 150HP DDCT FWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ80

Γυρνώντας σελίδα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου παραμένει ευχάριστο και ποιοτικό, στα γνωστά πλαίσια της Jeep. Ο πίνακας των οργάνων διατηρεί μεν αναλογικά το στροφόμετρο με το ταχύμετρο, μεταξύ τους όμως υιοθετεί μία χορταστική ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών, που προβάλλει διάφορες πληροφορίες. Η ψηφιακή ολοκλήρωση συμπληρώνεται από την ικανοποιητική οθόνη αφής των 8,4 ιντσών, του infotainment, που στην τελευταία του έκδοση προσφέρει βελτιωμένο user interface.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, χαρακτηρίζεται πλήρης και περιλαμβάνει όλα όσα θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο SUV. Όσο για τα χρησιμοποιούμενα υλικά, είναι επιλεγμένα έτσι ώστε να δίνουν μία premium νότα, διατηρώντας ωστόσο και μια heavy duty αισθητική, για να θυμόμαστε σε τι αυτοκίνητο μπαίνουμε…

Με αυτά, καταλήγουμε στο ότι εάν αναζητάτε κάποιο Jeep, για χρήση πρωτίστως εντός δρόμου, το συγκεκριμένο αποτελεί μία επιλογή που θα μπορούσατε να εξετάσετε. Όσο για το κόστος, των 30.900 euro, δείχνει λογικό για τα όσα προσφέρει και για το λογότυπο στο καπό του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP COMPASS 1.3 GSE T4 150HP DDCT FWD 2021   TIMH €30.900   ΤΕΛΗ €84

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/5500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1560

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 199 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 131 g/km

JEEP COMPASS 1.3 GSE T4 150HP DDCT FWD 2021

ΥΠΕΡ ΣΤΙΒΑΡΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ