Δοκιμάζουμε το Kia Picanto GT-Line 1.2 με αυτόματο κιβώτιο


Είναι μικρό και… φοβερό, θυμίζοντας εποχές όπου οι φονείς γιγάντων ζούσαν ανάμεσά μας. Τούτο το Picanto θα ήθελε και θα μπορούσε να είναι ένας φονέας αν…

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/6/2021

Αν είχε το σωστό κιβώτιο! Πριν από αυτό όμως να σημειώσουμε ότι στην κατηγορία αυτοκινήτων πόλης, λίγα είναι πια τα μοντέλα που θα μπορούσαν να τραβήξουν την προσοχή μας όπως συνέβαινε κάποτε με τα 106 Rallye, τα Saxo VTS και τα Cinquecento Sporting (για να μη θυμηθούμε τα Charade και τα Uno Τurbo αυτού του πλανήτη).

Την ίδια ώρα, ο ορισμός και… προορισμός ενός αυτοκινήτου πόλης είναι ότι, ιδανικά, ένα αυτόματο κιβώτιο είναι must για το καθημερινό σταμάτα-ξεκίνα αν δε θέλετε να καταλήξετε με… μηνίσκο. Επομένως εκ πρώτης ο αρχικός μας ψόγος θα έπρεπε να πέσει στο κενό. Γιατί εδώ έχουμε ένα πολύ σωστό αυτοκίνητο πόλης από την Kia, το Picanto που αν κι έχει λίγα χρονάκια στην πλάτη του δεν παύει να εκπλήσσει με τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις με μήκος μόλις 3,595 μέτρα αλλά συνάμα τους εξαιρετικά ικανοποιητικούς χώρους με μεταξόνιο 2,4 μέτρα μαζί με ποιότητα και φινίρισμα πρώτης γραμμής.

Εδώ δε στην έκδοση GT-Line έχουμε πολλά διακοσμητικά καλούδια που κάνουν το, κατά τα άλλα, αθώο αυτοκίνητο να μοιάζει σαν ένα μικρό εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας. Δείτε μάσκα με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας και θέσης τεχνολογίας LED, προφυλακτήρα, σπόιλερ και air curtains, δείτε αεροτομή, διαχύτη πίσω και δήθεν διπλή εξάτμιση, δείτε ακόμα τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και τα 4 δισκόφρενα.

Και τώρα μπείτε μέσα. Περφορέ δέρμα με κόκκινα ένθετα και ραφές, αλουμινένια πεντάλ, flat-bottom δερμάτινο τιμόνι, κανονικό χειρόφρενο και στροφόμετρο στις 8.000 rpm! (όσο και το Golf R με τους σχεδόν 4πλάσιους ίππους).

Για να μην πούμε για τις λοιπές hi-tech ανέσεις με προεξάρχουσα τη μεγάλη οθόνη αφής που αν και δε μιλά ελληνικά είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτο στην κατηγορία αλλά και εξοπλισμό όπως ESP, Hill-start Assist, Torque Vectoring (το τρομερό σύστημα δυναμικής κατανομής ροπής στις στροφές), 6 αερόσακοι και σύστημα αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα και σύστημα αναγνώρισης οχημάτων. Όλα τα καλά λοιπόν και ένα κακό. 

Όλα τα προηγούμενα σου ανοίγουν –κυριολεκτικά- την όρεξη να κινηθείς γρήγορα και το ωραίο είναι ότι το πάτωμα, η ρύθμιση των αναρτήσεων και το συνολικό στήσιμο μπορεί να σηκώσει μέχρι και… Ενιαίο πρωτάθλημα. 

Όμως ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος (και ήσυχος σε χροιά) κινητήρας των 1,2 λίτρων με απόδοση 84 ίππων συνδυάζεται με ένα νωχελικό 5άρι αυτόματο κιβώτιο που κρατάει αυτό τη μπαγκέτα του μαέστρου και όχι εσείς.  Αν το πιέσετε δεν πρόκειται να κερδίσετε πολλά πράγματα επομένως ή το προτιμάτε με μηχανικό κιβώτιο και… ξεσαλώστε υπεύθυνα ή αποκτήστε το με το αυτόματο κιβώτιο για ένα απλό… Respect στην όψη και την ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις.

Με τις εγγυήσεις της KIA τον υπερπλήρη εξοπλισμό (κοσμητικό αλλά και ουσίας) και πέντε χρόνια δωρεάν service τα 15.990 εξαργυρώνουν πολύ ουσία. Απλά, αν θέλετε αυτό το κάτι παραπάνω, με 700 ευρώ περισσότερα αποκτάτε το GT-Line 1.0Τ ένα κανονικό διαβολάκι με μηχανικό κιβώτιο. Αλλά αυτό είναι μια άλλη δοκιμή!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA PICANTO GT-Line 1.2 84PS AUTO 2021 2021   TIMH €15.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61,8(84)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 118/4.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15,7 sec, τελική 172 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 105 g/km

KIA PICANTO GT-Line 1.2 84PS AUTO 2021 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΚΙΒΩΤΙΟΥ/ΚΙΝΗΤΗΡΑ